Zonbestemming na rondreis

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
svenh
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jan 2018, 22:04
Aantal x V.S. bezocht: 1

Zonbestemming na rondreis

Bericht door svenh »

Hallo allemaal,

Mijn vriendin en ik willen van half september tot half oktober een rondreis maken door delen van Californië, Utah, Nevada en Arizona.
Aan het eind van de vakantie willen we nog een dag of 5 ontspannen op een plek tussen Los Angeles en Las Vegas, voor we weer terugvliegen naar Nederland.

We zoeken een gezellige stad(je) waar het een en ander te doen of bezoeken is en het een graad of 25-30 is, begin oktober.
Zelf kwam ik Lake Havasu en Palm Springs/Desert tegen, maar ik ben nog niet overtuigd.

Hebben jullie nog goede ideeën?
Ik hoor graag van jullie!

Groet, Sven
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Zonbestemming na rondreis

Bericht door PSVwally »

Je moet wel wat geluk hebben. Vorig jaar had ik midden Oktober bijna 40 graden in Palm Springs en dan wil/ga je echt niet (lang) in de zon willen zijn. In de stad zelf zou ik niet snel 5 dagen willen zitten, maar in de omgeving is voldoende te beleven. En er zijn ook wat resorts in de omgeving. Maar, buiten de happy hour in mijn hotel in Palm Desert vond ik het nou niet echt heel gezellig.

Als de voorkeur naar een stad uitgaat zou ik kiezen voor San Diego of een plaats tussen LA en San Diego. Zeg het gebied Costa Mesa/Laguna tot La Jolla.
Lake Havasu ligt nog wel een stukje van zowel LA als Vegas af en behalve het meer voor wat watersport is er niet zo veel te beleven. Je zou nog naar een resort rond Laughlin kunnen kijken.
In Vegas kan je natuurlijk ook een paar dagen aan een zwembad doorbrengen en 's avonds lekker eten een een show bekijken. LA heeft ook een aantal goede stranden natuurlijk. Ik vermaak me persoonlijk prima in die stad, genoeg te beleven. Maar overal denk ik dat velen dan voor één vd andere plekken zullen kiezen
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Zonbestemming na rondreis

Bericht door Markstaal »

Zelf zou ik ook niet kiezen voor Palm Springs/Palm Desert voor 5 nachten. Wij deden vorig jaar San Diego aan voordat we vanaf LA weer terug vlogen (kwamen ook uit Palm Desert toen). San Diego is heerlijke stad om je een paar dagen te vermaken, let wel op dat de zee wel vrij fris is (zeker rond oktober). Hoeveel dagen hebben jullie intotaal? 5 dagen relaxen is wel veel, zelf zou ik eerder kiezen om een dag of 2 elders in te delen (bij parken b.v.).
svenh
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jan 2018, 22:04
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Zonbestemming na rondreis

Bericht door svenh »

Dank voor de antwoorden!

Oké, Palm Desert valt af.

In totaal gaan we 26 dagen.
Het relaxgedeelte is vooral een diep gekoesterde wens van mijn vriendin, vandaar ook de 5 dagen.

Ik vind San Diego een mooi alternatief, ook omdat daar natuurlijk genoeg te doen is, maar ik las op internet dat het weer daar wat "fris" is in oktober, vandaar dat ik dat niet noemde als optie.
Op zich is zwemmen in zee geen must, maar een lekker temperatuurtje wel.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Zonbestemming na rondreis

Bericht door Markstaal »

Wij waren er vorig jaar midden september en de temperatuur was zeer aangenaam, rond de 20-25 graden. 'S avonds vaak een vest aangehad maar overdag gewoon in shirt + korte broek. Om te relaxen is San Diego zeker een aanrader, niet zo druk en gehaast als bijvoorbeeld LA en leuke bezienswaardigheden. Wij vonden het vooral 's avonds leuk om lekker buiten op een van de binnenpleintjes van Old Town te eten/borrelen, erg gezellig daar! Verder zijn San Diego Zoo, Balboa Park, Gaslamp en eventueel Sea World de moeite waard.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Zonbestemming na rondreis

Bericht door Martin & Marianne »

Wij waren in 2011 in december een dag in San Diego en het was daar heerlijk toen. Wat versta je onder fris? Heb je gekeken naar de gemiddelde dagtemperaturen in oktober?
Las Vegas is natuurlijk ook lekker zeker als je relaxen bij het zwembad prima vindt.
Je kunt het ook van de vliegtickets af laten hangen. Maak eens een route. Dan zie je ook of die 5 dagen passen in je route.
Of liggen de tickets al vast?

Marianne
svenh
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jan 2018, 22:04
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Zonbestemming na rondreis

Bericht door svenh »

De beoogde route is grofweg als volgt:

LA - Sequoia - SF - Yosemite - Death Valley - LV - Zion - Bryce - Page - Grand Canyon - Tussenstop - zonbestemming.
Of
LV - Grand Canyon - Page - Bryce - Zion - Death Valley - Yosemite - SF - Sequoia - zonbestemming.

Las Vegas zit dus als wel in de route zoals ik het nu voor ogen heb, ik zat te denken aan iets met wat meer sfeer voor de laatste halte.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Zonbestemming na rondreis

Bericht door Hans B »

Mijn eerste reactie: wat zonde om 5 dagen niks te gaan doen in een vakantie naar zo'n verre bestemming.
Maar goed dat is jullie ding.
Ik zou dan kiezen voor een bestemming aan het water / zee en de suggesties die anderen ook deden sluit ik mij bij aan: San Diego.
Het binnenland (Lake Havasu, Las Vegas) is vaak toch een stuk heter.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
MichelH
Amerikakenner
Berichten: 1154
Lid geworden op: 23 jun 2008, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Zonbestemming na rondreis

Bericht door MichelH »

svenh schreef:De beoogde route is grofweg als volgt:

LA - Sequoia - SF - Yosemite - Death Valley - LV - Zion - Bryce - Page - Grand Canyon - Tussenstop - zonbestemming.
Wellicht handig om terug te vliegen vanaf Phoenix dan? Je kunt je laatste dagen dan doorbrengen in de omgeving van Sedona of Phoenix/Scottsdale. Qua temperatuur warm genoeg en er zijn voldoende resorts beschikbaar in deze contreien.

Bv. https://www.sedona.net/resorts
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Zonbestemming na rondreis

Bericht door Tipsy_1 »

Wij zouden er allebei (ook (of vooral ook ) mijn man) de voorkeur aangeven in zo'n geval enkele dagen af te sluiten in een fijn hotel in Las Vegas, met een mooie pool.
Daar is ook nog genoeg te doen van andere "chill" activiteiten: avondje Fremont Street, outlet shopping, uitstapje naar pinpall hall of fame of the pawn shop, mensen kijken op de strip,.. en tussen door lekker relaxen in een fancy hotel (voor een mooie prijs, buiten het weekend), mensen kijken, lekker uit eten gaan,..
svenh
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jan 2018, 22:04
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Zonbestemming na rondreis

Bericht door svenh »

Het wordt San Diego, waar we het niet zoveel doen kunnen afwisselen met het bezoeken van de stad.

Nogmaals dank voor alle reacties!
mpaauwe
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 11 mar 2014, 11:34
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Zonbestemming na rondreis

Bericht door mpaauwe »

Wij hebben afgelopen zomer 3 dagen in Indian Wells (omgeving Palm Springs) in het Hyatt Regency gezeten. We hebben er heerlijk genoten en zijn lekker bijgekomen van de rondreis die we hadden gemaakt. Daarna nog 5 dagen LA. De temperatuur was zeker hoog, maar we hadden daar verder geen plannen. Het was prima om dit rustmoment te hebben. Ik zou het zo weer doen.
Joeyvdl
Amerikafan
Berichten: 131
Lid geworden op: 21 mar 2017, 13:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Zonbestemming na rondreis

Bericht door Joeyvdl »

Lake Havasu is (alleen) leuk als tussenstop. Daar kan je prima even relaxen en heb je altijd wel goed weer met een mooi strandje.
Je zou eventueel een bootje kunnen huren / wakeboarden etc. maar dat moet je echt liggen.
Gebruikersavatar
MarjoleinW
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 01 sep 2012, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Zonbestemming na rondreis

Bericht door MarjoleinW »

Wij gaan in april 3.5 week naar West Amerika en eindigen met 4 dagen Oceanside (vlakbij San Diego) en 3 nachten Laguna beach. Ik hoop ook op een beetje lekker weer maar anders is er genoeg te doen en te zien in de buurt.
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
Gast

Re: Zonbestemming na rondreis

Bericht door Gast »

@MarjoleinW: In San Diego in April is de gemiddelde temperatuur 21 graden en het water is 15 graden.

http://www.klimaatinfo.nl/verenigde-sta ... ndiego.htm

Ik zou wel alvast alternatieven achter de hand hebben, voor het geval het geen strandweer is.
Gebruikersavatar
MarjoleinW
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 01 sep 2012, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Zonbestemming na rondreis

Bericht door MarjoleinW »

Dank je, ik had het gezien. In 2016 en 17 was het eind april tussen 21 en 27 graden. Hopelijk in 2018 ook hoger dan normaal en anders gaan we lekker wandelen, shoppen, ritjes maken langs de mooie kust en naar de zoo :D

Komt goed!
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer