Welke reisgids en wegenkaart?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Welke reisgids en wegenkaart?

Bericht door noname4 »

Ik ben op zoek naar een leuke informatieve reisgids die ik kan lezen als voorbereiding (en voorpret) van onze Roadtrip die van Las Vegas naar Las Vegas gaat en dan via de nationale parken (Zion, Bryce etc) en via Los Angeles (en Sequioa). Daarnaast zoek ik een autokaart (zo'n ouderwetse) waarop ik de route aan kan geven in zijn geheel en die ik ter plaatste in nood kan gebruiken indien alle navigatie systemen uit zouden vallen :)

Heeft iemand een suggestie voor welk type gids ik dan het beste kan gaan (welk merk en uitgave) en welke wegenkaarten van zuidwest USA. Ik vind op bol.com wel het een en ander maar die gidsen zijn vaak ouder en ik kan geen keuze maken tussen de merken. Alle tips zijn welkom.
CAM1984
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 okt 2017, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Utrecht

Re: Welke reisgids en wegenkaart

Bericht door CAM1984 »

Op 1 maart komt de nieuwste versie van de Lonely Planet Southwest USA uit.
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Welke reisgids en wegenkaart

Bericht door Mademoiselle »

Ik ben een groot fan van de Lonely Planet gidsen. Ik koop ze altijd in de eigen Lonely Planet Shop, omdat er altijd wel een aanbieding is waar je gebruik van kan maken(even aanmelden voor de nieuwsbrief hiervoor!) en ze hebben het meeste aanbod en altijd de recentste druk(bovendien staat er altijd bij wanneer de nieuwe druk verschijnt dus kun je zelf een inschatting maken of je ja of nee de gids op dat moment wil kopen of wacht tot de nieuwe druk).
Bovendien kun je via de eigen shop kiezen of je het hele boek geprint koopt, als E-book(PDF) of dat je slechts een hoofdstuk uit een bepaald boek download.

Ik heb voor onze zuidwest reis onderstaande gekocht;

Zion & Bryce: http://shop.lonelyplanet.com/usa/zion-b ... nyon-np-3/
Grand Canyon: http://shop.lonelyplanet.com/usa/grand-canyon-np-4/

En al gaan wij uiteindelijk dit jaar niet naar Yosemite, had ik ter voorbereiding ook deze gekocht; http://shop.lonelyplanet.com/usa/yosemi ... nyon-np-4/

Het zijn hele compacte, handzame gidsen met veel kaarten en goed beschreven trails. Veel tips ook over accommodaties, eetgelegenheden en mijn favoriet; tips die buiten de begaande wegen gaan. Zoals je kunt merken, ik ben fan.

Van steden zijn er vaak "Pocket" edities, kleine gidsen die makkelijk in een handtas passen en waar alle benodigde info in staat voor een verblijf in de stad.

Let wel goed op als je gidsen gaat kopen; alles wat bijvoorbeel in de pocket versie van Las Vegas staat, staat bijv. ook in de uitgebreide Southwest USA editie, al is dit dan weer een flinke pil van een gids. Maar Las Vegas staat ook weer in de Grand Canyon gids. De LP website vermeld per gids welke steden/regio's erin staat dus maak een goede afweging van welke je koopt.

Wegenkaarten zijn ter plekke natuurlijk ook te koop, maar de ANWB heeft ook een groot USA assortiment(en natuurlijk ledenkorting)

Veel leesplezier!
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42049
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Welke reisgids en wegenkaart

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk eens in een betere boekenzaak of bij de ANWB welke gidsen ze hebben en welke je aanspreken; het is vaak heel persoonlijk zo'n gids. Het maakt ook veel uit of je op zoek bent naar goedkope hotels, of juist wat informatie over cultuur en geschiedenis, of architectuur, musea etc. Je kunt ook eens in een bibliotheek rondsnuffelen, daar hebben ze vaak ook meerdere gidsen staan.
Ik zou het geen probleem vinden dat een gids wat ouder is; maar dat is ook weer afhankelijk van waar je hem voor gebruikt. Voor actuele informatie (prijzen, openingstijden) zul je toch altijd internet gebruiken.

Voor het uitstippelen van een route maken wij vaak gebruik van de Hallwag kaarten (nr 5 en 6 voor het zuidwesten). Groot genoeg om de hele route of een deel daarvan in een keer voor je te zien, maar ook gedetailleerd genoeg om ter plekke te gebruiken. In de oudere edities stonden er ook de scenic routes op aangegeven, maar in de nieuwe niet, dat is wel jammer. Daarom schaffen wij vaak ook nog bij een AAA-kantoor (de Amerikaanse ANWB) kaarten aan. Voor ANWB-leden zijn die gratis. Je hebt die kaarten per staat (net iets gedetailleerder dan de Hallwag-kaart hoewel het niet veel scheelt) maar ook per park, regio, etc. En wat wij heel leuk vinden; ook van het hele westen; die gebruiken wij om na afloop van de reis onze route in te kleuren.
Wij hebben ook een RandMcNally atlas; je hebt dan een staat per pagina. Iets handzamer dan een uitgevouwen kaart, maar wel een groot boekwerk (met ook staten waar je nooit zult komen) en je moet altijd bladeren als je naar een volgende staat gaat.

Marianne
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Welke reisgids en wegenkaart?

Bericht door markro »

Hierbij de link naar een soortgelijk topic: viewtopic.php?f=7&t=69278

En kijk dan eens bij mijn bericht daar betreffende de Lannoo-reisgids.

Ook wij gebruiken de Hallwag kaarten, zowel thuis om de route te plannen, als in Amerika tijdens de reis.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Welke reisgids en wegenkaart?

Bericht door Hard Rock Cafe. »

Als je in de buurt van Rotterdam woont kun je bij de De Slegte naar hartelust grasduinen. Ze hebben een uitgebreid assortiment van kaarten,boeken en reisgidsen.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Welke reisgids en wegenkaart?

Bericht door jojostravelusa »

Wij gebruiken altijd de (inmiddels hoogbejaarde) Rand McNally road atlas uit 1995 in ons geval. Per staat ingedeeld en heel handig en overzichtelijk. Daarnaast gebruiken we de Michelin road atlas. Die heeft een andere schaal en er staan ook andere, meer, bezienswaardigheden op. Verder helpt Google Maps ons een eind op weg. Vaak bekijken we een stuk van de route via street view. Google Earth heeft ons ook wel geholpen. Op basis daarvan zelfs eens een gunstig gelegen camping bij Disneyland afgewezen omdat die onder de snelweg bleek te liggen. Dat vertellen ze niet op de site natuurlijk. Alleen dat hij zo dichtbij lag. Toch maar gekozen voor iets verder rijden.
Boeken gebruiken we voor de voorbereiding eigenlijk niet meer. Alles komt van internet. Ter plekke ga ik altijd op folder/brochure strooptocht. Dat helpt onderweg veel. Bovendien gebruik ik een deel daarvan thuis weer voor het fotoboek. Qua gewicht moeten we altijd rekening houden met mijn foldermanie :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer