Baby/kind 13 maanden in camper

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
MM83-EAGLE
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 sep 2017, 01:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door MM83-EAGLE »

Inmiddels heb ik een bevredigend antwoord gekregen van alle partijen (Tioga Tours, Best Time RV etc.) en ga ik met een gerust hart op reis.
We hebben geboekt via Best Time RV en er is ruimte voor een stoeltje met safety anchor point. Deze kan met een tweepuntsgordel worden bevestigd.
In het campertype D22 of E23 kunnen de stoeltjes zowel rear facing als forward facing worden geïnstalleerd, dus je kunt in elke staat reizen conform de regels. Naar ik heb begrepen kun je alleen nog bij Road Bear en Best Time RV veilig en conform de regels reizen. Road Bear verhuurt geen kinderzitjes, Best Time RV wel. Overigens kopen wij ter plaatse een nieuw zitje (wel zo fris en veilig) en laten het bij het verhuurstation afleveren.
Staat verder natuurlijk los van de discussie of een camper een veilig vervoermiddel is of niet. De C-klasse campers zijn wel veiliger dan de grotere types, maar ik was niet van plan om een crashtest te doen ... :wink:
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door hemmie »

Bedankt voor de aanvulling. Het zal wel te maken hebben met het type heupgordel dat er in zit, of je veilig een stoeltje kunt installeren, want anders zou het in elke camper moeten kunnen. Misschien kun je na floop nog laten weten of het stoeltje inderdaad makkelijk en stevig te installeren was?
Terug in Texas!
Gast

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door Gast »

@mm83-eagle: Ik vond dit trouwens in de algemene voorwaarden van Best Time RV:
Customer Responsibility with CDW = Collision Damage Waiver and VIP = Vacation Interruption Protection (included in daily rental rates)
In the absence of CDW, all loss or damage to the vehicle while on rent, whether or not due to the fault of customer, customer’s responsibility for direct and accidental loss (including theft and vandalism) or damage to the vehicle is unlimited. That is, customer is responsible for all loss or damage.

For Renter’s benefit, all daily rental rates for all vehicles includes Collision Damage Waiver (CDW) and Vacation Interruption Protection (VIP). With CDW, the customer’s responsibility for accidental damage, theft and vandalism (police report is required) to the vehicle shall be reduced to USD 1,000.00 per occurrence, provided customer has complied with the terms and conditions (including the obligation to procure a police report) and is not otherwise in breach.

CDW does not apply to overhead, undercarriage, or back up damage, which shall be considered negligent damage and the sole responsibility of customer. Customer’s responsibility of USD 1,000.00 shall not apply to loss of use, administrative fees, diminution of value, or towing, impound and storage costs. Customer’s USD 1,000.00 responsibility shall be strictly enforced.

CDW and VIP coverage is void (I) if customer fails to file an accident/damage police report, or (II) if vehicle is used in violation of the terms of the rental contract.
Deposit for all rentals is USD 1,000.00 (will strictly be enforced, authorized / not charged)
Kortom, altijd eigen risico van maximaal $1,000 bij diefstal, vandalisme en schade (je moet zelfs een politie rapport overleggen), en bij schade aan onder- en bovenkant alsmede schade door achteruitrijden, geldt dat het voor eigen risico van de huurder is.

Nog een reden om te overwegen als je een RV huurt....los van de kinderen veilig in de RV kunnen vervoeren...

Als je een auto huurt, is in ieder geval alles verzekerd, met $0 eigen risico....
MM83-EAGLE
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 sep 2017, 01:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door MM83-EAGLE »

Natuurlijk zal ik na afloop van de reis laten weten of het inderdaad echt zo makkelijk was als het nu lijkt ... ;-)

De reis zal pas in september 2018 plaatsvinden, dus jullie moeten nog even geduld hebben. Ik zoek graag alles vooraf uit. Dank ook voor het sturen van de voorwaarden, die had ik natuurlijk al gezien. Het eigen risico is redelijk standaard wanneer je een RV huurt. Overigens is schade aan de bodem (i.v.m. onverharde wegen) altijd uitgesloten. Dit geldt ook vaak voor standaard huurauto's trouwens. Ik zit er nog over te twijfelen om het eigen risico af te kopen, danwel hier een verzekering via Europeesche of Unigarant voor af te sluiten.

Uiteindelijk zijn er overigens maar 2 goede verhuurders in mijn optiek : Best Time RV en Road Bear. De rest is veelal goedkoper, maar qua service en kwaliteit en leeftijd van de camper lever je ook behoorlijk in. Die gok neem ik liever niet.
Gast

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door Gast »

MM83-EAGLE schreef:Overigens is schade aan de bodem (i.v.m. onverharde wegen) altijd uitgesloten. Dit geldt ook vaak voor standaard huurauto's trouwens.
Het gaat niet om onverharde wegen alleen (dit is idd bij huurauto’s ook uitgesloten), echter als je bv. op de scenic route bij Monumemt Valley (of een andere weg met een officieel wegnummer) met je RV door een kuil rijdt, of over een steen, en je hebt schade, dan heb je met een RV wel een probleem en kost het je altijd eigen risico.
Gebruikersavatar
sanne.eversdijk
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 sep 2017, 22:17

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door sanne.eversdijk »

Interessant om te lezen allemaal! Stof tot nadenken....

Het is ons plan om a.s. (!) november weer een trip te maken, met camper en baby van 8 maanden... In onze auto hier in NL vervoeren we de kleine in zijn maxi cosi die in een 'easy base' geklikt wordt, die weer vast zit met een gordel. (Er zijn twee varianten; één met isofix systeem wat dus sowieso niet kan in een camper en een ander die bevestigd wordt d.m.v. een gordel.)
Zie deze foto voor de 'gordel variant': Afbeelding

Ik dacht er zelf eigenlijk aan om deze mee te nemen en te bevestigen in een camper. Dit leek mij ideaal, maar wellicht denk ik véél te simpel?!

Groetjes,
Sanne
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door hemmie »

Eerste vraag is dus welke verhuurder je wil gebruiken. Geeft die verhuurder aan dat je er geen achterwaarts stoeltje in kunt bevestigen, of dat je geen kind onder de 2 jaar er in mag vervoeren, dan heb je een probleem. Daarnaast zul je moeten nagaan of het stoeltje (of de base) die je wil gebruiken daadwerkelijk met een 2-puntsgordel kan/mag worden vastgezet. Dat is bij Nederlandse stoeltjes meestal niet het geval (of het echt niet kan is de vraag, maar meestal staat in de handleiding dat het niet kan/mag), dus dan zul je voor een Amerikaans stoeltje moeten gaan, en dus vooraf goed uitzoeken dat het stoeltje dat je koopt ook daadwerkelijk achterwaarts met 2-puntsgordel vastgezet kan worden.
Terug in Texas!
MM83-EAGLE
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 sep 2017, 01:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door MM83-EAGLE »

Klopt helemaal. Natuurlijk zal ik na afloop even laten weten hoe het ons is bevallen en of het inderdaad allemaal is gegaan zoals gepland. Het blijft spannend zo'n eerste camperreis, helemaal omdat alles ook voor de kleine meid top geregeld moet zijn. We hebben de D22 van Best Time RV gehuurd voor eind september/begin oktober 2018 (16 dagen camperhuur voor een trip van 23 dagen). Een stoeltje kopen we het liefst zelf (Walmart ofzo), maar huren is eventueel ook een optie. We twijfelen wel nog een beetje over de route. Start- en eindpunt liggen inmiddels wel al vast, de vluchten zijn geboekt. Heen vliegen we op San Francisco en terug vanuit Las Vegas via Los Angeles. De eerste 3 nachten en de laatste 3 nachten verblijven we in hotels.
Bluebonnet
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 06 aug 2017, 13:57

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door Bluebonnet »

Hoe en waar gaan jullie het stoeltje installeren?

Walmart heeft een redelijk aanbod van stoeltjes, maar als je een stoeltje zoekt dat met heupgordel kan worden vastgezet is het waarschijnlijk een goed idee om dat van te voren te bestellen.
rkrythe
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 okt 2014, 22:15
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door rkrythe »

Wij gaan volgend jaar ook weer naar de VS :D en dit keer met onze dochter die dan ongeveer 13 maanden is.
Aangezien ze een eigen stoel in het vliegtuig heeft kopen we hier in Nederland een geschikte stoel (Romer Eclipse)
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door hemmie »

He, dat is een mooie, wist niet dat er Europese stoeltjes waren die met 2-puntsgordel vast konden worden gezet. Goede tip!
Terug in Texas!
Gast

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door Gast »

Die stoel kan alleen niet backward facing worden gemonteerd, dus ik vraag me af of je daarmee alsnog niet in de problemen komt in een RV.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door hemmie »

Ja, je hebt gelijk inderdaad, dat was ik in mijn enthousiasme vergeten. Al is het voor kinderen vanaf 2 jaar en in sommige staten wel een oplossing.
Terug in Texas!
rkrythe
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 okt 2014, 22:15
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door rkrythe »

Wij komen niet in Californië dus is het (juridisch) geen probleem.
In het vliegtuig moet ze goed kunnen zitten dus hebben we toch deze stoel nodig.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door hemmie »

Voor in het vliegtuig vind ik persoonlijk de Cares een hele fijne oplossing. Maar als je een stoel meeneemt kun je die idd in het vliegtuig gebruiken. Bedenk je wel dat een stoel vastzetten in het vliegtuig niet makkelijk is, en het is vrij krap. Onze stoel kon niet meer in de ligstand, en we moesten oppassen dat kind niet tegen de stoel ervoor kon schoppen (heb ik zelf een gruwelijke hekel aan, dus ik doe er alles aan om te voorkomen dat mijn kind dat doet.

Er zijn meer staten die rear-facing voor kinderen onder de 2 verplicht stellen, niet alleen California, dus kijk dat goed na!
Terug in Texas!
Bluebonnet
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 06 aug 2017, 13:57

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door Bluebonnet »

"9 states (California, Connecticut, New Jersey, New York [eff. 11/01/2019], Oklahoma, Oregon, Pennsylvania, Rhode Island and South Carolina) require children younger than two be in a rear-facing child seat."
rkrythe
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 okt 2014, 22:15
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door rkrythe »

Uiteraard heb ik dat uitgezocht. In de staten waar wij heen gaan is het niet verplicht.
Zo'n cares harnas lijkt mij juist niet zo geschikt om bijv. te kunnen slapen.
Karin7300
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 apr 2014, 17:15
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door Karin7300 »

MM83-EAGLE schreef: We hebben geboekt via Best Time RV en er is ruimte voor een stoeltje met safety anchor point. Deze kan met een tweepuntsgordel worden bevestigd.
In het campertype D22 of E23 kunnen de stoeltjes zowel rear facing als forward facing worden geïnstalleerd, dus je kunt in elke staat reizen conform de regels. Naar ik heb begrepen kun je alleen nog bij Road Bear en Best Time RV veilig en conform de regels reizen. Road Bear verhuurt geen kinderzitjes, Best Time RV wel.:
Ik schrik van dit onderwerp! Wij willen graag met onze zoon een roadtrip maken in mei/juni, wanneer hij 11 maanden is. We zijn van plan naar Canada te gaan. Bedankt voor alle waarschuwingen! Ik ga uitzoeken hoe het in British Columbia en Alberta zit met wetgeving, veiligheid en verhuurders. Ik hoop dat verhuurders in Canada goede voorzieningen hebben voor baby's, het schijnt er wel extreem kindvriendelijk te zijn. Een roadtrip lijkt me voor een baby veel leuker met een camper (eigen bedje/plekje voor de hele reis) dan steeds weer een ander hotel.
2008 Noordoosten en Oost Canada
2010 New York
2012 Oregon - California
2013 New York
2014 Texas - Tennessee - Louisiana
2015 Washington DC -> Las Vegas
2018 West Canada ?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door hemmie »

Als je voor de baby zelf een bedje meeneemt zal het voor de baby weinig uitmaken of je in een camper of in een hotelkamer slaapt, ook in een hotelkamer is het dan altijd hetzelfde bed.
Een baby onder de 1 jaar zal sowieso in een achterwaarts stoeltje moeten, als je een Nederlandse stoel meeneemt in principe dus een groep 0 stoel (maxi-cosi). Dan zul je dus goed moeten nagaan of je die kunt vastzetten in de camper.
Terug in Texas!
Gast

Re: Baby/kind 13 maanden in camper

Bericht door Gast »

Overigens denk ik toch dat je een beslissing maakt op grond van het bieden van maximale veiligheid voor je kleintje, en laat je je hopelijk niet leiden door wetgeving??? :shock:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer