Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
marh
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 09 jun 2015, 09:43
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door marh »

Terpies schreef:
marh schreef:Beide, broker was niet of nauwelijks bereikbaar en heeft niets gedaan om het op te lossen.... Broker had vooraf iets anders "verkocht" dan wat we uiteindelijk kregen.
Ben wel benieuwd naar wat je dan niet hebt gekregen en/of niet opgelost is...lag dit aan de broker of aan de vliegmaatschappij die je via de broker hebt geboekt?
Beetje off topic :offtopic:
Was een pakket reis, eerst vlucht gewijzigd (pas veel later weg, maar oorspronkelijke vlucht ging wel hoorden we achteraf) en hotel klopte niet met wat we geboekt hadden, geen familie kamer terwijl we dat wel in onze bevestiging hadden staan. Hotel wist van niets? Had het ook niet meer en wij moesten kamer erbij boeken. Al die tijd kregen we geen contact met de broker. Was geen fijne start van de vakantie! Overigens niet VS!
lauwer
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2018, 20:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door lauwer »

hoi iedereen,
ik wil graag naar Florida van 20 april t/m 3 mei, ik heb eigenlijk alle vliegvelden al geprobeerd, maar zie niet echt aanbiedingen - eerder rond de 650 pp. Zeggen jullie nog even wachten met boeken of wordt het komende tijd alleen maar duurder? Idealiter ga ik van Jacksonville naar Miami, maar Orlando - Miami of Miami-Miami kan natuurlijk ook.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1987
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door dejong89 »

Via kayak.nl kom ik op jou datum uit op 448 euro pp.
10:45 heen met een overstap van 2u in Madrid en terug om 21:30 met een overstap van 2.55 u in Madrid
Dan vlieg je op Miami
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
jkruis
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 jun 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door jkruis »

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een goede deal voor de zomervakantie naar LA, LV of SFO. Vertrekken kan vanaf Amsterdam, dusseldorf of evt. Brussel.
Ik kijk zelf geregeld op kayak, momondo, skyscanner (. be/.nl) maar het lukt me niet om een mooie prijs te vinden.

Hebben jullie nog tips? Vertrek kan op 14/15 juli (evt. 13 juli in de avond) en terug 3 augustus.
Bvd.
Gast

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Gast »

@jkruis: wat is in jouw ogen een goede prijs? Je zoekt op de goede sites, misschien moet je ook nog even via Google flights een notificatie opdracht vast zetten.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4966
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door harryh »

dejong89 schreef:Via kayak.nl kom ik op jou datum uit op 448 euro pp.
Da's alleen wel met Air Europa; daar heb ik geen goede ervaring mee naar Miami en dan vind ik 448,- veel te duur voor wat je krijgt daar.
jkruis
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 jun 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door jkruis »

Terpies schreef:@jkruis: wat is in jouw ogen een goede prijs? Je zoekt op de goede sites, misschien moet je ook nog even via Google flights een notificatie opdracht vast zetten.
Dat ga ik nog even doen. Bedankt. Ik hoop eigelijk wel op prijzen onder de 600 euro met goede vliegtijden. Of is dat te optimistisch voor in de zomervakantie?
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Vanessa007 »

jkruis schreef:Ik kijk zelf geregeld op kayak, momondo, skyscanner (. be/.nl) maar het lukt me niet om een mooie prijs te vinden.

Hebben jullie nog tips? Vertrek kan op 14/15 juli (evt. 13 juli in de avond) en terug 3 augustus.
Bvd.
Je kijkt idd op de juiste sites... Een tip die bij ons gewerkt heeft, is 's nachts de prijzen checken.
Onze tickets (juli AMS- LAS) waren 's nachts €535,00 en overdag €960,00 en dit dagen aan een stuk... Misschien dat je hiermee wat geluk kan hebben.
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Saskia45 »

's Avonds na 20.00 uur hadden wij dezelfde ervaring op skyscanner.be en tix.be: lagere prijzen dan overdag, dagen achtereen, voor tickets in juli op LAX
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1858
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door asv60 »

Heeft iemand ervaring met het gebruik van de American Airlines app om films te kijken? Op hun site staat dit:

Watch free entertainment
Stream our library of free inflight entertainment to your device with the app.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6808
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Stan.Gobien »

Zorg dat je App reeds staan hebt, dan komt het goed.
sieml040
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 04 feb 2014, 15:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Eindhoven

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door sieml040 »

Hallo allemaal,

In verband met de voorbereiding van onze reis naar het Noord-Westen volgend jaar zomer vraag ik me af of de ene luchthaven sowieso goedkoper is om op te vliegen dan de andere. Is bijvoorbeeld vliegen op Denver duurder/goedkoper dan vliegen op Seattle? Of is het echt een kwestie van geluk hebben met de ticketprijzen.

Groetjes Simone
jwensammy
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: The Netherlands

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door jwensammy »

Seattle kun je vanaf Ams rechtstreeks, Denver bij mijn weten alleen met overstap.
Saltlake city kan ook rechtstreeks maar is meestal wat duurder.

Zou goed overwegen wat je wilt zien en doen en daarop je route en vertrekpunt baseren.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7890
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Pete.Z »

Er zijn wel luchthavens die vaak goedkoper zijn, maar het blijft vooral een kwestie van goed zoeken en wat mazzel.
Zet voor jezelf een goeie prijs, en boek zodra je daar iets voor kan vinden, daarna niet verder zoeken, want er is ALTIJD een goedkopere vlucht. Tenzij je daar op wacht, dan weer niet. :roll:
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14277
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Coyote »

sieml040 schreef:Is bijvoorbeeld vliegen op Denver duurder/goedkoper dan vliegen op Seattle? Of is het echt een kwestie van geluk hebben met de ticketprijzen.
Of het ene vliegveld goedkoper is dan het andere is lastig te zeggen. Een jaar of 10 geleden kon je echt verschillen merken tussen de vliegvelden. Phoenix was zo'n stad waar je goedkoper op kon vliegen. Tegenwoordig fluctueren de prijzen zodanig dat het ene moment vliegveld A goedkoper is en een dag later vliegveld B. Prijzen dus een tijdje in de gaten houden is de beste optie.

Kijk overigens niet alleen naar de prijzen. Een goedkoop ticket met een reisduur van 24 uur of meer is natuurlijk een waardeloos ticket. Zie dat tegenwoordig meer en meer voorkomen. Naast de prijs kijk ik dus ook heel specifiek naar de vliegtijden. Liever EUR 100 meer betalen voor een ticket waarbij de vliegduur normaal is dan een goedkoop ticket met een vliegduur van 32 (!) uur.... :shock:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3026
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Almere vak V »

sieml040 schreef: Is bijvoorbeeld vliegen op Denver duurder/goedkoper dan vliegen op Seattle? Of is het echt een kwestie van geluk hebben met de ticketprijzen.
In die hoek is Portland per definitie duur. Is Seattle bijna altijd goedkoper. Maar is de laatste tijd Vancouver soms bizar goedkoop. Wij vliegen in de meivakantie onder de €300...

Maar het is ook echt een kwestie van de boel goed in de gaten houden. En kijk op rare tijden. Zondagnacht is bijvoorbeeld zo'n moment.
Paulw
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 jan 2018, 06:49
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Paulw »

We hebben net mail ontvangen van BA dat onze vlucht tijden zijn gewijzigd. Heenweg niet echt probleem behalve dat we 5 uur op Dallas moeten wachten. De terugweg is alleen zo gewijzigd dat we vanaf Denver aansluiting op Dallas richting Amsterdam niet meer halen. Iemand dit al eens aan de hand gehad? Gaan sowieso morgen bellen, maar ben even benieuwd wat we kunnen verwachten.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door vinceG »

Heb je bij BA direct geboekt of via een broker?
Indien je via de luchtvaartmaatschappij direct geboekt hebt moeten ze je voor beide vluchten een goed alternatief aanbieden.
Om goed voorbereid te zijn is het misschien handig om te kijken welke vluchten met welke tijden er allemaal gaan die dag om zelf ook een optie aan te dragen als je goede tijden ziet.

Via een broker zou ik ook verwachten dat je een alternatief geboden moet worden, maar dat ligt aan hun voorwaarden. Daarom boek ik niet bij een broker.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door vinceG »

sieml040 schreef:Hallo allemaal,

In verband met de voorbereiding van onze reis naar het Noord-Westen volgend jaar zomer vraag ik me af of de ene luchthaven sowieso goedkoper is om op te vliegen dan de andere. Is bijvoorbeeld vliegen op Denver duurder/goedkoper dan vliegen op Seattle? Of is het echt een kwestie van geluk hebben met de ticketprijzen.

Groetjes Simone
Daar is geen pijl op te trekken!
Vooral goed kijken en vergelijken.
Kijk ook vooral naar open jaw tickets. Ofwel aankomen op het ene vliegveld en vertrekken van een ander vliegveld.
Zo was voor mij deze maand het goedkoper om AMS-phoenix/San Diego-AMS te vliegen ipv een retour phoenix.
Paulw
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 jan 2018, 06:49
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Paulw »

vinceG schreef:Heb je bij BA direct geboekt of via een broker?
Rechtstreeks via BA. Vlucht wordt uitgevoerd door American Airlines. Maar eens kijken wat alternatief is dan.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer