IHG Group VS Best Western

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
bekker0251
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 mei 2015, 23:12

IHG Group VS Best Western

Bericht door bekker0251 »

Hallo,

Voor zover ik gezocht heb vind ik redelijk gedateerde berichten over hotelketens.

Waar gaat jullie voorkeur naar uit? Best Western of hotels van de IHG Group(Holiday Inn).


Groetjes.
Gast

Re: IHG Group VS Best Western

Bericht door Gast »

Wij overnachten veel in Hyatt, Hilton, Marriott (iets duurder) of Best Western, Holiday Inn en La Quinta (iets goedkoper). Een en ander beetje afhankelijk van de locatie en de staat van de hotels wisselen we af. We overnachten minder vaak in private owned hotels, omdat we bij keten hotels meestal weten wat we kunnen verwachten ongeacht de locatie.

Als er toevallig tijdens onze reizen een gunstige actie is mbt spaarpunten voor gratis overnachtingen willen we nog wel eens wisselen van voorkeur/keten.

Ook de Choice Hotels (goedkope, eenvoudige hotels oa Quality Inn, Comfort Inn) en Wyndham (middenklasse en hoger, oa Ramada, Baymont) kan een goede keus zijn.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: IHG Group VS Best Western

Bericht door babarage »

Wat mij betreft beide ketens goed. Best Western zijn volgens mij meer ‘losse’ hotels die onder de BW vlag opereren en hebben daardoor vaker een individueel karakter. Holiday Inns zijn vaker min of meer het zelfde maar ook weer niks mis mee. Er zitten verschillende merken onder de IHG groep overigens. Ik zou vooral kijken naar de plaats waar je zit en de recensies op sites zoals tripadvisor en het zo per keer bepalen. Als je heel merkentrouw wil zijn ivm punten neig ik geloof ik naar BW omdat ik die het vaakst tegenkom met nette prijzen en nette reviews.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: IHG Group VS Best Western

Bericht door sanook »

Je hebt het over berichten over hotelketens, ik denk dat je beter kunt zoeken op berichten/recensies over de hotels in de locatie waar je wilt overnachten. Kijk hiervoor bv op tripadvisor.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: IHG Group VS Best Western

Bericht door vinceG »

Ja ik zou mij niet blind staren op een bepaalde groep. Je kan hele slechte hotels hebben binnen een groep, maar ook hele goede.
Er zijn ook niveauverschillen binnen de groep. Zo is de ene keten van een hoger niveau (intercontinental binnen IHG) dan de andere (Holiday inn express binnen IHG).
Zo heeft ook Best western niveau verschillen tussen best western en best western plus of BW premier collection.

Zelf heb ik 1 groep als hoofddoel, namelijk Hilton. Hun spaarprogramma is op dit moment nog een van de waardevolste. Daarnaast is het vrij eenvoudig status te behalen waar je weer voordelen mee behaald. Als de prijs juist is dan probeer ik altijd een tot een Hilton groep hotel te boeken. De punten die ik daarmee weer verdien zet ik weer in om een luxer (en duurder) hotel te kunnen boeken en zo toch redelijk luxe te kunnen reizen en niet teveel te betalen. Daarnaast vind ik de kwaliteit van hotels behorende tot de Hilton groep erg consistent van kwaliteit.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer