Reis sdekker: Reisadvies gevraagd voor SFO-Seattle (of vice versa) voor natuurliefhebbers

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Gebruikersavatar
sdekker
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 09 nov 2009, 23:08
Aantal x V.S. bezocht: 50
Locatie: Alphen aan den Rijn

Reis sdekker: Reisadvies gevraagd voor SFO-Seattle (of vice versa) voor natuurliefhebbers

Bericht door sdekker »

Na eerder Zuid-West USA and West Canada willen we nu het gebied ertussen ontdekken en met een camper van Seattle-San Francisco gaan met vertrek op 1 juni. We zijn natuurliefhebbers en houden van wandeling van 3-4 uur (met weinig beren...).

Hier onder onze reisroute, met hierbij onze vragen:
- met vertrek op 1 juni raden jullie SFO-Seattle aan of Seattle-SFO?
- ik twijfelde tussen North Cascades en Mount St. Helen en koos voor St. Helen - wat raden jullie aan?
- ik heb Crater laker eruit gehaald om extra dagen in Yosemite te kunnen zijn - goede keus?
- ik heb gekozen voor de kustroute ipv meer landinwaarts - mis ik dan bijzonderheden?
- ander op/aanmerkingen over onze route?

Voorlopige route:
1 Amsterdam - vliegen
2 Seattle - ophalen camper + naar Mt Rainier
3 Mount Rainier NP - wandelen
4 Mount Rainier NP - wandelen en naar Mt St. Helen
5 Mount St Helen - wandelen en naar Olympic
6 Olympic NP - wandelen
7 Olympic NP - wandelen en naar Tillamook
8 Tillamook/Oceanside - reizen naar Redwood
9 Redwood NP - wandelen
10 Redwood NP - wandelen en naar Redding
11 Redding - naar Lassen
12 Lassen Volcanic NP - wandelen
12 Lassen Volcanic NP - wandelen en naar Lake Tahoe
13 Lake Tahoe - wandelen en naar Yosemite
14 Yosemite - wandelen
15 Yosemite - wandelen
16 Yosemite - wandelen
17 Yosemite - reizen naar Seqoia
18 Seqoia - wandelen
19 Seqoia - reizen naar SFO
20 San Francisco - camper inleveren en stad bezoeken
21 SFO - AMS - vliegen
22 Amsterdam
Rondreizen: 2023: Nova Scotia / 2020: Orlando / 2019: Hawaii / 2018: SFO - Seattle / 2015: Florida / 2014: West Canada / 2011: SFO - LA / 2010: Florida / 1999: Miami - NY
Stedentrips: 2001, 2007, 2009, 2013: NY
Werk: 28x NY, 7x Chicago, 1x LV
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis sdekker: Reisadvies gevraagd voor SFO-Seattle (of vice versa) voor natuurliefhebbers

Bericht door ingrid14 »

Met vertrek begin juni zou ik van SF naar Seattle gaan.

In de route zoals jij hem hebt staan, ga ik er even van uit dat je op dag 5 tot vb Port Angeles rijdt, en dan op dag 6 naar Forks.
Dat zou naar mijn gevoel een dag te weinig zijn want bij Forks kan je naar de prachtige stranden en naar Hoh Rain Forest.

Van vb Forks naar Tillamook is 5 u pure rijtijd.
En dag 8 is 7 u rijden! Jullie zijn met een camper en dus iets trager. Er blijft hier dan nauwelijks tijd om iets te bezoeken onderweg.

Je trekt maar 1 dag uit voor Sequoia maar zo heb je bijna geen tijd voor Kings Canyon.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Petticoat
Amerikafan
Berichten: 361
Lid geworden op: 27 feb 2012, 10:28
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Reis sdekker: Reisadvies gevraagd voor SFO-Seattle (of vice versa) voor natuurliefhebbers

Bericht door Petticoat »

In juni zou ik ook zeker in SF beginnen en eindigen in Seattle. Wij waren in augustus in Mount Rainier en konden zelfs toen niet de hele skyline trail lopen omdat er nog zoveel sneeuw lag.

Verder zou ik Olympic NP meteen voor of na Seattle doen (afhankelijk van of je in SF of Seattle begint). Olympic ligt een stuk noordelijker dan MT St Helen en heb het gevoel dat je nu een beetje aan het zigzaggen bent door eerst vanaf Seattle naar het zuiden te rijden (Mt St Helen) en dan naar het noorden (olympic) en dan weer naar het zuiden (redwood).
Dan kun je daarna vanaf Mt St Helen via Crater Lake naar Redwood rijden.
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis sdekker: Reisadvies gevraagd voor SFO-Seattle (of vice versa) voor natuurliefhebbers

Bericht door Martin & Marianne »

Voor mijn gevoel zou de volgorde ook anders moeten wat betreft Mt Rainier en Olympic. Kijk eens naar ons 2006-verslag voor dat deel.
sdekker schreef:- ik twijfelde tussen North Cascades en Mount St. Helen en koos voor St. Helen - wat raden jullie aan?
Ik heb geen ervaring met North Cascades maar het is natuurlijk niet te vergelijken met Mt St Helens. Naar die laatste ga je niet zozeer voor het wandelen en het natuurschoon als wel om een idee te krijgen van wat een vulkaanuitbarsting teweeg kan brengen.
sdekker schreef:Ik heb Crater laker eruit gehaald om extra dagen in Yosemite te kunnen zijn - goede keus?
Lastig; wat mij betreft wel, maar er zullen ook mensen zijn die de tijd voor Yosemite zo wel ruim vinden. Ik vind het echter wel mooi. En als je daar een dag minder zou doen, zou je die ook prima bij Kings Canyon kunnen zetten. Misschien Redwoods overslaan ten gunste van Crater Lake en Sequoia/Kings Canyon? Lastig, lastig.
Wellicht heb je iets aan ons 2015-verslag voor onder andere Redwoods, Crater Lake en Yosemite, en ons 2013-verslag voor met name Yosemite en Sequoia begin juni.

Marianne
Gebruikersavatar
sdekker
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 09 nov 2009, 23:08
Aantal x V.S. bezocht: 50
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Reis sdekker: Reisadvies gevraagd voor SFO-Seattle (of vice versa) voor natuurliefhebbers

Bericht door sdekker »

Bedankt voor jullie reacties ! Ik heb ook de verslagen doorgenomen van MartinenMarianne.

N.a.v. jullie tips:
- gaan we inderdaad het rondje andersom doen, dus van SFO naar SEA.
- we doen Olympic als laatste stop voor Seattle
- en Olympic splits ik in twee stops
- ga ik de route iets aanpassen en post hem later vandaag.
Rondreizen: 2023: Nova Scotia / 2020: Orlando / 2019: Hawaii / 2018: SFO - Seattle / 2015: Florida / 2014: West Canada / 2011: SFO - LA / 2010: Florida / 1999: Miami - NY
Stedentrips: 2001, 2007, 2009, 2013: NY
Werk: 28x NY, 7x Chicago, 1x LV
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis sdekker: Reisadvies gevraagd voor SFO-Seattle (of vice versa) voor natuurliefhebbers

Bericht door Hans B »

Ik zou Crater Lake er wel in laten, het is een schitterend park, waar je over de rand omheen kunt rijden, gewoon genieten van de uitzichten kost het je enkele uren extra.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
sdekker
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 09 nov 2009, 23:08
Aantal x V.S. bezocht: 50
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Reis sdekker: Reisadvies gevraagd voor SFO-Seattle (of vice versa) voor natuurliefhebbers

Bericht door sdekker »

Hieronder mijn puzzelwerk inzake de route naar SFO naar Seattle.
- Ik heb gekozen voor de kustroute van Oregon ipv direct van Crater naar St Helen. Is dat een mooie route / slimme keus?
- Qua volgorde nu Mount St Helen, Olympic (ook west kust) en Mt Rainier - is dat handig?
- Nog andere tips - is dit goed te reizen met een camper?

vr 01-6-2018 Amsterdam naar SFO
za 02-6-2018 San Francisco naar Seqoia
zo 03-6-2018 Seqoia
ma 04-6-2018 Seqoia naar Yosemite
di 05-6-2018 Yosemite
wo 06-6-2018 Yosemite
do 07-6-2018 Yosemite
vr 08-6-2018 Yosemite naar Lake Tahoe
za 09-6-2018 Lake Tahoe
zo 10-6-2018 Lake Tahoe naar Lassen
ma 11-6-2018 Lassen naar Volcanic Redwood NP
di 12-6-2018 Redwood NP
wo 13-6-2018 Redwood NP naar Craterlake
do 14-6-2018 Craterlake naar Florence
vr 15-6-2018 Florence naar Mt St Helen
za 16-6-2018 Mount St Helen
zo 17-6-2018 Mount St Helen naar Olympic (west)
ma 18-6-2018 Olympic (west)
di 19-6-2018 Olympic (noord) naar Mount Rainier
wo 20-6-2018 Mount Rainier
do 21-6-2018 Mount Rainier naar Seattle
vr 22-6-2018 Seattle naar Amsterdam
za 23-6-2018 Amsterdam
Rondreizen: 2023: Nova Scotia / 2020: Orlando / 2019: Hawaii / 2018: SFO - Seattle / 2015: Florida / 2014: West Canada / 2011: SFO - LA / 2010: Florida / 1999: Miami - NY
Stedentrips: 2001, 2007, 2009, 2013: NY
Werk: 28x NY, 7x Chicago, 1x LV
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis sdekker: Reisadvies gevraagd voor SFO-Seattle (of vice versa) voor natuurliefhebbers

Bericht door Mrvanilla »

Ik zou van Mt Saint Helens (wat wil je daar een volle dag gaan doen overigens?) direct doorrijden naar Mt Rainier en vanuit daar doorrijden naar Olympic. Overigens zou ik persoonlijk Redwood NP skippen in jullie route zodat je wat meer tijd her en der overhoud.

Zo bijvoorbeeld:

vr 01-6-2018 Amsterdam naar SFO
za 02-6-2018 San Francisco naar Sequoia
zo 03-6-2018 Sequoia - Kings Canyon
ma 04-6-2018 Kings Canyon naar Yosemite
di 05-6-2018 Yosemite
wo 06-6-2018 Yosemite
do 07-6-2018 Yosemite
vr 08-6-2018 Yosemite naar Lake Tahoe
za 09-6-2018 Lake Tahoe
zo 10-6-2018 Lake Tahoe naar Lassen
ma 11-6-2018 Lassen via McArthur Burney Falls naar Mt Shasta
di 12-6-2018 Mt Shasta - Crater Lake
wo 13-6-2018 Crater Lake - Bend
do 14-6-2018 Craterlake naar Florence
vr 15-6-2018 Bend naar Mt St Helens
za 16-6-2018 Mount St Helens
zo 17-6-2018 Mount St Helens Mt Rainier
ma 18-6-2018 Mt Rainier
di 19-6-2018 Mt Rainier - Olympic NP
wo 20-6-2018 Olympic NP
do 21-6-2018 Olympic NP - Seattle
vr 22-6-2018 Seattle naar Amsterdam
za 23-6-2018 Amsterdam

Wij zijn vorig jaar vrijwel in exact dezelfde periode als jullie geweest in die regio. Veel sneeuw! Misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Groetjes,
Daniel
IlsevT
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 jun 2017, 09:24
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis sdekker: Reisadvies gevraagd voor SFO-Seattle (of vice versa) voor natuurliefhebbers

Bericht door IlsevT »

Crater Lake is schitterd, maar naar mijn mening doe je het park nu te kort. Een reis is keuzes maken en ik vind het jammer om alleen voor Crater Lake het binnenland in te gaan. Het binnenland heeff zoveel te bieden. Ik zou het bewaren voor een volgende reis.

Dd reistijd vanaf Crescent naar Union Creek (accommodatie) is 3 uur. Met de camper doe je daar zeker langer over en onderweg zou je nog de nodigd stops kunnen maken. Vanaf Union Creek is het nog zeker 1 uur (met een auto) rijden naar dd rand van de crater. Wij waren er half juli en konden nog niet de weg om het meer rijden. Een rondje om het meer kost ook zo 2 uur met onderweg de nodige stops voor uitzichtunten. Kortom je zit dan echt de hele dag in de auto/camper.

De route vanaf Crater Lake naar Florence hebben wij ook gereden. Wederom een mooie route van drie en een half uur met een auto. Wij hebben onderweg een heel aantal korte wandelingen gemaakt naar watervallen.
IlsevT
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 jun 2017, 09:24
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis sdekker: Reisadvies gevraagd voor SFO-Seattle (of vice versa) voor natuurliefhebbers

Bericht door IlsevT »

Ik zie nu dat jullie reis plaats vindt in juni. De kans is dan zeer groot dat Crater Lake nog bijna helemaal gesloten is. Op de websitd van het park zijn wel overzichtjes te vinden van wanneer het park open ging in welk jaar.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis sdekker: Reisadvies gevraagd voor SFO-Seattle (of vice versa) voor natuurliefhebbers

Bericht door Almere vak V »

In juni altijd van SFO naar Seattle rijden.

En zoals al gezegd. Keuzes maken. Niet de illusie hebben dat je alles kunt zien in 3 weken. Wij zijn al tientallen keren in Oregon, Washington en British Columbia geweest. En hebben nog steeds niet alles gezien. Kan niet en hoeft wat ons betreft ook niet.

Pak nu de dingen mee die je aan de kust graag wilt zien en doen. En ga een andere keer via Crater Lake, Silver Falls Parc, Mount Hood, Bend, Painted Hills naar boven. Of naar beneden. Net wat je wilt. Crater Lake vinden wij zelf fantastisch. Als je alles wilt zien rondom Crater Lake kan je het beste in augustus gaan. Dan maak je de meeste kans dat alles ook daadwerkelijk open is. Dit is wel heel erg afhankelijk van de sneeuw die er valt. Het afgelopen jaar is er gigantisch veel sneeuw gevallen.Wij waren eind april bij het Visitors Center en dat was alleen te bereiken met sneeuwkettingen en door een muur van sneeuw heen die op sommige plekken meer dan 10 meter hoog was. Van Crater Lake zie je dan verder weinig. Maar de rit er naartoe is een ware belevenis.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis sdekker: Reisadvies gevraagd voor SFO-Seattle (of vice versa) voor natuurliefhebbers

Bericht door Mrvanilla »

Wij waren er 20 juni en er was slechts één uitzichtpunt open. Het visitor center was nog vrijwel compleet ingesneeuwd! Ik vond Crater Lake dan ook niet veel aan hierdoor.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis sdekker: Reisadvies gevraagd voor SFO-Seattle (of vice versa) voor natuurliefhebbers

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat het krap wordt om van SF naar Sequoia (altijd een u na een q) te rijden als je die dag de camper ophaalt. Waar wil je overnachten in Sequoia, heb je daar al naar gekeken? Ik zou overwegen om Kings Canyon toe te voegen en een dag minder voor Yosemite uit te trekken (dat laatste zeg ik niet vaak :wink: ). Weet je hoe het reserveren daar gaat? Je moet op 15 januari om 16.00 uur klaarzitten. Lees je heel goed in (zie het Yosemite-artikel op de AA-site), reserveer alvast ook in Sequoia dan weet je hoe de site werkt.

Ik zou ook eens goed kijken naar het stuk na Lake Tahoe. Voor Lassen heb je weinig tijd maar het kan ook goed zijn dat er daar nog niet veel open is, net als in Crater Lake. Wij hadden in 2006 half juli in beide parken nog veel sneeuw.

Marianne
Gebruikersavatar
sdekker
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 09 nov 2009, 23:08
Aantal x V.S. bezocht: 50
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Reis sdekker: Reisadvies gevraagd voor SFO-Seattle (of vice versa) voor natuurliefhebbers

Bericht door sdekker »

Hoi Marianne - dank je voor de feedback!
Ik denk dat het krap wordt om van SF naar Sequoia (altijd een u na een q) te rijden als je die dag de camper ophaalt. Waar wil je overnachten in Sequoia, heb je daar al naar gekeken? Ik zou overwegen om Kings Canyon toe te voegen en een dag minder voor Yosemite uit te trekken (dat laatste zeg ik niet vaak :wink: ). Weet je hoe het reserveren daar gaat? Je moet op 15 januari om 16.00 uur klaarzitten. Lees je heel goed in (zie het Yosemite-artikel op de AA-site), reserveer alvast ook in Sequoia dan weet je hoe de site werkt.
- Ik heb geboekt op Lodgepole Campground (24 uur entrance) om te voorkomen dat we er niet in kunnen. Ik hoop ook op een vroege pick-up van Roadbear op de zaterdag.
- Ik ben idd van plan om 15 jan te gaan boeken, heb m'n zitten gezet op Upper Pines
- Waarom stel je 1x Kings Canyon voor ipv een extra nacht in Yosemite?
Ik zou ook eens goed kijken naar het stuk na Lake Tahoe. Voor Lassen heb je weinig tijd maar het kan ook goed zijn dat er daar nog niet veel open is, net als in Crater Lake. Wij hadden in 2006 half juli in beide parken nog veel sneeuw.
- Mijn idee is nu om Crater Lake over te slaan en langzaam via de kust naar Olympic te rijden met de camper.
- Of bedoel je dat het sowieso niet handig is om dit te doen mid juni?
Rondreizen: 2023: Nova Scotia / 2020: Orlando / 2019: Hawaii / 2018: SFO - Seattle / 2015: Florida / 2014: West Canada / 2011: SFO - LA / 2010: Florida / 1999: Miami - NY
Stedentrips: 2001, 2007, 2009, 2013: NY
Werk: 28x NY, 7x Chicago, 1x LV
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis sdekker: Reisadvies gevraagd voor SFO-Seattle (of vice versa) voor natuurliefhebbers

Bericht door Martin & Marianne »

Wij vonden Kings Canyon erg de moeite. Het Cedar grove deel lijkt op Yosemite, maar het is er veel rustiger. Misschien wel net wat minder fotogeniek, maar wandelingen als Zumwalt Meadows (zie ons 2006-verslag) en de Mist falls (zie ons 2013-verslag) zijn echt de moeite waard.
De extra dag Yosemite is ook niet gek. Had je daarvoor al een planning in gedachten? Vroeg in het jaar is Hetch Hetchy ook mooi.

Crater Lake is een gok. Als je toch al twijfelt of je dat wel of niet mee moet nemen zou de kans op afgesloten wegen daarin de doorslag kunnen geven. Je kunt het ook ter plekke nog bekijken; je kunt dan een deel van je route van het weer af laten hangen.

Marianne
Gebruikersavatar
sdekker
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 09 nov 2009, 23:08
Aantal x V.S. bezocht: 50
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Reis sdekker: Reisadvies gevraagd voor SFO-Seattle (of vice versa) voor natuurliefhebbers

Bericht door sdekker »

Dank je Marianne - ik ga kijken of een extra dagje Kings Canyon nog lukt. En hopen dat ik plekken in Yosemite te pakken krijg de 15de natuurlijk! Een detailplanning voor Yosemite heb ik nog niet gemaakt - ik ga zeker kijken naar Hetch Hetchy.

Voor Crater Lake: gezien de afstanden en het risico op sneeuw kies ik voor een route langs de kust met wat meer stops.
Laatst gewijzigd door sdekker op 05 jan 2018, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Rondreizen: 2023: Nova Scotia / 2020: Orlando / 2019: Hawaii / 2018: SFO - Seattle / 2015: Florida / 2014: West Canada / 2011: SFO - LA / 2010: Florida / 1999: Miami - NY
Stedentrips: 2001, 2007, 2009, 2013: NY
Werk: 28x NY, 7x Chicago, 1x LV
Gebruikersavatar
K&N
Amerikakenner
Berichten: 556
Lid geworden op: 29 sep 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis sdekker: Reisadvies gevraagd voor SFO-Seattle (of vice versa) voor natuurliefhebbers

Bericht door K&N »

Mooi reis en vooruitzichten. Zoveel mensen zoveel meningen. Kijk wat realiseerbaar is en wat jullie leuk vinden. Als je kans krijgt Crater Lake te bezoeken zo ik het wel doen. Hou het wel als optie in het programma. Wat is de reden dat jullie ook naar Seqoia willen? Wij hebben in 2013 met een camper de reis van SF - naar Seattle gemaakt. Misschien heb je nog iets aan ons reisverslag. Succes. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis sdekker: Reisadvies gevraagd voor SFO-Seattle (of vice versa) voor natuurliefhebbers

Bericht door Martin & Marianne »

Klaas, zijn jullie niet in Sequoia/Kings Canyon geweest? Het is een prachtig park.

Marianne
Gebruikersavatar
K&N
Amerikakenner
Berichten: 556
Lid geworden op: 29 sep 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis sdekker: Reisadvies gevraagd voor SFO-Seattle (of vice versa) voor natuurliefhebbers

Bericht door K&N »

Nee Marianne, daar zijn we nog niet geweest. Misschien een reden om nog een keer die kant uit te gaan. UIt jou reactie begrijp ik dat het park de moeite waard moet zijn. Lijkt het niet veel op Yosemite?
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis sdekker: Reisadvies gevraagd voor SFO-Seattle (of vice versa) voor natuurliefhebbers

Bericht door Martin & Marianne »

Doen! Het lijkt een beetje op Yosemite (met name het Cedar grove deel in Kings Canyon) maar de sequoia's zijn er zo veel indrukwekkender. En het is er ook vel rustiger dan in Yosemite.
Wij waren er onder andere in 2006, 2013 en 2017, kijk maar een in onze verslagen.

Sorry, een beetje :offtopic:

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer