Reis Gustaaf: Seattle - Los Angeles met 3 tieners, iemand tips?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Gustaaf
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jan 2018, 21:28
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Gustaaf: Seattle - Los Angeles met 3 tieners, iemand tips?

Bericht door Gustaaf »

We gaan van de zomer met 3 tieners naar de USA. Voor de kinderen de eerste keer. Wij gaan ook voor het eerst zelf alles boeken. We hebben vluchten en auto al geregeld, maar zitten nu met hotels.

Ons schema:
Seattle: 2N
Portland en Mt Hood: 3N
Bend: 1N
Crater lake national park: 1N
Eureka e.o.: 1N
San Francisco: 3N
Yosemite: 1N
Death valley: 1N
St. George: 1N
Page: 2N
Williams (grand canyon): 1N
Tussenstop: 1N
Valencia CA (six flags magic mountain): 1N
Los Angeles: 2N

Vooral in de grote steden hebben wij moeite met het vinden van goedkope hotels met goede reviews. Wij mikken op een gemiddelde prijs per nacht van 200 euro, is dit een beetje te doen? En heb ik iets gemist in dit schema? Ik hoop dat jullie wat tips hebben.

Groet, Gustaaf.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Gustaaf: Seattle - Los Angeles met 3 tieners, iemand tips?

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Willen jullie met zijn vijven op een kamer slapen? Dan moet je gemiddeld wel onder 200 euro per nacht uit kunnen komen. Met twee kamers zal dat niet lukken denk ik.
Je kunt voor ideeën eens naar ons 2006-verslag kijken en ook naar ons 2015-verslag (toen zonder kinderen ).
Jullie hebben eigenlijk nergens tijd voor de parken uitgetrokken. Is dat bewust? Met 1 nacht Yosemite en 1 nacht Death Valley maak je lange rijdagen en je rijdt alle bezienswaardigheden voorbij.
En willen jullie niet naar Las Vegas?

Marianne
Gebruikersavatar
theborgh
Amerikafan
Berichten: 261
Lid geworden op: 31 dec 2007, 15:44
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Axel (Zeeuws-Vlaanderen)
Contacteer:

Re: Reis Gustaaf: Seattle - Los Angeles met 3 tieners, iemand tips?

Bericht door theborgh »

kijk voor de grotere steden eens op AirBnB daar is heel wat te krijgen voor € 200
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Gustaaf: Seattle - Los Angeles met 3 tieners, iemand tips?

Bericht door ingrid14 »

In een dagschema wordt dat zoiets denk ik
dag 01 ? - Seattle
dag 02 Seattle - Portland
dag 03 Portland - Portland
dag 04 Portland - Portland
dag 05 Portland - Bend
dag 06 Bend - Crater Lake
dag 07 Crater Lake - Eureka
dag 08 Eureka - San Francisco
dag 09 San Francisco - San Francisco
dag 10 San Francisco - San Francisco
dag 11 San Francisco - Yosemite
dag 12 Yosemite - Death Valley
dag 13 Death Valley - St George
dag 14 St George - Page
dag 15 Page - Page
dag 16 Page - Williams
dag 17 Williams - ?
dag 18 ? - Valencia
dag 19 Valencia - LA
dag 20 LA - LA
dag 21 LA - naar huis
dag 22 thuis

Misschien zijn het bewuste keuzes maar ik zie geen tijd om Seattle te bezoeken.
Tussen Seattle en Portland rijden jullie voorbij aan Mount Rainier en Mt St Helens
Vanaf Portland kan je naar Mt Hood maar ik zou daar dan eerder een overnachting doen en niet telkens terugrijden naar Portland
Eureka is waarschijnlijk voor Redwoods National and State Parks. Maar dan heb je eigenlijk aan 1 nacht niet genoeg.
Yosemite met maar 1 nacht : erg weinig tijd om het park te bezoeken.
Van Yosemite naar Death Valley ben je bijna de hele dag aan het rijden, er is nauwelijks tijd voor stops onderweg.
DV naar St George is weeral een lange rit, je zal op deze dag niets in Zion kunnen doen.
Tussen St George en Page willen jullie wellicht Zion bezoeken. Het canyon gedeelte is enkel maar toegankelijk met de shuttle bus. Dat kan erg veel tijd in beslag nemen, er blijft dan maar weinig tijd voor het park zelf.
Onderweg tussen Page en Williams bezoeken jullie de Grand Canyon, ook hier is niet zoveel tijd over voor een bezoek. Williams is nog een 1u rijden vanaf Grand Canyon Village.
De tussenstop zou je eventueel in Las Vegas kunnen doen.
Bezoeken jullie Six Flags op de dag dat jullie naar Valencia rijden? In de zomer is het park pas rond 10u30 open en het sluit rond 21u.

Ikzelf reis al jaren met mijn zoon (nu 21) naar de USA. In 2013 deden wij een rondje CA met Six Flags. In 2016 gingen we van Seattle naar SF.
Misschien heb je iets aan onze reisverslagen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Gustaaf: Seattle - Los Angeles met 3 tieners, iemand tips?

Bericht door Martin & Marianne »

@Gustaaf: Jammer dat je niet meer hebt gereageerd, als je aangeeft wat je precies zoekt kunnen we wat concretere tips geven. heb je buiten de steden al wel iets gevonden?
Kijk voor Yosemite zo snel mogelijk eens naar de mogelijkheden. In het park zou je met 5 personen ene tent in Half doem Village kunnen nemen. Buiten het park zitten lijkt me geen optie met zo weinig tijd. Voor het park zie www.travelyosemite.com.
Voor de Grand Canyon ligt Williams alweer wat ver; waarom niet naar iets in het park kijken? Zie darvoor www.grandcanyonlodges.com. De Bright Angel Lodge ligt schitterend, aan de rim, en heeft goedkope kamers. Je zou dan een twee- en een driepersoonskamer Kunnen nemen.Maar als je een luchtbed en slaapzak aanschaft kun je bijvoorbeeld ook eem 4-pesoonskamer nemen in de Maswik Lodge South (ongeveer 100 dollar).

En ik zou ook heel goed naar de route kijken; zoals Ingrid al heeft aangegeven zitten er veel lange rijdagen in. Ik zou zelf eerder zoiets doen - en zelfs dan heb je niet echt ruim de tijd overal:

Dag 1 naar Seattle
Dag 2 Seattle
Dag 3 Seattle - Portland
Dag 4 Portland
Dag 5 Portland - Bend
Dag 6 Bend - Crater Lake
Dag 7 Crater Lake - Eureka
Dag 8 Eureka - kust
Dag 9 kust - San Francisco
Dag 10 San Francisco
Dag 11 San Francisco
Dag 12 San Francisco - Yosemite
Dag 13 Yosemite
Dag 14 Yosemite - Mammoth Lakes
Dag 15 Mammoth Lakes - Death Valley
Dag 16 Death Valley - Las Vegas
Dag 17 Las Vegas
Dag 18 Las Vegas - Valencia
Dag 19 Valencia -
Dag 20 Valencia - LA
Dag 21 LA
Dag 22 LA

Marianne
Gustaaf
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jan 2018, 21:28
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Gustaaf: Seattle - Los Angeles met 3 tieners, iemand tips?

Bericht door Gustaaf »

Heel erg bedankt voor de tips! Ben er heel wat wijzer van geworden. Ik was het forum even vergeten, vandaar dat ik even niet reageerde. Ik waardeer jullie reacties enorm.
Intussen hebben we wat hotels geboekt, we zitten nu alleen nog maar met San Francisco. Het is voor ons geen probleem om een half uurtje te moeten rijden om in de stad te komen, maar zelfs daar konden we niets vinden voor een goede prijs. Iemand tips voor San Francisco?
Verder hebben we er 1 nacht Mt. Hood bij gedaan, en dan 1 nacht Portland minder. Kan je in augustus skieen op Mt. Hood? Heb ergens gelezen dat je er 12 maanden per jaar kan skieen.
Verder hebben wij ook gedacht aan meer tijd op een plek, maar dan kwamen we echt niet uit met de wensen van iedereen, met het aantal dagen. Wij zijn het ook gewend veel te rijden, zo doen we dat ook met onze Europese vakanties.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
Groet, Gustaaf
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Gustaaf: Seattle - Los Angeles met 3 tieners, iemand tips?

Bericht door Almere vak V »

Gustaaf schreef: Verder hebben we er 1 nacht Mt. Hood bij gedaan, en dan 1 nacht Portland minder. Kan je in augustus skieen op Mt. Hood? Heb ergens gelezen dat je er 12 maanden per jaar kan skieen.
Haha!! De uitspraak in Oregon is altijd dat je 11 maanden per jaar kunt skieen op Mt Hood. Alleen in augustus is het een beetje papperig.

Maar je hebt gelijk. Op de Palmer gletsjer, volgens mij ergens rond de 2,5km hoog, kan je in de zomer gewoon skieen. Ze hebben zelfs in de zomer ski en snowboardkampen heb ik wel is begrepen. Maar ben zelf niet van de wintersporten. Mij te koud. Zit nu in Minneapolis daar komt het niet eens boven de -10 uit...
Laatst gewijzigd door Almere vak V op 02 feb 2018, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Gustaaf: Seattle - Los Angeles met 3 tieners, iemand tips?

Bericht door Martin & Marianne »

Wat vind jij een goede prijs voor SF? En gaan jullie met 5 personen op 1 kamer of ga je uit van 2 kamers?
Heb je naar een van de Motor Inns gekeken in SF? Je kutn daar gratis parkeren, dat scheelt ook. en de ligging is goed. Je hebt de Columbus Motor inn, Cow Hollow Motor Inn en nog een aantal die je via een van hun sites wel vindt.

De afstanden zijn misschien geen probleem, maar je wilt toch ook wel iets zien en doen in de parken?

Marianne
Gustaaf
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jan 2018, 21:28
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Gustaaf: Seattle - Los Angeles met 3 tieners, iemand tips?

Bericht door Gustaaf »

Voor hotels hebben wij eigenlijk de wens om minimaal 4 bedden te hebben, dit omdat de 10ers niet met elkaar in een bed willen. Maar als ik zo naar de prijzen kijk denk ik toch dat het voor SF iets anders moet. Onze prijs per nacht is 200 euro, maar we zijn bereid tot 300 te betalen. Heb nu een hotel gevonden voor op een half uur van SF. In een kamer met 3 bedden totaal. Is 500 euro voor 3 nachten dan een goede prijs? Ik heb het hier over Springhill Suites Belmont Redwood Shores.
Wat betreft de nationale parken: Wij zijn niet zulke wandelaars en vinden het eigenlijk al genoeg om er even doorheen te rijden en af en toe even uit te stappen. We zijn meer van de hotspots en gaan graag op de bonnefooi. Wel is een helikoptervlucht over de Grand Canyon iets wat we graag willen doen, hebben jullie tips? We willen het liefst de zonsopgang of ondergang zien, als dat mogelijk is.
Nogmaals, ik waardeer jullie hulp enorm!

Groet, Gustaaf
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Gustaaf: Seattle - Los Angeles met 3 tieners, iemand tips?

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom schaf je niet een luchtbed en slaapzak aan? Dan kun je ook kijken naar kamers met 2 queen bedden.
Onze dochters sliepen altijd in 1 bed; willen ze een eigen bed dan moeten ze maar mee betalen voor een extra kamer. :wink: Ik zou naar een van de hotels kijken die ik noemde; het is zo veel prettiger om op loopafstand van alle bezienswaardigheden te zitten, zeker als het niet eens veel uitmaakt qua prijs. Hoe zou je van dat hotel naar de stad gaan?

Zelfs als je niet veel wilt doen inde parken is de manier waarop je nu Yosemite doet echt niet te doen. Er zijn daar zoveel verschillende delen die allemaal de moeite waard zijn. En ook onderweg naar DV is er veel te zien. Kijk eens naar ons 2017-verlag daarvoor. Wat heeft het voor zin om er alleen maar langs te rijden?

Kijk eens in ons 2013-verslag voor een zonsopkomst in de GC. Heb je accommodatie in het park?

Marianne
Gustaaf
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jan 2018, 21:28
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Gustaaf: Seattle - Los Angeles met 3 tieners, iemand tips?

Bericht door Gustaaf »

Van hotels naar de stad of met het ov (als dat beschikbaar is) of met de auto heen en dan in de stad parkeren.
Helaas hebben we Yosemite al geboekt (als een van de eerste, een een maand geleden ongeveer), als enige van onze geboekte hotels zonder restitutie.We zitten in El Portal.
Bij de Grand Canyon hebben we toch gekozen voor Williams. We willen de zonsondergang bekijken vanuit een helikopter.
Zoals jullie misschien merken zijn wij nog niet zo ervaren met het plannen van reizen naar de states en we hebben ons inderdaad een beetje verkeken op het lange rijden en een paar foutjes gemaakt. Desalniettemin zijn we tevreden met ons schema omdat er echt al onze wensen in voorkomen. Lange afstanden zijn we tenslotte gewend vanuit onze Europese vakanties. Wij gaan niet zo vaak buiten Europa op vakantie en willen dus het meeste uit deze reis halen!
Tot nu toe hebben we redelijke prijzen voor hotels weten te bemachtigen. In de grote steden wat duurder en in de kleinere steden wat goedkoper.
Dit is ons definitieve reisschema:
Seattle 2N
Portland 2N
Mt hood 1N
Bend 1N
Prospect 1N
Eureka 1N
San Francisco 3N
Yosemite 1N
Death valley 1N
St george 2N
Page 1N
Grand Canyon 1N
Bullhead city 1N
Los Angeles 3N
Hebben jullie tips voor activiteiten in de grote steden? Zijn de Universal studios bijvoorbeeld leuk om te doen of is dat gewoon een toeristenmagneet?

Groeten, Gustaaf
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Gustaaf: Seattle - Los Angeles met 3 tieners, iemand tips?

Bericht door Martin & Marianne »

Universal Studios is natuurlijk een drukbezocht (en duur) park, maar zeer de moeite waard. Wij vonden vooral de studiotour en de andere studio-gerichte zaken als Animals Actor show en de special effect show leuk om mee te maken. Het is natuurlijk voor ene groot deel een gewoon attractiepark. Als dat te veel wordt na het bezoek aan Six Flags zou je ook kunnen overwegen om een studiotour te doen bij Warner Bros, of bij Paramount (zie ons 2006- en 2008-verslag). Je hebt dan ook nog tijd voor andere dingen. Een fietstocht bij Venice Beach/Santa Monica is ook erg leuk om te doen.

In El Portal zit je prima, wel gek trouwens dat je dat niet zo kunnen annuleren, dat kan normaal gesproken wel. Ik zou via de 120 het park binnen rijden en dan een bezoek aan de vallei brengen. en dan tegen de avond via de 140 naar El Portal rijden. Als je sequoia's wilt zien kun je echter beter van SF via Oakhurst het park binnen rijden en dan naar de Mariposa Grove. Maar je houdt dan eigenlijk gen tijd over voor de valei en ook niet voor Glacier Point. Kun je niet een dag minder SF doen en die bij Yosemite zetten? Of doe in plaats van die tweede nacht SF een overnachting in Merced of zo: dan zit je een stuk goedkoper dan in SF en je hebt toch nog een groot deel van de dag in SF.

En nogmaals; die kosten van ov of parkeren moet je natuurlijk wel meenemen bij het vergelijken van de hotelprijzen.

Marianne
Gustaaf
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jan 2018, 21:28
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Gustaaf: Seattle - Los Angeles met 3 tieners, iemand tips?

Bericht door Gustaaf »

Wij vonden het ook gek dat we niet gratis konden annuleren bij Yosemite, maar hebben toch maar geboekt omdat simpelweg niet echt iets beters konden vinden; met een tent was de rest het niet eens..... Het stelt me trouwens wel gerust dat El Portal prima is.
Goede tips voor Los Angeles trouwens. Ik ga die fietstocht zeker doen. Is het strand bij Venice/Santa Monica beach trouwens een beetje begaanbaar tijdens de zomer?
We nemen de kosten voor ov en parkeren altijd wel mee, wat is een normale prijs voor een dag parkeren in de steden? En hoe zit het met parkeren bij de NP's? Is daar voldoende parkeergelegenheid?
We hebben specifiek voor 3N SF gekozen omdat we daar ook een dag Castle Rock state park willen bezoeken (de oudste wil daar gaan klimmen). Merced nemen we nu ook in de overweging. Wat is er te doen in Merced e.o.?

Groet Gustaaf
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Gustaaf: Seattle - Los Angeles met 3 tieners, iemand tips?

Bericht door Martin & Marianne »

In Merced is nies te doen, daar gaat het niet om; het is alleen maar een tussenstop. Ik kan blijkbaar niet goed uitleggen wat ik bedoel ...
Je hebt nu dit:

dag 08 Eureka - San Francisco
dag 09 San Francisco - San Francisco
dag 10 San Francisco - San Francisco
dag 11 San Francisco - Yosemite
dag 12 Yosemite - Death Valley

Gezien de hoge hotelprijzen in SF en Yosemite en de veel te korte tijd die je nu voor Yosemite hebt was mijn voorstel om dit te wijzigen in:

dag 08 Eureka - San Francisco
dag 09 San Francisco - San Francisco
dag 10 San Francisco - Merced (of Modesto)
dag 11 Merced - Yosemite
dag 12 Yosemite - Death Valley

Je zou dan pas laat vertrekken vanuit SF naar Merced; je houdt dan nog voldoende tijd over voor SF. En je hebt iets meer tijd voor Yosemite.
Als je dat statepark de tweede dag doet kun je daarvan al richting Yosemite rijden in plaatstaat van weer terug naar SF.

Ik weet niet precies wat je bedoelt of het strand begaanbaar is? Wij zaten er afgelopen zomer, zie hier. En zie hier voor onze fietstocht in 2008.

Voor parkeren in SF zul je toch snel op 20 dollar moeten rekenen denk ik. En dan eventueel nog kosten voor het OV. Als je heel centraal zit ben je misschien iets van 30 dollar kwijt.Dat is allemaal online wel te vinden.

Marianne
Gustaaf
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jan 2018, 21:28
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Gustaaf: Seattle - Los Angeles met 3 tieners, iemand tips?

Bericht door Gustaaf »

Goede optie, dat Merced! Dat gaat m waarschijnlijk worden.
Begaanbaar heb ik niet goed gebruikt, wat betreft het stand. Ik bedoel of je er ook een beetje kan zwemmen of dat dat het daarvoor te druk is of niet mag.
Die 30 $ voor parkeren valt ook nog wel mee, vinden wij. En voor de meeste hotels kunnen wij ook OV gebruiken.
We overwegen nu op een paar plaatsen een luchtbed te gebruiken in de kamer. Doen hotels hier niet moeilijk over?

Groet, Gustaaf
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Gustaaf: Seattle - Los Angeles met 3 tieners, iemand tips?

Bericht door ingrid14 »

Ik weet niet als het iets is wat jullie interesseert maar bij Merced ligt Atwater met Castle Air Museum. Er staan een hele hoop legervliegtuigen tentoongesteld. Wij bezochten het museum in 2010.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gustaaf
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jan 2018, 21:28
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Gustaaf: Seattle - Los Angeles met 3 tieners, iemand tips?

Bericht door Gustaaf »

Ziet er ook leuk uit, dat museum! Gaan we zeker even langs als daar tijd voor is.

Groet Gustaaf
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Gustaaf: Seattle - Los Angeles met 3 tieners, iemand tips?

Bericht door Martin & Marianne »

Martin & Marianne schreef:In Merced is nies te doen
Oké, ik trek dit terug. :lol:
Maar het ging er mij om dat je meer tijd voor Yosemite zou krijgen, dus ik zou er alleen overnachten en vroeg naar het park rijden.

Marianne
Gustaaf
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jan 2018, 21:28
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Gustaaf: Seattle - Los Angeles met 3 tieners, iemand tips?

Bericht door Gustaaf »

We hebben de knoop doorgehakt en zijn voor 2 nachten SF gegaan en 1 nacht Merced. Hebben nu een uur of 3 meer voor Yosemite. Bedankt voor de tip!

Groet, Gustaaf
Gebruikersavatar
theborgh
Amerikafan
Berichten: 261
Lid geworden op: 31 dec 2007, 15:44
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Axel (Zeeuws-Vlaanderen)
Contacteer:

Re: Reis Gustaaf: Seattle - Los Angeles met 3 tieners, iemand tips?

Bericht door theborgh »

Het is mooi te lezen dat je blij ben met 3 uur extra. Alles is relatief, wij zijn er nu 4x geweest en er staan nog steeds items in Yosemite op onze "bucket lïst".
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer