Toeristische informatie ter plaatse en/of reisgids.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
PeterVH72
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 07 nov 2017, 01:18

Toeristische informatie ter plaatse en/of reisgids.

Bericht door PeterVH72 »

Deze zomer gaan wij onze eerste reis naar de States doen, een rondreis in het Zuidwesten!
Op internet is er massa's informatie te vinden over alles, maar ik vraag me af hoe jullie dat ter plaatse doen. Hebben jullie een reisgids (boekje) gekocht met toeristische info over de steden en natuurparken (zo ja, welke?) of hebben jullie op voorhand dingen van internet afgedrukt en meegenomen om ter plaatse te lezen of hoe doen jullie dat precies?
Joeyvdl
Amerikafan
Berichten: 131
Lid geworden op: 21 mar 2017, 13:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Toeristische informatie te plaatse

Bericht door Joeyvdl »

Bij de ingang van natuurparken krijg je wat folders waar de bekende trails etc. in vermeld staan.
Verder hebben wij gebruik gemaakt van een routekaart die je kunt halen bij de ANWB.

Eventuele extra informatie hebben we via de mobiele telefoon opgezocht.
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Toeristische informatie te plaatse

Bericht door SpaceAce »

Qua voorbereiding thuis lees ik voor wat betreft de Nationale Parken de PDF's van www.ontdek-amerika.nl (print ze ook uit).
Ook print ik dan de plattegrond van het desbetreffende NP uit vanaf de nps.gov site.

Deze twee leg ik naast elkaar neer en bekijk dan waar de verschillende leuke stops, of wandelingen zijn.
Deze prints neem ik mee op vakantie. Bij het Nationaal Park zelf krijg je de plattegrond ook nog een keer, maar dan wat groter.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Toeristische informatie te plaatse

Bericht door Marcopstal »

Voor mij start alles met een goede voorbereiding en een map met routes, bezienswaardigheden en kaarten.

Ter plaatse vind je uiteraard ook veel info, maar als je alles dan nog moet beginnen uitzoeken is dit niet evident.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Toeristische informatie te plaatse

Bericht door mtl »

Mijn reis-info haal ik grotendeels van internet. Reisgidsen gebruik ik heel weinig. Plattegronden of kaarten koop ik nooit. Wel wil ik eens een plattegrond meenemen ter plekke als het gratis is.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Toeristische informatie te plaatse

Bericht door Marcopstal »

Met kaarten bedoel ik ook wel plannetjes van internet afgeprint
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Joeyvdl
Amerikafan
Berichten: 131
Lid geworden op: 21 mar 2017, 13:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Toeristische informatie te plaatse

Bericht door Joeyvdl »

Joeyvdl schreef:Bij de ingang van natuurparken krijg je wat folders waar de bekende trails etc. in vermeld staan.
Verder hebben wij gebruik gemaakt van een routekaart die je kunt halen bij de ANWB.

Eventuele extra informatie hebben we via de mobiele telefoon opgezocht.
^^ Uiteraard voor die tijd, zoals hierboven benoemd, een goede voorbereiding treffen.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Toeristische informatie ter plaatse en/of reisgids.

Bericht door markro »

Hierbij de links naar soortgelijke topics: viewtopic.php?f=7&t=69278 en viewtopic.php?f=7&t=70174&p=1145732 .

En kijk dan eens bij mijn bericht daar betreffende de Lannoo-reisgids in het topic van de eerste link.

Ook wij gebruiken de Hallwag kaarten, zowel thuis om de route te plannen, als in Amerika tijdens de reis.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
PeterVH72
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 07 nov 2017, 01:18

Re: Toeristische informatie ter plaatse en/of reisgids.

Bericht door PeterVH72 »

Bedankt allemaal!
PeterVH72
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 07 nov 2017, 01:18

Re: Toeristische informatie ter plaatse en/of reisgids.

Bericht door PeterVH72 »

markro schreef:Hierbij de links naar soortgelijke topics: viewtopic.php?f=7&t=69278 en viewtopic.php?f=7&t=70174&p=1145732 .

En kijk dan eens bij mijn bericht daar betreffende de Lannoo-reisgids in het topic van de eerste link.

Ook wij gebruiken de Hallwag kaarten, zowel thuis om de route te plannen, als in Amerika tijdens de reis.
Dat boek van Lannoo (Lannoo's Autoboek - Californië en Zuidwest-USA on the road) ziet er heel interessant uit om aan te schaffen! :thumbup:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Toeristische informatie ter plaatse en/of reisgids.

Bericht door Martin & Marianne »

De Lannoo gidsen zijn inderdaad mooie gidsen, die heben wij tijdens onze eerste reizen ook vaak geraadpleegd.
Tegenwoordig nemen we bijna nooit meer een gids mee, en we zoeken ook niets meer ter plekke online op: het is altijd maar de vraag of je internet hebt (in de parken is dat vaak niet zo). Specifieke zaken/adressen etc printen we uit. Maar he meeste zit in ons hoofd dankzij uitgebreide voorbereidingen (maar ik moet toegeven dat we ook wel eens iets vergeten).
Soms kom je ter plekke wel iets leuks tegen; zo hebebn we in south Dakota enes goud gezocht; het adres daarvoor zagen we in een foldertje dat bij op de campingl lag. Altijd leuk om die folders te bekijken, er kunnen verrassende dingen bij zitten.

Maak een planning per dag; en doe dat op tijd. Je kunt nu nog de experts op het forum om raad vragen. :wink: Ik vind het altijd jammer als mensen ter plekke nog hier om raad komen vragen, dan ben je te laat.

Maianne
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: Toeristische informatie ter plaatse en/of reisgids.

Bericht door jetusa »

Ik zet tips of links die ik tijdens voorbereiding tegenkom en waarvan ik denk dat ik die kan gebruiken in een word document.
Begint vrij grof en rommelig en vervolgens als ik meer in detail ga plannen dan kijk ik wat ik wil gebruiken en wat niet, en organiseer ik het per plaats/park. Vervolgens printen en op volgorde van de reis in een mapje/road-book.
Gewoon ouderwets op papier. Makkelijk bladeren en geen internet nodig om dingen terug op te zoeken.
Verder kaarten en info van de plaatselijke visitor buro’s. Zij kunnen je ook waardevolle tips geven over bv trail condities, minder bekende plekjes etc. Of praat eens met locals. “What would you do/where would you go on your day off” heeft ons al vaak leuke tips opgeleverd.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Toeristische informatie ter plaatse en/of reisgids.

Bericht door PSVwally »

Wr zijn hier best veel mensen die zelf een soort roadbook in elkaar knutselen. Wat zeg ik, die kan je op dit forum ook gewoon downloaden..

viewtopic.php?f=36&t=11994
PeterVH72
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 07 nov 2017, 01:18

Re: Toeristische informatie ter plaatse en/of reisgids.

Bericht door PeterVH72 »

Ik heb dat boekje van Lannoo besteld :D
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Toeristische informatie ter plaatse en/of reisgids.

Bericht door roelb »

Tip: gebruik Onenote. Staat standaard op je Windows 10 PC.

Maar voor je vakanties een aparte notebook aan, met voor elke trip een aparte section.

Als je informatie wilt meenemen, copy-paste of print het naar je Onenote notebook. "Print to onenote" is een standaard printeroptie op je windows PC. Orden dat notebook een beetje netjes, en je hebt tijdens je vakantie alles direct bij de hand op je telefoon.

Zet Onenote vervolgens ook op je telefoon, 100% gratis (IOS: https://itunes.apple.com/us/app/microso ... 95246?mt=8, Android: https://play.google.com/store/apps/deta ... note&hl=en). Onenote synchroniseert alles en slaat het lokaal op op je telefoon, dus je kunt tijdens je trip overal bij zonder dat je een verbinding oid nodig hebt.

Je kunt in datzelfde notitieblokje ook eenvoudig een schema van je route maken, lijstje met hotels, inclusief zaken als confirmation numbers, cancellation deadline, etc. Alles op een plek, op elke device bij de hand, kostenloos en automatisch gesynchroniseerd. Geen gedoe met word documentjes, excel sheets, etc waarvan je dan opeens verschillende versies hebt op verschillende apparaten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer