Reis bennov: roadtrip juli 2018 met o.a. Shenandoah, GSMNP en de oostkust.

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
bennov
Amerikafan
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 jun 2012, 10:31
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis bennov: roadtrip juli 2018 met o.a. Shenandoah, GSMNP en de oostkust.

Bericht door bennov »

Hallo,

In juli 2018 mogen we weer en deze keer is de keuze gevallen op het Oosten (met de auto rondreizen, hotels en cabins). New York zijn we al 2x geweest, maar buiten dat nog niet verder in het oosten. De tickets zijn geboekt, dus dat staat al vast. We vliegen vanaf Brussel op NY JFK en terug ook vanaf NY JFK. Ik ben nu begonnen met de route, maar kan daarbij wel wat hulp gebruiken. Heb al veel info uit de reisverslagen van andere gehaald. We reizen met 2 kids (6 en 4 jaar) dus voor hun willen we ook leuke dingen doen. Pret-/Amusementspark, strand, waterpark, dierentuin, etc.

Dit heb ik er tot nu toe van gemaakt. De ? zijn voor mij nog blanco, waarbij ik vooral nog zit met het stukje vanaf Gatlinburg naar de kust om na een paar dagen in Williamsburg uit te komen. Wat is een leuke route daarvoor? En vanuit Williamsburg richting New York. Bij sommige dagen hebben we al een idee wat we daar bv zouden willen doen (dat staat er achter tussen haakjes), voor de overige dagen moet ik nog op zoek.

Dag 8 t/m 12 laat ik het liefst zo staan. Dit is nl. precies van een maandag t/m een vrijdag en ik wil de GSMNP het liefst mijden in de weekenden. Het is al druk in juli verwacht ik in GSMNP, maar ik vermoed in de weekenden nog drukker (of vergis ik me hierin?). Met de dagen in Williamsburg kan ik ook nog schuiven. Hotels (en een cabin in Gatlinburg/Pigeon Forge/Sevierville) hebben we nog niet geboekt, dat wil ik pas doen als ik mijn route definitief heb

Dag 1 Brussel - New York (komen om 12.45 aan, huurauto ophalen en dan richting Allentown)
Dag 2 Allentown (bezoek Dorneypark)
Dag 3 Allentown - Hershey (bezoek Hersheypark)
Dag 4 Hershey - Front Royal (via Gettysburg, daar e.e.a. bezoeken)
Dag 5 Front Royal - Roanoke (Shenandoah Park bezoeken, rijden via de Skyline Drive)
Dag 6 Roanoke - Boone
Dag 7 Boone - Ashville (via Blue Ridge Parkway (bv Linville Falls, Linville Bridge, Grandfather Mountain en Flat Top Manor)
Dag 8 Ashville - Gatlinburg (Dollywood / GSMNP / etc)
Dag 9 Gatlinburg (Dollywood / GSMNP / etc)
Dag 10 Gatlinburg (Dollywood / GSMNP / etc)
Dag 11 Gatlinburg (Dollywood / GSMNP / etc)
Dag 12 Gatlinburg ?
Dag 13 ?
Dag 14 ?
Dag 15 ?
Dag 16 ?
Dag 17 ? - Williamsburg
Dag 18 Williamsburg (Busch Gardens / Waterpark / Strand (Virginia Beach bv?) / Dierentuin / Norfolk (USS Wisconsin), etc)
Dag 19 Williamsburg (Busch Gardens / Waterpark / Strand (Virginia Beach bv?) / Dierentuin / Norfolk (USS Wisconsin), etc)
Dag 20 Williamsburg (Busch Gardens / Waterpark / Strand (Virginia Beach bv?) / Dierentuin / Norfolk (USS Wisconsin), etc)
Dag 21 Williamsburg - ?
Dag 22 ?
Dag 23 ? - New York (we willen de avond voor vertrek al in een hotel bij de luchthaven zitten)
Dag 24 New York - Brussel
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Roadtrip juli 2018 met o.a. Shenandoah, GSMNP en de oostkust

Bericht door winterpark »

Is het een idee om na Gatlinburg de kust te pakken, dus Savannah/Charleston en dan omhoog naar Williamsburg? Ik neem aan dat je Williamsburg in Virginia bedoeld toch? En dan rijd je via daar eigenlijk de kust af omhoog, langs bijvoorbeeld de Outer Banks van North Carolina.
Trouwens, je kunt het nu niet meer veranderen, maar waarom eigenlijk niet vliegen op Washington DV ipv New York?

Ik vind de tijd in Gatlinburg trouwens best lang, wij hebben daar drie nachten gezeten en dat is prima vond ik, Dollywood is prima in 1 dag te doen bijv.
Goede beslissing trouwens van Gatlinburg buiten het weekend!
In mijn voorstel wordt het dan zoiets:

Dag 1 Brussel - New York (komen om 12.45 aan, huurauto ophalen en dan richting Allentown)
Dag 2 Allentown (bezoek Dorneypark)
Dag 3 Allentown - Hershey (bezoek Hersheypark)
Dag 4 Hershey - Front Royal (via Gettysburg, daar e.e.a. bezoeken)
Dag 5 Front Royal - Roanoke (Shenandoah Park bezoeken, rijden via de Skyline Drive)
Dag 6 Roanoke - Boone
Dag 7 Boone - Ashville (via Blue Ridge Parkway (bv Linville Falls, Linville Bridge, Grandfather Mountain en Flat Top Manor)
Dag 8 Ashville - Gatlinburg (Dollywood / GSMNP / etc)
Dag 9 Gatlinburg (Dollywood / GSMNP / etc)
Dag 10 Gatlinburg (Dollywood / GSMNP / etc)
Dag 11 Gatlinburg (Dollywood / GSMNP / etc) - Savannah (lange rit)
Dag 12 Savannah
Dag 13 Savannah - Charleston
Dag 14 Charleston
Dag 15 Charleston - plaats langs de kust
Dag 16 plaats langs de kust
Dag 17 plaats langs de kust - Williamsburg
Dag 18 Williamsburg (Busch Gardens / Waterpark / Strand (Virginia Beach bv?) / Dierentuin / Norfolk (USS Wisconsin), etc)
Dag 19 Williamsburg (Busch Gardens / Waterpark / Strand (Virginia Beach bv?) / Dierentuin / Norfolk (USS Wisconsin), etc)
Dag 20 Williamsburg (Busch Gardens / Waterpark / Strand (Virginia Beach bv?) / Dierentuin / Norfolk (USS Wisconsin), etc)
Dag 21 Williamsburg - ?
Dag 22 ?
Dag 23 ? - New York (we willen de avond voor vertrek al in een hotel bij de luchthaven zitten)
Dag 24 New York - Brussel
bennov
Amerikafan
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 jun 2012, 10:31
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Roadtrip juli 2018 met o.a. Shenandoah, GSMNP en de oostkust

Bericht door bennov »

De reden waarom we vliegen op New York was puur prijs technisch (en goede vluchttijden). Ik heb gekeken naar vluchten vanaf Brussel, Amsterdam en Dusseldorf naar New York, Atalanta, Washington en Philadelphia. Vanaf Brussel naar New York was veruit het goedkoopste (399 pp, rechtstreeks met Brussels Airlines). Bij de andere zat ik minimaal (rechtstreeks) al op 525 pp

Ik bedoel idd Williamsburg in Virginia. Ik ga Savannah/Charleston is uitzoeken, evenals de Outer Banks in NC :thumbup:

Gatlinburg kan misschien nog een dagje vanaf, maar ik heb in verschillende reisverhalen genoeg dingen gelezen om in die regio te doen (en we lijken dagen genoeg te hebben). Maar misschien dat ik 1 dag wel skip om zo rustig in 2 dagen naar Savannah te kunnen rijden. Hangt er dus ook zeer vanaf wat we na de Smokies gaan doen.
hke
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 23 aug 2009, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis bennov: roadtrip juli 2018 met o.a. Shenandoah, GSMNP en de oostkust.

Bericht door hke »

Hallo

Ik ben afgelopen jaar met mijn gezin van Miami naar NY gereden.
via Savannah, Asheville en ook naar Gatlinburg.
je zou ons blog van 2017 eens kunnen bekijken.

Fietsen bij Cades Cove in de smokies vonden we een echte highlight.

succes met alles.

gr Hans
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Roadtrip juli 2018 met o.a. Shenandoah, GSMNP en de oostkust

Bericht door winterpark »

bennov schreef:De reden waarom we vliegen op New York was puur prijs technisch (en goede vluchttijden). Ik heb gekeken naar vluchten vanaf Brussel, Amsterdam en Dusseldorf naar New York, Atalanta, Washington en Philadelphia. Vanaf Brussel naar New York was veruit het goedkoopste (399 pp, rechtstreeks met Brussels Airlines). Bij de andere zat ik minimaal (rechtstreeks) al op 525 pp.
Maar is een auto in NY huren niet absurd duur? Ik vind echt prijzen van 1400 euro voor 4 weken, terwijl je in Washington DC voor 700 euro wel klaar bent. Of hebben jullie een goede deal kunnen vinden?

Met die dag minder in de GSM kun je wat rustiger terug rijden langs de kust vanaf Charleston naar Williamsburg, dat was meer mijn om overweging! :) En 's ochtends vroeg fietsen in Cades Cove vonden wij trouwens ook heel gaaf.

Benieuwd wat je denkt van Savannah en Charleston!
bennov
Amerikafan
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 jun 2012, 10:31
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis bennov: roadtrip juli 2018 met o.a. Shenandoah, GSMNP en de oostkust.

Bericht door bennov »

@hke: Bedankt voor de linkjes naar jullie verslagen. Ik heb direct jullie blog opgeslagen en ga deze snel eens rustig lezen :thumbup: Top.

@winterpark: Dat van de huurauto's heb ik ook gelezen en vandaar dat ik daar ook goed naar aan het zoeken ben. Ik vond alleen geen prijzen van rond de 700 euro vanaf Washington DC (Standard SUV kijk ik naar). Ik heb bij meerdere aanbieders gekeken, maar kwam daar ook al snel op 1250 euro. Waar ik voor New York nu prijzen zie van iets meer dan 1400 (incl. extra bestuurder en alle verzekeringen). Ik heb nu de aanbieding via Alamo (wat enigszins mijn voorkeur heeft o.b.v. onze eerdere ervaringen) via http://www.alamo-affiliate.de/american_vacations (tip uit het huurauto's topic). Als ik daar beide vergelijk zit er niet heel veel verschil tussen. Maar als ik inderdaad ergens voor 700 euro klaar had kunnen zijn voor die huurauto.........oeps, dan had ik dat beter kunnen doen. Maar ik vind/vond ze niet. Vandaar.

Dat fietsen in Cades Cove lijkt me superleuk om te doen, maar is dat ook te doen met 2 kleine kids (de oudste kan weliswaar goed fietsen, maar de jongste nog niet). Of hebben ze ook dingen als zo'n karretje erachter of kinderzitjes zoals wij die hier kennen? Heb me daar nog helemaal niet in verdiept, maar is ff doen.

En voor Charleston en Savannah moet ik eens bekeken (en verslagen lezen) wat of daar leuk is om te doen (ook voor de kinderen). Het ziet er (vooral Savannah) wel al allemaal prachtig uit zeg.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis bennov: roadtrip juli 2018 met o.a. Shenandoah, GSMNP en de oostkust.

Bericht door winterpark »

Ik snap je! Ik weet niet of je er nog wat aan hebt, maar ik boek altijd via www.autoeurope.nl (daar had ik mijn vergelijking vandaan). En inderdaad ook altijd via Alamo. Wist je dat je daar Skip the counter kunt doen? Scheelt veel tijd, erg fijn.

Goede vraag wat betreft Cades Cove, dat weet ik eigenlijk niet; ik *denk* het eerlijk gezegd niet, de fietsen die je huurt zijn vrij basic.

Wij hebben nog geen kinderen, maar ik vond deze overzichtjes:
http://www.10best.com/destinations/geor ... with-kids/
http://www.scarymommy.com/charleston-with-kids/

Misschien leuk voor de inspiratie, haha!

Gaan jullie een cabin huren in de GSM? Kan ik je heel erg aanraden.

Verder lijkt jullie reis me echt heerlijk, fijn om zoveel tijd op verschillende plekken te zitten, en de kust van North Carolina staat ook nog op ons verlanglijstje (heb daar een halfjaar gestudeerd in 2009).
bennov
Amerikafan
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 jun 2012, 10:31
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis bennov: roadtrip juli 2018 met o.a. Shenandoah, GSMNP en de oostkust.

Bericht door bennov »

Skip the counter ken ik inderdaad (daarom tot op heden nog altijd via Alamo gehuurd), ideaal. Ik begreep alleen dat dit op JFK niet kan, helaas. Wel de online check in, maar geen skip the counter.

Cades Cove en fietsen is nu uitzoekwerk ;-), bedankt voor de linkjes. Is kijken wat of daar mogelijk is.

Een Cabin willen we inderdaad huren. Ik kijk daarvoor in Pigeon Forge, Gatlinburg of Sevierville. Ik had het hier ergens op de site gelezen in een stuk over de smokies, lijkt me super. Wel ietsje duurder, maar dat compenseer ik wel met wat goedkopere hotels onderweg (die alleen zijn om te slapen).

Als er trouwens mensen zijn die een specifieke Cabin kunnen aanaden: ik houd me graag aanbevolen.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis bennov: roadtrip juli 2018 met o.a. Shenandoah, GSMNP en de oostkust.

Bericht door Ing »

Ik zou ook zeggen, 3 nachten Gatlinburg (oid) is echt wel genoeg. Wij waren ook buiten het weekend in de GSM (eind juli) en ik vond dat al druk zat. Sowieso is Gatlinburg een soort circus. Ook de wandelingen vond ik best druk in het park zelf. Ik vond het niet echt storend, maar je moest soms best even zoeken naar een parkeerplek. Als je je instelt op drukte, dan valt het vast mee :) In de rest van het zuiden was het overal vrij rustig (behalve Chattanooga), dus op genoeg afwisseling.

Eens met winterpark: bezoek Charleston en Savannah. Ik ben in beide steden geweest en ik kan niet zeggen welke ik leuker vond, ik vond ze allebei zéér de moeite waard.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis bennov: roadtrip juli 2018 met o.a. Shenandoah, GSMNP en de oostkust.

Bericht door winterpark »

Ik heb ook nog voor je gekeken hoe je dat stukje Outer Banks zou kunnen invullen. Jan Doets heeft daar een voorbeeldje van, zag ik:
https://www.jandoets.nl/reizen/autorond ... #dagtotdag
Zie het stukje tussen Williamsburg en Charleston!
bennov
Amerikafan
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 jun 2012, 10:31
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis bennov: roadtrip juli 2018 met o.a. Shenandoah, GSMNP en de oostkust.

Bericht door bennov »

Die had ik ook gevonden, bij Jan Doets!

Savannah lijkt mij erg mooi, heb al een paar reisverslagen gelezen daarover. Ben alleen nog goed op zoek naar leuke dingen voor de kids. En dan eens de route verder uit stippelen.

Bij Gatlinburg worden waarschijnlijk wel 4 nachten. Willen 1 dag sowieso naar Dollywood. Willen graag 2 dagen de Smokies in. Dan zou het met 3 nachten af moeten kunnen, maar we willen daar ook nog shoppen (Outlet Center), The Island in Pigeon Forge lijkt ons ook leuk. Tussendoor nog 1 (of 2x) zwemmen een dag deel. Ik zag ook nog het Titanic Museum.

Dan ben ik er zo. Maar ik laat het afhangen van hoe ik uitkom in de route. Kom ik ergens een dag "tekort", dan is dat 1 van de dagen die ik omruil daarvoor.
Gast

Re: Reis bennov: roadtrip juli 2018 met o.a. Shenandoah, GSMNP en de oostkust.

Bericht door Gast »

Als je in Savannah vanaf het Visitor center in de stad een HoHo bus neemt kun je tijdens de route op leuke plekjes uitstappen en hoor je ook nog iets over de geschiedenis.
Vergeet vooral de boulevard langs de rivier, de kathedraal van St John en de cemetary niet, dat vonden wij geweldig.
Ook heeft Savannah veel heerlijke parkjes (squares) om lekker te wandelen en te genieten van de 'oude' gebouwen en de bomen met spanish moss... Ooit stond op Chippewah Square het bankje waar Forrest Gump zat in de gelijknamige film (de locatie is er nog, het bankje helaas niet) http://www.savannahtheatre.com/forrest- ... top-bench/. Hier vlakbij is de 'Six Pence Pub" waar de film 'Something to talk about" met Julia Roberts is opgenomen.

Voor de kids is het leuk om The Pirates House te bezoeken om daar een drankje te doen en te eten, de bediening loopt helemaal in piraten stijl :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer