Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
PieterP
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door PieterP »

Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar: H2O BOLT 4G LTE Prepaid Mobile Hotspot Bundle - Sim kit + low price - $35 10GB Data
Enig idee op welk netwerk dit functioneert? En hoe lang? Wij gaan zes weken. Dank
1991: CA, AZ, UT, NV
1992: NY, CT, MA, MAINE
1994: NM, AZ, UT
1996: NYC
1998: BC, WA
2009: CO, WY, MT, ND, SD, NE
2011: CA, NV, UT
2013: CA, AZ, NV, UT
2015: CA, AZ, NM, UT, NV
2018: CA, AZ, UT, NV
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Roy & Lisa
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Roy & Lisa »

PieterP schreef:Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar: H2O BOLT 4G LTE Prepaid Mobile Hotspot Bundle - Sim kit + low price - $35 10GB Data
Enig idee op welk netwerk dit functioneert? En hoe lang? Wij gaan zes weken. Dank
Ik meen ergens gelezen te hebben dat het op het AT&T netwerk functioneert maar kan het helaas zo snel niet terug vinden. Je kunt wel de dekking zien op hun site en dat ziet er prima uit.
2016: Californië, Arizona, Utah & Nevada
2018: Utah, Idaho, Wyoming, South Dakota, Colorado, Arizona & Nevada
2019: Florida
PieterP
Amerika-ontdekker

Bericht door PieterP »

Tja gezien de negatieve reviews, ook op andere sites lijkt me dit apparaatje nogal riskant; vooral slechte customer service als het niet functioneert.
Het wordt of AT&T prepaid of T Mobile Tourist Plan, dat ziet er ook wel interessant uit voor $30 per 3 weken, https://prepaid-phones.t-mobile.com/pre ... urist-plan
Iemand daar ervaring mee?
Gast

Bericht door Gast »

$30 voor slechts 2GB en 3 weken is vrij prijzig vind ik...
knaapje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door knaapje »

Als je een T Mobile abo hebt kan je ook overwegen het tijdelijk naar een abo met USA om te zetten.
10 Gb en bellen binnen USA en naar Nl voor minder dan EUR 40 extra per maand.

https://www.t-mobile.nl/shop/product/go ... OP03,GAP07
Roy & Lisa
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Roy & Lisa »

PieterP schreef:Tja gezien de negatieve reviews, ook op andere sites lijkt me dit apparaatje nogal riskant; vooral slechte customer service als het niet functioneert.
Het wordt of AT&T prepaid of T Mobile Tourist Plan, dat ziet er ook wel interessant uit voor $30 per 3 weken, https://prepaid-phones.t-mobile.com/pre ... urist-plan
Iemand daar ervaring mee?
Dat Tourist Plan ziet er ook interresant uit, weet iemand welke MIFI routers er in Nederland te koop zijn welke geschikt zijn op het Amerikaanse netwerk?
2016: Californië, Arizona, Utah & Nevada
2018: Utah, Idaho, Wyoming, South Dakota, Colorado, Arizona & Nevada
2019: Florida
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Gebruik gewoon je telefoon als hotspot, nergens voor nodig om een los apparaat mee te slepen. Wil je toch nog telefonisch bereikbaar blijven op je NL nummer dan kun je dat SIM kaartje ook in een oud toestel steken (nvt als je een dual sim toestel hebt). Whatsapp blijft gewoon werken op je nederlandse nummer, ook al steek je een US sim kaart in je telefoon.
BobvdMeij
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door BobvdMeij »

Heeft iemand toevallig ervaring met deze 'deal' van T-Mobile? https://prepaid-phones.t-mobile.com/pre ... ng_started

$30,- voor 1000 belminuten (alleen naar nummers in de VS) en onbeperkt SMS- en datavergebruik gedurende drie weken. De telefonie en SMS diensten hechten wij geen waarde aan, de data bundel daarentegen wel! Idealiter nemen wij een extra smartphone (mits deze geschikt is, uiteraard) mee om de SIM card te dragen, deze telefoon willen we gebruiken als WiFi hotspot. Voornamelijk om m.b.v. onze andere telefoon(s) te navigeren, en wellicht zo nu en dan een keer wat opzoeken op het internet als we onderweg of op de camping zijn.

Echter lees ik dat, ondanks dat de data bundel zelf onbeperkt is, het inzetten van een WiFi hotspot gebruikt maakt van het 4G LTE deel dat onderdeel uitmaakt van de bundel. Dit LTE gedeelte zou plaatsbieden aan 'slechts' 2GB. Dat zou voldoende moeten zijn voor navigatie doeleinden maar we weten allemaal dat je het t.z.t. ook voor andere zaken gaat gebruiken, en dan ben je zo door je 2GB heen. Dat zou betekenen dat we de telefoon met SIM zo min mogelijk moeten gebruiken als hotspot, en zoveel mogelijk op deze telefoon moeten navigeren en surfen.

Daarnaast wordt de suggestie gewekt dat om het T-Mobile Tourist plan te verkrijgen én te activeren een T-Mobile winkel moet worden bezocht. Allemaal leuk en aardig en dat zal ongetwijfeld geen uren in beslag nemen, maar liever heb ik de mogelijkheid om het 'pakket' op voorhand te bestellen en ter plekke online te activeren. Zijn hier alternatieven voor?
Gast

Bericht door Gast »

@bobvdMeij: een aantal posts eerder wordt ook al gesproken over dit plan, en voor $30 krijg je vrij weinig.

Weet je overigens dat als je bv Here of Sygic gebruikt je geen data nodig hebt om te navigeren, want je kunt met deze apps gewoon je kaarten offline gebruiken.
Gast

Bericht door Gast »

Hierbij een kortingscode voor ARIELI 5% korting met code STSF2017.bestel op Www.arielimobile.com
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

@Bobvdmeij: je kunt ook overwegen om een SIM kaart, al dan niet inclusief telefoon, over te nemen of te lenen voor je vakantie. Ik heb zelf bijvoorbeeld een extra kaartje dat ik tegen kostprijs uitleen - daardoor kan ik hem zonder extra kosten actief houden. Wellicht dat je iemand kent in je omgeving die eerder dan jij op vakantie gaat en waar je iets van kan overnemen? Of kijk eens naar mijn post in het vraag en aanbod topic hierover..
PieterP
Amerika-ontdekker

Bericht door PieterP »

Terpies schreef:Hierbij een kortingscode voor ARIELI 5% korting met code STSF2017.bestel op http://Www.arielimobile.com
Dank :thumbup: Gisteren simkaart besteld met verlenging.
noname4
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door noname4 »

Heb ook zo'n Arieli kaartje gekocht met korting en met Paypal. Bedankt voor de kortingscode. Ik hoop dat ik in juli nog steeds onze oude Iphone 5s als hotspot kan gebruiken met dit simkaartje
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

Tethering (hotspot) is niet toegestaan bij arieli. Zojuist ook geprobeerd en hij deed het ook werkelijk niet.

Daarnaast gebruik kik Arieli voor het eerst en moet eerlijk zeggen dat ik erg tevreden ben. Ik heb eerder tmobile en at&t geprobeerd en dat was ook prima.
Met arieli heb ik tot nu toe prima bereik en tussen 2mbps en 25 mbps downloadsnelheid.
Wat betreft activatie vind ik arieli wel makkelijker.
Maar vind gebruik met een mifi ook wel handig, dan valt arieli wel a.f
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Of tethering bij Arieli wel/niet werkt hangt af van de simkaartjes, sommigen werken wel, anderen niet. Maar als je zekerheid wilt over tethering dan moet je dus geen Arieli nemen.
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Hans_Belgium »

Tethering werkte bij mij ook niet in november bij Arieli.
Anders wel een goed bereik (Massachusetts, New Hampshire & Maine)
Zou het terug nemen.
KylieScheepers
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door KylieScheepers »

Hoi, eind april vliegen wij naar SFO voor onze eerste trip naar de V.S.

Eerlijk gezegd heb ik weinig verstand van alle providers / hotspots en dergelijke. Nu heb ik ergens de website van USA SIM doorgekregen. Geen idee of dit betrouwbaar is en goed werkt.. Ik zie Arieli ook vaak voorbij komen. Werkt dit goed op een Iphone? Ik lees dat Tetheren (hotspot) niet zou werken maar geen idee of dit voor mij een nadeel is. In principe is één apparaat met data voldoende voor ons. Het liefst regel ik van te voren thuis alles, zodat we er daar geen omkijken meer naar hebben.

Ik heb al gecheckt en mijn telefoon in geschikt in Amerika en sim-lock vrij. Is het zo simpel dat ik als in aankom in de V.S. ik de simkaart omwissel en dat alles dan gewoon werkt?

De kosten maken me niet zo veel uit, als het maar simpel is en werkt. :oops:
Abc123
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Abc123 »

Ik zag deze nog niet geplaatst of ik heb er overheen gelezen.
Ik en een maat van me gebruikten deze site:

https://www.prepaidzero.com/product-category/usa/

https://www.prepaidzero.com/product/usa-1-to-12gb/
Gast

Bericht door Gast »

Abc123 schreef: Ik en een maat van me gebruikten deze site: https://www.prepaidzero.com/product-category/usa/
Nadeel:
- 3G netwerk???!!
- Geen gratis international calls ($0,39 per minuut, belsaldo verplicht)
- Geen sms/text messages
- Duurder dan alternatieven van bv Arieli/AT&T/WALMART
- Geen US nummer maar een UK nummer, dus lastiger te gebruiken omdat je niet op een lokaal nummer bereikbaar bent (weet niet of je dan bv uber kunt gebruiken)

Voordeel:
- MiFi geschikt
- werkt zowel op T-Mobile als AT&T
- meer keus in grootte van de databundel

EDIT: Ik had in eerste instantie niet eens gezien dat dit geen 4G is maar 3G...alleen om die reden (snelheid!!) zou ik deze kaart sowieso nooit kopen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer