Reis henk van megen: wegbrengactie Chicago-L.A.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
henk van megen
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 aug 2017, 19:51
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis henk van megen: wegbrengactie Chicago-L.A.

Bericht door henk van megen »

Hallo allemaal,

Wij, Henk en Els, gaan voor de eerste keer naar Amerika en gaan daar in maart, 5 maart om precies te zijn, een camper wegbrengen van Chigago naar L.A.. Hiervoor hebben wij tot en met 22 maart. Nu zag ik dat meerdere deze actie gaan doen, de meeste doen hier langer over en hebben daarom ook een andere route. Ik heb vanmiddag met mijn zoon gezeten, die al een paar keer de zuidkust heeft aangedaan en mij wel aanbeveelde de parken daar te bezoeken. Hij is zelf nooit in het midden van Amerika geweest en vindt het dan ook lastig om daar aanbevelingen over te doen. Nu is onderstaande route tot stand gekomen met de vraag, of dit ten eerste realistisch is, en ten tweede of jullie hem ook zo zouden doen, of misschien bovenlangs zouden rijden via Kansas City en Denver?

Heel graag zien cq horen wij van jullie.

Groetjes, Henk en Els.

5/3 Aankomst Chigago, incl overnachting
6/3 transfer naar Middlebury, ophalen camper en doorrijden naar Springfield
7/3 Springfield-Memphis
8/3 Memphis
9/3 Memphis-Oklahoma
10/3 Oklahoma
11/3 Oklahoma-Amarillo
12/3Amarillo-Albuquerque
13/3 Albuquerque
14/3 Albuquerque-Lake Powell
15/3 Lake Powell, antelope canyon, horsehoe bend
16/3 Lake Powell-Zion
17/3 Zion-Las Vegas
18/3 Las Vegas
19/3 Las Vegas-Death Valley
20/3 Death valley-Sequoia
21/3 Sequoia
22/3 Inleveren camper in L.A. en terugvlucht
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Wegbreng actie Chigago-L.A.

Bericht door PSVwally »

Ik kan alleen maar meepraten of het laatste deel en dat gaat vrij vlot. Te vlot, zeker in die tijd van het jaar in mijn ogen.
Ik verbaas me wat dat je bv kiest voor 2 nachten Page en de Grand Canyon (toch een vd wereldwonderen) overslaat.
Verder kan het weer nog wat onstuimig zijn in die periode. Lake Powell zal je zeker niet in zwemmen en voor antelope canyon en de horseshoe bend heb je hooguit enkele uren nodig.

Death Valley - Sequoia is met een camper zeker 7u rijden en in de Sierra Nevada ligt dan grote kans nog veel sneeuw. Dan moet je zeker al sneeuwkettingen en dergelijke meenemen (en dat mag niet bij huurauto's en campers naar mijn weten).

Verder zal je de camper vaak 's ochtends al in moeten leveren. Dan wil je niet nog uren vooraf naar LA rijden.

Ik zou het denk ik allemaal wat zuidelijker houden vanaf Albuquerque in die periode. Of anders in ieder geval het stuk na Las Vegas aanpassen en bv via Mohave Desert en/of Joshua Tree NP naar LA rijden ipv via Sequoia
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wegbreng actie Chicago-L.A.

Bericht door Martin & Marianne »

Over het eerste stuk kan ik niets zeggen, maar voor het laatste stuk heb je niet heel veel tijd. Ik mis ook de Grand Canyon. Dat zou je na Albuquerque kunnen doen. Sequoia zou ik laten vallen; het zal in maart nog erg koud zijn, je hebt ook kans op sneeuw. Bovendien is de toegangsweg naar het park vanaf Three Rivers (de CA198) niet aan te raden voor campers langer dan 22 ft.
Je zult ook op de 21e al naar LA moeten rijden lijkt me, dus er is geen tijd voor Sequoia. Die dag zou je voor de GC kunnen gebruiken. Voor Page is 1 nacht voldoende. Als het goed weer is, is een extra dag Zion wel prettig, zeker als je zou willen wandelen. Of doe een overnachting bij Valley of Fire.

Misschien heb je iets aan het verslag van forumlid Elly; zij hebben ook een camper weggebracht in maart, vanaf Chicago (geen Chigago).

Marianne
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis henk van megen: wegbrengactie Chicago-L.A.

Bericht door Hans B »

Bedenk dat Albuquerque op 1600m hoogte ligt.
Het lijkt dan wel mooi zuidelijk maar verwacht s nachts dat het nog wel fris kan zijn in de camper.

Verder vind ik het voor 14dg een behoorlijke rit.
Zet de afstanden er eens achter en deel het door 55mph/90kmpu dan krijg je enig idee van reistijden (zonder de pauzes)
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis henk van megen: wegbrengactie Chicago-L.A.

Bericht door Marcopstal »

Eén ding is zeker, je moet naar het zuiden. Denver zou ik in maart toch maar uit het hoofd zetten.

Springfield - Memphis: 6 uur rijden. Geeft je weinig tijd om wat van St-Louis te zien waar je toch doorrijdt.
Memphis - Oklahoma City: 8 uur rijden of een volle dag dus. Zo fantastisch is Oklahoma City op zich nu ook niet. Ik zou dan ook, alles in acht genomen, eerder kiezen voor een meer zuidelijke route en richting Texas gaan. Dallas, San Antonio en zo naar Tucson. Van daaruit kan je richting Page en Grand Canyon, Las Vegas en Death Valley. Vergeet Sequoia, maart is echt nog wel te vroeg hiervoor met een camper. Rijd vanuit Death Valley naar LA.

Let, alles samen is dit ongeveer een 5500 km, reken op een 62 uur rijden dus. Gemiddeld elke dag dus iets meer dan 4 uur. Haalbaar uiteraard, maar toch goed gevuld.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
trudy
Amerikafan
Berichten: 322
Lid geworden op: 23 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: h.i.ambacht
Contacteer:

Re: Reis henk van megen: wegbrengactie Chicago-L.A.

Bericht door trudy »

Ik denk dat je de eerste dag Springfield, Illinois niet gaat halen. Reken maar dat het op zijn vroegst rond de middag is voordat je met de camper het terrein van de fabriek kunt afrijden. Daarna moet je nog boodschappen doen, want er is echt niks aan boord. Als alles heel erg mee zit, kun je dan om 2 uur gaan rijden en begin maart is het rond 6 uur echt wel donker. De afstand Middlebury naar Springfield is zo'n 300 mijlen, oftewel 480 kilometer. Dat ga je met een camper niet in 4 uur rijden. Wij hebben in 2013 een camper opgehaald en zijn toen via Route66 in 19 dagen naar LA gereden. Dat zou in een paar dagen korter ook nog wel kunnen maar jullie willen ook nog langs een aantal parken.
Ook de rit van Memphis naar Oklahoma is al gauw 470 mijl, dus een volle dag zo'n 750 kilometer jakkeren over de interstate. Als je de parken in het Westen wil zien, zou ik Memphis schrappen en via Springfield in een zo recht mogelijke weg naar Page rijden. Echt, de afstanden in Amerika zijn veel groter dan je zo denkt.
Ik weet niet wat je in Albequerque wil zien, dat je er een dag wil doorbrengen. Wij vonden Santa Fé veell leuker maar dat is natuurlijk persoonlijk. In het algemeen zou ik me - gezien jullie beperkte tijd - op een deel van de route concentreren en dat zijn dan wellicht de parken in het Westen.
trudy
Amerikafan
Berichten: 322
Lid geworden op: 23 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: h.i.ambacht
Contacteer:

Re: Reis henk van megen: wegbrengactie Chicago-L.A.

Bericht door trudy »

Nog ter aanvulling en anderen hebben het ook al aangestipt: je moet de camper de laatste dag 's morgens vroeg tussen 8 en 10 uur inleveren. Rond half 11 moet het inleverproces klaar zijn en gaat er aansluitend een transfer naar het vliegveld. Een en ander betekent wel dat je de avond tevoren al op een camping in de buurt moet zijn.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis henk van megen: wegbrengactie Chicago-L.A.

Bericht door Marcopstal »

trudy schreef:De afstand Middlebury naar Springfield is zo'n 300 mijlen, oftewel 480 kilometer.
Vreemd, bij mij is dit slechts 350 km.
trudy schreef:Als je de parken in het Westen wil zien, zou ik Memphis schrappen en via Springfield in een zo recht mogelijke weg naar Page rijden.
Dat is dan door de Rocky Mountains heen. En dat in het begin van de maand maart ???? Met een beetje pech raak je zelfs ingesneeuwd.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis henk van megen: wegbrengactie Chicago-L.A.

Bericht door Martin & Marianne »

Trudy zegt dan ook: zo recht mogelijk. :wink:
Ik denk dat ik ook zou kiezen voor even doorpakken in het begin. Je wilt ook niet op het laatst nog moeten haasten. Stel dat het ergens tegenzit. Dan liever de eerste dagen wat kilometers maken.
Zou het echt niet mogelijk zijn om via Denver en de I70 te rijden? Heb je dan veel kans op sneeuw?

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis henk van megen: wegbrengactie Chicago-L.A.

Bericht door Marcopstal »

De I70 zal wel altijd vrijgemaakt worden. Maart is de maand met gemiddeld de meeste sneeuwval voor Denver en omgeving.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
trudy
Amerikafan
Berichten: 322
Lid geworden op: 23 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: h.i.ambacht
Contacteer:

Re: Reis henk van megen: wegbrengactie Chicago-L.A.

Bericht door trudy »

Ik heb niet meer precies de afstand van Middlebury, Indiana naar Springfield, Illinois in mijn aantekeningen staan maar een snelle blik op Google maps leerde mij dat het ca. 300 mijl is, omgerekend 480 kilometer. Wel weet ik dat wij in 2013 na het ophalen van de camper en het doen van boodschappen die eerste dag niet verder zijn gekomen dan Kanakee Statepark, zo'n 150 mijl, oftewel 240 kilometer verder en dat het toen - eind maart - al donker of op zijn minst schemerig was. Met die ervaring in gedachten lijkt mij de camping nabij Springfield halen weliswaar niet onmogelijk maar voor zo'n eerste rijdag niet zo prettig. Met een camper schiet je nu eenmaal minder snel op dan met een gewone auto.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis henk van megen: wegbrengactie Chicago-L.A.

Bericht door Marcopstal »

Als het Middleburry Indiana is en niet Middleburry Illinois, dan klopt dat inderdaad. Maar dan is het toch niet meer Chicago ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
trudy
Amerikafan
Berichten: 322
Lid geworden op: 23 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: h.i.ambacht
Contacteer:

Re: Reis henk van megen: wegbrengactie Chicago-L.A.

Bericht door trudy »

Ja, het is Indiana.
Middlebury, Road Bear RV
423 N. Main Street
46540 Middlebury, Indiana

Vanaf het hotel nabij Airport Chicago zit je zo'n 3 uur in de bus naar de fabriek in Middlebury, althans zo was het in 2013.
henk van megen
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 aug 2017, 19:51
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis henk van megen: wegbrengactie Chicago-L.A.

Bericht door henk van megen »

Ha allemaal,

Sorry dat ik niet eerder gereageerd heb, maar als slager zeer drukke peiode gehad.
Gaan met jullie adviezen aan de slag.
Zal zo snel mogelijk laten weten wat we gaan doen. Alvast bedankt
henk van megen
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 aug 2017, 19:51
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis henk van megen: wegbrengactie Chicago-L.A.

Bericht door henk van megen »

Ha allemaal,

De eerste dag willen van Middlebury naar Crawfordsville is ongeveer 160 miles. Dit moet toch te doen zijn.
Dan lekker uitrusten en de indrukken van de camper verwerken en dan de volgende dag een goot stuk rijden.
van Crawfordsville naar Memphis. 7,5 uur, dan naar Oklahoma 6,5 dan Alberquerue
Dan heb ik al een groot deel gdeaan en kan ik rustig aan doen, ook als er zich problemen voordoen.

Hoor graag van jullie of dit een goed plan is,

groetjes Henk
ps nog een gezond 2018 en rijd voorzichtig
henk van megen
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 aug 2017, 19:51
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis henk van megen: wegbrengactie Chicago-L.A.

Bericht door henk van megen »

Hierbij een aangepast schema, we kiezen ervoor om de eerste dagen veel door te rijden en vooral van de natuur in het westen te genieten.
Hij ziet er als volgt uit:

5/3 Aankomst Chigago, incl overnachting
6/3 transfer naar Middlebury, ophalen camper en doorrijden naar Crawfordville
7/3 Crawfordville-Springfield
8/3 Springfield-Tulsa
9/3 Tulsa-Amarillo
10/3 Amarillo-Grants
11/3 Grants-Flagstaff
12/3 Flagstaff-Lake Powell, antelope canyon, horsehoe bend
13/3 Lake Powell-Bryce canyon
14/3 Bryce
15/3 Bryce- Zion
16/3 Zion
17/3 Zion-Las Vegas
18/3 Las Vegas ( tour naar grand canyon)
19/3 Las Vegas-Death Valley
20/3 Death valley
21/3 LA
22/3 Inleveren camper in L.A. en terugvlucht

Wij horen graag hoe jullie hierover denken!

Henk en Els
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis henk van megen: wegbrengactie Chicago-L.A.

Bericht door PSVwally »

Waarom een tour naar de GC vanuit Vegas als je in Flagstaff komt?? Dan zit je er een 1,5u vandaan? Als Vegas je niet interesseerd, want je wil op die dag die tour doen, zet dan tussen Flagstaff en Page een nacht GC
South rim
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis henk van megen: wegbrengactie Chicago-L.A.

Bericht door Martin & Marianne »

Het eerste deel kan ik niet beoordelen qua haalbaarheid, maar het is wel mooi om voldoende tijd hebt voor het zuidwesten.
Wat ga je in Flagstaff doen? waarom niet doorrijden naar de Grand Canyon? (gebruik in googlemaps daarvoor Grand Canyon Village). Waarom zou je dat vanuit Las Vegas doen? En hoe?
Tussen Zion en Las Vegas zou je nog een overnachting kunnen doen in Valley of Fire.
Mischein is het niet gek om een cmaping in Zion vast te leggen; het is daar altijd druk, en de plaatsen zijn schaars omdat er wekzaamheden zijn op Watchman.
Je kunt twee weken voor aankomst tijd ook South Campgournd boeken. zie https://www.nps.gov/zion/planyourvisit/ ... ground.htm. Reserveren gaat via http://www.recreation.gov.
Een alternatief is de camping in Springdale, zie https://www.zioncamp.com.

Paul is me al voor zie ik. :wink:

Marianne
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis henk van megen: wegbrengactie Chicago-L.A.

Bericht door Hans B »

Van Middlebury (ILL) naar Crawfordsville (ILL) ligt toch de verkeerde kant op als je (globaal) richting St.Louis (MIS) gaat rijden.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
trudy
Amerikafan
Berichten: 322
Lid geworden op: 23 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: h.i.ambacht
Contacteer:

Re: Reis henk van megen: wegbrengactie Chicago-L.A.

Bericht door trudy »

De fabriek van Road Bear staat in Middlbury, Indiana, verwarrend genoeg, niet in Illinois. Het is dan ook zo'n drie uur met de bus vanaf het hotel in Chicago naar de Road Bear locatie. Adres: Middlebury, Road Bear RV, 423 N. Main Street, 46540 Middlebury, Indiana.
Crawfordsville, Illinois is zo'n 150 mijl vanaf de fabriek. Dat moet haalbaar zijn, evenals de rit de volgende dag naar Springfield, Missouri. Dat is zo'n 450 mijl, een flinke rijdag dus.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer