Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door SuzieQ »

Dankjewel. Heb ook eea gegoogeld inmiddels. Lijkt mij een goede oplossing.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door babarage »

Ugh, blijft lastig. Hartje zomer (4 weken eind juli - augustus) premium economy (absolute voorwaarde) naar de oostkust. Bestemming minder belangrijk, daar zoeken we wel wat bij kwa rondje.

Nu gevonden British Airways met gunstige tijden voor 750 pp vanaf Brussel. Happen of niet? Kan het nog veel beter of is dat tientjes werk?
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door roelb »

Als je nog ca 450 euro pp meer wilt uitgeven dan kun je in J naar MCO toevliegen, keuze uit diverse routes met KLM of Delta. Zo laag heb ik het echt nog nooit voorbij zien komen, vanaf EUR 1186. Overigens kan ik nergens vluchten in premium economy vinden voor onder de ca EUR 900, naar MIA, MCO, ATL, IAD, PHL, JFK, EWR of BOS. Dus ben benieuwd wat je bestemming en data waren voor die EUR 750.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door roelb »

Ik zag dit voorbij komen op de Delta website:
For U.S. and Canada TO AND FROM Europe/North Africa - ticketing on or after Dec. 6, 2017 for travel on/after April 10, 2018 will have the following baggage fees:

BASIC ECONOMY ONLY

1st bag fee is $60/50EUR/75CAD
2nd bag fee is $100/85EUR/120CAD
No change to policy for Main Cabin/Delta Comfort+®/First Class/Delta Premium Select/Delta One®
For travel departing before April 10, 2018, Basic Economy passengers will enjoy a 1st standard checked bag free.
Dit geldt ook voor de KLM "Light" fares (zie https://www.klm.com/travel/nl_nl/prepar ... /index.htm). Dus de eerste koffer kost geen EUR 85, maar EUR 50 en tot en met 1 april is de eerste koffer nog gratis. Voor reguliere fares verandert er niets. Een koffer gratis, tweede koffer EUR 85/$100.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door babarage »

Oh handig, vergeten er bij te zeggen. Die 750 is naar Boston. En ik kan niet rekenen op de vroege ochtend het is eigenlijk 775 maar soit. en das inclusief 2 stuks ruimbagage. En bij de overstap blijf je op terminal 5 op Heathrow, scheelt gedoe lijkt me. Ook niet onaardig.

Overigens. Naar New York kom je op 725 uit. Vliegen heen tussen 17-20 juli en terug 15-18 augustus. Te boeken oa via BA site. Prijzen die jij noemt Roel zie ik ook volop. heb de indruk dat dit toch wel erg netjes is. En tja gaat er nog een aanbieding komen. Onze glazen bollen zeggen het niet he.

Mijn berekening nu is beetje dat je hoog zomer ongeveer 500 pp kwijt bent. Als je een scherpe aanbieding vindt 400 als je pech hebt 600. Dan is de upgrade 125 enkele reis. Dat ligt ook wel in de lijn volgens mij. Maar ik is twijfelkont :)
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Coyote »

SuzieQ schreef:Mag dan alleen diegene erdoor of wij alle vijf? Omdat het van 3 de 1e keer is willen we graag bij elkaar blijven.
Je reist als groep dus je blijft gewoon bijelkaar.

Afgelopen mei ook voor mijn vader hulp geregeld en dat ging perfect! Supersnel door alle controles heen samen en op LAX ging het helemaal snel. Binnen een half uur na landing stonden we al buiten met onze koffers... :shock: :D

Op de heenweg in Londen kostte het alleen wat meer tijd door slechte communicatie aldaar. De rollator zou klaar staan bij de uitgang van het vliegtuig zodat we daarmee zelf door de controles zouden gaan, we hadden genoeg tijd. Die kwam uiteindelijk niet bij het uitstappen dus toen werd er alsnog vervoer geregeld. Dat duurde vrij lang, zelfs cabinepersoneel had het vliegtuig al verlaten en kwamen nog even langs bij ons omdat we zaten te wachten. Nadat ook zij nog navraag deden kwam vervoer er snel aan en toen ging het allemaal heel vlot en zaten we voor we het wisten alweer te wachten op onze aansluitende vlucht naar LAX.

Achteraf hadden we beter voor de gehele vlucht vervoer assistentie kunnen regelen. Maar ja, pa...eigenwijs...dacht het wel aan te kunnen... :wink: Uiteindelijk allemaal goed gekomen en werd assisitentie op LHR toch goed opgepakt ondanks dat we even moesten wachten. Kun je hen ook niet echt kwalijk nemen aangezien we vooraf dat stuk niet geregeld hadden.

Overigens, met een rollator gaan echt alle deuren voor je open in Amerika. We zagen maar heel weinig mensen mét een rollator, slechts 2 of 3 gezien, maar waar we kwamen kregen we direct voorrang. O.a. bij de boot naar Alcatraz was dat erg prettig.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door SuzieQ »

Bedankt voor je reactie.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Simonrio
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 16 mar 2015, 23:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Dordrecht

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Simonrio »

Mensen ervaringen met een korte overstap in Dublin?

Aer Linus is de enige maatschappij welke voor een 'beetje' normale prijzen en tijden in het hoogseizoen op zaterdagen vliegt naar Chicago. Zit helaas aan de datums vast ivm de vrije dagen van mijn reisgenoot. (za 28 juli heen, za 11 aug terug) Een dikke 850 euro gaat het alsnog kosten. Maar elk redelijk alternatief (KLM, Delta, BA, Lufthansa) zit op dik 1000 euro. Voor iemand die de afgelopen jaren niet voor meer dan 500 euro retour heeft gevlogen naar de USA in het hoogseizoen doet het sowieso zeer. :cry:

Anyway, op de heenweg hebben we dan 1u en 10minuten in Dublin. Doenbaar? Ben in oktober op het vliegveld geweest (Ryanair, weekend Dublin) en het is een redelijk klein vliegveld. Al duurde de paspoortcontrole om Ierland in te komen best lang. (30 minuten, voor een EU land vind ik dat lang) Moet je ook door de Ierse paspoortcontrole bij een overstap naar de USA? En natuurlijk de USA immigration al in Dublin, wat is de ervaring hoe vlot die verloopt in Dublin? Of krijgen korte overstappen voorrang? Beide hebben we een terugkerende ESTA. Top op heden heb ik op USA vliegvelden nog nooit langer dan 15 minuten in de wachtrij gestaan voor immigration, maar ik ken de horrorverhalen van uren wachtrij wel.

Er gaat trouwens later op de dag nog een 2de Aer Lingus vlucht naar Chicago. 6 uur later dus niet direct happig om die te nemen, maar mocht er iets voorvallen dan is er nog een alternatief om in ieder geval dezelfde dag nog in Chicago aan te komen.

En wat zijn de ervaringen met Aer Lingus? Krijg het idee online dat het een beetje een middelmatige maatschappij is.
RTB117
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 jan 2018, 10:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door RTB117 »

Heeft iemand ervaring met de site?:

http://www.tripsta.nl
fietser
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 23 okt 2010, 15:33

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door fietser »

Simonrio schreef:Mensen ervaringen met een korte overstap in Dublin?
En wat zijn de ervaringen met Aer Lingus? Krijg het idee online dat het een beetje een middelmatige maatschappij is.
We hebben 1x met de Ieren gevlogen (5 jaar terug, Amsterdam-Boston) en dat beviel uitstekend. Niks minder dan de andere bekende maatschappijen. Ook de tussenstop in Dublin beviel prima: een fijn overzichtelijk vliegveld. HET grote voordeel was dat we in Dublin 'door de Amerikaanse douane' gingen waardoor we bij aankomst in de VS heel snel klaar waren - dus niet lang in de rij staan. Alleen al daarom zou ik zo weer met Aer Lingus vliegen.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door sanook »

Inderdaad, pre clearance in Dublin is ideaal. Bij aankomst op JFK liepen we zo naar de koffers en binnen een uur na de landing waren we in het hotel.
Volgens mij houden ze in Dublin wel rekening met passagiers die wat later zijn dus ik zou het risico wel durven nemen met 1:10u overstap. Het is de thuishaven van Aer Lingus en ze weten wie er nog door de pre clearance e.d. heen moeten. Ik kan me de paspoort controle (europa uit) niet meer herinneren maar dan zal het zeker niet langdurig geweest zijn.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door SuzieQ »

Ik blijf het raar vinden dat AirNGo een heenvlucht aanbied die niemand anders heeft en waar KLM/ Delta niet van weten.
De terugvlucht bestaat wel. Het gaat om KL6136 op 21 december Amsterdam-Orlando.
Laatst gewijzigd door SuzieQ op 12 feb 2018, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door winterpark »

Als je echt jaagt op goedkoop....................

https://goo.gl/flights/tSBbv

466 met United, dus inclusief bagage en stoelreserveringen. Amsterdam - Miami, 25 december heen, 6 januari terug. Heenweg lange overstap in Houston.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door SuzieQ »

We willen het liefst op 21 december en niet op Miami (ivm villa).
Het hoeft geen absolute stuntprijs te zijn.
Ik vind echter alleen normale tarieven van 700 + euro en hoop toch rond de 500/650 uit te komen.
Ik kan alleen mijn vinger er niet op leggen hoe een site een vlucht aan kan bieden die niemand anders aanbied.
Het enige echte waar ik op let is dat we liever niet met AA vliegen ivm 2e stoel policy.
United graag zelfs (miles!).
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door winterpark »

https://goo.gl/flights/gEdnF

562 met Delta (dus nog exclusief bagage) naar Orlando, terugreis rechtstreeks, 23 december t/m 6 januari.

21 december blijft nog ff duur, maar hou het vooral in de gaten, denk dat het gewoon een kwestie is van toeslaan als er wat moois voorbij komt. Als je zo vast zit aan je data en op Orlando vliegen, dan zou ik vooral even een alert instellen en wachten.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door SuzieQ »

Ik had inderdaad al een alert ingesteld.
Het is sinds vandaag dat het ook via google flights en expedia te zien is.
En inderdaad zitten vast aan die data, ik denk ook dat het een kwestie van wachten is.

Maar toch blijf ik die niet bestaande vlucht heel vreemd vinden.
Niet alleen om die prijs, maar ook omdat rechtstreeks natuurlijk fijner is (in de zomer is die optie er wel).
Dus dan denk je automatisch, oh dat is handig, tot ie dus misschien niet bestaat.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door roelb »

SuzieQ schreef: Het gaat om KL6136 op 21 december Amsterdam-Orlando.
Dit is geen KLM vlucht maar een codeshare voor de DL127, inderdaad direct AMS-MCO maar op dit moment slechts te boeken tot en met 27/10/2018. Ik denk dat de programmeur van de boekingsengine van die site die jij hebt gevonden een foutje heeft gemaakt. Maar hey, who cares,

Deze vlucht vliegt vanaf 30/3 dagelijks, zie persbericht: http://news.delta.com/orlando-amsterdam ... s-march-30 . Waarom je hem vanaf 28/10 niet meer kunt boeken weet ik niet. Het kan zijn dat men eerst wil aankijken hoe het loopt, of het kan zijn dat hij toch weer geschrapt gaat worden. Anyway, je kunt het natuurlijk gewoon boeken en kijken wat er gebeurt.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door SuzieQ »

Klopt, het is de Delta vlucht die als enige rechtstreeks vliegt.
Echter, het frappante is dat ie terug dus wel (echt) vliegt.

Ik hou niet zo van boeken en dan wel zien, misschien wel bij een betrouwbare website, maar niet bij die airngo.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door sanook »

SuzieQ schreef:Ik blijf het raar vinden dat AirNGo een heenvlucht aanbied die niemand anders heeft en waar KLM/ Delta niet van weten.
De terugvlucht bestaat wel. Het gaat om KL6136 op 21 december Amsterdam-Orlando.
Ik denk dat je dit beter bij AirNGo neer kunt leggen dan hier..., maar ik zou de gok niet durven nemen om die vlucht te boeken.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door roelb »

SuzieQ schreef:Ik hou niet zo van boeken en dan wel zien, misschien wel bij een betrouwbare website, maar niet bij die airngo.
Ach, zolang je met CC afrekent en goed in de gaten houdt dat 'ie binnen een paar dagen geticket is..

Zo niet, dan de credit card verstrekker inschakelen.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer