Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Paspoort bijna verlopen

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Ataturk007
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Paspoort bijna verlopen

Bericht door Ataturk007 »

Hallo,

Weet niet of dit de juiste plaats is.

Ik heb een B1/B2 visum tot 2025 naar de VS. Nu reis ik in April opnieuw naar LA en zag ik gelukkig vandaag dat mijn paspoort geldig is tot 08/2018.

Nu weet ik dat ik mijn reispas moet vernieuwen bij de gemeentehuis, maar wat gebeurd er met de visum die erin geplakt is?
Moet ik enkel zeggen dat ik ook een visum heb en dat ik die graag wil behouden?

Kan dit voor problemen zorgen bij de douane? Plakken ze dat visum gewoon op de nieuwe reispas of moet ik andere dingen doen?

Groetjes
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
gastxyz

Re: Paspoort bijna verlopen

Bericht door gastxyz »

https://travel.state.gov/content/travel ... tions.html

My old passport has already expired. My visa to travel to the United States is still valid but in my expired passport. Do I need to apply for a new visa with my new passport?

No. If your visa is still valid you can travel to the United States with your two passports, as long as the visa is valid, not damaged, and is the appropriate type of visa required for your principal purpose of travel. (Example: tourist visa, when your principal purpose of travel is tourism). Both passports (the valid and the expired one with the visa) should be from the same country and type (Example: both Uruguayan regular passports, both official passports, etc.). When you arrive at the U.S. port-of-entry (POE, generally an airport or land border) the Customs and Border Protection Immigration Officer will check your visa in the old passport and if s/he decides to admit you into the United States they will stamp your new passport with an admission stamp along with the annotation "VIOPP" (visa in other passport). Do not try to remove the visa from your old passport and stick it into the new valid passport. If you do so, your visa will no longer be valid.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ze maken je oude paspoort ongeldig, vroeger door er een gat in te ponsen, maar laten de pagina met je visum ntact.
In je nieuwe paspoort komt een aantekening daarover, met paspoort en visumnummer, zodat je visum ook met je nieuwe paspoort geldig is.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Let dus op dat ze er geen gaten doorheen slaan als je oude paspoort ongeldig wordt gemaakt.
Dakloze
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 99

Bericht door Dakloze »

Toen ik m'n paspoort moest vernieuwen mocht ik de oude houden omdat m'n L1 nog geldig was. Zonder gaten. Ik moest alleen beloven om 'm op te sturen naar de ambassade zodra m'n visum verlopen was.
--
I route, therefore you are.
Max Kool
Amerikakenner

Bericht door Max Kool »

Waar was dat? Consulaat in SF?
LA, LA, LA....
Ilse_
Amerika-newbie

Bericht door Ilse_ »

Ik werk bij een gemeente en Idd duidelijk zeggen dat je visum nog geldig is en dan maken ze paspoort ongeldig zonder die ene pagina. Ze kunnen er voor kiezen om in je nieuwe paspoort een aantekening te zetten zodat duidelijk is dat ze bij elkaar horen maar wordt vaak niet meer voor gekozen omdat de nieuwe paspoorten 10 jaar geldig zijn en dan moet je al die tijd met 2 paspoorten reizen ook al is je visum verlopen.
Dakloze
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 99

Bericht door Dakloze »

Max Kool schreef:Waar was dat? Consulaat in SF?
Yep. Ik ga d'r toevallig volgende week weer naartoe :)
--
I route, therefore you are.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik heb toen onze paspoorten met US visums waren verlopen, een papier om de visum-pagina gevouwen en daarop geschreven "deze pagina niet beschadigen vanwege visum !!!" Ik plake ook een groot formaat post-it note voorop met: "waarschuwing - paspoort bevat GELDIG US visum !"
Het heeft iedere keer prima gewerkt.

En inderdaad, indien je de US verlaat met twee paspoorten reizen om terug te gaan.
Ataturk007
Amerikafan

Bericht door Ataturk007 »

Super, bedankt! Morgen laten weten bij de gemeente.
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
Max Kool
Amerikakenner

Bericht door Max Kool »

Dakloze schreef:
Max Kool schreef:Waar was dat? Consulaat in SF?
Yep. Ik ga d'r toevallig volgende week weer naartoe :)
Bijzonder, wij kregen ze toch echt mee met gaten erin (en dat was aan de grens trouwens geen probleem toen de volgende keer weer inreisden).
LA, LA, LA....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer