Reis Marjolein74: 22-daagse reis LAX - LAX.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Marjolein74
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2018, 17:53
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Marjolein74: 22-daagse reis LAX - LAX.

Bericht door Marjolein74 »

Hi allemaal,

Wij gaan in augustus een rondreis maken door West-Amerika per camper. We hebben momenteel deze planning.
Hebben jullie aanvullingen, aanpassingen of tips voor ons?
We zijn met 4 volwassenen en 4 kinderen (15, 13, 12 en 10 jaar) en 2 campers.
We horen graag jullie ideeen.

gr. Marjolein

06-aug Heenvlucht
06-aug 08-aug Los Angeles 2 overnachtingen
08-aug 09-aug San Diego 1
09-aug 10-aug Palm Springs 1
10-aug 11-aug Phoenix 1
11-aug 12-aug Grand Canyon 1
12-aug 13-aug Page 1
13-aug 14-aug Bryce Canyon 1
14-aug 16-aug Las Vegas 2
16-aug 17-aug Death Valley 1
17-aug 19-aug Yosemite 2
19-aug 22-aug San Francisco 3
22-aug 23-aug ? 1
23-aug 24-aug Carmel 1
24-aug 25-aug Santa Barbara 1
25-aug 26-aug Los Angeles 1
26-aug 27-aug Terugvlucht
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: 22 Daagse Reis - LAX - LAX

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Liggen de vlucht en camperhuur al vast? Wanneer halen jullie de camper op en wanneer moet die worden ingeleverd?
Ik vind het een drukke route, met erg weinig tijd voor de parken.
Voor San Diego is er te weinig tijd, dat zou ik overslaan. En wat is de bedoeling van Palm Springs en Phoenix?
Ik zou van LA met één tussenstop naar de Grand Canyon rijden zodat je wat meer tijd hebt voor de rest van de route. Slaan jullie Zion bewust ober? En mag je met de camper wel door Death Valley rijden? En wil je daar echt gaan overnachten?
Van DV naar Yosemite is eigenlijk te ver voor 1 dag. Voor Yosemite zou ene extra nacht wel mooi zijn, zeker met kinderen is daar voldoende te doen voor 2 dagen (dus 3 nachten).
Waarom nog een stop tussen SF en Carmel? Voor voldoende tijd voor de kust zou je beter wat eerder kunnen stoppen dan Santa Barbara.
Misschien is het niet gek om eens naar devoorbeeldroute te kijken.

Marianne
Marjolein74
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2018, 17:53
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: 22 Daagse Reis - LAX - LAX

Bericht door Marjolein74 »

Bedankt voor de reactie. Ga zeker de voorbeeldroute kijken :D
Had een beetje lopen zoeken naar standaard routes en daar stond de" onze" ook bij, vandaar.
Maar we zijn blij met alle tips en voorbeelden.
Vlucht en camper staan inderdaad al geboekt evenals de eerste 2 nachten in Los Angeles en aan het einde van de reis 1 overnachting in Los Angeles.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Marjolein74: 22-daagse reis LAX - LAX.

Bericht door Martin & Marianne »

Heb je al gekeken of je met de camper door Death Valley mag rijden? Waar hebben jullie de campers gehuurd?
Lees eens wat reisverslagen van mensen die een vergelijkbare route hebben gedaan en kijk op www.ontdek-amerika.nl voor de parken en andere bezienswaardigheden.

Marianne
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Marjolein74: 22-daagse reis LAX - LAX.

Bericht door PSVwally »

Met de vluchten, het begin en het einde is niets mis in mijn ogen :wink:
Ik zou dag 2 in LA misschien wel een auto huren en alvast alle boodschappen voor de eerste dagen campergebruik doen. Dan ben je in ieder geval na het ophalen vd camper snel op pad (moet wel iemand de auto weer inleveren natuurlijk).

Verder moet je in de gaten houden dat je gemiddeld gezien een stukje langzamer bent dan met een auto. Dus als je rijtijden uit google maps haalt kan je er makkelijk een 10% bij rechte wegen en een 20% bij bergwegen en dergelijke bijtellen (bv kustweg of Yosemite).

Er is in mijn ogen niets mis met een hoog reistempo. Maar, zeker met een camper, moet er wel tijd overblijven om ook echt wat te kunnen zien en doen. Van 8 tm 14 augustus ga je op deze manier heel veel rijden. Maar je gaan zo op alle plekken veel tijd te kort komen omdat je weer door moet de volgende dag.

Welke camperverhuurder heb je, alleen met cruise Amerika mag je (op eigen risico) door death valley.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer