Budget voor eten Californië

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Dennislangens86
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 feb 2018, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 3

Budget voor eten Californië

Bericht door Dennislangens86 »

Beste forumleden,

Ik ga voor de eerste keer een maand op rondrit in de States(Californië, Nevada, Utah) voor de Westkust en de nationale parken in die regio te bezoeken. Om ons budget te simuleren hebben we alle hotels reeds op voorhand geboekt(gratis te annuleren 48u op voorhand), onze huurwagen gehuurd en betaald, en allerhande kosten berekend. Echter er is één ding waar mijn vriendin en ik niet op uit geraken en dat is het dagelijkse budget aan eten. Ik heb geen idee wat we per persoon gemiddeld zouden opmaken, rekening houdend met het feit dat we waarschijnlijk vaak de lunch in een supermarkt samenstellen en vaak ontbijt op hotel hebben.

Mijn vraag is dus; is er iemand dit dit allemaal heeft bij gehouden en die ons een indicatie van dat budget per dag kan geven(per persoon)? Alvast vriendelijk bedankt!

Dennis
michelvd
Amerikafan
Berichten: 267
Lid geworden op: 19 apr 2011, 11:30
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Amsterdam

Re: Budget voor eten Californië

Bericht door michelvd »

Dit is wat wij grofweg altijd zo'n beetje per persoon kwijt waren:
Ontbijt: 10/15 dollar
Lunch: 15/25 dollar
Diner: 20/40 dollar

Wij gingen wel bijna alle maaltijden ergens eten.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Budget voor eten Californië

Bericht door Marcopstal »

Californië is niet superduur om te eten, maar alles hangt uiteindelijk ook van jezelf af.
Er is vaak zoveel keus....

Wat een enorm verschil maakt is als je alcohol (aperitiefje, wijntje, biertje) gaat gaan dringen bij het eten of niet.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Budget voor eten Californië

Bericht door Hans B »

H(m)otels hebben vaak ook een free breakfast.
Stelt over het algemeen niet zo heel veel voor, maar toch ... scheelt je je ontbijt kopen.

Verder kopen mensen vaak een koelboxje (piepschuim of beter) en kopen de lunchboodschappen voor onderweg in de supermarkt.

Diner voor $20pp moet in een bacis restaurant makkelijk lukken.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
ChristaDoel
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 okt 2016, 15:28
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Budget voor eten Californië

Bericht door ChristaDoel »

Wij hebben vorig jaar een rondreis van 3,5 week gedaan door californië, Nevada, Utah en Arizona en hadden een budget vastgesteld op E100,- per dag aan eten/drinken en overige boodschappen (denk aan een koelboxje, zonnebrand etc).
Wij hadden ook vaak ontbijt bij het hotel, en hebben een enkele keer uitgebreid ontbeten bij bijv. IHop of Denny's (maar lunchten dan weer simpel met een muffin of een broodje uit de supermarkt).

Qua avondeten hebben we veelal buiten de deur gegeten, variërend van een subway broodje tot aan een burger en een aantal keer wat uitgebreider bij een steakhouse.
Omdat we benieuwd waren hoeveel we uiteindelijke uit zouden geven van deze E100,- per dag, hebben we alles in een app bijgehouden. Bij thuiskomst bleek dat we ongeveer E60,- per dag (met twee personen) hebben uitgegeven, en dat zelfs inclusief heel wat starbucks koffie :) en dus de overige boodschappen bij bijv. de walmart.

hopelijk heb je hier iets aan!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Budget voor eten Californië

Bericht door hemmie »

Hangt natuurlijk af van de keuzes die je maakt. Als je ontbijt erbij hebt in een hotel kost het je niets, ontbijten in een restaurant al gauw $10 pp. Lunchen kan duur, maar voor minder dan $10 koop je een uitgebreide lunch inde supermarkt voor 2 personen. 's avonds uit eten isook variabel, minder dan $10 pp voor fastfood, $15-20 pp in een niet te duur restaurant, of veel meer. Je kunt 's avonds natuurlijk ook een salade o.i.d uit de supermarkt eten, ben je ook goedkoper uit. Starbucks e.d. tussendoor tikt enorm aan.
Terug in Texas!
Dennislangens86
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 feb 2018, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Budget voor eten Californië

Bericht door Dennislangens86 »

Bedankt allemaal voor de reacties!
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Budget voor eten Californië

Bericht door Coyote »

Met de prijzen die michelvd aanhoudt kun je wel zo'n beetje rekening houden.

Eten hoeft van mij ook niet overdreven duur te zijn maar ik zorg wel dat ik goed eet. Dat houdt vaak in dat ik 's ochtends niet het motel eet (uitzonderingen daargelaten) en 's avonds een goede maaltijd neem (beslist geen fastfood).

Eet ik nl. 's ochtends bij het motel dan heb ik voor 12:00 u alweer honger. Daarom liever 's ochtends een stevig ontbijt zodat ik 's avonds pas weer hoef te eten (natuurlijk neem ik 's middags wel een lichte snack in de vorm van een mars, mueslireep oid).

Voor mijzelf reken ik op zo'n $ 40 per dag voor het eten.

Als er één ding is waar ik niet op bezuinig tijdens de vakantie dan is het eten. In de loop der jaren wel gemerkt dat ik mij veel fitter blijf voelen zo'n vakantie met goed eten (en drinken). Fast food zal bij mij dan ook een tussendoortje zijn, geen hele maaltijd.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Abc123
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 28 jan 2018, 15:29
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Budget voor eten Californië

Bericht door Abc123 »

ChristaDoel schreef:Omdat we benieuwd waren hoeveel we uiteindelijke uit zouden geven van deze E100,- per dag, hebben we alles in een app bijgehouden. Bij thuiskomst bleek dat we ongeveer E60,- per dag (met twee personen) hebben uitgegeven, en dat zelfs inclusief heel wat starbucks koffie :) en dus de overige boodschappen bij bijv. de walmart.
Hoe heet die app?
Dennislangens86
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 feb 2018, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Budget voor eten Californië

Bericht door Dennislangens86 »

Trabee Pocket is een hele goeie! Voor 1,5€ heb je de premium versie en kan je categoriën wijzigen.
Dennislangens86
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 feb 2018, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Budget voor eten Californië

Bericht door Dennislangens86 »

Abc123 schreef:
ChristaDoel schreef:Omdat we benieuwd waren hoeveel we uiteindelijke uit zouden geven van deze E100,- per dag, hebben we alles in een app bijgehouden. Bij thuiskomst bleek dat we ongeveer E60,- per dag (met twee personen) hebben uitgegeven, en dat zelfs inclusief heel wat starbucks koffie :) en dus de overige boodschappen bij bijv. de walmart.
Hoe heet die app?
Trabee Pocket is een hele goede! Voor 1,5€ heb je de premium versie en kan je categoriën wijzigen.
marrich77
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 30 jul 2017, 18:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Budget voor eten Californië

Bericht door marrich77 »

Een tip die wij kregen (en waarschijnlijk ook gaan toepassen)
Tijdens de 1e inkopen een pak crackers en pasta / pindakaas halen.
Dan kan je in je hotelkamer alvast ontbijten en kan je wat langer doorhalen. Hoef je pas rond 11 of 12u wat te gaan eten.

Jaren terug hebben wij een grote verpakking Gatorade gekocht. Dus daar schonken we steeds eea van over in drinkflesjes. Dus dat is ook een optie.

Afhankelijk waar je eet (en weet niet of het nog steeds gedaan wordt) een doggiebag vragen.
Voor de volgende ochtend
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Budget voor eten Californië

Bericht door roelb »

Waarom crackers en niet gewoon lekker brood? In elke (fatsoenlijke) supermarkt kun je bij de bakery afdeling goed, versgebakken brood kopen. Bij de deli-afdeling koop je een goed kaasje (mooie aged cheddar ofzo), of eventueel (fatsoenlijke) voorverpakte plakjes. Een pakje boter (echte boter, geen plantaardige rommel) staat bij ons ook altijd standaard op het inkopenlijstje. Doen we een hele vakantie mee.

Er is overigens niets mis met het ontbijt in run-of-the-mill motels, mits je een beetje in de goede chains zit. Bagel in het broodrooster, cream cheese erop of een eitje en wat fruit na. Prima en gezond ontbijt toch? Natuurlijk kun je je ook tegoed doen aan wafels, muffins en andere zoete dingen, maar dat hoeft niet.

Vergeet verder niet dat je ook bij veel supermarkten prima avondeten kunt halen. Als er een deli is dan heb je vaak keuze uit allerlei warme gerechten en kun je dus zelf je maaltijdschotel samen stellen. Spotgoedkoop en prima eten.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Budget voor eten Californië

Bericht door roelb »

Ja hoor.. Een vers gebakken ciabatta of ander vers en ongesneden brood bij de bakery van een goede supermarkt is echt helemaal prima. Vaak diepvries-afbak, maar goed, dat geldt ook voor alle "verse" broden bij de supermarkten in Nederland.

Ik begrijp ook nooit zo goed waarom iedereen hier zo graag naar Walmart gaat, het is echt de aldi van de US als het om kwaliteit van voedsel gaat. Ga eens een keer (vers) brood kopen bij TJ's of Whole foods. Of in ieder geval bij de bakery van de grotere Safeways.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Budget voor eten Californië

Bericht door PSVwally »

Er is genoeg 'degelijk' brood te vinden vind ik. Maar toch smaakt het altijd wel anders dan hier. Maar alles beter dan een paar crackers met pindakaas. Dat hoort dik op een broodje met veel boter :wink:
Aurora
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2017, 16:44
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere

Re: Budget voor eten Californië

Bericht door Aurora »

Ik weet niet wat sommige mensen normaal ontbijten, maar als er bij een motel bagels, fruit en koffie zijn dan is dat voor mij echt voldoende om de dag mee te starten.

Die droge crackers en pindakaas snap ik niet. Haal dan kleine yoghurtjes met granola ofzo. Dat verkopen ze genoeg en onder de dollar.

Verder kun je door voordelig inkopen doen al gauw flink besparen. Koop grote verpakkingen mueslirepen en je hebt voor een paar dagen snacks.

En inderdaad in de supermarkt is voldoende keus om goed te eten zonder dat het duur is.
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
Gebruikersavatar
Joke
Amerikakenner
Berichten: 1209
Lid geworden op: 12 jul 2004, 19:56

Re: Budget voor eten Californië

Bericht door Joke »

Als er een gratis ontbijt is in het hotel, neem ik altijd een banaan, of ander fruit, en een yoghurt mee voor onderweg in de auto, en vaak is dat m'n lunch.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Budget voor eten Californië

Bericht door SanFran »

Ik vind de ontbijtjes in Amerikaanse hotels altijd vreselijk slecht. Ik boek dan ook zoveel mogelijk hotels zonder onbijt, want ik heb geen zin om voor die bende te betalen :P 9 van de 10 keer vies brood, paar vieze muffins en bagels. Nee, niet aan mij besteed. Doe mij maar een iHop ontbijtje, of wat croissantjes uit een supermarkt.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
ChristaDoel
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 okt 2016, 15:28
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Budget voor eten Californië

Bericht door ChristaDoel »

Abc123 schreef:
ChristaDoel schreef:Omdat we benieuwd waren hoeveel we uiteindelijke uit zouden geven van deze E100,- per dag, hebben we alles in een app bijgehouden. Bij thuiskomst bleek dat we ongeveer E60,- per dag (met twee personen) hebben uitgegeven, en dat zelfs inclusief heel wat starbucks koffie :) en dus de overige boodschappen bij bijv. de walmart.
Hoe heet die app?
Wij gebruikten ‘Wally’ , is wel in het Engels maar je kan alles splitsen in wat je bijv voor hotels, uitjes en boodschappen uitgeeft, en je kan bijv ook een budget instellen. Super handig!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Budget voor eten Californië

Bericht door hemmie »

Ik vind de hotelontbijten juist steeds beter worden. Verschillende soorten ontbijtgranen, havermoutpap, fruit wafels/pannenkoeken en yoghurt zijn aardig standaard, en steeds vaker hebben ze ook 1 of meer warme dingen (ei in allerlei vormen, worstjes, bacon, aardappels, en hier in het zuiden vaak biscuits & gravy, en soms ook tortilla's en salsa om een breakfast taco te maken). Ik vind het echt een uitkomst, en een flinke besparing, zeker als je met een gezin of grotere groep reist.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer