Advies mbt aanschaf koffer

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
marrich77
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 30 jul 2017, 18:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Advies mbt aanschaf koffer

Bericht door marrich77 »

We hebben momenteel 2 hardcase koffers (ongeveer 50-60L. Met een oud cijferslot.
Hier gooien we een band met TSA slot om. En uiteraard doen we de koffer niet op slot. (misschien dat ik de code van het slot op de koffer zet. Of slot onklaarmaak)

Maar aangezien we uit een gezin van 4 bestaan, zijn de 2 koffers niet genoeg.

Daarom graag even wat advies.
Wat raden jullie aan?
Uiteraard TSA slot (da's vanzelfsprekend)
Hardcase / softcase (soft is vaak lichter, dus je kan meer mee (terug) nemen)
Wieltjes 2 of 4 (vind ik persoonlijk niet zo spannend, maar toch)

Evt links zijn welkom.
Ben al 2 dgn aan het zoenen voor koffers, maar ben een beetje het overprikkeld daardoor.


We vliegen overigens met Delta. (Max grootte is 157 cm.) (heenreis wordt met een toestel van KLM uitgevoerd, die zeggen 158 cm max. Maar ik hou 157 aan, als maximum). Liefst zit ik eronder.

Qua SUV hebben we een Hyundai Santa Fe gehuurd. Heeft voor mijn idee een flinke bak (staat in elk geval 4 koffers aangegeven)
Laatst gewijzigd door marrich77 op 13 jan 2018, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Emootje
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Advies mbt aanschaf koffer

Bericht door Emootje »

Er zijn veel topics over koffers, al heb ik ook de vraag gesteld wat nou een ideale koffer zou zijn.
Ik heb wel begrepen dat een zachte koffer lekkerder stapelt in een auto, dus daar gaan wij voor. Wij hebben een aantal Eastpak koffers: Tranverz L en voor handbagage de trans4 s.
Kijk anders hier nog eens: viewtopic.php?f=10&t=52950&hilit=ideale
viewtopic.php?f=10&t=60510&hilit=eastpak
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Advies mbt aanschaf koffer

Bericht door winterpark »

Hier ook fan van de Tranverz Eastpak koffer!
manhattan
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 10 mar 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Advies mbt aanschaf koffer

Bericht door manhattan »

Ook wij hebben de eastpak tranverz! In maat L!
Al 2 x mee naar Amerika gegaan en ook nu gaan ze weer mee. Het fijne is dat hij werkt als een koffer qua open klappen maar enorm licht is en vormbaar voor in de auto. Ben enorm fan.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Advies mbt aanschaf koffer

Bericht door hemmie »

Wij hebben duffels met wieltjes, past veel in zonder dat je over het gewicht gaat, door de wieltjes toch makkelijk mee te nemen, en doordat het een stoffen tas is past het makkelijker in een auto. Verkijk je niet op die Santa Fe (standard SUV?), harde koffers nemen erg veel ruimte in, ik zou het met 4 harde koffers niet aandurven. Ik zou me ook niet blind staren op een TSA slot, wij doen onze koffers gewoon niet op slot, alleen de sluitingen dichtklikken, dat gaat prima. Bij stoffen tassen maken we de rits vast met paperclips.
Terug in Texas!
marrich77
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 30 jul 2017, 18:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Advies mbt aanschaf koffer

Bericht door marrich77 »

Lees hier (waarvoor bedankt) maar ook op de links in dit topic dat er toch veel met 'reistassen' ipv hardcase koffers op pad gaan.
Inderdaad ook rekening houdend met de inhoud van de kofferbak (huur) auto.

Ben zelf vrij aardig om.
Nu alleen nog mijn vrouw proberen te overtuigen om 3 of 4 (ipv 2) tassen aan te schaffen.
En als hollander zijnde, kijken waar ze het goedkoopst zijn natuurlijk.

Volgens mij gaat de voorkeur meer uit naar de L ipv de M versie.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4378
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Advies mbt aanschaf koffer

Bericht door Ruud2004 »

Ook van Eastpak (en duurder), maar gaat net wat meer in dan de Transverz. De transverz kan je opdelen, vond ik niet handig. Grote dingen kon ik niet kwijt. Dit is gewoon een hele grote stevige tas op wieltjes met diverse zijvakken. Ik kan er meer in kwijt dan in een hardschalen koffer. Mocht je nog een Transverz willen overnemen, stuur maar een pb.

https://www.travelbags.nl/eastpak-leath ... IqEALw_wcB
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
PeterVH72
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 07 nov 2017, 01:18

Re: Advies mbt aanschaf koffer

Bericht door PeterVH72 »

Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4378
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Advies mbt aanschaf koffer

Bericht door Ruud2004 »

Ook mooi Peter, maar betreft een trolley ipv een reistas van het formaat Transverz.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
marrich77
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 30 jul 2017, 18:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Advies mbt aanschaf koffer

Bericht door marrich77 »

Het gaan zoals het nu uitziet 4x de tranverz M worden. Tenzij ik een hele leuke aanbieding zie voor de L.

Bedankt voor de adviezen in elk geval.

Tips voor verkooppunten zijn ook welkom :thumbup: :mrgreen:
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Advies mbt aanschaf koffer

Bericht door knaapje »

Als je in de markt bent voor koffers moet je eens kijken op: https://www.wardow.com/

Ik heb hier pas een Samsonite gekocht scheelt heel wat met de NL prijzen. Zeker als je je aanmeldt voor de nieuwsbrief en vooruitbetaalt.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Advies mbt aanschaf koffer

Bericht door Ing »

marrich77 schreef:Het gaan zoals het nu uitziet 4x de tranverz M worden. Tenzij ik een hele leuke aanbieding zie voor de L.
https://www.eastpak.com/nl-nl/bagage-c1 ... 0+999.html

Bij eastpak zelf zijn verschillende kleuren in de sale (elke kleur heeft zo zn eigen prijs tussen de 80 en 115). Dief van je eigen portomonnee als je dan kiest voor een M.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Advies mbt aanschaf koffer

Bericht door Almere vak V »

marrich77 schreef:
Qua SUV hebben we een Hyundai Santa Fe gehuurd. Heeft voor mijn idee een flinke bak (staat in elk geval 4 koffers aangegeven)
Als je daar 4 volwaardige koffers achterin wilt gooien dan wil ik je toch vast uit je droom helpen.

Dan kan je beter een MPV huren. Minder stoer wellicht (al is een Santa Fe dat ook al niet...) maar wel een stuk praktischer en voor een weeshuis aan ruimte.
marrich77
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 30 jul 2017, 18:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Advies mbt aanschaf koffer

Bericht door marrich77 »

Almere vak V schreef:
marrich77 schreef:
Qua SUV hebben we een Hyundai Santa Fe gehuurd. Heeft voor mijn idee een flinke bak (staat in elk geval 4 koffers aangegeven)
Als je daar 4 volwaardige koffers achterin wilt gooien dan wil ik je toch vast uit je droom helpen.

Dan kan je beter een MPV huren. Minder stoer wellicht (al is een Santa Fe dat ook al niet...) maar wel een stuk praktischer en voor een weeshuis aan ruimte.
Als ik voor stoer zou kiezen had ik wel voor een hummer gegaan . Een auto moet me van a naar b brengen. Maakt mij niets uit of het een golfje trabant of wat dan ook is.

Als hij maar rijd en veilig is. Meer heb ik niet nodog
Gast

Re: Advies mbt aanschaf koffer

Bericht door Gast »

Wij reden vorig jaar in een Santa Fe en hadden drie grote koffers, twee handbagage koffers en een grote koelbox erin staan en nog hadden we ruimte over (inclusief een volledig lege achterbank). Dus 4 koffers moet passen. Het voordeel van de Santa Fe is dat de kofferruimte vrij breed en diep is (in vergelijking met een midsize SUV).

Wij hadden de koffers rechtop tegen elkaar aan staan tegen de achterbank (waarvan de leuning ook nog rechter gezet kan worden overigens, maar dat zal niet echt lekker zitten voor je passagiers op de achterbank).

Overigens had de Hummer die we ooit in 2008 in een gekke bui huurden enorm weinig bagageruimte, maar die was dan wel weer stoer.... alleen het tanken.......pppffff
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Advies mbt aanschaf koffer

Bericht door Galapogos »

Ik ben zelf een enorm groot van de 'Vaude Tobago'. Een reistas op wielen, net als de Eastpak Tranverz. Maar dan van oerdegelijke Duitse kwaliteit. De tas kan halverwege opengeklapt worden (zoals de Eastpak), maar er zit ook een ritssluiting aan de bovenkant. Handig voor in de auto. Je kunt dan overal bij, zonder de tas te hoeven 'openklappen'. Er zitten twee heavy duty oversized wielen onder de tas, dus hij rolt enorm goed. En mochten de wielen kapot gaan dan kun je ze met een imbussleuteltje loshalen en vervangen door nieuwe. Nog een voordeel van de Vude Tobago: je ziet hem vrijwel nergens, dus je tas is meteen herkenbaar op de bagageband van het vliegveld.

https://www.vaude.com/de-DE/Produkte/Ta ... /Tobago-90

Tas kost wat, maar dan heb je ook wat.
Madphil
Amerikakenner
Berichten: 402
Lid geworden op: 03 mei 2007, 08:10
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Arnhem

Re: Advies mbt aanschaf koffer

Bericht door Madphil »

Wij hebben gisteren als 'test' een Eastpak Transverz L besteld. Eens kijken hoe die bevalt.
Gast

Re: Advies mbt aanschaf koffer

Bericht door Gast »

Is eastpak (omdat het een Amerikaans merk is) niet veel goedkoper om in de US aan te schaffen? Oude koffer mee, en daar een nieuwe kopen? We hebben een aantal jaren geleden via een Samsonite outlet in de US nieuwe koffers gekocht en dat scheelde (zeker met de toenmalige dollar koers) bijna de helft met de prijzen hier.
Brammetje
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2018, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Advies mbt aanschaf koffer

Bericht door Brammetje »

Die L is wel echt mega groot hoor! Je zou ook 2xM en 2xL kunnen doen, dan kan je bij het opbergen de tassen in elkaar stoppen!

Mocht de L toch te groot zijn om mee te nemen en is de M eigenlijk net te klein om alles in te stoppen? Dan zou je nog kunnen denken aan vacuümzakken! Daarmee kan je behoorlijk wat ruimte besparen waardoor je net een maatje kleiner kan gaan met je koffers of reistassen.

Ze hebben tegenwoordig ook vacuümzakken die je met een handpompje vacuüm kan trekken:
https://www.kofferstunter.nl/pro-pakket ... npomp.html



Succes!
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Advies mbt aanschaf koffer

Bericht door knaapje »

Mijn ervaring is, dat je met zo'n grote koffer of tas tegen de limiet van 23Kg aanloopt.
Je kan je koffer/tas niet vol doen en dat is onhandig.
Inhoud 120 ltr eigengewicht3,6 kg.
Dat betekent dat je hooguit 20 kg bagage erin kan stoppen voor 120 ltr of wel 170 gram per liter.
Dat is zo'n beetje het gewicht van piepschuim.
Alles schuift door de koffer/tas .
Ik heb daarom naast mijn 72 cm koffer een 63 cm gekocht met zo'n 20 ltr minder inhoud.
Laatst gewijzigd door knaapje op 16 jan 2018, 16:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer