Bijkomende kosten KLM/Delta.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
madeloningeborg
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 feb 2013, 10:38
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: gemeente Hollands Kroon

Bijkomende kosten KLM/Delta.

Bericht door madeloningeborg »

Let op allemaal. Bij KLM en Delta zijn een aantal zaken gewijzigd. Je moet voor je ruimbagage betalen en van te voren je stoelen selecteren kost ook €20 p.p.
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Bijkomende kst KLM/Delta

Bericht door RiverCola »

Wat je schrijft klopt niet. Wel of geen ruimbagage gratis meenemen verschilt per vlucht en bestemming. Staat er gewoon bij als je boekt. De vlucht die ik net naar Japan heb geboekt is inclusief ruimbagage.
Stoelen hoef je niet te reserveren, niemand verplicht je ertoe.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Bijkomende kst KLM/Delta

Bericht door winterpark »

Voor Noord-Amerika geldt het toch wel vanaf maart/april - althans voor het goedkoopste/standaard tarief?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Bijkomende kst KLM/Delta

Bericht door sanook »

Is al een paar weken bekend toch ?
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Bijkomende kst KLM/Delta

Bericht door Almere vak V »

Geen nieuws, wel een domme fout van beide maatschappijen.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 785
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Bijkomende kst KLM/Delta

Bericht door ClaireVHaut »

alleen de light tickets zijn zonder ruimbagage... Gewoon klasse duurder boeken of even verder zoeken en zit je bagage er gewoon bij..
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Max Kool
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:02
Locatie: Los Angeles, California

Re: Bijkomende kst KLM/Delta

Bericht door Max Kool »

Ik heb net een ticket LA-AMS geboekt, en moest inderdaad bijbetalen voor mijn koffer. Belachelijk. Was nog steeds een paar honderd dollar goedkoper dan twee jaar geleden trouwens.

Betalen voor mij stoel doe ik niet, lekker belangrijk. Dag van te voren inchecken en er is keuze zat, en als ik in mijn eentje reis maakt het me sowieso vrij weinig uit waar ik zit (je kunt je buurman/-vrouw toch niet uitzoeken...
LA, LA, LA....
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2504
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Bijkomende kst KLM/Delta

Bericht door Dutchess »

Inderdaad, alleen maar voor Basic Economy vluchten. Ik heb eens gekeken voor SLC-AMS bij Delta. Basic Economy was $120 goedkoper voor retour ticket. Koffer erbij was $60 per vlucht. Dus voor hetzelfde geld zou ik Main Cabin kunnen boeken inclusief bagage, en dan wel een stoel op het gangpad reserveren (mijn voorkeur om gezondheidsredenen).

Maar: als je Medallion/Sky Team status hebt, of AmEx Skymiles credit card, krijg je wel 1 koffer gratis vervoerd, ook in Basic Economy.

Dus het hangt van je budget af, en of je zo'n lange vlucht ergens in het midden van een rij stoelen wil doorbrengen. Ieder heeft zo zijn of haar eigen tolerantie voor.

Even de details:
For U.S. and Canada TO AND FROM Europe/North Africa - ticketing on or after Dec. 6, 2017 for travel on/after April 10, 2018 will have the following baggage fees:

BASIC ECONOMY ONLY

> 1st bag fee is $60/50EUR/75CAD
> 2nd bag fee is $100/85EUR/120CAD

No change to policy for Main Cabin/Delta Comfort+®/First Class/Delta Premium Select/Delta One®
For travel departing before April 10, 2018, Basic Economy passengers will enjoy a 1st standard checked bag free.
Bron
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
Raziel
Amerikafan
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 nov 2010, 13:30
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Den Helder

Re: Bijkomende kst KLM/Delta

Bericht door Raziel »

Flying Blue Members krijgen tientje korting per koffer.....
Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

Re: Bijkomende kst KLM/Delta

Bericht door sunnyrojo »

Geldt gelukkig inderdaad (nog)niet voor elke vlucht. Wij hadden vlucht geboekt voor Orlando met Delta en zagen later toen de boeking al was gedaan dat er bijbetaald moest worden voor ruimbagage, wij hadden een zgn cabin ticket geboekt en dan is het nog zonder kosten, maar zeker iets om van tevoren na te kijken als je bij KLM of Delta boekt, wij kijken het sowieso vanaf nu van tevoren na bij welke maatschappij dan ook.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Gebruikersavatar
avsboz
Amerikakenner
Berichten: 602
Lid geworden op: 23 nov 2011, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Bijkomende kst KLM/Delta

Bericht door avsboz »

Max Kool schreef:Ik heb net een ticket LA-AMS geboekt, en moest inderdaad bijbetalen voor mijn koffer. Belachelijk. Was nog steeds een paar honderd dollar goedkoper dan twee jaar geleden trouwens.
Je kan het wel belachelijk vinden, maar als je naar het totaal plaatje kijk van een aanbieding dan maak je daar toch je keuze. Snap het gedoe niet zo. Gewoon goed lezen. Zelfs bij brookers als vliegwinkel staat in overzicht dat prijs van vlucht KLM zonder bagage is en dat deze kosten later erbij komen.

Dat de website van Delta is overigens wel beter op dit gebied. Daar zou KLM nog wel e.e.a. van kunnen overnemen.
Grt,
Andries


2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2504
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Bijkomende kst KLM/Delta

Bericht door Dutchess »

Ja, ik heb nog gezocht op KLM's site maar kon de bijkomende kosten daar niet vinden inderdaad. Dat mag wel wat transparanter.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Vin.cent

Re: Bijkomende kst KLM/Delta

Bericht door Vin.cent »

Vind de manier waarop de TS het brengt wel grappig, alsof er iemand dood gaat, haha!

Maar dat transparanter vind ik overigens ook wel, het begint weer te lijken op de prijzen/administratiekosten discussie die je pas achteraf zag. Waarvan de regering vond dat het niet mocht en dus direct de juiste prijs moesten laten zien.
Dat zal overigens vast niet met dit gebeuren, omdat je nu werkelijk een keus hebt om iets wel of niet mee te nemen. Niemand verplicht je natuurlijk om een koffer per persoon in het ruim te zetten.
Laatst gewijzigd door Vin.cent op 06 feb 2018, 07:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1801
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Bijkomende kst KLM/Delta

Bericht door Felicitas »

Vin.cent schreef:Vind de manier waarop de TS het brengt wel grappig, alsof er iemand dood gaat, haha! ........<knip>........ Niemand verplicht je natuurlijk om met een koffer per persoon in het ruim te zitten.
:lol: :lol:
Gebruikersavatar
Max Kool
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:02
Locatie: Los Angeles, California

Re: Bijkomende kst KLM/Delta

Bericht door Max Kool »

avsboz schreef:
Max Kool schreef:Ik heb net een ticket LA-AMS geboekt, en moest inderdaad bijbetalen voor mijn koffer. Belachelijk. Was nog steeds een paar honderd dollar goedkoper dan twee jaar geleden trouwens.
Je kan het wel belachelijk vinden, maar als je naar het totaal plaatje kijk van een aanbieding dan maak je daar toch je keuze. Snap het gedoe niet zo. Gewoon goed lezen. Zelfs bij brookers als vliegwinkel staat in overzicht dat prijs van vlucht KLM zonder bagage is en dat deze kosten later erbij komen.

Dat de website van Delta is overigens wel beter op dit gebied. Daar zou KLM nog wel e.e.a. van kunnen overnemen.
Omdat ik tickets koop op de site van KLM zelf, en niet op een of andere vliegwinkelpuntnl.

Pas halverwege het book proces wordt je geconfronteerd met meerkosten voor je koffer. Wat ik (ik persoonlijk, wat jij vindt moet je zelf weten :P ) belachelijk vind voor een intercontinentale vlucht. Vrijwel iedereen reist met een koffer op vluchten van 10-12 uur.

Dit iit een retourtje LA - Portland ofzo
LA, LA, LA....
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Bijkomende kosten KLM/Delta.

Bericht door Queste »

Max Kool schreef:Vrijwel iedereen reist met een koffer op vluchten van 10-12 uur.
Ik zie niet zo wat de bestemming uitmaakt voor de hoeveelheid bagage. Alleen de reisduur maakt daarvoor uit imo. Ik weet dat veel van mijn collegas zonder ruimbagage intercontinentaal vliegen. En eerlijk gezegd: als je zonder ruimbagage een (werk-)week naar Zurich kan, kan je dat ook naar Chicago (behalve bij de huidige temperaturen).
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Bijkomende kosten KLM/Delta.

Bericht door Tipsy_1 »

In Europa alleszins nu bijbetalen voor bagage.
Ik heb gisteren een vlucht naar Helsinki geboekt, een koffer kost 15 euro per vlucht.
Zitplaats vanaf 5 euro.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2504
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Bijkomende kst KLM/Delta

Bericht door Dutchess »

Max Kool schreef:Pas halverwege het book proces wordt je geconfronteerd met meerkosten voor je koffer.
Dat vind ik idd het irritantste. Omdat ze de bijkomende kosten niet duidelijk publiceren, is het moeilijk om prijzen te vergelijken.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
avsboz
Amerikakenner
Berichten: 602
Lid geworden op: 23 nov 2011, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Bijkomende kst KLM/Delta

Bericht door avsboz »

Max Kool schreef:
avsboz schreef:
Je kan het wel belachelijk vinden, maar als je naar het totaal plaatje kijk van een aanbieding dan maak je daar toch je keuze. Snap het gedoe niet zo. Gewoon goed lezen. Zelfs bij brookers als vliegwinkel staat in overzicht dat prijs van vlucht KLM zonder bagage is en dat deze kosten later erbij komen.

Dat de website van Delta is overigens wel beter op dit gebied. Daar zou KLM nog wel e.e.a. van kunnen overnemen.
Omdat ik tickets koop op de site van KLM zelf, en niet op een of andere vliegwinkelpuntnl.

Pas halverwege het book proces wordt je geconfronteerd met meerkosten voor je koffer. Wat ik (ik persoonlijk, wat jij vindt moet je zelf weten :P ) belachelijk vind voor een intercontinentale vlucht. Vrijwel iedereen reist met een koffer op vluchten van 10-12 uur.

Dit iit een retourtje LA - Portland ofzo
You lost me... :wink:
In eerste instantie vind je het belachelijk dat je koffers apart moet betalen, vervolgens is het argument dat het pas laat in het boekingsproces wordt vermeld en vervolgens is de lengte van de vlucht een argument. :crazy:

Anyway, voor een lang weekend weg heb ik aan 1x 12 kg handbagage (p.p.) genoeg. Komende zomer gaan we twee weken met z'n tweetjes. Een koffer 23 kg, 2x 12kg handbagage. Dat ik dan op de website wat beter moet opletten en de juiste afweging moet maken vind ik prima.
Grt,
Andries


2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
Gebruikersavatar
Max Kool
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:02
Locatie: Los Angeles, California

Re: Bijkomende kosten KLM/Delta.

Bericht door Max Kool »

Je hebt gelijk
LA, LA, LA....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer