Euro-dollar in 2018

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Euro-dollar in 2018

Bericht door Old Faithful »

Zo op de grens van het oude en het nieuwe jaar leek het mij een goed idee eens te kijken hoe het met de euro-dollar koers is.
eurodollarweek.JPG
Klik op de afbeelding om die te vergroten.

Allereerst valt op dat de koers in 2015, 2016 en een deel van 2017 zijwaarts bewoog tussen ruwweg 1,04 aan de onderkant en 1,15 aan de bovenkant.
1: In mei begon het 40 weeks exponentieel voortschrijdend gemiddelde te stijgen; het eerste positieve signaal.
2: Enkele weken later wist de koers boven de weerstand op 1,15 te breken.
3: In september werd 1,21 bijna aangetikt; zo ver boven het evg, dat een tijdelijke correctie voor de hand lag.
4: Die correctie eindigde dichtbij het evg met een test van het uitbraakniveau (1,15) uit de zijwaartse beweging, waarna de koers weer begon te stijgen.

Samenvatting: Het uitbraakniveau is getest en het 40 weeks evg stijgt nog steeds, dus verwacht ik de komende maanden een sterkere euro t.o.v. de dollar. De eerste hindernis die genomen moet worden is de weerstand van de laatste top net onder 1,21.
Groet,

Old Faithful
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door Bennogr »

Doet me denken aan 1 van de uitspraken van 1 van die beursguru's: Gaat de beurs omhoog of omlaag? Ja, maar niet nu.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door meyem »

Bennogr schreef:Gaat de beurs omhoog of omlaag? Ja, maar niet nu.

:lol: :lol: :lol:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
harryvbr
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 24 jan 2010, 10:22
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: Drachten

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door harryvbr »

De koers kan door één opmerking of gebeurtenis snel veranderen natuurlijk. Maar als ik de trend zo wat volg, dan wacht ik nog even om mijn euro's op mijn debitcard om te zetten naar dollars voor de komende vakantie in de States
ina
Amerika-expert
Berichten: 3775
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door ina »

Jij verwacht dat hij nog gaat stijgen? Ik had een nog sterkere stijging verwacht deze week met de Dow Jones, maar idd een opmerking of boek kan hem weer doen dalen :roll:
FlyingKat
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 01 okt 2017, 20:49

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door FlyingKat »

Ik heb het al zo vaak geprobeerd maar ik kan zulke koerszaken maar niet snappen. Moet elke keer even op XE kijken en als ik dan zie hoeveel een Euro waard is t.o.v. een dollar dan weet ik pas of je veel dollars krijgt of weinig. :lol: :oops:

Heb ik nu ook gedaan om dit te begrijpen, en wilde even vragen - klopt het dus dat een 'sterke Euro' goed is als je hoopt er veel dollars voor te krijgen? Dan zou dus zwakke dollar ook goed zijn? Sorry als het simpel klinkt, is een serieuze vraag, ik krijg dit principe maar niet definitief in mijn hoofd.
flex123
Amerikafan
Berichten: 395
Lid geworden op: 27 mei 2013, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door flex123 »

Klopt , sterke euro , zwakke dollar komt eigenlijk op hetzelfde neer en is gunstig voor ons.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door Old Faithful »

Inderdaad, een sterke euro betekent dat je er veel (ook dollars) voor kunt kopen.
Groet,

Old Faithful
FlyingKat
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 01 okt 2017, 20:49

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door FlyingKat »

Bedankt! :thumbup:
ina
Amerika-expert
Berichten: 3775
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door ina »

1.22, 81.9, dat is lang geleden :thumbup:
Gast

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door Gast »

Gisteren gebilled op een online aankoop in de US via ICS voor $1.175
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door opvakantie »

De vraag voor de hoofprijs is natuurlijk blijft dat zo langzaam stijgen of is het handig om dollars te kopen voor een vakantie in september.
Jammer genoeg is de glazen bol nog niet uitgevonden
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door vinceG »

Kenners van de ING schatten in dat de Euro nog wel wat sterker wordt tot 1,30.
Gebruikersavatar
MichelH
Amerikakenner
Berichten: 1154
Lid geworden op: 23 jun 2008, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door MichelH »

vinceG schreef:Kenners van de ING schatten in dat de Euro nog wel wat sterker wordt tot 1,30.
Gelukkig heeft het verleden uitgewezen dat de 'kenners van de ING' het altijd bij het rechte eind hebben! :lol:
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door vinceG »

Ik zeg ook niet dat het waar is :lol:
Zelf heb ik er geen verstand van en probeer ik het ook niet te begrijpen. Ik heb banken sowieso nooit geloofd.
Banken hebben maar 1 doel en dat is van veel geld nog meer geld maken.
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door RiverCola »

harryvbr schreef:De koers kan door één opmerking of gebeurtenis snel veranderen natuurlijk.
Volgens mij toont de hele analyse van Old Faithfull juíst aan dat de koers helemaal niet door één opmerking of gebeurtenis zal veranderen :roll:
Immers, in het afgelopen jaar zijn er zovele van die ene opmerkingen of gebeurtenissen geweest en toch hebben die op individueel vlak helemaal nergens voor gezorgd. De koers is overduidelijk stabiel, waarbij een langzame trend omlaag zichtbaar is.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door Old Faithful »

Natuurlijk hebben dingen die door bijvoorbeeld Yellen, Draghi of andere politieke dan wel economische leiders gezegd worden invloed op de koers. Echter meestal niet op het moment dat het gezegd wordt. Marktpartijen proberen daarop te anticiperen. De mededeling zelf is voor marktpartijen meestal een bevestiging van wat zij vermoedden en is daarom al in de koers verwerkt. De belangstelling gaat vooral uit naar aanwijzingen in de mededeling over wat er over bijvoorbeeld drie of zes maanden zou kunnen gebeuren. Er wordt niet voor niets in beurskringen gezegd: "buy the rumour, sell the fact."
Zo'n trendverandering gebeurt meestal niet zoals harryvbr schrijft snel, maar geleidelijk. Het zij dan dat marktpartijen verrast worden. Dat was bijvoorbeeld het geval toen Trump tot president werd gekozen. Daar hadden de marktpartijen geen rekening mee gehouden en wisten ze even niet wat ze er mee aan moesten en dat had tot gevolg dat de koers de dag daarna veel heftigere schommelingen kende dan normaal. Uiteindelijk veranderde de trend toen toch niet.
Overigens kijk ik als technisch analist niet naar die mededelingen maar probeer in de grafiek te ontdekken hoe de marktpartijen met al die mededelingen, ontwikkelingen e.d omgaan.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door Inges »

vinceG schreef:Kenners van de ING schatten in dat de Euro nog wel wat sterker wordt tot 1,30.
Dat zou de vakantie wel een stukje goedkoper maken. Maar vertrouwen in de banken heb ik al heel lang niet meer.

Vooralsnog lijkt het er wel op dat de euro sterker staat dan de dollar en dat was eind 2016 wel anders.

Ik ben tot nu toe blij dat ik mijn auto in dollars heb gereserveerd ;-) Ik hoop dat het zo door blijft gaan tot in Juli ;-)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Madphil
Amerikakenner
Berichten: 402
Lid geworden op: 03 mei 2007, 08:10
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Arnhem

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door Madphil »

Laatste keer dat ik in de USA was stond de euro op 1,33 dollar (2014). Dit jaar ga ik weer en het gaat er (hopelijk) weer naartoe. Maar ik ben al blij met 1,20 denk ik. Is toch iets meer dollars voor je zuurverdiende eurootjes. :D
Gebruikersavatar
MichelH
Amerikakenner
Berichten: 1154
Lid geworden op: 23 jun 2008, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door MichelH »

Toen wij in 2009 onze rondreis maakte stond de dollar rond de 1,41.
Dat waren pas goedkope tijden. :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer