DV winnaar 2017: Kaap koraal

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door USInsider »

Ik heb inmiddels ervaringen gevonden van andere DV-AOS verliezers.
Dit is klaarblijkelijk nog nooit voorgekomen, dat de uitgifte van DV-AOS visums al in behandeling, opeens wordt stopgezet.

We went for our InfoPass today (Sept. 19), to Houston FO. (...)
- As usual, we were told that our case is being processed and we will be notified by mail very soon.
- I did not buy that and insisted on getting more information stating that the deadline of Sep 30 is right in front of us, next week. Then the front desk officer disappeared for ~20 minutes and came with the another officer (probably the one processing our case). They both told us that the decision on our case is ready to be made but they cannot do so, because DOS ordered no more visas to be issued.
- Nothing of what I out-poured verbally at that time made any difference at all. They could not explain why our case was not looked at for over 5 months since our response to RFE. So we left frustrated and hopeless.
It was quite an effort on our side, we are 5 people in our family which means all in all we had a considerable amount of expenses incurred for fees, medicals, and attorney fees for our RFE response package. All for nothing due to slow processing by USCIS.

Nog eentje:
I went for an infopass today (Sept. 19). All I was told is that my case was sent to a supervisor for final decision yesterday and asked me to wait for a decision on mail. My Field Office was closed for the last week due to hurricane, so they did not have any idea that the visas are exhausted. Having requesting the officer in the front-office several times, I was allowed to talk with a supervisor. To my surprise, he did not know at least what I knew. He also had the same thing to say: WAIT FOR A DECISION!. I have another infopass scheduled for Friday this week, but it won't be of any use obviously
DV2017 EU00013xxx
Chicago Lockbox: Dec. 13, 2016
NOA letter: Dec. 27, 2016
(....)
Current Case Status Online: Correspondence Was Received And USCIS Is Reviewing It.

En:
We went to our FO on Friday (Sept. 17) and they easily told us we have bad news for you , we are sorry but there is no available visa , I talked to the supervisor and told him it's all your fault and your officer ( our io ) he didn't even know that our case has deadline , he was acting like they did all they could and told us I am sorry but there is no way, I asked him if there is any chance for us and he said unfortunately for uscis is done and there is no chance . Our security check was finished by august 2nd and interview was on august 28th , and till now the io even didn't request for our case from KCC , this is so sad and frustrating guys , the rookie officer totally ruined our lives, I don't know what happens to my F-2 status after this?!

En:
I was at an infopass this morning (Sept. 26) at the field office in New York. I asked for help in our case. The officer started by saying it is going to be a while before we can get an interview. He told me we did everything right by filing before the deadline of sep 30th 2017. I told him and showed him the letter from KCC that the AOS process must be completed before that date and not simply filed. He repeatedly said no, that the notice I received meant we are good to proceed and that we should wait for an interview letter. I asked him if there was anything else we could do and he said no. He told us however that he sent an email "upstairs" to see if they can schedule the interview earlier. I am confused because I read everywhere that the GC MUST be approved before the 30th. How can the officer tell me everything is ok and that we just have to wait?

En:
I have a dv aos case in sacramento field office and this is a brief :
(...)
Interview 28 August
Since then I have been waiting for my io officer to approve me , he has not requested for my case from KCC yet , Last time I spoke to him at the fo (Sept. 13) he said my computer is not working (...)
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door kaap koraal »

Wowwww maar dat was idd te verwachten met een datum van 8 sept dat ze " officieel " op zijn gegaan.
Ik was van al deze mensen nog het eerst met mijn interview ( 24 aug ) kan je nagaan.

P.S. Hoop dat alles goed met je gaat !!
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door kaap koraal »

Wel nog even een vraagje voor de doorgewinterde AA forum kenners :
Zoals jullie vast begrijpen is de sfeer in huize Koraal niet echt prettig ivm scheiding maar nou zegt mijn vrouw steeds dat ze hier gewoon kan blijven ondanks dat mijn (onze) E-2 afloopt in Maart 2018, heeft iemand enig idee wat zij van plan is ? Heeft het te maken met onze kinderen ?
Heeft het te maken met wanneer onze I-94 afloopt, kan ze tot die datum ongehinderd blijven ondanks dat de E-2 dan ruimschoots verlopen is ??
Ze zit iig hele dag op google om alles uit te zoeken maar ik kan er maar geen vat op krijgen.
Graag jullie reactie.
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door Dakloze »

kaap koraal schreef:Wel nog even een vraagje voor de doorgewinterde AA forum kenners :
nou zegt mijn vrouw steeds dat ze hier gewoon kan blijven ondanks dat mijn (onze) E-2 afloopt in Maart 2018, heeft iemand enig idee wat zij van plan is ? Heeft het te maken met onze kinderen ?
Heeft het te maken met wanneer onze I-94 afloopt, kan ze tot die datum ongehinderd blijven ondanks dat de E-2 dan ruimschoots verlopen is ??
Je fysieke E-2 visum kan verlopen, maar het lijkt erop dat zolang je I-94 geldig is, je legaal in de VS mag blijven:
An E-2 nonimmigrant who travels abroad may generally be granted an automatic two-year period of readmission when returning to the United States. It is generally not necessary to file a new Form I-129 with USCIS in this situation.
https://www.uscis.gov/working-united-st ... -investors

edit: het lijkt er op dat je ook gewoon een extension mag aanvragen bij het USCIS... En heb je je wel weer ingeschreven voor de DV loterij dit jaar?
--
I route, therefore you are.
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door kaap koraal »

Het ziet er idd naar uit dat de I-94 de Visa overruled.

Ik heb me toch maar weer ingeschreven op de laatste dag van de DV lottery, je weet het maar nooit.
Er waren hier toch ook een aantal die hem 2x achter elkaar wonnen na die ene trekking die ongeldig was verklaard ??
Dus dat betekend dat ik hem dus ook 2x achter elkaar kan winnen :lol:
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door Dakloze »

Misschien een stomme vraag, maar je E-2 kan in principe toch gewoon indefinitely verlengd worden?
--
I route, therefore you are.
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door kaap koraal »

Nope is altijd maar voor 2 of 5 jaar en leid nooit naar een Green card, maar het bedrijf doet het niet echt geweldig vandaar.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door USInsider »

Je I-94 geeft aan hoe kang je in de US mag verblijven.
Je E-2 visum geeft recht toegang tot de US te vragen.
Je kunt dus in de US blijven zolang je I-94 geldig is ok al is je visum verlopen.
Je kunt echter niet de US verlaten want om terug te keren heb je een (ver)nieuw(d) visum nodig.
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door kaap koraal »

Dank je US insider maar bij een eventuele terug keer jaren later zullen ze die verlopen visum tegen je gebruiken , zo meneertje KK u heeft dan en dan uw visum overstayed ... of niet ??
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door Dakloze »

Dat denk ik niet want je visum is alleen nodig om het land binnen te komen. Bij een H1 of L1 extensie gaat dat ook zo: je visum in het paspoort kan verlopen zonder dat je illegaal in het land bent, want je hebt een geldige I-94. Zolang de voorwaarden van de I-94 nog geldig zijn is er niks aan de hand.
--
I route, therefore you are.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door USInsider »

Sorry voor de spelfouten....
Dakloze legt het overigens goed uit.

Je komt pas in de problemen als de I-94 is verlopen, want dan ben je illegaal in het land.
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door kaap koraal »

Zo dat kan ook maar klaar zijn : Appeal DENIED wel erg vreemd is en unfair niet alleen werd de zaak behandeld door hetzelfde field office
maar ook door de zelfde officer ?? Oftwel ik had 0,0 kans.
Laatste hoop is op de rechter hand in Washington van Rick Scott maar daar hoor ik ook weinig van .. laatste middel is wat ik al eerder zei Trumps golf resort te bezoeken aan de andere kust ..kan er altijd een leuk tripje van maken Mar-O-Lago here we come :))
Willem1
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door Willem1 »

Jemig wat rot...

Ik ben geen advocaat en wat ik nu ga zeggen kan heel goed een klok/klepel opmerking van mijn kant zijn (en als dat zo is, dan bied ik op voorhand mijn excuses aan voor het veroorzaken van onnodige ruis) - maar: kun je nog een Writ of Mandamus case aanspannen? Ik lees hier en daar dat het nog wel eens gebruikt wordt in uitzonderlijke immigratiezaken, en jouw geval lijkt me iig wel uitzonderlijk. Hier staat wat info: https://www.law.cornell.edu/wex/mandamus.
Gast

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door Gast »

Wat erg voor je Kaap!
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door Dakloze »

kaap koraal schreef:Appeal DENIED wel erg vreemd is en unfair niet alleen werd de zaak behandeld door hetzelfde field office
maar ook door de zelfde officer ?? Oftwel ik had 0,0 kans.
Dat komt omdat de officer niet de autoriteit heeft om de wetgeving te "overriden". DV visas zijn simpelweg gelimiteerd in aantal en zelfs al zou men daar een oplossing voor vinden, dan zit je nog met het probleem dat je buiten de FY window zit.

Het is niet eerlijk, maar er valt voor de gewone man (en daar vallen ook de USCIS werkslaven onder) niks aan te doen. Er is letterlijk en figuurlijk een Act of Congress voor nodig om dit te herstellen.
--
I route, therefore you are.
Gast

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door Gast »

Kaap, Trump is nu in Mar a Lago!! Ik zou vandaag nog gaan!!
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door meyem »

T zit wel vaker in Mar a Lago, hoor .... :lol: :wink:

Kaap, als je gaat: heel veel succes!!
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door kaap koraal »

Ik weet het ben al aan het pakken :lol: :lol:
Hij blijft vast tot en met het nieuwe jaar.

Hoorde wel van mijn advocaat dat als mijn appeal door mijn locale kantoor is afgewezen het ook nog naar USCIS hoofdkantoor gaat , maar
weinig tot geen kans geef ik me meer denk ik.
Gast

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door Gast »

https://www.ad.nl/buitenland/trump-valt ... ~a48c451b/
Hij keert naar eigen zeggen maandag (22.00 uur onze tijd) terug naar Washington. ,,Er is veel werk te doen, maar het wordt een fantastisch nieuwjaar'', aldus Trump.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10175
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door Hockey »

@Stormbreaker, wat heeft jouw bericht met het onderwerp van het topic te maken?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer