Vraag aan camperreizigers betreffende drukte met parkeren.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2163
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Vraag aan camperreizigers

Bericht door jojostravelusa »

V.w.b. beren verschilt het nogal hoe er op campings mee omgegaan wordt. In Sugar Pine Point State Park moesten we alles uit de camper halen en in de bearbox doen. In Yosemite hoefde dat niet omdat we een camper hadden en die zou voldoende beschermen. Op de Black Canyon Campground in het Hyde Park National Forest bij Santa Fe stonden overal waarschuwingen dat je niets moest laten liggen en alles veilig moest opbergen, maar bearboxen waren er niet. Wel beaarproof vuilnisbakken. Er waren veel mensen met een tent, dus ik denk dat die best een uitdaging hadden.
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vraag aan camperreizigers

Bericht door AnitaV »

Alles wat ruikt dus goed opbergen in de koelkast. Heb ik het goed onthouden dat het ook bv om zeep gaat?

@ sandwitch we nemen weer een 22-25 ft camper. Die is groot genoeg voor ons.
Ik ga er eens werk van maken om de reviews te lezen.

Er is nog genoeg tijd, we gaan pas in 2019. Nu nog met zijn tweetjes praten of we in juni of september gaan. In begin juni schijnen de watervallen in Yosemite nog mooi te zijn maar dan is misschien de Tioga Road nog niet open. Voor de herfstkleuren die we in Colorado zo mooi vonden hoeven we het nu geloof ik niet te doen.
Een kampeervakantie in Frankrijk vraagt in ieder geval veel minder beslissingen :D Er is zoveel moois te zien, maar we willen ook nog graag landen buiten Amerika zien dus ieder jaar naar Amerika gaat hem niet worden,
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vraag aan camperreizigers

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind juni wel erg mooi. Lange dagen en mooie watervallen. En als je Yosemite zo laat mogelijk doet is de Tioga Pass vrijwel zeker open.
Beren schijnen zeep ook lekker te vinden inderdaad. Of je dat nu in de koelkast moet leggen weet ik niet. :wink: Volg gewoon de instructies in de parken, dan komt het wel goed. :thumbup:

Marianne
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vraag aan camperreizigers

Bericht door AnitaV »

@ Marianne
Wordt het niet te heet in juni? Ik heb het gevoel dat het in september minder warm is maar waarop ik dat baseer weet ik eigenlijk niet. We gaan, denk ik, het klassieke rondje doen met enkele uitbreidingen. We hebben Moab al een keer gezien maar wellicht met een Jeep de Shafer trail doen? We vonden Canyonlands vorig jaar erg mooi. Vanuit Monument valley is het niet heel ver weg. Wat een luxe probleem......
Ik denk dat we ongeveer vier á vijf weken weg willen. Overal ruim de tijd voor nemen, dus ik ga volgend jaar eens kijken welke route het wordt.

De shuttelbus in Sequioa rijdt tot begin september lees ik. Betekent dat dat je daarna met de camper zelf op stap moet? Zo ja, makkelijk parkeren?
Dan kunnen we wellicht niet naar Moro Rock of Crescant Meadow want het wordt niet aangeraden voor voertuigen langer dan 6.70m. Iemand ervaring mee?
Maakt het voor de huur van een camper nog verschil of je in juni of september gaat? De vorige keer camper en vlucht geboekt via Jan Doets maar nu ga ik alles lekker zelf regelen omdat we nu meer tijd hebben.

Ik ben nogal virtueel ingesteld en zie meteen een schuimbekkende beer voor mij als hij zeep gegeten heeft :P
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2163
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Vraag aan camperreizigers

Bericht door jojostravelusa »

Het maakt voor de huur van de camper vooral uit wanneer je boekt. Hoe vroeger hoe beter, dan val je in een lagere flexrate. Wij doen het altijd ongeveer een jaar van tevoren. Waar je ook rekening mee moet houden is dat de verschillende verhuurders verschillend omgaan met de flexrates. Voor Cruise America geldt bv. dat de prijs op de eerste dag van huur geldt voor de hele periode. Bij andere kan het zo zijn dat de prijs na een x-aantal dagen omhoog gaat omdat je in een andere periode terecht komt. Dan krijg je dus een samengestelde prijs (deel voorseizoen, deel hoogseizoen bv.).
HenkenHenny
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 dec 2016, 17:16
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vraag aan camperreizigers betreffende drukte met parkeren.

Bericht door HenkenHenny »

Wij hebben afgelopen zomer in juni/julie een rondje zuidwesten gereden en hebben geen parkeerproblemen ondervonden.
In Yosemite en Grand Canyon hebben we overnacht in het park. Verder hadden we thuis al wel vooruit gereserveerd in San Francisco en Zion. De andere campings heb ik tijdens de vakantie onderweg gereserveerd of gewoon aan de receptie gevraagd. Op 1 camping na (in Needles tijdens weekend van 4 juli) was er overal nog een plaats voor onze C25. Na sluitingstijd van de receptie hing er vaak een overzichtje van beschikbare plaatsen en konden we de volgende dag afrekenen.
BobvdMeij
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 jan 2018, 16:43
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vraag aan camperreizigers betreffende drukte met parkeren.

Bericht door BobvdMeij »

@HenkenHenny

Mag ik vragen waar jullie in SF hebben gereserveerd? Wij hebben alle stops van onze hele reis inmiddels vastgelegd naar komen er bijna niet uit in SF. Wij overwegen een camping buiten SF (Anthony Chabot) maar vanaf daar is een directe verbinding niet mogelijk. Met de RV door SF is ook geen optie uiteraard. We bekijken nu de mogelijkheden om de RV overdag in de buurt van een BART station te parkeren en met de trein richting downtown te gaan. Maar ook dat valt nog niet mee en elk ander idee is van harte welkom!
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Vraag aan camperreizigers betreffende drukte met parkeren.

Bericht door Marenko »

Voor een camping in SF zou ik kiezen voor Marin rv park.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer