Reis MDeckers: Solo-trip Midwest

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MDeckers
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 07 okt 2014, 00:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Reis MDeckers: Solo-trip Midwest

Bericht door MDeckers »

Ik ben alweer een maand of 5 terug, dus hoog tijd dat er terug plannen gemaakt worden om naar de VS te trekken!

Na solo New York en Deep South met het gezin in 2017, ga ik ditmaal solo naar de Midwest.

Ik vlieg op 28 april naar Atlanta en keer vanaf daar weer terug op 12 mei.

Huidige planning ziet er uit als volgt:

28/04 BRU - Atlanta| Logies halverwege riching Talladega
29/04 Atlanta - Huntsville | NASCAR race in Talladega bijwonen (gisteren kaartjes gekocht!)
30/04 Huntsville - Nashville | U.S. Space & Rocket center bezoeken
01/05 Nashville - Louisville | Jim Beam distillery bezoeken
02/05 Louisville - Indianapolis
03/05 ?
04/05 ?
05/05 ?
06/05 ?
07/05 (Gettysburg - Washington DC)
08/05 (Washington DC)
09/05 (Washington DC - Roanoke)
10/05 Roanoke - Asheville | Toeristenroute Blue Ridge Parkway
11/05 Asheville - Chattanooga | Toeristenroute door Smoky Mountains
12/05 Chattanooga - Atlanta - BRU
13/05 BRU

Zoals je ziet zitten er nog enkele gaten in. Tussen Indianapolis en Gettysburg ben ik nog op zoek naar een interessante route voor 4 nachten:
Ik dacht eventueel:
03/05 Indianapolis - Detroit (Canada binnen rijden als financieel interessant) | Bezoeken Ford museum
04/05 Detroit - Toronto
05/05 Toronto - Niagara Falls
06/05 Niagara Falls - Gettysburg

Dit is wel een eindje rijden (16 uur op 4 dagen), niet dat ik er iets mee in zit.

Echter de andere optie is door Ohio, en daar lijkt me niet zo bijzonder veel te doen gedurende 4 dagen.

Interesses:
- Auto's en wegen die de moeite zijn (vandaar Blue Ridge Pkw & doorheen Smoky Mountains)
- Typisch "Midwestern" dingen (verkies logeren in een "Small Town", met vooral locals in de bars)

Als iemand tips heeft, of ervaringen, they are welcome!
Gast

Re: Reis MDeckers: Solo-trip Midwest

Bericht door Gast »

Behalve Indianapolis, ligt eigenlijk geen enkele plaats die je noemt in het midwesten. Je schrijft ook dat je op zoek bent naar typische ‘Midwestern’ dingen, en kleine plaatsjes ipv grote steden. Juist die vindt je in een staat zoals Ohio. Kijk ook eens naar Illinois en Michigan, niet ver van Indianapolis vandaan.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9253
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis MDeckers: Solo-trip Midwest

Bericht door markro »

Voor het gemak even een kopie van een eerder door mij geplaatst bericht (in topic: viewtopic.php?f=19&t=66871):

* Hierbij een aantal tips, misschien is er iets bij dat jullie interesseert en in te passen is in de route.

In de staat Indiana: in het gebied van de plaatsen Elkhart, Goshen en Shipshewana (vlooienmarkt) bevindt je je in Indiana's Amish Country.

In de staat Ohio:
- noordoost van de stad Columbus ligt Holmes County, met als plaatsen Millersburg en Berlin, waar je midden in Ohio's Amish Country bent.
- bij de plaats Dayton bevindt zich het National Museum of the United States Air Force. Als je in vliegtuigen en de geschiedenis daarvan geïnteresseerd bent, zeker een bezoek waard.
- ongeveer ten oosten van Dayton en ten zuidoosten van Columbus, niet zo ver van de plaats Logan, bevindt zich een mooi natuurgebied, het Hocking Hills State Park, waar het fraai wandelen is (o.a. Ash Cave / Old Man's Cave / Cantwell Cliffs / Cedar Falls). Als je geluk hebt dat het regenachtig is geweest stroomt er een riviertje met diverse watervalletjes.
In de buurt zijn meerdere cabins (particulier) te huur. Vorig jaar hadden wij een paar nachten de Hickory Grove Cabin gehuurd. Dat is ons erg goed bevallen. De cabin staat niet ver van de weg (geen last van), maar midden in het bos, heeft op eigen grondgebied een visvijver en een fijne veranda met een zitje.

* Een ander topic met daarin ook een bericht van mij: Kleine rondreis Chicago richting Ohio.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer