Reis Miepie: rondreis 2018 met camper en 2 kids (9 en 11).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Miepie
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 jun 2017, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Miepie: rondreis 2018 met camper en 2 kids (9 en 11).

Bericht door Miepie »

Zomer 2018 gaan we een rondreis maken door West USA.
De vliegtickets zijn enkele weken geleden geboekt en de camper gereserveerd, dus aankomst en vertrek (dagen en plaats) staan vast.

Met de route zijn we bezig, maar zien soms door de bomen het bos niet meer…… Wellicht kunnen en willen jullie ons helpen!
We gaan met onze twee kinderen van (dan) 9 en 11 jaar en we willen veel zien, maar ook zorgen dat er af en toe ruimte is om even te ‘chillen’.
We hebben een early-bird geboekt bij Best Time, we kunnen dus op tijd vertrekken en boodschappen gaan doen.
Is het dan nog haalbaar om tot Zion te komen?

Rondom Death Valley weten we niet zo goed hoe we het aan moeten pakken, aangezien we niet met de camper door Death Valley mogen. Hoe kunnen we dit het beste omzeilen?

Wellicht willen we in LA nog een dagje naar een pretpark, volgens mij is daar zo wel ruimte voor.

Hebben we wellicht te ‘ruim’ gepland en kunnen we nog ergens iets tussen plannen of denken jullie dat het zo vol genoeg is met twee kids?

Gaan we de route in de juiste richting of is het beter om deze om te draaien? We realiseren ons dat we tijdens de duurste dagen in Vegas zitten, maar de ticketprijs compenseert dit ;)

Nog goede tips voor campings? We willen het meeste toch van te voren vastleggen en daar zullen we ook op tijd mee moeten beginnen!

We horen graag van jullie en alvast bedankt voor jullie moeite,

groeten Marieke en familie

za 07/07 CGN (Keulen-Bonn)-LAS
zo 08/07 Las Vegas
ma 09/07 LAS (camper ophalen) - Zion
di 10/07 Zion
wo 11/07 Zion - Bryce Canyon
do 12/07 Bryce Canyon - Page
vr 13/07 Page
za 14/07 Page - Monument Valley
zo 15/07 Monument Valley - Grand Canyon
ma 16/07 Grand Canyon - Kingman
di 17/07 Kingman - Joshua
wo 18/07 Joshua - LA
do 19/07 LA
vr 20/07 LA
za 21/07 LA - Pismo Beach
zo 22/07 Pismo Beach - Carmel/Monterey
ma 23/07 Carmel/Monterey - SF
di 24/07 SF
wo 25/07 SF
do 26/07 SF - Sequoia/Kings Canyon
vr 27/07 Sequoia/Kings Canyon - Yosemite
za 28/07 Yosemite
zo 29/07 Yosemite
ma 30/07 Yosemite - Mammoth Lakes
di 31/07 Mammoth Lakes - Death Valley (niet door Death Valley, maar alternatief!!!)
wo 01/08 Death Valley - Las Vegas
do 02/08 LAS (camper inleveren)
vr 03/08 LAS
za 04/08 LAS -CGN
zo 05/08 aankomst CGN
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis 2018 met camper en 2 kids (9 en 11)

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route!
Na Yosemite zou je naar Lee Vining (Mono Lake) kunnen gaan en vandaar in een keer naar Las Vegas. Dan heb je een dag over. Die zou je goed kunnen gebruiken voor een extra nacht Sequoia, want daar is je tijd nu wel erg kort. Kijk eens in ons 2017-verslag voor Sequoia. Wij zijn toen niet in Kings Canyon geweest. Zie daarvoor ons 2006- en 2013-verslag.
Mocht je het in het begin toch wat rustiger aan willen doen dan zou je in Valley of Fire kunnen overnachten. Een extra overnachting in Zion is dan ook wel mooi.
Je kunt ook eens kijken hoe alles valt als je de route omdraait; dus eerst naar Yosemite. De watervallen zullen dan nog krachtiger zijn en er kan dan wellicht nog geraft worden. Je kunt sowieso proberen om voor beide periodes iets te reserveren in het park. Lees je daarvoor goed in en oefen een maand van te voren. Zie https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/campgrounds.htm voor meer informatie. En de handleiding op de AA-site.

Marianne
Miepie
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 jun 2017, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Miepie: rondreis 2018 met camper en 2 kids (9 en 11).

Bericht door Miepie »

bedankt voor de suggesties. ik zal zeker een 'alternatief' opzetten door de route om te draaien, heeft dit nog consequenties voor de rest van de route (qua beleving in de rijrichting ofzo...)
verder heb ik al zitten kijken hoe een camping in Yosemite te boeken.
Ook ga ik bekijken hoe we e.e.a. rondom DV kunnen aanpakken.

Iemand anders nog tips of suggesties t.a.v. onze route of aan te bevelen campings?
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 06 apr 2015, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Miepie: rondreis 2018 met camper en 2 kids (9 en 11).

Bericht door FamMandersGoesUSA »

Oh wat een geweldige reis!
Wij zijn dit jaar op reis gegaan met kids van 9 en 12 jr, onze route was heel anders, maar hier toch wat tips:
- In de parken overnachten op de campings is geweldig want je staat midden in de natuur. Voor kids zijn echter de Koa campings erg leuk met vaak een zwembadje erbij. Maak dus soms de afweging om in en soms buiten de parken te verblijven. In Yosemite altijd proberen IN het park te slapen want dat is een heeeel groot park en dan moetje iedere dag ver rijden.
- in Yosemite kun je volgens mij parkeerplaatsen huren?? Handig met camper! Weet er zelf niets van, maar zoek even op de site
- bryce is een relatief klein park daar zou je bij Ruby's inn kunnen slapen, hebben wij ook gedaan, met zwembad!
- per park hebben we ook goed gekeken wat er te doen is wat leuk is voor kids
- net buiten Zion kun je de rivier afdrijven op een opgeblazen band: super
- in Zion de Narrows een stukje lopen: heerlijk verkoelend
- in Bryce paardrijden ook super als je nooit hebt gereden, wel kiezen voor de manege IN bryce
- fietsen huren evt met gids bij de GRand Canyon, heel simpel maar ergleuk! Kids zijn het anders na 2 uitzichtpunten beu :thumbup:
- in Page overnachten aan het water!
- boot huren in Page of meegan met gids op het water
- m en m store in Las vegas (4 verdiepingen :lol: )
- pinball museum in las vegas super leuk!

Geniet want de voor pret is bijna net zo leuk!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Miepie: rondreis 2018 met camper en 2 kids (9 en 11).

Bericht door Martin & Marianne »

Miepie schreef:bedankt voor de suggesties. ik zal zeker een 'alternatief' opzetten door de route om te draaien, heeft dit nog consequenties voor de rest van de route (qua beleving in de rijrichting ofzo...)
Qua rijrichting maakt het niet uit. Wel zal de indeling misschien iets anders worden. De eerste dag zul je bijvoorbeeld niet helemaal naar Lee Vining rijden lijkt me, maar je zou dan naar bijvoorbeeld Beatty kunnen rijden. Ik zou het eens uitschrijven en kijken hoe het er dan uitziet. Het kan qua weekenden misschien ook beter uitpakken, of juist niet.
Voor de camping in Yosemite lijkt het me niet gek om op beide periodes een reservering te proberen. Hier zijn trouwens alle campings in de vallei prima. Wij zaten dit jaar op North Pines, die is misschien iets ruimer en rustiger dan de andere, maar het maakt niet veel uit.
In Zion is Watchman mooi, zeker als je een plekje aan de rivier hebt. Hier moet je ook op tijd reserveren, als ik me niet vergis 6 maanden van te voren. De camping in Springdale ligt ook goed en die heeft meer voorzieningen.
In Sequoia is Lodgepole prima. Je kunt dan met de bus naar bijvoorbeeld de General Sherman Tree en andere bezienswaardigheden. Zie ons 2017-verslag voor onze ervaring daar en in Yosemite.

Marianne
Miepie77
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 jan 2017, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Miepie: rondreis 2018 met camper en 2 kids (9 en 11).

Bericht door Miepie77 »

We zijn ondertussen een paar maanden verder en al heel wat werk verzet!
De route is een beetje aangepast;
za 07/07 CGN (Keulen-Bonn)-LAS
zo 08/07 Las Vegas
ma 09/07 LAS (camper ophalen) - Zion
di 10/07 Zion
wo 11/07 Zion - Bryce Canyon
do 12/07 Bryce Canyon - Page
vr 13/07 Page
za 14/07 Page - Monument Valley
zo 15/07 Monument Valley - Grand Canyon
ma 16/07 Grand Canyon - Kingman
di 17/07 Kingman - Joshua
wo 18/07 Joshua - LA
do 19/07 LA
vr 20/07 LA
za 21/07 LA - Pismo Beach
zo 22/07 Pismo Beach - Carmel/Monterey
ma 23/07 Carmel/Monterey - SF
di 24/07 SF
wo 25/07 SF
do 26/07 SF - Sequoia/Kings Canyon
vr 27/07 Sequoia/Kings Canyon
za 28/07 Sequoia/Kings Canyon - Yosemite
zo 29/07 Yosemite
ma 30/07 Yosemite
di 31/07 Yosemite - Lee Vining
wo 01/08 Lee Vining - Las Vegas
do 02/08 LAS (camper inleveren)
vr 03/08 LAS
za 04/08 LAS -CGN
zo 05/08 aankomst CGN

Tickets en camper zijn gereserveerd. Tot en met overnachting in Grand Canyon zijn ondertussen gereserveerd!
Nog een paar vraagjes;
* waar te overnachten in Joshua Tree? Ik zie diverse first come... campings, is dit haalbaar eind juli (ik zag op een site van één van de campings dat het daar dan juist geen hoog seizoen is.....)
* we twijfelen heel erg om een dag naar Disney Ananheim te gaan, is dit de moeite waard (prijs/kwaliteit) of kunnen we beter dit budget gebruiken om een keer in Parijs te gaan ;)
* de prijzen van RV sites in San Fransisco vallen me zwaar tegen.... We hebben nu Olema Campground op het oog, een stukje buiten de stad. Iemand hier ervaring mee? Kun je vanaf deze camping met het OV naar de stad komen?

Hopelijk kan iemand ons weer een paar stapjes verder helpen! Alvast dank!
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Miepie: rondreis 2018 met camper en 2 kids (9 en 11).

Bericht door jill1234 »

Hoi, leuk vooruitzicht. Wij hebben dezelfde plannen maar dan voor zomer 2019. Mag ik vragen wat je voor de camper betaalt en hoe het zit met verzekeringen en eigen risico? En welke verhuurder?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Miepie77
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 jan 2017, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Miepie: rondreis 2018 met camper en 2 kids (9 en 11).

Bericht door Miepie77 »

Wij hebben de camper (Best Time RV, type E23) geboekt via Jan Doets. We hebben m gehuurd voor 3,5 week en zijn hier ca. 4000,- voor kwijt.
Ik heb via de site van travelhome.nl steeds een beetje in de gaten gehouden wat het prijsverloop is (al begonnen in 2016) en uiteindelijk hebben we al in augustus 2017 geboekt. We hebben voor Best Time gekozen omdat deze jongere campers heeft dan bv Cruise America en zij op dat moment zelfs goedkoper waren dan CA. Mocht dit niet geval zijn geweest ten tijde van boeking dan hadden we voor CA gekozen (puur om financiele redenen).
We hebben een extra verzekering afgesloten om het eigen risico (verder) af te kopen.... Hopelijk hebben we het niet nodig!
Succes met je voorbereidingen! Ook t.a.v. de tickets hebben we erg vroeg geboekt, begin juli 2017! Normaal kan dit nog niet zover vooraf, maar ik zag op de site van Eurowings dat de tickets voor juli 2018 toen beschikbaar kwamen voor een erg scherpe prijs en die hebben we ook direct geboekt (we wonen in Limburg, dus Duitse luchthavens zijn voor ons dichter bij dan bv Schiphol).
Miepie77
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 jan 2017, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Miepie: rondreis 2018 met camper en 2 kids (9 en 11).

Bericht door Miepie77 »

Iemand nog suggesties voor camping SF, Joshua en wel of geen Disney?
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Miepie: rondreis 2018 met camper en 2 kids (9 en 11).

Bericht door jojostravelusa »

Als je er toch bent, zou ik zeker een keer naar Disney gaan. Ik vind de sfeer er toch anders dan in Parijs. Maar ik ben dan ook een echte Disneygirl :lol: . Hoewel Universal Studio's ook niet verkeerd is. Gaan we dit jaar voor de 3e keer naartoe.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Miepie: rondreis 2018 met camper en 2 kids (9 en 11).

Bericht door Martin & Marianne »

Voor SF zie ik meestal Marin RV park voorbij komen. Daarvandaan kun je met de ferry naar SF. Die camping die jij noemt zegt me niets, vermelden ze op hun site niets over ov?
Weet je zeker dat je in Joshua Tree wilt staan? Het zal er heet zijn. Ik dacht dat er in 29Palms een camping is met zwembad; dat is misschien wel zo prettig?
In het park lag de Skull Rock camping wel mooi als ik het me goed herinner.

Marianne
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Miepie: rondreis 2018 met camper en 2 kids (9 en 11).

Bericht door AnitaV »

Wat een mooie reis gaan jullie maken.
Voor een camping bij San Francisco kan je ook eens kijken naar https://freecampsites.net/
Miepie77
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 jan 2017, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Miepie: rondreis 2018 met camper en 2 kids (9 en 11).

Bericht door Miepie77 »

Ok, thanks! Die site van freecampsites.net ga ik eens bekijken. Heb je hier ervaring mee?
Marvin RV hadden we inderdaad ook al gevonden, maar kost rond de 100,- dollar per nacht. Dat vind ik vrij veel..... Dus was naar alternatieven aan het kijken!
Wellicht iemand anders nog suggesties t.a.v. (betaalbare) rv sites in SF?
Tja t.a.v. Joshua Tree, over de hitte daar heb ik eigenlijk nog niet zo goed nagedacht :roll: .... Is het weer-technisch beter om buiten het park te overnachten dan? Of maakt dat qua hitte niet zoveel uit?
Disney.... ja of nee, blijven we lastig vinden en hoeven we natuurlijk ook pas ter plekke te beslissen. Maar RV site-keuze bij LA hangt hier wel mee samen natuurlijk. Nog tips?
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Miepie: rondreis 2018 met camper en 2 kids (9 en 11).

Bericht door jill1234 »

Dank je Miepie. Ja, vroeg boeken is het toverwoord, ben daarom nu al met de route bezig om straks vroeg te kunnen boeken. Veel plezier!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Miepie77
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 jan 2017, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Miepie: rondreis 2018 met camper en 2 kids (9 en 11).

Bericht door Miepie77 »

Ik heb de site van freecampsites gechecked en mooie locaties rondom SF, maar helaas niets waar je met een RV kunt staan!
Iemand nog betaalbare suggesties voor SF? Of iemand ervaring met Olema campground icm bezoek SF?
Ik zie dat de site van recreation.gov nu niet bereikbaar is..... 'The Recreation.gov website is not available due to a lapse in funding for the federal government'
We kunnen dus ook geen andere campground in en rondom Joshua van recreation.gov bekijken, hopelijk morgen of snel weer opgelost!
Miepie77
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 jan 2017, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Miepie: rondreis 2018 met camper en 2 kids (9 en 11).

Bericht door Miepie77 »

Gelukkig is de shut-down voor even voorbij, nu weer lekker aan het kijken!

Iemand nog suggesties t.a.v. verblijf Joshua of omgeving? Juist wel in het park of juist niet in juli?

Verder twijfelen we nog steeds of we naar Anaheim moeten gaan of dit over moeten slaan...... Is het verstandig om een auto (erbij) te huren in LA, zodat we de camper kunnen laten staan of is er een camping, van waaruit we de highlights met OV of hop on/off kunnen doen en naar het strand ofzo de camper mee kunnen nemen?

Verder nog op zoek naar een mooie tussenovernachting tussen Yosemite en Las Vegas, we hebben gekeken naar Lee Vining, maar dan hebben we maar een erg korte rit vanuit Yosemite en een erg lange (laatste) rit naar LV (en daar moeten we toch alle zooi weer inpakken omdat de dag erna de camper ingeleverd moet worden).
Dusssss.... iemand nog tips, zodat we de laatste overnachtingen kunnen reserveren en we weer verder kunnen inzoomen op de aanrij-routes e.d.!!!

Groeten, Miepie
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Reis Miepie: rondreis 2018 met camper en 2 kids (9 en 11).

Bericht door covri »

Bij Joshua Tree kun je alleen Black Rock Campground (hebben wij gereserveerd voor april) en Indian Cove Campground reserveren via recreation.gov.
Andere campgrounds zijn first-come, first- serve basis.
Dit komt van de website van Joshua Tree:

During the quieter summer months, all campsites are first-come, first-served. No reservations are needed for summertime camping. Some campgrounds may close in summer.


Op de rest van je vragen heb ik geen antwoord :wink:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Miepie: rondreis 2018 met camper en 2 kids (9 en 11).

Bericht door Martin & Marianne »

Miepie77 schreef: Verder nog op zoek naar een mooie tussenovernachting tussen Yosemite en Las Vegas, we hebben gekeken naar Lee Vining, maar dan hebben we maar een erg korte rit vanuit Yosemite en een erg lange (laatste) rit naar LV (en daar moeten we toch alle zooi weer inpakken omdat de dag erna de camper ingeleverd moet worden).
In Yosemite zul je in de vallei staan neem ik aan? Weet je hoe het reserveren gaat? Oefen een maand van te voren alvast, want het gaat echt heel erg snel, dus zorg niet alleen dat je weet hoe het werkt maar dat je ook ervaart hoe het werkt!
Vanuit de vallei is het misschien niet zo heel erg ver rijden naar Lee Vining (June Lake of Mammoth Lakes kan ook) maar je kunt nog heel veel doen onderweg. Maak een stop bij
Olmsted Point, en bij Tenaya Lake (hier kun je zwemmen en picknicken). Je kunt ook de wandeling naar May Lake doen. Ter hoogte van het visitor center bij Tuolumne Meadows is het prachtig om een stuk te lopen richting Soda Springs. En vlak voor de uitgang heb je de wandeling naar Gaylor Lakes. Buiten het park heb je ook nog genoeg te zien en te doen. Vergeet zeker Mono Lake niet.

Marianne
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Miepie: rondreis 2018 met camper en 2 kids (9 en 11).

Bericht door Hans B »

Op www.rvonthego.com vind ik
Sanfranciscorvresort
Kost wel wat $77+tax maar dan heb je ook wat.

Verder zijn er maar weinig rv campings in steden.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Miepie77
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 jan 2017, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Miepie: rondreis 2018 met camper en 2 kids (9 en 11).

Bericht door Miepie77 »

@marianne; we gaan zeker proberen om een plaatjes in de vallei te bemachtigen. de 'oefendag' staat al in de agenda :wink:
t.a.v. overnachting tussen yosemite en las vegas, we zoeken eigenlijk iets dat al wat dichter bij vegas ligt, aangezien we niet zoveel zin hebben in én een lange dag rijden én alles inpakken/zooi opruimen én laatste avond in camper doorbrengen (dan zal al het lekkers nog opgemaakt moeten worden!)

@hans, dank. hier had ik ook al naar gekeken, incl tax nog een stukje duurder, maar blijkbaar is dat in de regio toch een beetje 'de norm' qua prijs....

@covri, ik had ook al op de site gekeken van campings in joshua, alleen helaas nergens stroom in het park en ik weet niet of dat dat echt handig is zo midden in juli.

Ik begreep wel dat de campings in Joshua zelf iets hoger ligger en daardoor iets koeler zijn, dan de campings erbuiten. Iemand hier iets zinnigs over te zeggen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer