Alleen op reis, met campervan?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Alleen op reis, met campervan?

Bericht door Martin & Marianne »

Linda85 schreef: Marianne, volgens mij zijn jullie eeuwig jong, én avonturiers!
We voelen ons zeker jong! En het kamperen is dit jaar zo goed bevallen dat we dat waarschijnlijk nog wel eens gaan doen.
Zo'n camper van lijkt me ook wel wat.

Marianne
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4815
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Alleen op reis, met campervan?

Bericht door michelly »

Kijk voor inspiratie eens op de site van forumlid Miranda (appelsap). Zij reist ook vaak alleen met een tentje.
https://mirandaopreis.wordpress.com/
Linda85
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 feb 2012, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Alleen op reis, met campervan?

Bericht door Linda85 »

Heel leuk, bedankt Michelly!
Afbeelding
nancywittebols
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 07 jun 2011, 11:39
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Alleen op reis, met campervan?

Bericht door nancywittebols »

Ik ben ook al een paar keer in het zuidwesten alleen op reis geweest. Ik huur dan meestal een standard SUV, waar ik dan de achterbank naar beneden doe en er een opblaasbaar matrasje in leg (ik ben wel relatief klein 1m55). Als vrouw alleen voel ik me dan toch veiliger, zeker omdat ik zo nu en dan ook "wild" kampeer. Heb op campings in de parken al op 'tent-only' plaatsen geslapen in mijn auto. Nog geen problemen mee gehad. Ik vind het ook gemakkelijk dat ik na een vermoeiende dag mijn tent niet meer moet opzetten. Ik wissel wel af. Zo nu en dan slaap ik in een hotel. Dit jaar doe ik hetzelfde. Nog een voordeel: toch iets minder geluidsoverlast van snurkers op de camping, wanneer ik in de auto slaap.

P.S. Indien je een opblaasbare matras gebruikt (thermarest of zo) in de auto, laat het dan niet volledig opgeblazen in de zon liggen in de auto, want zo kan het onbruikbaar worden.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4815
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Alleen op reis, met campervan?

Bericht door michelly »

nancywittebols schreef:Nog een voordeel: toch iets minder geluidsoverlast van snurkers op de camping, wanneer ik in de auto slaap.
We hebben toch al veel gekampeerd maar daar nooit last van gehad. De enige keer die ik me zo herinner was in de canvastenten van Camp Curry die gewoon tegen elkaar aan staan. Meestal zijn kampeerplekken toch wel een stuk ruimer.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Alleen op reis, met campervan?

Bericht door PSVwally »

De neus van de man (of vrouw :shock: ) in de kamer langs ons in the view hotel bij Monument Valley ging echt dwars door onze muur en heeft ons moeite gekost om in slaap te komen. Sommige mensen hebben 's nachts echt een turboprop aanstaan :roll:
Gast

Re: Alleen op reis, met campervan?

Bericht door Gast »

Paul, had jij niet die noise cancelling head set? Of helpt dat niet tegen snurkende buren? :offtopic:
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Alleen op reis, met campervan?

Bericht door PSVwally »

Ehh nee dat was ik niet en ik zet zo’n ding ook niet op mn hoofd als ik ga slapen :wink:
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Alleen op reis, met campervan?

Bericht door Old Faithful »

Groet,

Old Faithful
Linda85
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 feb 2012, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Alleen op reis, met campervan?

Bericht door Linda85 »

Jullie zijn leuk :D
Afbeelding
Linda85
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 feb 2012, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Alleen op reis, met campervan?

Bericht door Linda85 »

Ha ik kom mijn eigen topic weer eens tegen! Ik weet niet of er interesse voor is, maar ik ben ondertussen geweest (juli 2018) en mijn reisverslag staat op Polarsteps, op dit forum te vinden onder de externe reisverslagen.

Ik ben van Las Vegas via Valley of Fire, Salt Lake City, Craters of the Moon, Yellowstone, Grand Tetons, Dinosaur, Moab, Capitol Reef, en weer terug naar Vegas gereden. Muziekje aan, en gaan! Ik heb er 22 dagen over gedaan.

Ik heb uiteindelijk toch gekozen voor de combi huurauto tent, en een aantal overnachtingen in een motel, vooral op doorreislocaties. Ik heb me nauwelijks onveilig gevoeld, hoewel je soms dingen hoort wanneer je in je tent ligt, maar na mezelf streng toe te hebben gesproken doe ik dan weer normaal :lol: Een paar keer liep ik ergens waar ik mij in verband met beren beter had moeten aansluiten bij een groepje.. maar over het algemeen heb ik overal voorzichtig gehandeld. Een paar avonden regende het op de camping, dan is het wel een beetje saai alleen, maar een boek en wijn helpt wel. 8)

Ik heb een fantastische reis gehad en ga het zeker weer doen! Een campervan (zoals de Jucy's, geen grote) lijkt me nog steeds tof, misschien kom ik ooit een goede aanbieding tegen ofzo. Mijn volgende Amerika trip wordt denk ik naar de Deep South, lijkt me superleuk (tips welkom)!

Doei!
Afbeelding
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Alleen op reis, met campervan?

Bericht door jojostravelusa »

De truckcamper van Cruise America is echt niet zo groot en ze rijden heel comfortabel. Gewoon een flinke auto, net veel anders dan een busje. Alleen wat hoger. Mij lijkt het ideaal voor 1 persoon, want voor 2 vind ik ze van Cruise al wat klein worden. In vergelijking met de truckjes van Canadream of Fraserway in Canada.
Waar je dan wel rekening mee moet houden is dat niet elke verhuurlocatie ze heeft. Als je nu naar prijzen voor augustus 2019 kijkt, zijn ze best aan de prijs, maar het is altijd beter om een camper tenminste een jaar van tevoren te boeken. Dan heb je de gunstigste flextarieven.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer