Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Galapogos »

Mike33 schreef: Er komt dan alleen nog geld bij voor extra bestuurder, maar kan even zo snel niet vinden wat dat kost per dag. Dat geldt overigens ook voor annulering..
Dat kun je vinden in de specifieke locatievoorwaarden resp. de reserveringsvoorwaarden. In het kort:
- Extra bestuurder gratis mits het je spouse of domestic partner is
- Extra bestuurder indien niet spouse/domestic partner kost op meeste Canadese bestemmingen 10CAD/dag, oftewel 165 euro totaal
- Annuleren op de dag van reservering vóór middernacht is kostenloos
- Annuleren tot drie dagen voor aanvang huur kost 50 euro
- Annuleren tot één dag voor aanvang huur kost 3 dagen autohuur
- Annuleren op dag van aanvang huur / niet komen opdagen kost de volledige huur
bodegomb
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 aug 2013, 17:07
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door bodegomb »

sabrinacom schreef:
bodegomb schreef:Een prepaid rate is bij Alamo ook kostenloos te annuleren. Heb ik onlangs zelf ook gedaan, en het geld stond snel weer terug op mn creditcard.
Heb je dit dan op alamo.nl gedaan of op .com? Of nog anders? Annuleren op alamo.nl kost 35€ tot 14 dagen voor huur.
Dat was via Alamo.de
Mike33
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 jan 2018, 20:55
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Mike33 »

Galapogos schreef:
Mike33 schreef: Er komt dan alleen nog geld bij voor extra bestuurder, maar kan even zo snel niet vinden wat dat kost per dag. Dat geldt overigens ook voor annulering..
Dat kun je vinden in de specifieke locatievoorwaarden resp. de reserveringsvoorwaarden. In het kort:
- Extra bestuurder gratis mits het je spouse of domestic partner is
- Extra bestuurder indien niet spouse/domestic partner kost op meeste Canadese bestemmingen 10CAD/dag, oftewel 165 euro totaal
- Annuleren op de dag van reservering vóór middernacht is kostenloos
- Annuleren tot drie dagen voor aanvang huur kost 50 euro
- Annuleren tot één dag voor aanvang huur kost 3 dagen autohuur
- Annuleren op dag van aanvang huur / niet komen opdagen kost de volledige huur
Dank!! :thumbup: :thumbup:
TomB01
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 jan 2018, 17:08
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door TomB01 »

Hinko schreef:En om herhaling te voorkomen, het betreffende topic kun je hier lezen.
Duidelijk! Case closed, thx !
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door noname4 »

Hallo,

Wij willen van 13-29 juli een auto huren maar vroeg me af hoe overzichtelijk/lastig/druk het is om rond 18 uur bij aankomst op Las Vegas airport je auto op te halen en hoe lastig het is om op het vliegveld je auto weer in te leveren? Is dat allemaal goed te vinden? En is het rijden naar de strip goed aangegeven?

Zijn er mensen met ervaring met het ophalen van de huurauto ergens in een kantoor op de strip? We zitten de eerste dagen in het Alexis Park hotel en dat is een minder bekend hotel dus daar leveren ze misschien de auto niet af. Dan ga ik liever naar een locaal kantoor.
Vin.cent

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Vin.cent »

De strip en het vliegveld liggen naast elkaar, je kan er bijna niet omheen!
Of het nou druk zou zijn of niet, je hebt toch een auto nodig, toch? Ik zou zeker niet ergens anders je auto huren, sowieso minder keuze en meestal ook gewoon duurder(uiteraard niet altijd). Plus je moet nog gaan kijken naar vervoer naar dat punt. Auto afleveren bij je hotel is volgens mij sowieso geen optie.
Inleveren gaat overal wel snel over het algemeen. Neerzetten, uitstappen en bagage eruit halen!
Als je een Skip the line optie hebt bij een huurbedrijf zou ik er sowieso gebruik van maken, druk of niet!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door roelb »

Het ophalen van je auto op Las Vegas is goed geregeld, geen enkele reden om je zorgen te maken.

Na aankomst volg je simpelweg de bordjes "Rental cars". Je loopt dan uiteindelijk de terminal uit en komt bij een bushalte. Daar rijdt een bus elke paar minuten op en neer vanaf de terminal naar het rental car center, waar alle verhuurders samen inzitten. Die bus is gratis, de instap is laag en is speciaal gemaakt voor mensen met baggage (groot baggagerek in het midden, chauffeur helpt mee met koffers in het rek zetten, etc).

In ongeveer 10 minuutjes rijdt die bus naar het rental car center. Je wandelt daar direct de hal in waar alle balies van verhuurders zitten. Aan het andere eind van de hal begin direct de garage waar alle huurauto's staan.

In sommige gevallen zul je langs een balie moeten, in andere gevallen mag je direct door naar de garage om een auto uit te zoeken. Dat ligt aan je verhuurder en aan de manier waarop je hebt gehuurd en wat je vooraf hebt geregeld. Zie hieronder voor meer details over het ophaalproces.

Uiteindelijk rij je in je nieuwe huurauto de garage uit. Je rijdt dan Gilespie street op. Je gaat direct rechts bij het eerste kruispunt (is een aparte uitvoegstroek, gewoon rechts blijven rijden zodra je de garage uit komt, en bij het volgende kruispunt met verkeerslichten ga je weer rechts. Dan zit je al op Las Vegas Boulevard. Nu gewoon rechtdoor en dat wordt vanzelf de strip. Zodra je de bocht ombent zie je dat ook al in de verte.

Dan de details over het ophaalproces:

A. Via de balie

In de meeste gevallen moet je gewoon naar de balie van de verhuurder waar je je auto hebt gehuurd. Je geeft daar de bevestiging van je reservering af, samen met je credit card en de rijbewijzen van alle gewenste bestuurders. Let goed op dat je geen extra "verzekeringen" accepteert hier. Het enige dat je nodig hebt is "CDW/LDW" (Collission damage waiver / loss damage waiver) en "SLI" of "EP" (Supplementary Liability Insurance of Extended Protection). De eerste is zeg maar de casco verzekering, de tweede de aanvullende aansprakelijkheidsverzekering, over het algemeen tot $1 miljoen. In 99,9% van de gevallen zul je een reservering hebben waar deze twee dekkingen inclusief zijn. Als dat niet het geval is raad ik je aan om hier om raad te vragen.

Verder kun je alles afwijzen (decline). In de US is er geen eigen risico, dus dat hoef je ook niet af te kopen. Extra diensten zoals inzittendenverzekering, road side plus e.d. zijn niet nodig. Inzittendenverzekering heb je niet nodig omdat je een reisverzekering hebt die precies hetzelfde dekt, roadside plus dekt zaken zoals het vervangen van een band, kwijtraken van sleutels, etc. Dat eerste kun je zelf, dat tweede, tja, als je je daarvoor wilt indekken.. (en misschien dat je reisverzekering dat zelfs wel zou dekken).

Je krijgt uiteindelijk bij de balie de papieren waarmee je naar de garage mag. Daarna gaat het ongeveer zoals hieronder bij "Direct naar de garage"

B. Direct naar de garage

Je kunt direct naar de garage in de volgende gevallen:

1. Reservering bij Alamo en online check-in + skip-the-counter gedaan op alamo.com. Je hebt een geprint formulier bij waar bovenaan staat "Alamo Skip The Counter Ticket" met een barcode en daaronder alle details van je huur.
a. Je volgt de bordjes naar het Alamo deel van de garage
b. je zoekt een auto uit uit de gereserveerde klasse (is goed aangegeven)
c. je laadt je spullen in en rijdt naar de uitgang (is ook goed aangegeven)
d. daar geef je aan de man of vrouw in het hokje het formulier, je rijbewijs en de credit card die je bij skip-the-counter hebt opgegeven
e. die man of vrouw loopt zijn of haar hokje in, komt 1 minuut later weer terug, je krijgt alles terug en dat was het, je mag weg.

2. Reservering bij Hertz met "Gold canopy service". Hiervoor moet je al eerder bij Hertz gehuurd hebben, #1 gold club lid zijn en hetzelfde rijbewijs en dezelfde creditcard gebruiken. Er staat dan op de bevestiging van je reservering: "Service type: Gold Canopy"

a. Je volgt de bordjes naar het Hertz deel van de garage
b1. je zoekt op het bord je naam en onthoud het stall nummer (nummer van de parkeerplaats) dat achter je naam staat
b2. je mag ook een willekeurige auto uitzoeken uit de "#1 gold" rij of, als je 5-star of presidents circle status hebt, ook uit die rijen.
b3. heb je een compact, intermediate of full-size auto (geen suv) gehuurd: dan krijg je geen auto toegewezen maar mag je uitzoeken.
c. je loopt naar je auto, stapt in, rijdt naar de uitgang
d. je geeft de exit booth agent je rijbewijs en credit card (+ eventueel de rijbewijzen van extra bestuurders).
e. een minuut later komt de exit booth agent terug, je krijgt je kaart en rijbewijs terug en you're on your way.

3. Bij National als je Emerald club member bent mag je direct doorlopen.

4. Ook bij Dollar heb je een soortgelijke service, met Dollar Express "Choice" service.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1994
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door dejong89 »

rijden op the strip is sowieso een stukje cake. :thumbup:
Het is nog leuk ook. Wel even goed opletten op je navigatie waar je moet afslaan. Als je dat ruim van te voren weet zorg je gewoon dat je op een bepaalde baan blijft rijden zodat je niet last minuten moet switchen van baan, best logisch.

komt goed
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door noname4 »

Ik wil een auto huren in juli voor Las Vegas (voor 2 volwassen en 1 kind van 14 jaar) maar weet niet goed op welke site ik moet beginnen. Iemand een suggestie? Zijn www.usareisen.de en rentalcars.com betrouwbaar? En gaan deze prijzen dan nog stijgen of dalen misschien?

Zou een compact car genoeg zijn of kan ik beter midsize kiezen. We hebben drie grote koffers (maar geen extreem grote).
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door SanFran »

Ik zou eens beginnen met de 1e post in dit topic te lezen. Dan weet je al een stuk meer. Als je wilt weten of de prijzen nog gaan stijgen of dalen is er 1 optie en dat is je glazen bol pakken.. Misschien kan die het vertellen :wink:
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Gast »

Ik heb net mijn reservering omgezet van AutoEurope naar www.ArgusCarhire.com die hebben op dit moment goede actieprijzen.
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door noname4 »

Ik vond inmiddels (zonder glazen bol) een prijs van 473 euro voor een intermediate via http://www.europcar.ie van 13-29 juli (LAS).

Dat lijkt me niet slecht. Echter ik zag ook: https://www.opreis.nl/autohuur-let-op-b ... rzekering/ en inderdaad lees ik dat je de huurauto pas mee krijgt na zo'n borgsom die op je cc wordt geblokkeerd: A deposit on your credit card will be requested at your arrival in station.

Weet iemand hoe het hier zit met de verschillen in de verhuur bedrijven. Kan je daarbij beter sommigen mijden of is die borgsom zo'n beetje overal hetzelfde (voor een gelijk type auto)?
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Ron Notenboom »

Via http://www.hertz.nl en met gebruik van de ANWB-code 866984 (CDP) nu in jullie periode hele mooie prijzen in de Prestige- en Adrenaline-klasse.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gebruikersavatar
kustbewoner
Amerikafan
Berichten: 182
Lid geworden op: 02 feb 2014, 15:37
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door kustbewoner »

Nieuwe bitmapafbeelding (2).jpg

Heb vandaag wagen geboekt bij Alamo.de.
Zit bij de CDW altijd de diefstalverzekering inbegrepen?
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Hinko »

ja, alles is in orde.
parure
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 16 mar 2011, 22:59
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door parure »

Is er iemand die ons kan adviseren over het huren van een SUV in de periode 25 juli ophalen Calgary en terugbrengen 16 aug Vancouver. We rijden de meeste kilometers in Amerika.

We kunnen niks vinden rond de 1000€ maar wellicht zoek ik verkeerd of niet goed. Ik ben de enige die gaat rijden.

Groeten, Tine
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Galapogos »

Canada en hartje hoogseizoen. Vorig jaar kwam ik ook voor een midsize SUV ook op ruim 1000 euro uit voor drie weken Calgary helaas.
Gebruikersavatar
kustbewoner
Amerikafan
Berichten: 182
Lid geworden op: 02 feb 2014, 15:37
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door kustbewoner »

Hinko schreef:ja, alles is in orde.
@Hinko : bedankt voor jouw snelle reactie :thumbup:
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door noname4 »

Ik wide de huurauto gaan boeken bij www.europcar.ie (want die heeft de goedkoopste prijzen), maar daar staat helemaal geen "SLI" of "EP" (Supplementary Liability Insurance of Extended Protection) vermeld. De verzekering bevat -zo lijkt het- alleen CDW. Ik betaal daar 473 euro voor een intermediate. Ik vind zo niets terug over SLI/EP in de europcar verzekeringsvoorwaarden.

Als ik niet rechtstreeks boek bij europcar, maar bij www.drive-usa.de staat er wel dat er SLI/EP in de verzekering bij zit. Voor dezelfde auto (eveneens europcar) betaal ik dan 508 euro.

Zou dit prijsverschil dan te maken hebben met de extra kosten voor die SLI/EP verzekering? Wel vreemd dat deze bij europcar zelf er dan niet bij zit....toch..?

@roelb: nog bedankt voor de uitleg!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door roelb »

Gek.. Als je huurt via Europcar dan levert Advantage de auto in de US. Ik weet niet of er al mensen hier zijn met ervaringen bij Advantage via Europcar?

Staat er trouwens iets over optionele extra's bij? Want als het niet included is, dan verwacht ik dat je het extra moet kunnen bijkopen.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer