Welke stad/plaats is leuk voor overnachting

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
marrich77
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 30 jul 2017, 18:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Welke stad/plaats is leuk voor overnachting

Bericht door marrich77 »

Tijdens onze roadtrip hebben we een stuk te overbruggen van Joshua tree parc richting Grand Canyon.
Denk dat we voor joshua tree overnachten in Yucca Valley (=1 nacht) En dan door richting GC.
Na GC gaan we naar Las Vegas.

Nu zit ik te twijfelen wat handiger is voor overnachten op het laatste stuk.

Gaan we in Kingman / Laughlin overnachten?
Waarschijnlijk dat we 2 nachten daar verblijven.

Of heeft iemand nog een andere optie om te overnachten daar? Met in elk geval een goed zwembad en vertier voor kids (8 en 13)
Dat het in elk geval goed op de route ligt om van joshua tree - Grand Canyon - Las\Vegas ligt.

Wil niet te lang in de auto zitten.

Max ong 2.5 uur
(is het laatste stuk, dus waarschijnlijk zijn de kids het rijden dan wel zat)
Joeyvdl
Amerikafan
Berichten: 131
Lid geworden op: 21 mar 2017, 13:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Welke stad/plaats is leuk voor overnachting

Bericht door Joeyvdl »

Wij zelf hebben geslapen in Lake Havasu City, maar dit past (denk ik) niet helemaal bij je wensen. Je kunt hier wel goed zwemmen, met leuk strandje.

Toch wil ik even reageren; misschien is het leuk om via Oatman te rijden (ook voor de kids). Ezeltjes lopen hier door het kleine straatje, sfeertje is leuk en er zijn wat leuke barretjes.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Welke stad/plaats is leuk voor overnachting

Bericht door Hans B »

Wiliams vond ik een leuk dorpje.
Er is regelmatig een "gunflight" in de hoofdstraat.

Verder ligt Seligman op je route, zeker om even de benen te strekken prima.

Als je al 'zoveel' in de auto zit, zou ik de snelste route nemen en vanaf Wiliams in één keer naar Las Vegas gaan.
Wil je een tussenstop, dan ligt Kingman op de route.
Vele motels hebben een zwembad.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Welke stad/plaats is leuk voor overnachting

Bericht door vinceG »

Ik begrijp niet helemaal waar je nu een overnachting zoekt? van Joshua tree naar GC of van GC naar Las vegas??
Je wilt max 2,5 uur rijden, maar je zit daar gewoon in een gebied dat uitgestrekt is. En kinderen van die leeftijd kunnen zich toch wel vermaken op de achterbank? De omgeving is prachtig!

Laughlin vind ik nou niet echt een plek voor kids en zou er zeker geen 2 nachten verblijven. Hetzelfde met Kingman. Zijn beiden prima plekken om een tussenstop te maken in een motel, maar nou niet echt om een dag te verblijven.
Vanuit GC zou ik gewoon doorrijden naar Las Vegas.
Vanuit Joshua tree zou ik de route nemen I10 en dan eraf bij Brenda. Vanaf daar via prescott en sedona (onderweg stoppen in Jerome) is het een prachtige route. In prescott/sedona en omgeving kan je prima 2 nachten verblijven.

Waarom wil je eigenlijk in Yucca valley verblijven? Daar is ook niets te doen. Dan is palm springs/dessert veel leuker. de aerial tramway of salton sea bezoeken.
gastxyz

Re: Welke stad/plaats is leuk voor overnachting

Bericht door gastxyz »

Kingman natuurlijk!
Slaapt heerlijk daar.
Gebruikersavatar
Edman!
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 26 nov 2012, 15:33
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Grand Canyon ;)
Contacteer:

Re: Welke stad/plaats is leuk voor overnachting

Bericht door Edman! »

2010: Las Vegas, 2013: Westkustgrand canyon helicopter 2014, 2015: Las Vegas, 2016: Grand Canyon, Yellowstone, 2017: NY, Westkust, 2018: Las Vegas, Oostkust
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Welke stad/plaats is leuk voor overnachting

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou niet weten waarom je niet mee dan 2,5 uur op een dag kunt rijden. Ik heb het idee dat je veel tijd verspilt op locaties die niet interessant zijn. Als je niet veel wilt rijden waarom dan naar de Grand Canyon? Post je route eens. Misschien kun je die dagen veel beter gebruiken om meer uit de rest van je route te halen.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Welke stad/plaats is leuk voor overnachting

Bericht door Marcopstal »

In ieder geval als je etappe GC - Las Vegas is dan zie ik niet in waarom je dit niet in één etappe zou doen. Lijkt me vrij zinloos om hier een dag aan te verliezen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
marrich77
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 30 jul 2017, 18:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Welke stad/plaats is leuk voor overnachting

Bericht door marrich77 »

vinceG schreef:Ik begrijp niet helemaal waar je nu een overnachting zoekt? van Joshua tree naar GC of van GC naar Las vegas??
Je wilt max 2,5 uur rijden, maar je zit daar gewoon in een gebied dat uitgestrekt is. En kinderen van die leeftijd kunnen zich toch wel vermaken op de achterbank? De omgeving is prachtig!

Laughlin vind ik nou niet echt een plek voor kids en zou er zeker geen 2 nachten verblijven. Hetzelfde met Kingman. Zijn beiden prima plekken om een tussenstop te maken in een motel, maar nou niet echt om een dag te verblijven.
Vanuit GC zou ik gewoon doorrijden naar Las Vegas.
Vanuit Joshua tree zou ik de route nemen I10 en dan eraf bij Brenda. Vanaf daar via prescott en sedona (onderweg stoppen in Jerome) is het een prachtige route. In prescott/sedona en omgeving kan je prima 2 nachten verblijven.

Waarom wil je eigenlijk in Yucca valley verblijven? Daar is ook niets te doen. Dan is palm springs/dessert veel leuker. de aerial tramway of salton sea bezoeken.

Helaas hebben beide kids van mij last van wagenziek zijn. De 1 wel wat meer dan de ander. Maar als ze 5 minuten met een neus in de tablet zitten. Hebben ze al erg last. Maar naar buiten kijken kan altijd natuurlijk.
Klopt idd dat het gebied daar uitgestrekt is.
Ga nog even kijken of ik de route op het laatste stuk kan aanpassen.
Maar mijn idee momenteel is om in Kingman 1 of 2 overnachtingen te pakken.
marrich77
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 30 jul 2017, 18:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Welke stad/plaats is leuk voor overnachting

Bericht door marrich77 »

Marcopstal schreef:In ieder geval als je etappe GC - Las Vegas is dan zie ik niet in waarom je dit niet in één etappe zou doen. Lijkt me vrij zinloos om hier een dag aan te verliezen.
Snap waarom je het aangeeft.
Maar heb tot nu toe dat we 'maar' max een paar x 3 uur in de auto zitten. Dat hou ik als max aan.
Wil ook nog wel een beetje van de dag genieten als we 's middags of 's avonds ergens aankomen.
Vooral die laatste dagen weer even in een wat rustiger tempo gaan. Zodat we (ik) niet gestresst terug naar NL gaan. Ik zal toch het meeste / alles rijden daar.
Ik weet uit ervaring dat het rijden daar goed en rustig is. Mar toch.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Welke stad/plaats is leuk voor overnachting

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet hoeveel tijd je nu voor Las Vegas hebt gepland, maar je kunt ook daar meer nachten doen als je het echt rustig aan wilt doen op het laatst.
En dat rijden valt echt mee, en zelfs als je eerdere rijdagen hebt op het laatst zal het met de stress wel meevallen. Ik denk dat je je daar veel te druk over maakt. Ik rij altijd alles alleen en ook regelmatig langere afstanden. Met voldoende afwisseling en wat leuke wandelingen in de parken is dat goed te doen. Ik zou toch proberen wat meer activiteiten op nemen, dat is ook heel ontspannend. Voor de kidnerne kan Sedona leuk zijn, bijvoorbeeld het Slide Rock SP. Joshua Tree is erg heet in de zomer.
Gaan jullie ook naar Sequoia? Je zou ook van LA via Sequoia en Death Valley naar Las Vegas kunnen rijden. Sequoia is voor kinderen leuker dan de Grand canyon denk ik. Of rij via Sequoia National Forest; kijk bijvoorbeeld eens in het 2015-verslag van Elly op www.michelly.nl (vanaf 14 augustus).

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Welke stad/plaats is leuk voor overnachting

Bericht door Marcopstal »

Het is vanuit GC Village net iets meer dan 4 uur rijden rechtstreeks tot Vegas. Als je dit wat mooi verdeeld over de dag met de nodige stops (Seligman, Kingman, Hoover Dam) heb je een mooie rustige dag met een aantal etappes. Je kan Oatman er eventueel bijnemen aangezien dit wel een leuke stop is.

GC-Village - Seligman = ongeveer 1,5 uur
Seligman - Kingman = ongeveer 1 uur
Kingman - Oatman = 45 min
Oatman - Hoover Dam = 2 uur
(kingman - Hoover dam = 1 uur)
Hoover dam - Las Vegas = 40 min

Ik begrijp wel je redenering ivm lange ritten die je liefst vermijd, maar ik vind de voordelen toch opwegend ten opzichte van de nadelen. In Vegas is er heel veel te doen en te zien en dat lijkt me gewoon stukken interessanter om af te sluiten dan in Kingman te blijven hangen. Het is een leuke stop, maar meer ook niet. Grote zwembaden ga je er niet direct vinden.

Iets wat je eventueel ook zou kunnen overwegen is Bearizona in Williams.

Overigens hoeveel tijd heb je aan de GC ? Indien je er twee nachten hebt zou je eventueel de tweede al in Williams kunnen plannen, scheelt direct ook weer een uurtje de volgende dag.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer