Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Reny
Amerikakenner
Berichten: 1323
Lid geworden op: 26 okt 2006, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 22
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Reny »

roelb schreef:Maar ik denk dat mensen die al een paar honderd euro in een reservering hebben zitten veel minder snel geneigd zijn om rond te blijven kijken en iets anders te boeken als het iets gunstiger is. Je moet dan immers weer geld terug gaan vragen..
Ik boek altijd prepaid en heb vorig jaar tot 3x toe Auto Europe gemaild met het verzoek de prijs aan te passen (die werd iedere keer lager), was geen enkel probleem ;) en in no time gepiept.

Had dit jaar graag weer bij Auto Europe geboekt maar helaas bleven die (te lang) te duur.

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
dhg2000
Amerikakenner
Berichten: 623
Lid geworden op: 18 nov 2010, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door dhg2000 »

Ik heb nu een auto gehuurd, maar zelf rij ik niet. Mijn vriendin rijdt, maar heeft geen creditcard. Ik betaal de borg daar met mijn creditcard (Alamo), de vorige keer ging dat goed. Is dat nu nog steeds geen probleem?
sabrinacom
Amerikafan
Berichten: 332
Lid geworden op: 03 jun 2012, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door sabrinacom »

Bedankt! Bij alamo Brits zullen we alleen niet boeken ivm het (verwaarloosbare i know) risico op problemen bij schade. Dit dan omdat er bij de voorwaarden staat dat je een UK rijbewijs moet hebben.
Ik zie nu bij alamo.nl voor 864€ en 150$ drop off. 7.50 annulering afkoop. Die overweeg ik wel. De 150$ drop off betaal je toch in de VS? Kan het zijn dat dit meer is?
bodegomb
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 aug 2013, 17:07
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door bodegomb »

Een prepaid rate is bij Alamo ook kostenloos te annuleren. Heb ik onlangs zelf ook gedaan, en het geld stond snel weer terug op mn creditcard.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door sanook »

dhg2000 schreef:Ik heb nu een auto gehuurd, maar zelf rij ik niet. Mijn vriendin rijdt, maar heeft geen creditcard. Ik betaal de borg daar met mijn creditcard (Alamo), de vorige keer ging dat goed. Is dat nu nog steeds geen probleem?
Mits je je vriendin als extra bestuurder opgegeven hebt geen probleem. In sommige staten (zoals Californie) is een tweede bestuurder altijd inbegrepen, in andere staten zul je een extra bestuurder bij moeten boeken. Doe je dit niet dan ben je niet verzekerd !
Laatst gewijzigd door sanook op 10 jan 2018, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door sanook »

roelb schreef:Tuurlijk kan dat (bij een boeking via alamo.co.uk/.de tot een aantal dagen van te voren). Maar ik denk dat mensen die al een paar honderd euro in een reservering hebben zitten veel minder snel geneigd zijn om rond te blijven kijken en iets anders te boeken als het iets gunstiger is. Je moet dan immers weer geld terug gaan vragen..
Nee hoor, waarom zou je minder makkelijk shoppen als je al (gedeeltelijk) betaald hebt ? En je geld terugvragen is natuurlijk niet nodig, dit wordt automatisch geregeld zodra je je boeking annuleert.
sabrinacom
Amerikafan
Berichten: 332
Lid geworden op: 03 jun 2012, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door sabrinacom »

bodegomb schreef:Een prepaid rate is bij Alamo ook kostenloos te annuleren. Heb ik onlangs zelf ook gedaan, en het geld stond snel weer terug op mn creditcard.
Heb je dit dan op alamo.nl gedaan of op .com? Of nog anders? Annuleren op alamo.nl kost 35€ tot 14 dagen voor huur.
dhg2000
Amerikakenner
Berichten: 623
Lid geworden op: 18 nov 2010, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door dhg2000 »

Mits je je vriendin als extra bestuurder opgegeven hebt niet. In sommige staten (zoals Californie) is een tweede bestuurder altijd inbegrepen, in andere staten zul je een extra bestuurder bij moeten boeken. Doe je dit niet dan ben je niet verzekerd !
Heb maar een tweede cc aangevraagd, een met haar naam erop, dan komt het sowieso goed toch
Quinta
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 29 jun 2014, 17:03
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: maastricht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Quinta »

Hallo alle, even een vraagje wij landen via een binnenlandse vlucht op Salt Lake City airport begin juni en hebben een auto gehuurd bij Avis.
klopt het dat Avis buiten de luchthaven zijn kantoor heeft? en zo ja is er dan vervoer daar naar toe?
Kan het antwoord niet terug vinden in deze topic.
Alvast bedankt.
marieke van oorschot
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mar 2014, 18:10
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door marieke van oorschot »

Wij hebben in 2015 een auto gehuurd op SLC bij avis. Was gewoon tegenover de uitgang van de luchthaven.
Loves Vegas!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door roelb »

Van https://www.avis.com/en/locations/us/ut ... e-city/slc
Location Information
Preferred Service
Follow signs to the baggage claim area. Take the skywalk to the parking garage lobby. Proceed past the rental counter area and locate the kiosk in the parking garage. An Avis representative will be ready to assist you.
General Directions
AIRLINE PASSENGERS: Follow signs to the baggage claim area. Take the skywalk to the rental counter area in the parking garage lobby to locate the Avis counter. Rental cars are parked in the garage behind the rental counter.
WALKING DISTANCE to rental counter in the parking garage: 350 yards
WALK-UP RENTERS: Follow airport signs for "Arrivals" or "Baggage Claim." Proceed inside and take the skywalk to the rental counter area in the parking garage lobby to locate the Avis counter. Rental cars are parked in the garage behind the rental counter.
After-hours Returns
Park & lock the car. Place the completed contract & the keys in the Drop Box located in the Returns area. Remember to take your personal belongings with you.
Quinta
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 29 jun 2014, 17:03
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: maastricht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Quinta »

marieke van oorschot schreef:Wij hebben in 2015 een auto gehuurd op SLC bij avis. Was gewoon tegenover de uitgang van de luchthaven.
Dankjewel duidelijk :thumbup:
Quinta
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 29 jun 2014, 17:03
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: maastricht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Quinta »

roelb schreef:Van https://www.avis.com/en/locations/us/ut ... e-city/slc
Location Information
Preferred Service
Follow signs to the baggage claim area. Take the skywalk to the parking garage lobby. Proceed past the rental counter area and locate the kiosk in the parking garage. An Avis representative will be ready to assist you.
General Directions
AIRLINE PASSENGERS: Follow signs to the baggage claim area. Take the skywalk to the rental counter area in the parking garage lobby to locate the Avis counter. Rental cars are parked in the garage behind the rental counter.
WALKING DISTANCE to rental counter in the parking garage: 350 yards
WALK-UP RENTERS: Follow airport signs for "Arrivals" or "Baggage Claim." Proceed inside and take the skywalk to the rental counter area in the parking garage lobby to locate the Avis counter. Rental cars are parked in the garage behind the rental counter.
After-hours Returns
Park & lock the car. Place the completed contract & the keys in the Drop Box located in the Returns area. Remember to take your personal belongings with you.
Dankjewel nog duidelijker :thumbup:
TomB01
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 jan 2018, 17:08
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door TomB01 »

sabrinacom schreef:Bedankt! Bij alamo Brits zullen we alleen niet boeken ivm het (verwaarloosbare i know) risico op problemen bij schade. Dit dan omdat er bij de voorwaarden staat dat je een UK rijbewijs moet hebben.
Ik zie nu bij alamo.nl voor 864€ en 150$ drop off. 7.50 annulering afkoop. Die overweeg ik wel. De 150$ drop off betaal je toch in de VS? Kan het zijn dat dit meer is?
Dag Sabrina, zou je even kunnen laten weten waar je de voorwaarde van een UK rijbewijs gevonden hebt ?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door sanook »

Dat staat direct op de 1e pagina die zich opent bij http://www.alamo.co.uk/brits, even naar onder scrollen bij terms & conditions.

Dit gaat dus verder niet om de discussie of dit een risico is of niet, het is alleen een antwoord op de vraag waar deze voorwaarde te lezen is...
Laatst gewijzigd door sanook op 11 jan 2018, 15:41, 2 keer totaal gewijzigd.
sabrinacom
Amerikafan
Berichten: 332
Lid geworden op: 03 jun 2012, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door sabrinacom »

Daar inderdaad :D
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door roelb »

Deze discussie is al 10 keer gevoerd hier. Maak je er niet druk om. Ten eerste hebben dit soort meldingen juridisch helemaal geen waarde. Het is je niet ter hand gesteld, je hoeft er niet mee akkoord te gaan, en het komt nergens terug in de echte huurvoorwaarden. De enige echte voorwaarde die Alamo stelt is dat deze tarieven niet gebruikt worden daar Amerikanen en Canadezen. Met een EU rijbewijs zit je goed.

Elk EU rijbewijs is ook 100% equivalent. Enterprise UK Ltd (dat is de uitbater van alamo.co.uk) is een brits bedrijf en moet zich houden aan Europese regels, in ieder geval tot medio 2019. En die stellen dat het verboden is om op deze manier EU burgers te discrimineren. Overigens zegt een rijbewijs dat is uitgegeven door een lidstaat nog niets over je nationaliteit of land waar je primair woont. Immers, iedere EU burger kan een rijbewijs van een ander EU land hebben en er is geen enkele verplichting om die om te ruilen als je elders gaat wonen.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Hinko »

En om herhaling te voorkomen, het betreffende topic kun je hier lezen.
Mike33
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 jan 2018, 20:55
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Mike33 »

Galapogos schreef:
Mike33 schreef:Ik heb volgens mij alle tips geprobeerd die ik hier kon vinden, maar kom niet eens in de buurt van 32e per dag.. Mocht er iemand nog een gouden tip hebben of ervaring met autohuur in Toronto, hoor ik het graag!
Ik heb de link hier al vaker gegeven: via deze aanbieding op de Belgische site van AVIS vind je voor sommige data/trajecten ook goede prijzen. Minivan Toronto van 1 t/m 22 augustus: 805,80 euro. https://www.avis.be/aanbiedingen-autove ... n-shopping

Via de Spaanse site nog vijftien euro goedkoper. Maar dan moet je wel in het Spaans boeken. https://www.avis.es/ofertas-alquiler-co ... r-5-europa

Geen idee hoe hoog de tarieven in Toronto in de zomer normaal gesproken liggen, maar dit komt dus rond de 36e/37e per dag uit.
Top! Dank je!
Er komt dan alleen nog geld bij voor extra bestuurder, maar kan even zo snel niet vinden wat dat kost per dag. Dat geldt overigens ook voor annulering..
sabrinacom
Amerikafan
Berichten: 332
Lid geworden op: 03 jun 2012, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door sabrinacom »

Die discussie ken ik en wil ik zeker niet herhalen :wink:
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer