Reis parure: route zomer 2018 Calgary- Yellowstone - Victoria-Vancouver

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
parure
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 16 mar 2011, 22:59
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Reis parure: route zomer 2018 Calgary- Yellowstone - Victoria-Vancouver

Bericht door parure »

We gaan weer!!!

Omdat mijn moeder graag rechtstreeks wil vliegen en met KLM, komen we uit op vliegen naar Calgary en terug vanuit Vancouver. We willen graag naar een rodeo of twee. Mijn moeder wil graag een paar dagen naar Victoria. Ik wil een keer paardrijden deze vakantie en als het even meezit ook naar een outletmall, maar we weten niet waar.

We hebben globaal onderstaande route gemaakt, waarbij we even moeten opmerken dat we in dit gebied al een paar keer zijn geweest, maar nog niet in deze combinatie. We zijn al in Vancouver en Calgary, Seattle en Portland geweest.

Graag jullie advies want er zijn een paar dingen waar we niet uitkomen en dat is vanaf Yellowstone naar Port Angeles. Mijn moeder kan niet ver lopen dus ik doe maar de kleine Nikes.

25 juli Amsterdam- Calgary- banff
26 juli banff- lake Louise
27 juli banff- waterton
28 juli waterton - glacier
29 juli glacier - whitefish
30 juli whitefish - bozeman
31 juli bozeman- Cody
1 aug Cody
2 aug Cody - Yellowstone
3 aug Yellowstone
4 aug Yellowstone
5 aug Yellowstone - grand teton
6 aug grand teton
7 aug
8 aug
9 aug
10 aug
11 aug
12 aug port angeles - Victoria
13 aug Victoria
14 aug Victoria
15 aug Victoria - vancouver
16 aug vancouver - Amsterdam
Laatst gewijzigd door parure op 15 jan 2018, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sandra71
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 apr 2014, 15:20
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Route zomer 2018

Bericht door Sandra71 »

Canada USA combi, altijd leuk! :)

Weet niet of je Banff ook al had gehad, maar vergeet bij Lake Louise niet naar Moraine Lake te gaan (zo'n 15 km vanaf Lake Louise af). Om het te zien hoef je, net als bij Lake Louise, niet ver te lopen. Maar oh oh oh wat heeft Moraine Lake ons hart gestolen. Zie voor onze foto's ons verslag van 2008.

Ook in Yellowstone kun je prima dingen bezichtigen zonder al te ver te hoeven lopen. Wij zijn in 2014 en 2015 geweest. De laatste keer in 2015 deden we dit deel met m'n ouders (beide in de 70). Zij hadden vooral last van de hoogte en daarom ook niet veel lange hikes gedaan.

Over het tussenstuk dat je nog moet vullen, kan ik je niet helpen, in dat deel hebben we (nog ) geen ervaring.

Victoria vonden wij een hele leuke stad, al was voor ons 1 volle dag voldoende. Twee zou ik er ook nog wel kunnen vullen. Maar drie zou voor ons teveel zijn (is persoonlijk natuurlijk).

Neem aan dat je in Cody naar de Rodeo's en het paardrijden op zoek gaat? Wij zijn er zelf niet aan toe gekomen, maar je kunt daar ook de wilde paarden "bezoeken" in een bepaald deel. Wellicht had je dat al gezien.
Groetjes Sandra
___________________
USA/Canada:
1994/1995/2001/2008/2012/2014/2015/2018
Reisverslagen:
http://www.santravel.nl/reisverslagen/
Youtube:https://www.youtube.com/channel/UCS9pDl ... us3dSwWpmw
Instagram: @santravel.nl
___________________
parure
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 16 mar 2011, 22:59
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Reis parure: route zomer 2018 Calgary- Yellowstone - Victoria-Vancouver

Bericht door parure »

Bedankt Sandra71.

Waar ik nog wel mee zit is dat er verschillende routes zijn van Grand Teton en Yellowstone naar Port Angeles, maar wat is handig zonder dat je de hele dag in de auto zit. Betekent dat we dan Grand Teton beter kunnen schrappen of toch niet.
Gebruikersavatar
Sandra71
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 apr 2014, 15:20
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis parure: route zomer 2018 Calgary- Yellowstone - Victoria-Vancouver

Bericht door Sandra71 »

Ik denk dat de meest logische en mooie route is via coeur d'arlene, met tussenstop. Ik heb geen ervaring met dat deel. En ja, wel of geen Grand Teton is dan weer een keuze. Vanuit West Yellowstone die kant op of vanuit Jackson, dat scheelt wel weer een paar uur.

Hopelijk reageren er mensen die ervaring hebben met dit deel van je route.
Groetjes Sandra
___________________
USA/Canada:
1994/1995/2001/2008/2012/2014/2015/2018
Reisverslagen:
http://www.santravel.nl/reisverslagen/
Youtube:https://www.youtube.com/channel/UCS9pDl ... us3dSwWpmw
Instagram: @santravel.nl
___________________
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis parure: route zomer 2018 Calgary- Yellowstone - Victoria-Vancouver

Bericht door opvakantie »

In 2016 zijn we met een overnachting in Pendleton van West Yellowstone naar Portland gereden via Twin Falls (zuidelijke route)
Daar is onderweg niet veel te doen, tenminste niet voor zover ik weet/gezien heb. Vandaar dat we ook om de beurt gereden hebben en zo een hele dag in de auto gezeten hebben. Je zou nog bij Craters of the Moon NP kunnen stoppen. Dat is een gebied dat er inderdaad uitziet als een maanlandschap.

Waarschijnlijk is de route via Spokane mooier omdat je nog langs enkele parken komt.
Je hebt zo te zien tijd genoeg om via Grand Teton en Jackson te rijden als je niet in Portland wil stoppen.
Je kunt ten zuiden van Portland wel naar de Woodburn Premium Outlet.
https://www.google.be/maps/place/Woodbu ... 5613?hl=nl
Of ten noorden van Seattle naar de Seattle Premium Outlets: https://www.google.be/maps/place/Seattl ... 8311?hl=nl

Zelf starten we dit jaar in Seattle en reizen via Victoria, Whistler, Jasper, Banff, Yellowstone, Las Vegas, Sequoia, Pismo Beach en LAX weer naar huis.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4814
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis parure: route zomer 2018 Calgary- Yellowstone - Victoria-Vancouver

Bericht door michelly »

Ik vond Steptoe Butte SP mooi voor een stop. Dit ligt in het oosten van de staat Washington. Met name als de zon wat lager staat is dit erg mooi. Helaas hadden wij wat last van rook vanwege de vele bosbranden in Canada afgelopen zomer maar desondanks vonden we het prachtig.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis parure: route zomer 2018 Calgary- Yellowstone - Victoria-Vancouver

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou Grand Teton niet overslaan. Misschien kun je voor het stuk van Yellowstone/Grand Teton naar het westen wat inspiratie opdoen uit ons 2015-verslag.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer