Reis winterpark: Seattle en vooral heel veel Oregon!

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Reis winterpark: Seattle en vooral heel veel Oregon!

Bericht door winterpark »

Wij denken eraan om eind augustus en september richting het Noordwesten te gaan.
Tips, aanvullingen, etc etc, zijn ontzettend welkom!
Dit opzetje heb ik gemaakt.
Alvast wat notes vooraf:
- Vertrek op 25 of 26 augustus kan ook, dus de reis kan 1 a 2 dagen langer worden als dat de planning ruimer maakt!
- We - of nou ja, vooral ik ;) - zijn geen grote fans van grote steden, wel van leuke kleine stadjes. Ik overweeg dan ook om Portland over te slaan, maar mijn man is nog niet overtuigd. Misschien een dagje minder Portland? Eugene lijkt me juist leuk omdat dat, volgens een vriendin die er is geweest, een toffe universiteitsstad is
- De Journey Through Time Scenic Byway lijkt me geweldig, maar hoe zouden we die eventueel kunnen inbouwen? Na Bend richting Wasco, even eraf bij Mitchell, en dan via Baker City naar Pendleton?
- Wat ook kan ipv deze opzet, is een soort 8 rijden: bij Astoria/Cannon Beach al via Portland naar The Dallas/Pendleton en via Bend weer naar de kust. Nadeel is dan dat we eind september pas aan de Oregon Coast zitten, eind augustus lijkt me daar geschikter voor?
- Hells Canyon zou ik ook wel graag willen bezoeken, maar geen idee hoe ik dat erin moet krijgen. Tips hiervoor, route-technisch? Of moet er dan iets sneuvelen (bijvoorbeeld Portland, haha).
- Wat me mooi lijkt aan deze opzet is dat we ook wat meekrijgen van dat 'wilde westen' van oost-Oregon :)

27 augustus, dag 1 Amsterdam - Seattle
28 augustus, dag 2 Seattle
29 augustus, dag 3 Seattle
30 augustus, dag 4 Seattle – Forks (Olympic NP)
31 augustus, dag 5 Forks
1 september, dag 6 Forks – Cannon Beach
2 september, dag 7 Cannon Beach - Newport
3 september, dag 8 Newport
4 september, dag 9 Newport - Florence
5 september, dag 10 Florence – Eugene
6 september, dag 11 Eugene
7 september, dag 12 Eugene – Klamath Falls
8 september, dag 13 Klamath Falls (Craterlake NP)
9 september, dag 14 Klamath Falls - Bend
10 september, dag 15 Bend
11 september, dag 16 Bend
12 september, dag 17 Bend – Mitchell (Painted Hills)
13 september, dag 18 Mitchell - Pendleton
14 september, dag 19 Pendleton – The Dalles (Columbia River Gorge)
15 september, dag 20 The Dalles
16 september, dag 21 The Dalles - Portland
17 september, dag 22 Portland
18 september, dag 23 Portland
19 september, dag 24 Portland - Seattle
20 september, dag 25 Seattle - Amsterdam
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis winterpark: Seattle en vooral heel veel Oregon!

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zie in dit topic veel dezelfde plaatsen voorbij komen. Misschien had je het al gezien, maar anders kun je daar ook nog ideeën op doen.
Wij reden in 2015 een deel van de Journey Through Time Byway; dat was een mooie weg maar hij is mij niet bijgebleven als een doel op zich. Maar misschien heb je voor een stukje Oregon wel iets aan ons verslag. In 2006 bezochten wij Lava Buttes, dat is wel interessant.
Waarom overnachten in Klamath Falls? Dat is nog een aardig eindje rijden de verkeerde kant op. Wij hebben al twee keer naar tevredenheid overnacht in de Union Creek Resort. Ik weet niet wat de plannen zijn bij Crater Lake; een volle dag is misschien wat veel.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 13 feb 2018, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis winterpark: Seattle en vooral heel veel Oregon!

Bericht door winterpark »

Dankjewel Marianne, ik ga alles wat jij noemt even nakijken.
Een vriendin (die ook op die forum zit) wees me erop dat we wel heel traag reizen met dit schema. Nou zijn wij ook wel redelijk trage reizigers, haha, maar het kan dus best wat anders begreep ik. Ik ga het schema nog eens onder de loep nemen. Misschien dat Yellowstone meepakken nog een optie is of Mt. Rainier.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis winterpark: Seattle en vooral heel veel Oregon!

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet hoe de reistijden zijn dus ik weet niet hoe ruim het nu is, maar op zich is een rustig schema ook wel fijn. Wij hebben altijd te weinig tijd. :wink:
Er zijn mooie scenic byways in Oregon - naast de Journey Trough time - daar kun je ook nog eens naar kijken. Zie bijvoorbeeld https://traveloregon.com/things-to-do/t ... nic-drives.

Marianne
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis winterpark: Seattle en vooral heel veel Oregon!

Bericht door Almere vak V »

Wat reistijden betreft kan je volgens mij niet relaxed genoeg zijn. Ik snap dat mensen zoveel mogelijk willen zien. Maar ik heb regelmatig de indruk dat mensen hier amper uit hun auto komen. Dus voel jezelf gezegend!!

Dan Eugene. Voor mij 1 van de beste plekken in Oregon. Ik weet zeker dat je het daar geweldig vindt. Echter, om dat echte universiteitsgevoel te krijgen ga je net iets te vroeg weg. Op 8 september spelen de Oregon Ducks thuis tegen Portland State in Autzen Stadium. Het stadion zal ramvol zitten. Mensen staan al dagen voor de wedstrijd op de parkeerplaatsen om te tailgaten. De hele stad is groengeel. Voor mij het echte universiteitsgevoel. Zorg dat je kaarten hebt bij de studentsection. Je weet niet wat je meemaakt. Het is gewoon een wedstrijdje tussen een stel schooljongetjes. Maar de atmosfeer, de herrie in het stadion is ongekend. Dat ga je nergens in een stadion in Europa bij wat voor wedstrijd ook vinden.

Mijn vrouw is een enorme sportgek. Heeft echter helemaal niks met American Football. Is vorig jaar voor de eerste keer meegeweest naar een wedstrijd. Ze vindt er nog steeds geen reet aan. Maar heeft haar ogen uit zitten kijken. Is halverwege op zoek gegaan naar oordopjes en moest heel eerlijk toegeven dat ze zoiets in een stadion nog nooit heeft meegemaakt.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis winterpark: Seattle en vooral heel veel Oregon!

Bericht door winterpark »

@Marianne nou het stuk langs de kust, er zit geloof ik ergens een uur tussen twee overnachtingen. Dat mag wel wat sneller. Maar verder houden wij enorm ook van rustig aan doen, fijne hotels/b&bs uitzoeken zodat we soms ook in de tuin een boekje kunnen lezen (het is ook vakantie tenslotte en er wordt door het jaar heen genoeg gewerkt, haha), en het hoeft ook niet helemaal volgepland, op een 'extra' dag rij ik gerust nog een uur of 2 in een andere richting om ergens anders wat te bekijken.

@Almere haha, wat een leuke tip! Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik al wel wat sportwedstrijden heb kunnen meepakken (en ben inderdaad niet echt een sportgek), heb nl. gestudeerd in Chapel Hill, uni daar heeft een heel goed basketbalteam en footballteam. ;-)

Ik ga in ieder geval nog even puzzelen; wellicht zouden we ook kunnen starten in Salt Lake City, Yellowstone en/of Grand Teton kunnen doen (en dan wel 2 dagen langer gaan), dan via Pendleton, Bend, etc, onderlangs de kust van Oregon (en Eugene!) omhoog naar Seattle. Of toch nog wat extra plekken in Washington doen en wel een loop Seattle.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1793
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis winterpark: Seattle en vooral heel veel Oregon!

Bericht door Felicitas »

Erg leuk in oost Oregon vonden wij het plaatsje Joseph bij Wallowa Lake (zie ons verslag van 2015). Misschien een optie om vanuit Baker City via de Hells Canyon Scenic Byway te rijden naar Pendleton? Vanuit Joseph kun je de Hells Canyon Recreation Area bezoeken. Er zijn drie viewpoints in die omgeving die te bereiken zijn met de auto. Eén viewpoint ligt dicht bij de scenic byway. Voor de andere twee heb je een flink deel van de dag nodig om ze te bereiken via gravel roads. Maar ook zonder Hells Canyon een erg leuke omgeving (een prachtig meer, bergen, prairie en mooie boerderijen).
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis winterpark: Seattle en vooral heel veel Oregon!

Bericht door Almere vak V »

winterpark schreef:heb nl. gestudeerd in Chapel Hill, uni daar heeft een heel goed basketbalteam en footballteam. ;-)
Dat footballteam van UNC maak ik me geen zorgen over. Maar dat basketballteam, auwww. Die doet zeer sinds een klein jaartje. Maar die pakken we volgend jaar terug...
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis winterpark: Seattle en vooral heel veel Oregon!

Bericht door winterpark »

Felicitas, ik ga jullie verslag nog even lezen! Heb jij misschien verder nog aanvullingen op onze route? Voor onze trips in het zuiden hebben we ook veel aan jouw verslagen gehad.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis winterpark: Seattle en vooral heel veel Oregon!

Bericht door Mrvanilla »

Mooie plannen en mooie route!

- Ik denk dat 2 nachten Forks niet echt heel handig is als uitvalsbasis. Alles in Olympic NP ligt best ver van elkaar af, je rijdt dan veel op en neer. Tenzij je natuurlijk heel specifieke plannen hebt in de buurt van Forks. Ik neem aan dat je het Hurricane Ridge gedeelte meeneemt op dag 4? Als je een beetje van avontuur houdt, pak dan de Deer Park Road. Deze eindigt op een magnifiek punt. Persoonlijk vond ik het een van de mooiste uitzichtpunten waar ik ooit was. Voor een indruk zie mijn blog van die dag.

- Rijd op dag 14 via de Cascade Lakes Scenic Byway; prachtige alternatieve route langs mooie meren en met mooie zichten op de omliggende bergen. Je klimt bijna tot de top van Mt Bachelor en daalt dan schitterend af naar het leuke plaatsje Bend.

- The Dalles vond ik maar een saai en nietszeggend industrieel stadje. Je kunt er echter wel leuk eten bij Cousins Restaurant, een saloon 'farmer' diner met prima eten.

Succes.
Groetjes,
Daniel
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis winterpark: Seattle en vooral heel veel Oregon!

Bericht door winterpark »

Mrvanilla schreef:Mooie plannen en mooie route!

- Ik denk dat 2 nachten Forks niet echt heel handig is als uitvalsbasis. Alles in Olympic NP ligt best ver van elkaar af, je rijdt dan veel op en neer. Tenzij je natuurlijk heel specifieke plannen hebt in de buurt van Forks. Ik neem aan dat je het Hurricane Ridge gedeelte meeneemt op dag 4? Als je een beetje van avontuur houdt, pak dan de Deer Park Road. Deze eindigt op een magnifiek punt. Persoonlijk vond ik het een van de mooiste uitzichtpunten waar ik ooit was. Voor een indruk zie mijn blog van die dag.
Fijne tips, hier kan ik wel wat mee. Waar hebben jullie overnacht rond Olympic NP? Ik heb me er nog even in verdiept en zo te zien kun je makkelijk twee of drie dagen vullen rond het park als je op verschillende plekken overnacht?
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis winterpark: Seattle en vooral heel veel Oregon!

Bericht door Mrvanilla »

Klopt, je kunt er makkelijk een paar dagen spenderen. Ik vond dat alleen niet zo de moeite. Zeker het regenwoud gedeelte had ik na een paar wandelingen wel gezien.

Als je de tijd wilt nemen voor het Hurricane gedeelte zou je kunnen overwegen om één nacht in Port Angeles te overnachten en daarna Lake Crescent en het regenwoud gedeelte op weg naar Forks. De stranden kun je dan weer de dag erna doen als je overnacht in Cannon Beach.
Groetjes,
Daniel
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis winterpark: Seattle en vooral heel veel Oregon!

Bericht door winterpark »

Klinkt goed, in Port Angeles heb je ook een mooi sfeervol hotel zag ik (Olympic Lodge).
Als het goed is ligt vanavond het boek Best Trips Pacific Northwest van Lonely Planet op de deurmat (met 23, aan elkaar te knopen routes, in het noordwesten), kan ik nog even verder kijken. :thumbup:
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis winterpark: Seattle en vooral heel veel Oregon!

Bericht door Mrvanilla »

Inderdaad een leuk boekje. Ik koop ook altijd alle Lonely Planets van de regio's die ik bezoek. Handig voor onderweg en staat thuis leuk in de kast, zo'n rij blauwe boeken.

Port Angeles zelf is overigens niet heel spannend hoor, maar ligt erg goed voor Hurricane Ridge (en evetueel de Deer Park Road :wink: ). Er is daar in de buurt ook een plek waar je grote(re) kans hebt om Bald Eagles te spotten, mocht je dat leuk vinden.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis winterpark: Seattle en vooral heel veel Oregon!

Bericht door Martin & Marianne »

winterpark schreef: Waar hebben jullie overnacht rond Olympic NP? Ik heb me er nog even in verdiept en zo te zien kun je makkelijk twee of drie dagen vullen rond het park als je op verschillende plekken overnacht?
Wij zaten in 2006 twee nachten in Port Angeles (of eigenlijk Sequim) en een nacht bij Lake Quinault. Die laatste overnachting was erg mooi!

Marianne
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis winterpark: Seattle en vooral heel veel Oregon!

Bericht door winterpark »

Nou....

Dit topic kan op slot tot 2019. We hebben namelijk een ander bucketlist (haha) dingetje kunnen boeken: een cruise van Kopenhagen, langs IJsland, Groenland en Canada, naar Boston. Stond al een tijd op ons lijstje, maar was telkens nog onbetaalbaar. We plakken daar 11 dagen New England aan vast, dus... Ik ga daar even een topic over openen :)
Dank voor alle suggesties, hopelijk kunnen we deze reis volgend jaar gaan maken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer