Stoel kiezen voor de Lufthansa A380

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
FamilieB
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 mei 2017, 18:54
Aantal x V.S. bezocht: 1

Stoel kiezen voor de Lufthansa A380

Bericht door FamilieB »

Wij vliegen dit jaar met de a380 van Lufthansa naar Miami, vorig jaar met de a380 van BA naar LA(boven gezeten 2 aan 2 prima!) maar Lufthansa heeft volgens mij een andere indeling boven. Wie heeft daar ervaring met Lufthansa a380, buiten de reviews van seatguru.com? We vliegen met een gezin van 4.
Gast

Re: Stoel kiezen voor de Lufthansa A380

Bericht door Gast »

Als je een boekingsnummer hebt kun je inloggen op de Lufthansa site.

Daar kun je je boeking aanpassen, en dus ook je seats uitkezen. Wij vliegen in mei 2018 ook met de Lufthansa A380 naar Miami, ik kan geen seats op het upperdeck vastleggen, maar je kunt daar wel de layout zien. Volgens mijn info op de site is het 2-4-2 boven.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Stoel kiezen voor de Lufthansa A380

Bericht door Harry »

Wij hebben dit jaar met de Lufthansa A380 gevlogen, inderdaad 2-4-2 boven. Erg prettige vluchten gehad. :thumbup:
henk_jan
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 mei 2017, 10:10
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Stoel kiezen voor de Lufthansa A380

Bericht door henk_jan »

Ik lees graag even mee.

Wij vliegen namelijk 29 maart 2018 met de A380 van Lufthansa van LAX naar MUC.
Het inloggen op de site lukt me nog wel, maar verder dan dat kom ik ook niet, er is geen enkele stoel te reserveren, beneden niet en boven niet.

We zouden wel graag boven willen zitten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Stoel kiezen voor de Lufthansa A380

Bericht door Harry »

Heb je rechtstreeks geboekt bij Lufthansa?
Gebruikersavatar
Mark & Martine
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 01 jul 2005, 20:12

Re: Stoel kiezen voor de Lufthansa A380

Bericht door Mark & Martine »

Wij zijn afgelopen jaar met dit toestel naar Miami gevlogen en hadden stoelen op het bovendek in de economy vastgelegd (en betaald) maar daar zijn we voor vertrek weer uitgeknikkerd :-( Hoe dat kan heeft niemand mij kunnen vertellen, maar verder was het een prima vlucht :thumbup:
henk_jan
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 mei 2017, 10:10
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Stoel kiezen voor de Lufthansa A380

Bericht door henk_jan »

Harry schreef:Heb je rechtstreeks geboekt bij Lufthansa?
De tickets zijn geboekt door TiogaTours.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Stoel kiezen voor de Lufthansa A380

Bericht door Harry »

Dan moet Tioga de stoelen vast kunnen leggen, dit is niet gratis, je betaald € 25 per stoel per vlucht.
henk_jan
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 mei 2017, 10:10
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Stoel kiezen voor de Lufthansa A380

Bericht door henk_jan »

Dank voor je reactie.

Zal vandaag even verzoek sturen naar Tioga.
Afbeelding
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Stoel kiezen voor de Lufthansa A380

Bericht door PSVwally »

Mark & Martine schreef:Wij zijn afgelopen jaar met dit toestel naar Miami gevlogen en hadden stoelen op het bovendek in de economy vastgelegd (en betaald) maar daar zijn we voor vertrek weer uitgeknikkerd :-( Hoe dat kan heeft niemand mij kunnen vertellen, maar verder was het een prima vlucht :thumbup:
Dat is idd wel vreemd. Ik neem aan dat je wel de reserveringskosten terug hebt gevraagd?
Ik zat vorig jaar achterin boven op de 2e rij omdat de 1e rij niet online in te checken was.
Bij de balie aangekomen vroeg de dame of alles naar wens was voor de terugvlucht. Dus ik vroeg of de eerste rij vol zat. Nee, toen nog lang niet dus heeft ze me naar voren omgezet. En zonder kosten. Zo kan het dus ook.
FamilieB
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 mei 2017, 18:54
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Stoel kiezen voor de Lufthansa A380

Bericht door FamilieB »

We hebben direct bij Lufthansa geboekt(€400,- pp!) en helaas alles boven zit al vol. Dan maar in het midden, met zijn 4en. Maar vooraan /midden/achteraan een rij kiezen?
Gast

Re: Stoel kiezen voor de Lufthansa A380

Bericht door Gast »

PSVwally schreef:
Mark & Martine schreef:Wij zijn afgelopen jaar met dit toestel naar Miami gevlogen en hadden stoelen op het bovendek in de economy vastgelegd (en betaald) maar daar zijn we voor vertrek weer uitgeknikkerd :-( Hoe dat kan heeft niemand mij kunnen vertellen, maar verder was het een prima vlucht :thumbup:
Dat is idd wel vreemd. Ik neem aan dat je wel de reserveringskosten terug hebt gevraagd?
Ik zat vorig jaar achterin boven op de 2e rij omdat de 1e rij niet online in te checken was.
Bij de balie aangekomen vroeg de dame of alles naar wens was voor de terugvlucht. Dus ik vroeg of de eerste rij vol zat. Nee, toen nog lang niet dus heeft ze me naar voren omgezet. En zonder kosten. Zo kan het dus ook.
Hebben wij ook gehad. Gereserveerd boven en betaald maar daarna toch eruit gehaald (na een paar maanden).
Konden geld terug krijgen of alsnog een andere stoel beneden. Reden ben ik nooit achter gekomen.
Gebruikersavatar
Bostonlover
Amerikafan
Berichten: 371
Lid geworden op: 12 sep 2006, 21:19
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Stoel kiezen voor de Lufthansa A380

Bericht door Bostonlover »

Ik weet niet of jullie met kleine kinderen reisden, maar dat kan nog wel eens de oorzaak zijn. Boven houden ze het liever rustig ook i.v.m. de hogere klasses die daar zitten.
Afbeelding
[/url]
Gast

Re: Stoel kiezen voor de Lufthansa A380

Bericht door Gast »

Nee geen kleine kinderen, allen ouder dan 21 jaar. Wat ik schreef we kregen hier nooit antwoord op waarom.
phoonke
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 25 jan 2011, 23:29
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Stoel kiezen voor de Lufthansa A380

Bericht door phoonke »

henk_jan schreef:
Harry schreef:Heb je rechtstreeks geboekt bij Lufthansa?
De tickets zijn geboekt door TiogaTours.
Ik heb deze ochtend geboekt via expedia en na 10min had ik al de gegevens die ik nodig had. Ik heb op de site van lufthansa mijn stoelen kunnen reserveren zonder problemen mits betaling of course.
Wel stond er wel duidelijk op dat ik niet rechtreeks met hun had geboekt, maar dat is mijn ogen bijzaak.

Greets
Koen
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
Gebruikersavatar
Audrey
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 mar 2014, 19:51
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Antwerpen

Re: Stoel kiezen voor de Lufthansa A380

Bericht door Audrey »

jarjarbinks schreef:
PSVwally schreef:
Dat is idd wel vreemd. Ik neem aan dat je wel de reserveringskosten terug hebt gevraagd?
Ik zat vorig jaar achterin boven op de 2e rij omdat de 1e rij niet online in te checken was.
Bij de balie aangekomen vroeg de dame of alles naar wens was voor de terugvlucht. Dus ik vroeg of de eerste rij vol zat. Nee, toen nog lang niet dus heeft ze me naar voren omgezet. En zonder kosten. Zo kan het dus ook.
Hebben wij ook gehad. Gereserveerd boven en betaald maar daarna toch eruit gehaald (na een paar maanden).
Konden geld terug krijgen of alsnog een andere stoel beneden. Reden ben ik nooit achter gekomen.
Hebben wij ook voorgehad dit voorjaar. Stoelen boven geboekt (en betaald) en een paar maanden later zaten we ineens beneden en ver uit elkaar. Mijn vriend vooraan in het vliegtuig en ik achteraan. Ik heb gebeld met Lufthansa en bleek, na een halfuur zoeken :roll: , dat er een systeemfout geweest was waardoor alle gereserveerde stoelen op het bovendek gereset waren. Onze oorspronkelijke stoelen waren al bezet, maar er waren er gelukkig nog andere vrij.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Stoel kiezen voor de Lufthansa A380

Bericht door Vito »

Ik haal dit topic nog even naar boven.

In december vlieg ik ook met de A380 naar Miami. Ik heb stoelen op het bovendek vastgelegd op de achterste rij. Maar ik twijfel nu om meerdere redenen. Ten eerste de turbulentie en ten tweede de wachttijd bij immigrations.
Ik neem aan dat je als je op het bovendek zit, je als een van de laatsten in de rij boor immigrations aanschuift?
En wat hebben jullie gemerkt van turbulentie?
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Stoel kiezen voor de Lufthansa A380

Bericht door Harry »

Wij hadden heel weinig last van turbulentie op onze vlucht van La naar Frankfurt, en bij het uitstappen liep je via het bovendek door de business class het toestel uit, wij zorgen altijd dat we geen overstap hebben in de VS, als immigrations dan iets langer duurt is dat geen probleem, de stress van het niet halen van een overstap wil ik niet meer. Bij het instappen mochten we niet door de business class lopen en moesten we het hele toestel door om vervolgens via de achterste trap naar het bovendek te gaan.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Stoel kiezen voor de Lufthansa A380

Bericht door bedeve »

Vito schreef:
06 jul 2019, 18:13
In december vlieg ik ook met de A380 naar Miami. Maar ik twijfel nu om meerdere redenen. Ten eerste de turbulentie en ten tweede de wachttijd bij immigrations.
De absolute perfecte wijze om gewoon economic te vliegen is de LHF 380 boven in.
6 rijen , eigen catering, de rust, , de stilte door de dubbele schaal waar je in zit.
In een twee vier twee opstelling
Turbulentie is nooit meer dan in een ander vliegtuig.
En het in / uitstappen gaat via 3 bruggen .
Dasr zit boven ook geen vertraging in .
Wat mij betreft zeker geen aarzeling.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gast

Re: Stoel kiezen voor de Lufthansa A380

Bericht door Gast »

Ik zie niet in wat vliegen met een A380 te maken heeft met de wachttijd bij immigrations. Als jij in een kleiner vliegtuig vliegt en er zijn net 5 vliegtuigen voor jou binnen gekomen heb je toch ook kans op langere rijen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer