Reis RenI: hulp gevraagd reisschema PHX-PHX 20 dagen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
RenI
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jan 2018, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis RenI: hulp gevraagd reisschema PHX-PHX 20 dagen.

Bericht door RenI »

Wij gaan in de zomervakantie van 2018 een rondje Zuidwesten doen samen met onze 2 dochters van 15 en 13.
We starten en eindigen in Phoenix. Ik merk in het plannen van de reis, dat dat niet direct de handigste plek is, maar daar hebben we tickets voor. Hieronder ons voorlopige schema. Graag jullie commentaar!

1 A'dam-Phoenix Sedona
2 Sedona via Grand canyon Monument Valley
3 Monument Valley Page
4 Page Bryce
5 Bryce Zion
6 Zion
7 Zion Las Vegas
8 Las Vegas
9 Las Vegas,via Death Valley Mammoth Lakes
10 Mammoth Lakes Yosemite park (Buck Meadows, via Tioga Rd)
11 Yosemite
12 Yosemite San Francisco
13 San Francisco
14 San Francisco Monterey
15 Monterey Morro Bay (of andere plaats aan de kust)
16 Morro Bay Los Angeles
17 LA
18 LA
19 LA Phoenix
20 PHX Amsterdam

Ik zit met een aantal vragen.
We hebben beperkt de tijd, nog geen 3 weken, en kunnen dus niet alles zien en moeten concessies doen. Daarom nu op sommige plaatsen wat sneller doorheen. Met name in het begin.
Ik vraag me af, of onze eerste 5 dagen wat te doen zijn. We doen behoorlijk veel achter elkaar en hebben pas een rustdag op dag 6. Zouden we een dag extra moeten plannen bij de Grand Canyon? Of in Page? Weet namelijk niet of het echt te doen is zoals we het nu hebben met dag 2. Vanuit Grand Canyon naar Monument Valley. Hebben jullie andere suggesties? Zou wel heel graag Monument Valley willen zien.
Nog een andere vraag: is het te doen om vanuit Las Vegas via Death Valley in 1 dag naar de Mammoth Lakes te gaan? Of kun je dan beter in Bishop of Lone Pine zitten?
Met de wegopbreking die er nu is op de kustweg, is het de moeite waard toch Monterey en Morro Bay mee te pakken? Of kunnen we de route van SF naar LA beter in tweeën splitsen?
De dagen in LA liggen min of meer vast. Even nog relaxen voor het einde van de vakantie en natuurlijk ook daar nog sightseeing.
Hartelijk dank alvast!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis RenI: hulp gevraagd reisschema PHX-PHX 20 dagen.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is inderdaad erg druk in het begin. Voor de GC heb je zo eigenlijk geen tijd, ik zou daar overnachten zodat je daar ook een zonsondergang/opkomst mee kunt maken. MV zou ik overslaan, dat zijn veel extra kilometers. Je kunt dan vanuit de GC op tijd naar Page. Op zich zouden 2 nachten daar wel lekker zijn, dan heb je ook tijd om even aan het strand te liggen, of om een boottocht te maken. Kijk eens in ons 2017-verslag voor 2 nachten Page. Maar goed, in principe is 1 nacht daar ook wel voldoende want het is wel keuzes maken. Die extra dag zou je ook goed kunnen gebruiken in bijvoorbeeld Yosemite zodat je daar de tijd hebt voor zowel de vallei als de gebieden er buiten (zoals de sequoia's in de Mariposa Grove). Kijk eens naar een overnachting in het park daar; dat scheelt je veel tijd, en daar heb je weinig van.
Qua reistijd is het wel te doen om van LV naar ML te rijden maar het geeft je weinig tijd om onderweg iets te doen. Je zou iets eerder kunnen stoppen, in Lone Pine of Bishop, maar dan heb je weer minder tijd voor Yosemite. Kijk voor dat stuk eens in ons 2015- en 2017-verslag; wij hadden toen zowel in Lone Pine als in ML een overnachting.
De kust kan met 1 overnachting; dat deden wij vorig jaar, met ene stop in Cambria. Wij waren toen redelijk veel tijd kwijt met het bezoek aan een Walmart en het bekijken van wat vuurtorens, dus je kunt wel meer dan dan wij toen deden.
Toch een beetje jammer om die dagen in LA te gebruiken om te relaxen; dat zou je ook onderweg kunnen doen, als je daar wat meer rustmomenten pakt. Hoe laat vlieg je terug? Heb je ene beetje speling in geval van files, autopech, ongelukken etc?

Marianne
RenI
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jan 2018, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis RenI: hulp gevraagd reisschema PHX-PHX 20 dagen.

Bericht door RenI »

Dankjewel Marianne! We skippen Monument Valley, dat komt dan wel een volgende keer.
En we doen een dagje Page extra!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis RenI: hulp gevraagd reisschema PHX-PHX 20 dagen.

Bericht door Martin & Marianne »

Maar heb je dan ook een overnachting bij de GC?

Marianne
gastxyz

Re: Reis RenI: hulp gevraagd reisschema PHX-PHX 20 dagen.

Bericht door gastxyz »

Hoe laat komen jullie in Phoenix aan? Het is denk ik niet echt zinvol om nog naar Sedona te rijden als het al donker is.
Ook een dure plek om te overnachten.
Zelfde voor dag 19, vliegen jullie pas 's avonds? De meeste vluchten vertrekken maximaal aan 't einde van de ochtend.
Rustdagen heb ik nooit zo begrepen op reizen zoals deze. Ga je dan b.v. een dag in Zion niets doen?
Als je echt rustdagen wilt, zou ik er gedeeltes uithalen b.v. door van Las Vegas of Death Valley rechtstreeks naar LA te gaan. Kan je ook de 1e 2 weken in alle rust afwerken.
Heb zelfs nog 1 dag over:

01. Amsterdam - Phoenix
02. Phoenix - Sedona
03. Sedona
04. Sedona - Grand Canyon SR
05. Grand Canyon SR - Monument Valley (nog bijna hele dag voor Grand Canyon)
06. Monument Valley - Page
07. Page
08. Page - Bryce Canyon NP
09. Bryce Canyon - Zion
10. Zion
11. Zion - Valley of Fire - Las Vegas
12. Las Vegas
13. Las Vegas
14. Las Vegas - Death Valley
15. Death Valley - LA
16. LA
17. LA
18. LA - Phoenix
19. Phoenix - AMS
20. AMS
21.
RenI
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jan 2018, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis RenI: hulp gevraagd reisschema PHX-PHX 20 dagen.

Bericht door RenI »

Dank voor jullie reacties. We komen om 15 uur aan in Phoenix. We hoopten dan voor zonsondergang in Sedona aan te komen. En de volgende ochtend vroeg te vertrekken naar de Grand Canyon. Misschien heb je gelijk en is ook dat te ambitieus. Je legt een nieuwe keuze neer die ik nog niet direct had bedacht, om San Francisco weg te laten dus, vind dat ook voor Yosemite toch ook wel erg jammer. Moeten we even over denken. Sowieso blijven we een dag langer in de Grand Canyon en in Page. Misschien is de meer rust ook wat te hard gesteld hoor. Wij zijn op zich wel gewend om veel te doen op vakanties hoor, trekken er normaal gesproken iedere dag op uit, maar ik vind het lastiger in te schatten door de wellicht hele hoge temperaturen en het van ene hotel naar andere hotel trekken. Ik moet eerlijk zeggen dat we in eerdere vakanties door bijvoorbeeld China ook niet deden aan echte rustdagen. Wel bijvoorbeeld dan een kanotocht of fietsen. Nooit hele dag bij het hotel, worden we enigszins onrustig, maar weet zeker dat onze puberdames een dagje combi zwemmen/wandelen erg zullen waarderen. Daarom ook goed bijvoorbeeld middagje Lake Powell in te lassen denk ik. Denk ook aan de raft die jij ook maakte bij de Horseshoe Bend Marianne, valt vast ook in de smaak, of een iets ruigere versie... Buiten dat verwacht ik dat we allemaal enorm zullen genieten van de prachtige natuur!
We vertrekken op dag 19 al om 10.30 uur van Phoenix Airport, dus moeten echt de avond tevoren in Phoenix zijn.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis RenI: hulp gevraagd reisschema PHX-PHX 20 dagen.

Bericht door Hans B »

Als je echt van plan bent nog een keer terug te komen zou je kunnen overwegen Californie te skippen.
Ik weet het, het is misschien wel te gewaagd om te zeggen, maar je reis is op vele momenten een race.
Californie is zo groot dat je er makkelijk een 3weekse vakantie kan doorbrengen.
Je kunt je huidige reis wat meer rust geven en de bezienswaardigheden de aandacht die ze verdienen.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Reis RenI: hulp gevraagd reisschema PHX-PHX 20 dagen.

Bericht door vinceG »

Je geeft aan relaxen in LA? Nou ik zou een dag (of 2) eerder naar Phoenix afreizen en daar lekker gaan relaxen.
Maar ook de optie om californie eruit te halen is misschien ook geen gek idee.
Je hebt immers tickets voor vliegen op Phoenix, maar je bent er nauwelijks en dat is best zonde. Zeker scottsdale en omgeving is erg leuk!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis RenI: hulp gevraagd reisschema PHX-PHX 20 dagen.

Bericht door Marcopstal »

Ik vraag me toch af wat er dan zo leuk is in de regio Phoenix in de zomer als het er nagenoeg alle dagen 40+ graden is.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Reis RenI: hulp gevraagd reisschema PHX-PHX 20 dagen.

Bericht door vinceG »

Nou 40 graden is een prima temperatuur om bij te relaxen :lol:
Gebruikersavatar
MichelH
Amerikakenner
Berichten: 1154
Lid geworden op: 23 jun 2008, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Reis RenI: hulp gevraagd reisschema PHX-PHX 20 dagen.

Bericht door MichelH »

In 2009 hebben we een one way Los Angeles - Phoenix gedaan van 20 dagen, dus wellicht heb je iets aan onze route van destijds:

1. Amsterdam - Los Angeles
2. Los Angeles
3. Los Angeles - San Luis Obispo
4. San Luis Obispo - Monterey
5. Monterey - San Francisco
6. San Francisco
7.San Francisco
8. San Francisco - Yosemite
9. Yosemite
10. Yosemite - Lone Pine
11. Lone Pine - Las Vegas
12. Las Vegas
13. Las Vegas
14. Las Vegas - Zion
15. Zion - Bryce
16. Bryce - Page
17. Page - Grand Canyon
18. Grand Canyon - Sedona
19. Sedona - Phoenix
20.Phoenix - Amsterdam

In bovenstaande route zou je een dag Las Vegas en San Francisco minder kunnen doen. Evt. een extra dag Zion invoegen en Bryce overslaan.
Op het laatst lag bij ons het tempo best hoog. Grand Canyon - Phoenix zou je ook in één rit kunnen doen qua afstand.
Ik denk dat L.A. met kinderen van die leeftijd een must is, gezien de pretparken?

Je zou dan zoiets krijgen:

1. Amsterdam - Phoenix
2. Phoenix - Grand Canyon
3. Grand Canyon - Page
4. Page - Zion
5. Zion
6. Zion - Las Vegas
7. Las Vegas
8. Las Vegas - Lone Pine
9. Lone Pine - Yosemite
10. Yosemite
11. Yosemite - San Francisco
12. San Francisco
13. San Francisco
14. San Francisco - Monterey
15. Monterey - San Luis Obispo
16. San Lus Obispo - Los Angeles
17. Los Angeles
18. Los Angeles
19. Los Angeles - Phoenix
20. Phoenix - Amsterdam

Tja, zoals je zelf al aangaf in je openingspost, een dagje extra zou handig zijn.
Of je moet een dag SF of LA opofferen zodat je op het einde het stuk LA-Phoenix in 2 delen kan doen. Of de route omdraaien zodat je Phoenix - LA meteen maar gehad hebt, je bent dan toch vroeg wakker. Als laatste reisdag Grand Canyon - Phoenix lijkt me dan een stuk interessanter qua bezienswaardigheden.
RenI
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jan 2018, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis RenI: hulp gevraagd reisschema PHX-PHX 20 dagen.

Bericht door RenI »

Iedereen heel hartelijk dank voor alle tips.
We gaan grotendeels de route doen zoals Michel voorstelt. Met een dagje korter San Francisco,Las Vegas en dan een nacht extra in Zion en Yosemite. We zullen bij lange na niet alles zien, maar wordt desondanks vast een superreis! En dan hebben we reden om nog eens terug te gaan...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer