Rondreis Luuc & Wendy 2017: Seattle - Las Vegas.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Rondreis Luuc & Wendy 2017: Seattle - Las Vegas.

Bericht door Mrvanilla »

Just in case: de meeste cabins bij Grant Grove hebben geen eigen sanitair (ook geen toilet). Gezien je laatste regel leek me dat wellicht handig te vermelden.

Ik ben ook alles behalve een kampeerder, maar vond het zeker geen probleem. Was schoon en als je mazzel hebt ligt je cabin niet te ver van de toiletten af. Minder kans om door beren aangevallen te worden in het donker :wink:
Groetjes,
Daniel
luuc&Wendy
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 11 jun 2013, 19:50
Partner van: Wendy
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Tegelen

Re: Rondreis Luuc & Wendy 2017: Seattle - Las Vegas.

Bericht door luuc&Wendy »

Mrvanilla schreef:Just in case: de meeste cabins bij Grant Grove hebben geen eigen sanitair (ook geen toilet). Gezien je laatste regel leek me dat wellicht handig te vermelden.

Ik ben ook alles behalve een kampeerder, maar vond het zeker geen probleem. Was schoon en als je mazzel hebt ligt je cabin niet te ver van de toiletten af. Minder kans om door beren aangevallen te worden in het donker :wink:
Bedankt voor de tip. Ik had daar zelf ook al op gelet. Vooral Wendy vind het maar niks om een douche of toilet te delen :wink:
We hebben 2 nachten een cabine geboekt in Grant Grove in Seki.

Ik heb voor een gedeelte van de reis al overnachtingen vastgelegd. Helaas is bij Mount Rainier en Crater Lake alles vol in het park zelf op dit moment. Ik houd iedere dag de sites van hun in de gaten in de hoop dat er misschien iets vrijkomt.

In Yosemite hebben we de eerste 2 van de 3 nachten een cabine in de Half Dome Village geboekt. Nu ben ik aan het twijfelen of we in de valley nog een derde nacht moeten boeken of al iets verder zuidelijk te rijden richting Seki.

Ik had ook nog een vraag met betrekking op de overnachtingen rond Lassen Volcanic NP. Wat is hier de beste uitvalsbasis qua overnachtingen voor dit park? We hebben hier 2 nachten voor staan.

Gr Luuc
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Rondreis Luuc & Wendy 2017: Seattle - Las Vegas.

Bericht door Old Faithful »

In Yosemite hebben we de eerste 2 van de 3 nachten een cabine in de Half Dome Village geboekt. Nu ben ik aan het twijfelen of we in de valley nog een derde nacht moeten boeken of al iets verder zuidelijk te rijden richting Seki.
Die derde nacht zou je heel goed in Oakhurst kunnen overnachten.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis Luuc & Wendy 2017: Seattle - Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zaten voor Crater Lake in de Union Creek Resort. Vond ik erg leuk, mooie cabins en een prachtige omgeving. En het eten bij Becky's is erg lekker.

De afstand Yosemite Village - Grant Grove is goed te doen in 1 dag. Als je bijvoorbeeld nog naar Cedar Grove wilt is het wel fijn als je al wat dichter bij Kings Canyon overnacht. Je kunt de derde nacht inderdaad al naar Oakhurst rijden, maar misschien goed om eerst eens een planning te maken voor Yosemite en Seki. Als je bijvoorbeeld die tweede dag de Panorama Trail gaat lopen is het wel prettig om niet meer te hoeven rijden daarna. Maar wil je een bezoek aan Glacier Point brengen dan kun je daarna beter naar de zuidingang rijden.

Wij hadden voor Lassen als uitvalsbasis de KOA-camping (een cabin) in Shingleton. Er waren toen geen mogelijkheden in het park. Tegenwoordig heb je daar echter ook cabins. Lijkt mij prachtig om daar te zitten. Een andere mogelijkheid is Mineral.

Marianne
luuc&Wendy
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 11 jun 2013, 19:50
Partner van: Wendy
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Tegelen

Re: Rondreis Luuc & Wendy 2017: Seattle - Las Vegas.

Bericht door luuc&Wendy »

Bedankt weer voor de reacties. Wij hebben de eerste volle dag Yosemite de bus gereserveerd naar Glacier Point om hierna af te dalen naar de vallei. Voor de volgende dag nog niet echt een planning gemaakt evenals voor Seki maar ik denk dat een stukje zuidelijker rijden misschien niet verkeerd is. We gaan weer verder zoeken naar overnachtingen en verder puzzelen. Ik zal me snel weer melden met meer vragen.

Gr. Luuc
luuc&Wendy
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 11 jun 2013, 19:50
Partner van: Wendy
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Tegelen

Re: Rondreis Luuc & Wendy 2017: Seattle - Las Vegas.

Bericht door luuc&Wendy »

Onze reis komt langzaam dichterbij en en momenteel nog bezig om wandelingen uit te zoeken die we willen gaan doen. Voor Mount Rainier NP zoek ik nog een paar mooie hikes die we kunnen doen al vind ik het lastig om te bepalen welke. Hebben jullie tips welke we zeker moeten doen? Alvast dank.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Rondreis Luuc & Wendy 2017: Seattle - Las Vegas.

Bericht door Old Faithful »

Mijn favoriet is de Naches Peak Loop Trail

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Everieke
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 mei 2018, 12:44
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Rondreis Luuc & Wendy 2017: Seattle - Las Vegas.

Bericht door Everieke »

Hoi hoi!

Lees nog even goed na op de site van Lassen, Bumpass Hell trail lijkt dicht te zitten tot en met december en niet bereikbaar daardoor. Wij willen deze trail ook lopen aankomende zomer, maar lijken het helaas te moeten missen! :sadcry:

https://www.nps.gov/lavo/planyourvisit/ ... s_hell.htm
groetjes
Everieke
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 mei 2018, 12:44
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Rondreis Luuc & Wendy 2017: Seattle - Las Vegas.

Bericht door Everieke »

wat betreft Mount Rainier hebben we Pinaccle Peak Trail op de planning staan, misschien ook een idee voor jullie?

groetjes!
Gebruikersavatar
Bert&Hanny
Amerikakenner
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 apr 2005, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Apeldoorn

Re: Rondreis Luuc & Wendy 2017: Seattle - Las Vegas.

Bericht door Bert&Hanny »

Overnachtingsmogelijkheid voor Lassen http://hatcreekresortrv.com/ in Old Station.
Wij hebben daar een cabin geboekt voor twee nachten in september.

Groeten Bert
luuc&Wendy
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 11 jun 2013, 19:50
Partner van: Wendy
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Tegelen

Re: Rondreis Luuc & Wendy 2017: Seattle - Las Vegas.

Bericht door luuc&Wendy »

Dank weer voor de reacties. Ik heb de wandelingen bekeken en zien er erg goed uit en ga ze zeer waarschijnlijk ook meenemen in onze planning.
Bert&Hanny schreef:Overnachtingsmogelijkheid voor Lassen http://hatcreekresortrv.com/ in Old Station.
Wij hebben daar een cabin geboekt voor twee nachten in september.
Wij hebben de overnachtingen in Chester geboekt bij Best Western Rose Quartz Inn. Toch bedankt voor de tip
Everieke schreef:Hoi hoi!
Lees nog even goed na op de site van Lassen, Bumpass Hell trail lijkt dicht te zitten tot en met december en niet bereikbaar daardoor. Wij willen deze trail ook lopen aankomende zomer, maar lijken het helaas te moeten missen! :sadcry:
Ik had het een tijdje terug al gelezen dat deze trail helaas is gesloten dit jaar. Deze stond ook bij ons in de planning, maar we gaan zoeken naar een paar andere trails die we kunnen gaan doen.
luuc&Wendy
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 11 jun 2013, 19:50
Partner van: Wendy
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Tegelen

Re: Rondreis Luuc & Wendy 2017: Seattle - Las Vegas.

Bericht door luuc&Wendy »

Hoi allemaal,

Komende maandag is het zover en vertrekken we eindelijk naar Seattle.
Nu ben ik de laatste puntjes aan het afwerken en ben toch erg aan het twijfelen om toch nog iets te veranderen. Ik heb al vanalles gelezen over de brand die vorig jaar heeft gewoed bij de Columbia River Gorge en dat er verschillende stukken nog zijn afgesloten of maar deels te bereiken zijn. Ik ben zelf aan het denken om Silver Falls State Park als alternatief te gaan nemen en het andere voor een eventuele volgende keer te laten. Is dit een goede keuze en zoja wat is dan een goede plek om te overnachten. We komen vanuit Portland en de volgende dag staat John Day Fossil Beds op het programma. Graag jullie feedback hierop.

Voor wat betreft ons bezoek aan Yosemite NP 13-16 augustus willen we vooralsnog gewoon laten staan. Hopelijk is de situatie dan iets verbeterd voor wat betreft de brand en rook.
Gr Luuc
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Rondreis Luuc & Wendy 2017: Seattle - Las Vegas.

Bericht door tomhster »

Ik zou het lekker laten bij je oorspronkelijke plan, dus met Gorge. Je kunt vanuit Seattle nog naar de Boeing-fabriek gaan, dat is best de moeite waard. Veel plezier alvast.
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3843
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Rondreis Luuc & Wendy 2017: Seattle - Las Vegas.

Bericht door Georgie »

Volgens mij zijn delen van de CRG wel bereikbaar. Hier is een recentelijk overzicht met eventuele alternatieven:
https://tiogatours.nl/blog/alternatieve ... ver-gorge/

Of kijk op de website van CRG zelf om te zien wat er momenteel open is:
https://www.fs.usda.gov/alerts/crgnsa/alerts-notices

Ik zou het zelf wel uitzoeken en kijken waar ik daar naar toe kan gaan. Tip: Ga vroeg in de ochtend naar de Multnomah Falls om de drukte te vermijden.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Rondreis Luuc & Wendy 2017: Seattle - Las Vegas.

Bericht door Mrvanilla »

Ik zou het ook gewoon ter plekke bekijken. De gouden tip staat hier boven al; zorg dat je er erg vroeg bent, het is daar enorm druk.

Mocht het nu tegenvallen dan zou ik wel wat alternatieven achter de hand hebben. Misschien wandelen rond Mt Hood?

In ieder geval veel plezier alvast!
Groetjes,
Daniel
luuc&Wendy
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 11 jun 2013, 19:50
Partner van: Wendy
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Tegelen

Re: Rondreis Luuc & Wendy 2017: Seattle - Las Vegas.

Bericht door luuc&Wendy »

Bedankt weer voor jullie nuttige reacties.
Ik heb de Columbia River Gorge toch maar opgenomen in de route. We zullen vroeg vertrekken vanuit Portland om diverse dingen hier te bezoeken en bewandelen. Mount Hood heb ik eventueel achter de hand in de route meegenomen mocht het ons toch te druk zijn.

Nog even aftellen voordat we eindelijk weer mogen. Ben nu op dit moment nog bezig aan de laatste dagen van ons roadbook. Altijd een erg leuke bezigheid en zeker met dit weer. Helaas ben ik niet zo handig met een reisblog. Jaloers op de mensen die hier fantastische blogs hebben en plaatsen waar ik al veel informatie vanaf heb weten te halen.

Gr Luuc
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Rondreis Luuc & Wendy 2017: Seattle - Las Vegas.

Bericht door Almere vak V »

Gistermiddag bij Multnomah Falls geweest. We hebben "gelukkig" een invalideparkeerkaart waardoor we vlot de auto kwijt waren. Zonder die kaart was het wel een dingetje geworden.

Wat hierboven al gezegd wordt. Zorg dat je er zo vroeg mogelijk bent. Als ik het goed in mn hoofd heb kom je uit Portland. Zorg dat je voor 7 uur op pad bent. Dan ben je ruim op tijd bij Multnomah Falls. Je kan er een dag blijven staan. Maar met een half uurtje ben je wel klaar. Dan zou ik er voor kiezen, zeker met zoals het weer nu is, dik door de 30, om via Mt Hood naar Silver Falls State Parc te rijden. Als je vanuit Multnomah naar het oosten rijdt tot aan Hood River kan je daar via de 35 Mt Hood op. Ligt er op dit moment echt prachtig bij. Met zelfs op sommige plekken nog flink wat sneeuw. Op Mt Hood pak je dan de 26 richting Sandy. Dan kom je langzamerhand in mijn tweede thuis. Dan verder op de 211 via Estacada. In Estacada even linksaf slaan bij het 76 Tankstation om bij de A&W de beste chocolade milkshake ever op te pikken. En dan verder op de 211 verder de berg af via Colton en Molalla. Voorbij Molalla verder op de 213 richting Silverton. Dan wordt het langzamerhand wel tijd voor lunch denk ik. En dat treft. Centrum van Silverton is echt top!! Leuke restaurantjes met een terras. Na Silverton de 214 richting Silver Falls. Zeker met dit weer een echte aanrader. Niet meteen bij de eerste waterval het water induiken. Maar loop er een stuk of 5 voorbij...

Veel plezier!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer