Reis Linda85: Tips rondje Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Linda85
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 feb 2012, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Linda85: Tips rondje Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas

Bericht door Linda85 »

Dag allen,

mijn reisplan begint steeds meer vorm te krijgen, en ik denk dat ik klaar ben voor jullie opbouwende kritiek op de route. 8) Wat is zeer de moeite wat ik compleet heb gemist? Zijn de gekozen parken leuk en waarom wel/niet?

Ik reis alleen in een huurauto, en plan een combinatie van overnachtingen op campings, in hostels en motels, en hotel in Vegas. Ik ben afgelopen augustus in Zion, Bryce, Grand Canyon en Death Valley geweest en sla deze parken nu bewust over. Verder is het stuk tússen Las Vegas en Yellowstone nieuw voor mij, ik ontvang dan ook graag tips over leuke plekken die haalbaar lijken aan mijn route (let op dat ik de enige bestuurder ben). Ik ben eerder in Las Vegas en Yellowstone geweest, maar tips blijven welkom (vooral wanneer goede prijzen waar in Vegas). Alvast zeer bedankt voor het meedenken!

9 juli Amsterdam - Las Vegas (aankomst rond 13:00 uur lokale tijd), auto ophalen, inchecken in hotel, mogelijk boodschappen doen, slapen.
10-11 Overnachting bijvoorbeeld Virgin River Canyon Campground (maakt niet zoveel uit), via Valley of Fire.
11-12 Rijdag naar Salt Lake City (ongeveer 4 uur rijden)
12-13 Salt Lake City (overnachting Hostel), bezoek Mormon dingen, stadswandeling etc?
13-14 Naar Juniper? in de buurt van Juniper? Via Antelope Island State Park en Bear River Migratory Bird Refuge (zou dat de moeite zijn?)
14-15 Overnachting en bezoek Craters of de Moon NP (ochtend of op aankomstdag)
15-16 naar Madison Campground, West Yellowstone (heb reservering staan, deze kan nog aangepast, er is nog plek, idem voor Grant)
16-17 Madison (bezoeken alle noordelijke en westelijke bezienswaardigheden)
17-18 Madison (idem)
18-19 naar Grant Village Campground
19-20 Grant Village Campground (uitgebreid douchen :lol: , luieren, in de zon liggen, iets op het meer doen?)
20-21 naar iets in de buurt van Jackson, via Grant Tetons natuurlijk
21-22 naar Rock Springs (zou Pilot Butte Wild Horse Loop de moeite zijn?)
22-23 via Flaming Gorge National recreation area naar Dinosaur National Monument
23-24 Dinosaur National Monument (zijn twee nachten hier nuttig?)
24-25 naar Capitol Reef national Park
25-26 Capitol Reef, wandelen, sightseeën
26-27 overnachting in de buurt van Dixie National Forest?
27-28 naar Las Vegas, inchecken in hotel, auto inleveren (op 27e dus)
28-29 Las Vegas (lol maken, zwemmen, show?)
29 juli in de namiddag naar de luchthaven, naar Amsterdam

Groetjes, Linda
Afbeelding
Linda85
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 feb 2012, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Linda85: Tips rondje Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas

Bericht door Linda85 »

Of... kan ik in plaats van Dinosaur en Capitol Reef beter naar Moab, waar ik iedereen altijd over hoor?! Daar ben ik ook nog niet geweest, maar voor mijn gevoel is dat veel meer rijden terug naar Las Vegas..
Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Linda85: Tips rondje Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Moab is goed te doen als je van Jackson naar Moab rijdt (met een tussenstop). Zowel Arches als Canyonlands zijn zeer de moeite waard. Je zou er 2 nachten hebben dan, als je Rock Springs en Dinosaur overslaat. Een extra nacht zou wel mooi zijn om voldoende tijd te hebben voor beide parken. En voor Dead Horse Point SP. Waarom zou dit verder rijden zijn naar Las Vega? Je laat Capitol reef staan, dus wat dat betreft maakt het niets uit.
Misschien kun je een dag winnen door ene stop minder te doen tussen SLC en Yellowstone. Dat kun je ook in 1 dag doen. Kijk voor dat stuk eens naar ons 2015-verslag.

Marianne
Linda85
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 feb 2012, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Linda85: Tips rondje Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas

Bericht door Linda85 »

Ja precies, dat zou kunnen inderdaad, ik heb ook genoeg tijd in Yellowstone, dus het geeft niet als ik daar wat later aankom. Hoewel jullie niet van Salt Lake City via Craters of the Moon naar West Yellowstone zijn gereisd... Maar, jij zou dat dus aanraden boven de tussenliggende parken (is er bij Moab ook nog groen, of alleen rotsen?)?

En in de omgeving van Moab moet ik wel opschieten met iets boeken denk ik, zelfs de campgrounds? Zoiets? >>>

9 juli Amsterdam - Las Vegas (aankomst rond 13:00 uur lokale tijd), auto ophalen, inchecken in hotel, mogelijk boodschappen doen, slapen.
10-11 Overnachting bijvoorbeeld Virgin River Canyon Campground (maakt niet zoveel uit), via Valley of Fire.
11-12 Rijdag naar Salt Lake City (ongeveer 4 uur rijden)
12-13 Salt Lake City (overnachting Hostel), bezoek Mormon dingen, stadswandeling etc?
13-14 Overnachting en bezoek Craters of de Moon NP Via Antelope Island State Park en Bear River Migratory Bird Refuge (zou dat de moeite zijn?)
14-15 naar Madison Campground, West Yellowstone
15-16 Madison (bezoeken alle noordelijke en westelijke bezienswaardigheden)
16-17 Madison (idem)
17-18 naar Grant Village Campground
18-19 Grant Village Campground (uitgebreid douchen , luieren, in de zon liggen, iets op het meer doen?)
19-20 naar iets in de buurt van Jackson, via Grant Tetons natuurlijk
20-21 naar halverwege Moab
21-22 naar Moab
22-23 Moab
23-24 Moab
24-25 naar Capitol Reef national Park
25-26 Capitol Reef, wandelen, sightseeën
26-27 overnachting in de buurt van Dixie National Forest?
27-28 naar Las Vegas, inchecken in hotel, auto inleveren (op 27e dus)
28-29 Las Vegas (lol maken, zwemmen, show?)
29 juli in de namiddag naar de luchthaven, naar Amsterdam
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Linda85: Tips rondje Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas

Bericht door Hans B »

Je plannen voor Yellowstone zijn nog een beetje vaag, schep daar wat duidelijkheid in, misschien kun je daar wat tijd winnen.

14 juli reis je naar Madison. Heb je al een camping? Wellicht kun je deze middag gebruiken om te chillen.
15 juli bezoek Norris en Mammoth. Je kunt hier in de rivier 'zwemmen'.
16 juli bezoek Canyon, Mudvulcano, Hayden Valley
17 juli bezoek Old Faithful en basin area
18 juli reis naar Grand Teton
19 juli Jackson - Rock Springs
20 juli Rock Springs - Moab (bezoekje aan Dinosaur, reken hiervoor 2u)

Succes.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Linda85
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 feb 2012, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Linda85: Tips rondje Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas

Bericht door Linda85 »

Hi Hans,

Bedankt voor je bericht! Op de ochtend van 14 juli ben ik denk ik nog Craters of the Moon aan het bekijken, aangezien ik de vorige overnachting er uit heb gehaald. Ik ben zelf blij met de tijd in Yellowstone als echt hoofddoel van de reis, dus dit ga ik zo laten. Wel ben ik blij met je tips voor in het park, dat geeft een goed idee van de verdeling van de uitjes daar! Ik ben voor het eerst alleen op pad, en wil in Yellowstone echt even de tijd nemen om te 'beleven en te zijn' in tegenstelling tot zo veel mogelijk zien op de hele trip. Of klink ik nu erg zweverig? :lol:

Dinosaur wil ik wel proberen 'mee te pakken, dat moet lukken als ik lekker op tijd vertrek. Bedankt voor de schatting van de tijd die ik daar nodig heb.

Heeft iemand nog advies voor een camping in de omgeving van Moab?

Linda
Afbeelding
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis Linda85: Tips rondje Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas

Bericht door Galapogos »

Ligt er aan wat je zoekt. Er zijn mooie ruimtelijke campings in de natuur, bijvoorbeeld in Arches NP (Devil's Garden) en in Dead Horse Point SP. Maar je kunt ook kiezen voor een commerciële camping in Moab, zodat je heel centraal zit voor alles in de omgeving Moab. En je hebt dan ook meer faciliteiten en restaurants in de buurt.

Wij hebben in 2016 met een tent op Moab Valley RV gestaan, en gaan daar dit voorjaar opnieuw heen. Niet een hele sfeervolle camping, maar de locatie is perfect: aan de noordrand van Moab, op minder dan vijf minuten rijden van de ingang van Arches NP, minder dan één minuut rijden naar de UT-128, en ook aan de goede kant van Moab voor Canyonlands NP en Dead Horse Point SP. Er is een heel erg fijne, grote hot tub. Ook wel lekker na een actieve dag. Ik vond het personeel er ook erg vriendelijk.
Linda85
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 feb 2012, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Linda85: Tips rondje Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas

Bericht door Linda85 »

ziet er goed uit, misschien boek ik daar ook wel, lekker centraal! Je weet zeker niet toevallig een promocode voor de reservering? :roll: Want hij is wel aan de prijzige kant, duurder zelfs dan Yellowstone campings! Maar een zwembad maakt veel goed.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Linda85: Tips rondje Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt ook kijken naar Canyonlands RV park, dan zit je midden in Moab. Heeft een klein zwembad, ik weet niet hoe het is vergeleken met Moab Valley RV.

Marianne
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis Linda85: Tips rondje Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas

Bericht door Galapogos »

Ik heb Moab Valley toevallig onlangs vastgelegd. Ik was het goedkoopst uit door niet rechtstreeks maar via Orbitz.com te boeken. Eenmaal ingelogd kreeg ik 10% korting, en ik geloof dat ook zonder de korting de prijs op Orbitz.com toen al wat lager was dan rechtstreeks.
Linda85
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 feb 2012, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Linda85: Tips rondje Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas

Bericht door Linda85 »

Canyonlands RV Park is van dezelfde keten, ziet er ietsje groener uit, verder weinig verschil behalve dat de plekken minder duidelijk afgezet zijn. Moab Valley RV is denk ik iets warmer maar ook wat rustiger. nu nog bedenken of ik hier 3 nachten wil blijven in de zon..

Ik kan er via orbitz.com niet achter komen hoe ik een tentplek kan boeken, hij geeft alleen de cabins en kamers weer...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis Linda85: Tips rondje Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas

Bericht door Galapogos »

Bij mij gaf Orbitz ook tentplekken weer. Misschien zijn die voor jouw data niet meer beschikbaar via Orbitz?

Je kunt een 'covered tent site' nemen, zodat je je tent in de schaduw kunt opzetten. Die covered sites hebben bovendien iets meer privacy geloof ik. Ik vond ze er in ieder geval prima uitzien.

Canyonlands RV is op loopafstand van restaurants. Bij Moab Valley doe je dit met de auto, omdat je net buiten Moab zit en de highway daar niet zo voetgangersvriendelijk is. Ik denk inderdaad dat Moab Valley RV wat rustiger ligt dan Canyonlands RV.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Linda85: Tips rondje Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas

Bericht door Hans B »

Omdat Moab in de zomer niet aantrekkelijl is voor Amerikanen (veel te heet) wil een camping nog wel eens extra korting geven. In 2014 hadden wij 3n voor de prijs van 2. Slickrock Campground.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Linda85
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 feb 2012, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Linda85: Tips rondje Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas

Bericht door Linda85 »

Dat is dan zeker wat korter van te voren Hans? Ik heb Slickrock ook gezien inderdaad, is wat goedkoper, ook wat groener, maar leek me wat drukbevolkter en het zwembad erg klein?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Linda85: Tips rondje Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas

Bericht door Hans B »

Zwembad is niet erg groot, maar prima om even af te koelen.
Verwacht nergens grote zwembaden.
Een 25m bad wat hier heel normaal is, heet daar Olympic Size Pool, heb ik nog op geen enkele camping aangetroffen.

Misschien kun je eens bellen of ze deze zomer een aanbieding hebben.

Anders altijd je ANWB kaart meenemen, geeft meestal 10%
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Linda85
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 feb 2012, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Linda85: Tips rondje Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas

Bericht door Linda85 »

Ha Hans,

ik heb maar gewoon geboekt, het is ook niet zo erg als een camping een keer iets duurder is. Ik ga toch al meer kamperen dan van te voren gedacht, dus bespaar in dat opzicht toch nog geld :D

Ik heb trouwens geen ANWB kaart.. :sadcry:

heb ondertussen nog een paar overnachtingen vastgelegd, voor de geïnteresseerden zal ik gauw een nieuw schema posten.
Afbeelding
Linda85
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 feb 2012, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Linda85: Tips rondje Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas

Bericht door Linda85 »

Zo, de plannen zijn in een verder stadium, even een update van het reisschema. Iemand nog tips voor wat te bezoeken, of leuke tours om te doen, in de verschillende locaties? Wat echt niet te missen in Salt Lake City bijvoorbeeld, leuke muziek in de avond of zo? Insider tips welkom voor alle bestemmingen!

9 juli Amsterdam - Las Vegas, Motel 6
10-11 via Valley of Fire, overnachting bijvoorbeeld Virgin River Canyon campground
11-12 Salt Lake City, Avenues Hostel
12-13 Salt Lake City
13-14 Craters of the Moon (campground?) via Antelope Island State Park en Bear River Migratory Bird Refuge
14-15 Madison Campground, Yellowstone NP
15-16 Madison
16-17 Madison
17-18 Grant Village Campground
18-19 Grant Village
19-20 Grant Teton NP, een campground
20-21 Overnachting in Travelodge Green River, Green River Wyoming
21-22 Moab via Dinosaur National Monument, Moab Valley RV
22-23 Moab
23-24 Moab
24-25 Capitol Reef, Fruita campground
25-26 Capitol Reef
26-27 overnachting (in de buurt van Dixie National Forest?)
27-28 Las Vegas, auto inleveren (op 27e dus), Royal Resort
28-29 Las Vegas
29 juli in de namiddag naar de luchthaven, naar Amsterdam
Afbeelding
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis Linda85: Tips rondje Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas

Bericht door Galapogos »

In Craters of the Moon NM is een mooie campground aanwezig. Die kun je alleen niet reserveren helaas.

Op een klein half uurtje rijden ligt in Arco een KOA. Omdat die wel reserveerbaar is hebben wij daar afgelopen zomer gestaan. Ik vond het wel een prettige plek. Campground ligt aan rustige weg en heeft erg vriendelijk personeel. Prima sfeertje. Maar qua locatie natuurlijk niet te vergelijken met de campground bij Creaters of the Moon zelf. We hebben op de KOA geen tent opgezet, maar een caravan gehuurd. Dat was maar iets van 50 euro en ik vond het wel een keer leuk om in zo'n ding te slapen. Zat een volledige badkamer in, opgemaakt bed, etc.

In de buurt van Arco (op de route naar Yellowstone) kun je ook nog gratis rondleidingen krijgen door de EBR-1, de eerste kerncentrale ter wereld (al heel lang niet meer in gebruik). Vond ik heel erg interessant. Dus mocht je tijd over hebben dan zou je dat ook nog kunnen bekijken.

In Grand Teton is er volgens mij geen enkele campground die je op voorhand kunt reserveren, althans niet voor staanplaatsen. Om die reden hebben we een tent cabin gehuurd op Colter's Bay Campground. Ik vond die tent cabins niet echt sfeervol, maar het was dus de enige optie om in het park te verblijven voor weinig geld die vooraf reserveerbaar is. De locatie van Colter's Bay vond ik verder prima!
Linda85
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 feb 2012, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Linda85: Tips rondje Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas

Bericht door Linda85 »

Super Galapagos! Dat soort tips als van de kerncentrale zijn erg welkom, daar was ik anders zelf niet op/achter gekomen en zo zie je ook nog eens iets anders!

Bij Craters of the Moon had ik gezien dat het niet te reserveren is inderdaad, zo ook Grand Teton, op dit moment neig ik naar niets reserveren en op first come first serve rekenen. In CotM reken ik eigenlijk wel op een plekje in juli met een tent :oops: hot! In de Tetons zal ik misschien even moeten zoeken? Ik ben 5 jaar geleden daar geweest in augustus zonder reservering en aan het eind van de dag, en we konden nog terecht met een tentje. Ik kan in de ochtend vanaf Grant Village gelijk naar de Tetons rijden zodat ik niet aan het eind van de dag aan kom.
Afbeelding
Linda85
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 feb 2012, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Linda85: Tips rondje Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas

Bericht door Linda85 »

Dag mensen,

ik zou nog graag advies willen over een tweetal zaken;

ik reis op 12 juli vanuit SLC in principe naar Craters of the Moon, de dag erop naar Madison cg in Yellowstone. Stel dat ik de lange reis naar CotM niet zie zitten op die dag (ik rijd tenslotte alleen) en denk; liever een kortere route noord, bijvoorbeeld als ik meer tijd in het Bear River Migratory Bird Refuge doorbreng dan gedacht, of de avond ervoor iets leuks heb gedaan en mijn bed niet uit kan komen :lol: Wat zou een plan B kunnen zijn voor die nacht en dag?

Verder is mijn laatste echte stop tijdens de reis op Fruita campground in Capitol Reef. Ik heb tussen daar en eindpunt Las Vegas (waar ik om 14:00 uur de auto in moet leveren, bij voorkeur nadat ik mijn koffers in het hotel heb gestald) nog 1 nacht. Ik dacht van Fruita CG via de UT12 naar Bryce te rijden om daar misschien de Queens Garden trail te lopen, om daarna zo ver mogelijk door te rijden naar bijv. Cedar City of zelfs verder om rustig de laatste dingen in te pakken en de volgende ochtend op tijd naar Vegas te gaan om niet in de stress te zitten betreft de auto.
Nou ben ik 1 keer eerder in Bryce geweest (afgelopen jaar dus vers in het geheugen, maar we hadden toen geen puf meer voor de Queens Garden trail hoewel het mij toen wel leuk leek) en heb alle uitzichtpunten toen gezien plus een hike gedaan op het eind van de scenic drive. Zal het tegenvallen om alleen te gaan om nog 1 wandeling te doen in al bekend gebied, en wat zijn eventuele leuke alternatieven om die dag iets nieuws te doen en toch een end te kunnen rijden?

Alvast bedankt voor het meedenken! Linda
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer