Reis died79: route west-canada

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Désirée
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 30 mei 2011, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis died79: route west-canada

Bericht door Désirée »

De reis is geboekt 8)
Iemand nog tips voor korte hikes tot 6 km bij Banff, yoho, jasper, whistler, Ucluelet?
Vancouver welke must sees zeker niet overslaan?
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis died79: route west-canada

Bericht door michelly »

Banff: Lake Minawanka tot aan Stewart Canyon
Yoho: De Wapta falls, vonden wij spectaculair mooi! Ook de Iceline Trail is geweldig maar dat is wel een pittige, langere wandeling.
Jasper: Parker Ridge aan de Icefields Parkway en ook de wandeling naar de Stanley Falls. Natuurlijk ook de wandeling bij Mt Edith Cavell waarbij wij ook nog de loop naar de Cavell Meadows deden.
Hier vind je ons verslag.
Mariah
Amerikafan
Berichten: 188
Lid geworden op: 03 jan 2010, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis died79: route west-canada

Bericht door Mariah »

En verder:

Vancouver
- fietsen in Stanley Park (wij hebben fietsen gehuurd in Denmann street, in het park zelf worden geen fietsen verhuurd naar mijn weten)
- slenteren op Granville Island. Kom op tijd, wij waren er rond half tien, dan kun je nog gratis parkeren. Je kunt hier ook met de 'false creek ferrie' door de haven of naar de overkant.
- naar Lynn Canyon Suspention bridge (N Vancouver) en vandaar wandelingetje naar Twinn Falls (225 treden)
- Salmom Hatchery, N Vancouver. Stel je er niet te veel van voor, je loopt langs informatieborden en ziet de zalmen achter glazen ruitjes (bij ons lagen ze vrijwel stil)

Ucluelet
Als je aankomt bij de splitsing Ucluelet/Tofino maak een stop bij het infocentre voor getijdeboekje en een overzicht van alle wandelingen.
- 336 treden naar Schooner Cove (richting Tofino), zorg dat je hier bij laag water bent, dan zijn er richting strand tussen de rotsen in de poeltjes anemonen en zeesterren te zien, erg leuk.
- Rainforest trail, dit zijn 2 wandelingen van ongeveer 1 km per loop over boardwalk (tussen Tofino en Ucluelet in). Veel traptreden door een sprookjesbos
- Lighthouse Loop, onderdeel van de Wild Pacific trail, in Ucluelet. Topper. Prachtige wandeling van een paar km door bos, langs de kust en rotsen. Steeds weer mooie doorkijkjes. Kun je rustig 2 keer lopen of langer over doen dan gedacht.

Whistler
- Joffre Lakes. Prachtige wandeling naar 3 meren. Eerste meer binnen 5 minuten. Voor het tweede meer moet je flink klimmen met soms een aantal treden, pittig, maar het meer is mooi om te zien. Voor het derde meer weer omhoog en klauteren over rotsen, bij aankomst heb je prachtige beloning.
Het is 5 km heen en 5 terug, wij deden er 3 uur en 15 min over (ik was met jongelui die omhoog vlogen) incl pauzes/genieten/fotosessies bij de meren. Toen wij er waren zaten er vooral beneden, veel dazen, spuit je op de P goed in.
Joffre Lakes ligt op een uur rijden van Whistler.
- Boven op Black Comb (heen met gondels) heb je wandelingen van allerlei afstanden.

Jasper
- Mary Schaeffer Loop, 4 km, vertrek vanaf Maligne Lake. Eerst stukje langs het meer, verder door het bos. Niet spectaculair, wel lekker rustig.
- Maligne Canyon, route langs 5 bruggen, het pad loopt langs de canyon. Je kunt onder- of bovenaan parkeren. Parkeer je boven (druk, druk, tussen de bussen) ben je sneller bij de eerste bruggen en kun je evt terug. Parkeer je beneden en wil je alle bruggen zien, dan klim je eerst en loop je de route heen en weer.
- Valley of the Five Lakes, zo'n 5 km wanneer je niet om het grote meer heen loopt. Leuke wandeling, afwisselend, goed te doen.

Banff
- Johnston Canyon, ongeveer 2,5 km tot de upper falls. Druk, een populaire wandeling, kom op tijd als je je auto kwijt wilt.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis died79: route west-canada

Bericht door hemmie »

Wij deden vorig jaar met onze 4-jarige o.a. Maligne canyon, Wapta falls, Johnston Canyon, de kleine loop bij Lynn Canyon, en nog veel meer kortere wandelingen. Op de websites van de NP's kun je wel de folder met hikes downloaden, er zijn vrijwel overal wel wat korte en vrij vlakke wandelingen die een peuter wel zelf kan lopen.
Terug in Texas!
Désirée
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 30 mei 2011, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis died79: route west-canada

Bericht door Désirée »

Onze route is het volgende geworden ( had het nooit gepost)
Calgary
2. Calgary - banff
3. Banff
4. Banff-
5.Banff - lake louise ( yoho np)
6.Lake louise
7.Lake louise - Jasper
8 Jasper
9. Jasper -
10.jasper - Wells gray
11. Wells grey
12.wells grey- Whistler
13.Whistler
14.Whistler- parksville
15.Parksville
16. Parksville - Ucluelet
17. Ucluelet
18. Ucluelet
19. Ucluelet - Victoria
20. Victoria - vancouver
21. Vancouver ( stanley park, fietsen huren)
22. Vancouver
23. Naar huis
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas
Désirée
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 30 mei 2011, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis died79: route west-canada

Bericht door Désirée »

Weet iemand wanneer ik de ferry kan reserveren voor juli?
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas
Erik88
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 sep 2014, 12:17
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis died79: route west-canada

Bericht door Erik88 »

Beste Desiree,

Ik heb BC Ferries maar eens gemaild, want ik was ook benieuwd wanneer de reserveringen open zouden gaan voor Augustus.
Aankomende weken zullen ze de zomerboekingen open gaan zetten. Waarschijnlijk kun je halverwege februari de boekingen doen voor juli en augustus. Gedetailleerder konden ze het niet zeggen.
Het reserverings'window' is vervolgens geopend tot 30 april, waarna er alleen nog 'standby'plekken op de boten zijn; oftewel, dan zul je gewoon aan moeten komen en vervolgens op een eerstvolgende vrije plek moeten wachten.
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
Désirée
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 30 mei 2011, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis died79: route west-canada

Bericht door Désirée »

Ferries zijn inmiddels geboekt, eta’s zijn geregeld.
Nu nog globale planning maken wat we ongeveer willen doen, want het blijft vakantie :D

Toch wat vragen:
- is de calgary tower bezoek de moeite waard?
- glacier skywalk leuk om te doen of te commercieel?
- we willen bij Whistler ook een middagje naar een van de omliggende meren gedaan welke raden jullie aan? Dacht zelf aan green lake?
- gkacier adventure athabasca glacier: is dit de moeite en te dien met 5 jarige?
- dag whistler naar horsehoe bay welke stops zijn de moeite?

Bedankt alvast!
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas
Gebruikersavatar
Q-BiC
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2009, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis died79: route west-canada

Bericht door Q-BiC »

- gkacier adventure athabasca glacier: is dit de moeite en te dien met 5 jarige?
- dag whistler naar horsehoe bay welke stops zijn de moeite?
- Met die grote bussen? Ja vond ik wel leuk. Is commercieel kuddegedrag of course, maarja.

- Alexander Falls aan de Callaghan Valley Road + kans op beren 's ochtends/'s avonds.
- Brandywine Falls Provincial Park, kort ff benen strekken naar een waterval. Je kan nog ff verder wandelen naar een uitzichtpunt als ik mij niet vergis, maar zelf niet gedaan.
- In Squamish kan je de gondel nemen. Hou wel rekening met sluitingsuur (17u ofzo de laatste naar omhoog).
- Ook in Squamish heb je Shannon Falls Provincial Park.
- Mooie pier bij Porteau Cove Provincial Park. Mooie sunset locatie.
- Cypress Provincial Park, korte rit omhoog naar een uitzichtpunt over Vancouver. Kan ook heel mooi zijn bij of na zonsondergang.

Zie https://qbic66.wordpress.com/2016/12/04 ... vancouver/ & https://qbic66.wordpress.com/2013/09/10 ... -lillooet/
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Désirée
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 30 mei 2011, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis died79: route west-canada

Bericht door Désirée »

Over 2 weken gaan we en zit nog met de planning voor banff/ Lake Louise.
calgary- banff: lake minnewanka, johnston canyon
Banff: kootenay np, town banff
Banff: banff gondel en vermillion lakes
Banff - lake louise; morraine lake, lake louise
Lake louise: yoho np
Lake louise - jasper: icefield parkway
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas
Gebruikersavatar
Q-BiC
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2009, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis died79: route west-canada

Bericht door Q-BiC »

Waar twijfel je aan? Dat stuk lijkt me juist vrij rustig ingedeeld...
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis died79: route west-canada

Bericht door hemmie »

Ik zou, na mijn ervaring van 2 jaar geleden, vanuit Banff eerst Yoho doen, en de dag erna vanuit Lake Louise Moraine Lake en Lake Louise. Wij waren best op tijd uit Banff vertrokken, maar zagen onderweg beren en waren dus iets later bij Lake Louise, waardior we Moraine Lake nooit hebben gezien, was al afgesloten.
Terug in Texas!
Désirée
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 30 mei 2011, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis died79: route west-canada

Bericht door Désirée »

Q-BiC schreef:Waar twijfel je aan? Dat stuk lijkt me juist vrij rustig ingedeeld...
Of het de goede volgorde is of dat het onlogisch is ingedeeld. We doen het rustig aan idd. Alles uiteraard een globale planning.
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas
Gebruikersavatar
Q-BiC
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2009, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis died79: route west-canada

Bericht door Q-BiC »

Ik zie niet direct een probleem met de volgorde, ik denk dat je overal tijd voldoende hebt. Een paar tweaks zijn evt mogelijk:

Ik weet niet meer of je nu met een camper ging of niet, maar voor Calgary-Banff zou ik via Peter Lougheed Provincial Park en zo via Route 742 langs o.a. de Kananaskis Lakes rijden. Zelfs dan zou je zeker nog genoeg tijd moeten hebben voor Lake Minnewanka.

Johnston Canyon zou je voor de dag van Kootenay kunnen houden. Johnston is op de vorige dag immers wat omrijden vanuit Banff, maar voor Kootenay ligt het op het traject. Kootenay zelf vond ik toch wat minder. Op die manier rij je ook al 's morgens vroeg over de Bow Valley Parkway en heb je meer kans op wildlife.

Zelfs op de dag nadien (banff gondel & vermillion lakes) heb je voor Johnston eigenlijk nog tijd, want die is anders toch maar heel rustig ingedeeld. En/of je doet hier ook nog Lake Minnewanka. Dan heb je op de eerste dag zéker nog tijd voor de Hwy 40 & 742 en bv de Grassi Lakes Trail.

Het klopt dat de timing voor Moraine Lake mss niet ideaal is. Als je die vanuit Lake Louise zou doen, ben je er idd al vroeger en heb je meer kans dat de parking nog niet afgesloten is. Of je gaat 's avonds; om 10u was het bij ons filerijden op de weg naar LL & ML. Toen we 's avonds om 18u nog eens hebben geprobeerd, stond de parking van ML maar halfvol meer...
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer