Reis Pistolpete: Noordwest roadbook.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Gebruikersavatar
Pistolpete
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 11 dec 2015, 11:28
Aantal x V.S. bezocht: 7

Reis Pistolpete: Noordwest roadbook.

Bericht door Pistolpete »

Goedemorgen forumleden,

Voor de 4e keer wil ik me, met behulp van dit erg goede forum, gaan oriënteren op een nieuwe reis in de VS. Vorige jaar hebben we SF-Seattle gedaan en veel van CA en Oregon gezien.

Dit jaar gaat de voorkeur nu uit naar veel Yellowstone (4 dagen?) en het zien van Mount Rushmore. Wellicht een stukje Canada, maar ligt denk te ver noordelijk. We denken nu aan vliegen op Salt Lake City. Denver, Vegas, SF, Seattle hebben we namelijk al gezien en hebben derhalve niet de voorkeur. Zijn er nog alternatieven om op te vliegen?

Reiswensen en gegevens:
- 2 personen
- ca. 3 weken
- auto + hotel
- augustus / september
- stukje Canada?

Wie heeft er een mooi rondje (of eindigen in een andere stad) in gedachten hiervoor? Iets waarmee we kunnen beginnen met puzzelen.

Alvast hartelijk dank, Pete.
2013 Florida + Denver
2013 Michigan + Chicago
2014 Canada Zuid-Oost + VS Noord-Oost
2016 Route66 Chicago - St. Louis - vlucht - LV - LA
2017 Noord-West
2018 Midden-Noord
2019 Deep South + Glacier NP + Waterton
2020 Alaska of Zuid Oost (ging niet door)
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Noord West roadbook

Bericht door Hans B »

Als je Yellowstone en Mt.Rushmore noemt, zou ik me kunnen voorstellen dat je een one-way neemt.
Bijvoorbeeld starten in Salt Lake en eindigen in Denver.

Mt.Rushmore in de Black Hills is meer dan Mt.Rushmore alleen. Crazy Horse, Deadwood, Jewel Cave, Wind Cave, Custer, Badlands, Wall, etc.. genoeg om enkele dagen te bivakkeren.
Voor Yellowstone + Grand Teton zou ik zeggen neem een dag of 5
Verder heb je Cody : Buffalo Bill museum, rodeo, gunfight
Thermopolis : thermal pool en terrassen
Een schitterende rit over de 16 door de Bighorn Mtn

Genoeg 'voer' om je puzzel te kunnen starten.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Noord West roadbook

Bericht door Almere vak V »

Alternatief zou zijn om op Vancouver te vliegen. Heb daar al belachelijk lage ticketprijzen voor gezien. Onder de €300,-!! En je hebt meteen je stukje Canada te pakken. Daarbij komt dat Vancouver een geweldige stad is met een fantastische omgeving.

Nadeel is wellicht voor je dat je weer in de hoek van Seattle zit. En de huurprijzen van auto's zijn over het algemeen in Canada duurder dan in Amerika. En als je niet retour wil vliegen vanuit Vancouver kan ik me ook voorstellen dat de dropoff kosten niet flauw zullen zijn.
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Noord West roadbook

Bericht door SpaceAce »

Almere vak V schreef:En als je niet retour wil vliegen vanuit Vancouver kan ik me ook voorstellen dat de dropoff kosten niet flauw zullen zijn.
En het is vrijwel onmogelijk om in Canada een auto te huren en dan in Amerika weer in te leveren...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Pistolpete: Noordwest roadbook.

Bericht door Almere vak V »

SpaceAce schreef: En het is vrijwel onmogelijk om in Canada een auto te huren en dan in Amerika weer in te leveren...
Dan toch maar een rondje Vancouver. Je zou er mee gestraft worden...
Gebruikersavatar
Pistolpete
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 11 dec 2015, 11:28
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Pistolpete: Noordwest roadbook.

Bericht door Pistolpete »

Goedenavond allen,


Bedankt voor de reacties. Hier kan ik zeker al weer mee verder.

@Almere vak V; wat zou een mooi rondje zijn vanuit Vancouver?

Met welke site maken jullie trouwens je route? Met google kun je maar een stuk of 10 stops toevoegen.........

Bedankt,

Pete
2013 Florida + Denver
2013 Michigan + Chicago
2014 Canada Zuid-Oost + VS Noord-Oost
2016 Route66 Chicago - St. Louis - vlucht - LV - LA
2017 Noord-West
2018 Midden-Noord
2019 Deep South + Glacier NP + Waterton
2020 Alaska of Zuid Oost (ging niet door)
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Pistolpete: Noordwest roadbook.

Bericht door Almere vak V »

Ik zou dan kiezen voor bovenlangs. Ik zou vanuit Vancouver via Banff naar Calgary gaan. Dan kan je Banff National Park of als je nog een stukje naar boven gaat ook Jasper National Park kunnen doen. Hebben beiden van die schitterende ijsblauwe meren. Prachtig om te zien!

Van daaruit zou je dan naar beneden kunnen rijden naar Yellowstone. Dan rij je het grootste gedeelte door Montana. Een van mijn favoriete staten. Er woont werkelijk geen hond. Als je alles bij elkaar schraapt misschien een miljoen inwoners in een gebied wat 10 keer zo groot is als Nederland. In Yellowstone kan je dan de bekende dingen doen. Vanuit Yellowstone is het pak m beet een goeie 500 mijl naar Mnt Rushmore. Alleen heb je daar niet echt een highway naartoe. Dus je zult dan wel rekening moeten houden met minimaal een dag heen en ook weer terug. Of het je dat waard is weet ik niet.

Vanuit Yellowstone terug kan je doen via Idaho, Oregon en Washington. Dan zou je in Oregon via Hells Canyon kunnen rijden. Schijnt de diepste canyon in Amerika te zijn. Bovenlangs kan ook. Dan ga je een groot gedeelte door Montana en een klein stukje door Idaho. Dan zou je in Washington State naar Spokane kunnen gaan. Typisch Amerikaans stadje. Erg leuk.

Onderweg kom je langs de mooiste plaatsen en de meest indrukwekkende vergezichten. Of je nu de route via Hells Canyon pakt of die via Spokane.

Wat je ook zou kunnen doen is dit hele rondje via Seattle doen. Ook daar zijn de tickets vaak niet al te duur. Maar is het huren van een auto meestal een stuk goedkoper.

Alles bij elkaar ben je met dit rondje toch al snel 3.500 kilometer onderweg. Of je dat te veel vindt in 21 dagen weet ik niet. Kijk maar of je er wat mee kunt.
MvB2016
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jan 2016, 19:37
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Pistolpete: Noordwest roadbook.

Bericht door MvB2016 »

Alternatief zou kunnen zijn rechtstreeks vliegen vanaf Amsterdam op Portland, terug via Denver. Wij doen dit van de zomer, maar als je niet naar Seattle wilt, kan je ook 'onderlangs' naar yellowstone....
Gebruikersavatar
Pistolpete
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 11 dec 2015, 11:28
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Pistolpete: Noordwest roadbook.

Bericht door Pistolpete »

Hey,


Bedankt weer mensen. Ik ga er weer naar kijken.

Vanaf Vancouver is idd lastig / niet te doen met huurauto terug afleveren in VS. Portland zijn we vorig jaar geweest. Dus ik denk nu aan een rondje vanaf Salt Lake, of rondje Denver of Salt Lake - Denver. Dan zit je alleen wel weer met de onzinnige toeslag voor het inleveren in een andere stad.

Andere vraag.... excuus vooraf als ik dit in een ander topic moet posten :( Kun je uit de voeten in een Mustang / Camaro cabriolet met 2 personen en bagage? De kunt het achterbankje toch gebruiken voor bagage?

Bedankt alvast.

Pete
2013 Florida + Denver
2013 Michigan + Chicago
2014 Canada Zuid-Oost + VS Noord-Oost
2016 Route66 Chicago - St. Louis - vlucht - LV - LA
2017 Noord-West
2018 Midden-Noord
2019 Deep South + Glacier NP + Waterton
2020 Alaska of Zuid Oost (ging niet door)
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Pistolpete: Noordwest roadbook.

Bericht door Hans B »

Wij kregen voor 3 dagen een Mustang mee, waren met 3 personen.
Mijn dochter vond het wel eventjes stoer.
Ik vond het een verschrikkelijke auto.
Achterin was niet te zitten.
Super hard afgeveerd.
Koffers konden we nauwelijks kwijt.

Misschien dat het met z'n tweetjes beter te doen is, maar geef mij maar gewoon een normale auto.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Pistolpete: Noordwest roadbook.

Bericht door Hans B »

Even terugkomend op je openingspost : een rondje Denver - Denver
Met daarin ruwweg Moab - Yellowstone - Black Hills - RMNP
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis Pistolpete: Noordwest roadbook.

Bericht door Ron Notenboom »

Met welke site maken jullie trouwens je route? Met google kun je maar een stuk of 10 stops toevoegen.......
Ik heb recentelijk voor het eerst gebruik gemaakt van het gratis programma Furkot. En na wat experimenteren is het me gelukt om onze volledige route in elkaar te steken.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gebruikersavatar
Pistolpete
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 11 dec 2015, 11:28
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Pistolpete: Noordwest roadbook.

Bericht door Pistolpete »

Hoi Ron,


Dank je, het lukt al aardig :)

Pete
2013 Florida + Denver
2013 Michigan + Chicago
2014 Canada Zuid-Oost + VS Noord-Oost
2016 Route66 Chicago - St. Louis - vlucht - LV - LA
2017 Noord-West
2018 Midden-Noord
2019 Deep South + Glacier NP + Waterton
2020 Alaska of Zuid Oost (ging niet door)
Gebruikersavatar
Pistolpete
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 11 dec 2015, 11:28
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Pistolpete: Noordwest roadbook.

Bericht door Pistolpete »

Hoi goedemiddag,


Ik ben een beetje aan het kijken naar onze route voor 2018. Ik maak de route op Furkot.

We denken aan een rondje Salt Lake City. Volgens mij(bron; cheaptickets) is vliegen op Denver (en dan een rondje Denver) goedkoper. Scheelt zo'n 250-300 euro pp. Maar omdat we in Gooding naar de Rodeo willen en in Yellowstone wat accommodaties willen vastleggen, is het handiger om die 'vaststaande dagen' aan de voorkant van de vakantie te hebben, dan hebben we na Yellowstone en Teton meer flexibiliteit.

Het stuk tussen Teton en Deadwood is een uurtje of 7 rijden. Zijn tussen die plaatsen nog must sees om dat wat op te breken?

Ik heb me nog niet verdiept in Wall en Badlands. Is dat de moeite waard? Het is een beetje in een uithoek........

En wat is leuk als je vanuit de Black Hills gaat afdalen naar Denver? Ik heb nu Scottsbluf als stop. Volgens mij een keer bij iemand in z'n route gezien.

Ik kom nu ruwweg hier op uit. We hebben 3 a 4 weken op te delen.

Salt Lake City 2dagen
Twin Falls
Gooding 2 dagen
Idaho Falls
Grand Teton 1 dag
Yellowstone 4 dagen

Deadwood
Black Hills
Crazy Horse 2-3 dagen dit cluster
Custer
Yewel Cave
Wind cave
Mount Rushmore

(Wall?) 1 dag
(Badlands?)

Scottsbluf

Denver 2 dagen
Moab 1 dag

Salt Lake City 1-2 dagen

Hebben jullie nog suggesties en/of aanvullingen?

Een roadbook van iemand is ook welkom. Ik dacht dat er een keer een gevonden had hier, maar die kan ik niet meer vinden :(

Bedankt alvast.

Pete
2013 Florida + Denver
2013 Michigan + Chicago
2014 Canada Zuid-Oost + VS Noord-Oost
2016 Route66 Chicago - St. Louis - vlucht - LV - LA
2017 Noord-West
2018 Midden-Noord
2019 Deep South + Glacier NP + Waterton
2020 Alaska of Zuid Oost (ging niet door)
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Pistolpete: Noordwest roadbook.

Bericht door Hans B »

Als Denver een stuk goedkoper is zou ik dat mooi doen.
Tussen Grand Teton en Deadwood ligt Thermopolis met een enorm thermaal plateau en gratïs badhuis. Verder kom je door de Bighorns mooie weg en vlak voor South Dakota heb je de Devils Tower. Voor dit alles kun je er ook rustig 2 dagen uittrekken.
Badlands is een prachtig gebied met bijzondere rotsen.
Wall vind ik een tourist trap, voor min niet veel aan, maar je komt er langs dus kopje koffie kan altijd.
Eenmaal uit de Black Hills wordt het wat saai richting Denver. Je kunt nog even kijken bij Fort Laramie NHS (niet Fort Laramie de stad). Scottsbluff is ook een bijzonder markant punt voor de mensen die 150jr geleden richting het westen trokken. Vanaf de plains kwamen ze hier de eerste hoge(re) rotsen en obstakels tegen.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Pistolpete: Noordwest roadbook.

Bericht door Martin & Marianne »

Bedoel je met 2 dagen ook echt 2 dagen of bedoel je 2 nachten (dus 1 dag)? Waarom zo veel tijd voor SLC?
Je kunt het beste eens proberen de route in een van/naar schema te zetten. Furkot ken ik niet, maar het belangrijkste is toch dat je bekijkt waar je naar toe wilt. Afstanden en reistijden kun je met elke routeplanner wel berekenen.
Als je nog niet weet waar je op wilt vliegen maar dan meerdere routes. en kijk wanneer je in Yellowstone bent en leg dat dan vast, zo nodig voor meerdere periodes. Je kunt het immers altijd nog annuleren. Ik zou daar echt niet te lang mee wachten; in september gaan sommige voorzieningen al sluiten dus dan is er minder keuze.
Bekijk eens wat reisverslagen: wij deden in 2004 ene route vanuit Denver met South Dakota en Yellowstone en zo zijn er nog veel meer te vinden, heb je in het reisverslagentopic gekeken?

Marianne
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Reis Pistolpete: Noordwest roadbook.

Bericht door SpaceAce »

Pistolpete schreef:En wat is leuk als je vanuit de Black Hills gaat afdalen naar Denver? Ik heb nu Scottsbluf als stop. Volgens mij een keer bij iemand in z'n route gezien.
Yep, Scottsbluf: geweest! :thumbright:
Zie ons reisverslag: https://www.lindaenmartijn.net/reisvers ... dag05.html

Forumlid Michelly heeft ooit de winnende foto op één van de Alles Amerika Forum Meetings gemaakt, van Scottsbluf dus.
Ik vind hem ook echt zó mooi:

Afbeelding

En hier het desbetreffende reisverslag wat erbij hoort: http://www.michelly.nl/USA_2007/inhoud.htm

Wij zijn vanaf Denver naar Rapid City gereden en vanuit daar naar het oosten. Zoals ik jou begrijp, wil je dan dus naar het Westen (wat eigenlijk de meeste ook doen :) ) Vrienden van me zijn van Denver naar Los Angeles gereden via de vele plaatsen welke jij ook wilt bezoeken. Wellicht heb je iets aan hun reisverslag? Zie: http://www.marjolengerbert.nl/reisversl ... taten.html
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Pistolpete: Noordwest roadbook.

Bericht door markro »

Pistolpete schreef:Ik heb me nog niet verdiept in Wall en Badlands. Is dat de moeite waard? Het is een beetje in een uithoek........

En wat is leuk als je vanuit de Black Hills gaat afdalen naar Denver? Ik heb nu Scottsbluf als stop. Volgens mij een keer bij iemand in z'n route gezien.

<-- KNIP -->

Een roadbook van iemand is ook welkom. Ik dacht dat er een keer een gevonden had hier, maar die kan ik niet meer vinden :(
Het is al wel een aantal jaren geleden dat wij er waren, maar in 2004 maakten wij vanuit Denver een rondreis naar het noorden met o.a. Yellowstone en de Black Hills. In de loop der tijd zullen er allicht wat dingen veranderd zijn, maar misschien doe je nog ideeën op uit mijn verslag, klik hier.
In 2010 gingen wij nogmaals vanuit Denver naar het noorden met o.a. een wat langer bezoek aan het Yellowstone en Grand Teton NP. Ook brachten wij een bezoekje aan Salt Lake City, klik hier voor het verslag.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
Pistolpete
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 11 dec 2015, 11:28
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Pistolpete: Noordwest roadbook.

Bericht door Pistolpete »

Dankjewel,


Ik heb weer leesvoer voor het weekend :)

Pete
2013 Florida + Denver
2013 Michigan + Chicago
2014 Canada Zuid-Oost + VS Noord-Oost
2016 Route66 Chicago - St. Louis - vlucht - LV - LA
2017 Noord-West
2018 Midden-Noord
2019 Deep South + Glacier NP + Waterton
2020 Alaska of Zuid Oost (ging niet door)
FrankPronk
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 jun 2016, 20:57
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Pistolpete: Noordwest roadbook.

Bericht door FrankPronk »

Afgelopen september een (flink) rondje Denver gedaan. Op aanraden van een forumlid Denver in plaats van Salt Lake City gezien dit flink scheelde in de prijs qua vliegtickets en autohuur.

Tussen Yellowstone en de Black Hills heb ik 2 tussenstops gehad. 1 in Greybull en 1 in Sheridan. Cody is het bezoeken waard met het Buffalo Bill center of the West waar je 5 musea in 1 hebt. Het ene deel interessanter dan het andere deel in mijn optiek. Tevens is Bighorn canyon zeker het bezoeken waard inclusief de weg ernaar toe (de 14). Mocht je wat tijd hebben kun je the Battlefield of the Little Bighorn bezoeken. Devils tower is ook het bezoeken waard (bekend van de klassieker Close encounters of the third kind).

Ik verbleef 3 nachten in Rapid city en ben op 1 dag heen en weer gereden naar de Badlands. Wall vond ik persoonlijk niets aan. Zoals hierboven aangegeven echt een 'tourist trap.' Wat ik op de route ook erg interessant vond was de Minute man missile site. Ik vond Badlands NP erg apart en niet met iets te vergelijken dus zou dit zeker meepakken.

De route verder naar Denver is inderdaad redelijk saai in vergelijking met al het moois wat je al hebt gehad. Ik heb een overnachting gedaan in Scottsbluff. Als je de 26 volgt naar het westen kom je langs een paar belangrijke punten van de Oregon trail (Register cliff, Guernsey, Fort Laramie). Eenmaal op de I25 is het rechtstreeks naar beneden eventueel met een stop in Cheyenne en de Budweiser brewery ten noorden van Denver.
'02 - Miami
'09 - NYC
'11 - Chicago
'14 - Boston - NYC - Washington DC
'16 - ZW
'17 - ZW/NW/MW
'18 - West Canada - WA - OR
'19 - Japan
'21 - Griekenland
'22 - NYC/ Roadtrip Balkan
'23 - East Canada/ East coast
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer