Alleen op reis, met campervan?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Linda85
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 feb 2012, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Alleen op reis, met campervan?

Bericht door Linda85 »

Dag allemaal,

ik ben zeg maar net terug (augustus), maar ik ben al weer hard aan het nadenken over een volgende reis! Waar is me nog niet helemaal duidelijk, maar ik zou graag een keer een paar weken alleen op reis gaan. Daar heb ik al het een en ander over gelezen hoor, en ik denk dat je ook als vrouw alleen met gezond verstand een eind komt!

Ik wil jullie graag vragen of jullie weten van mogelijkheden om met een campervan/auto met bed achterin te gaan. De verhuurbedrijven die ik zie bieden toch vooral de campers voor 3-7 personen, ik zie maar een paar aanbieders van 2 persoons vans (wickedcampers, Jucy). Voor gebruik alleen heb ik toch eigenlijk maar een soort van station met matras nodig, ik vind deze aanbieders nog best duur (80-120 per dag en dan heb je nog geen staplaats). Iemand ideeën of ervaring met het alleen huren van een zo klein mogelijk bed op wielen? Alternatief is natuurlijk gewoon huurauto met tent, maar ik vind de bescherming (tegen kou én enge dingen - lees beren en mannen :wink: ) van ín de auto slapen nou juist wel aanlokkelijk...


Groetjes, Linda
Afbeelding
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Alleen op reis, met campervan?

Bericht door dutchie_in_boston »

Dus een Class B Motorhome? Mijn alternatief zou een minivan zijn waar je je luchtbed achterin uitrolt. 80-120/dag klinkt mij niet raar in de oren voor een class b, maar daar kan ik helemaal naast zitten omdat ik dit niet jaarlijks doe. Wij hebben es via rvshare.com gehuurt en dat beviel ons goed. En persoonlijk vind ik mannen geen enge dingen, maar het wildleven hier kan inderdaad veel interesse tonen op tijdstippen die voor mij erg ongelegen komen :lol:.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Alleen op reis, met campervan?

Bericht door Dutchess »

Heb je al naar https://www.escapecampervans.com/ventura/ gekeken? Ook al gauw tegen de $70 per nacht (inclusief 100 mijl per dag) afhankelijk van hoe lang je huurt. Anders gewoon een SUV huren en je slaapzak achterin gooien.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Linda85
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 feb 2012, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Alleen op reis, met campervan?

Bericht door Linda85 »

Die Ventura van Escape ziet er goed uit inderdaad, dat is ook niet zo'n enorme bak. Ik ga het in de gaten houden! Een SUV is ook een optie inderdaad, een luchtbed of dikke mat is ook prima, het zal van het prijsverschil afhangen tegen die tijd dat ik een periode heb bedacht :D

Trouwens, ik vind mannen over het algemeen ook niet eng, maar het gaat denk ik meer om hoe veilig ik me VOEL als ik een paar weken lang in mijn eentje in een tentje lig, steeds op een andere nieuwe plek... mijn eigen comfort dus.

Bedankt voor het meedenken alvast! I'll be back! Linda
Afbeelding
Gebruikersavatar
GinnyUSA
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 okt 2015, 18:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Alleen op reis, met campervan?

Bericht door GinnyUSA »

Ik ga ook regelmatig alleen en huur wel eens tenten op plekken waar een hotel/motel te duur is. Vooraf maak ik me altijd drukker over het veilig zijn dan ter plekke. Eenmaal daar heb ik me eigenlijk nooit onveilig gevoeld in een tent.

Ik vind het zeker het overwegen waard, zo'n campervan. Ik verblijf alleen vaak op plekken en in perioden dat het flink koud kan zijn. Dan vind ik een warme hotelkamer toch wel fijn.
Linda85
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 feb 2012, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Alleen op reis, met campervan?

Bericht door Linda85 »

Ja precies, ik ben een enorme koukleum, ik heb het in het zuidwesten afgelopen augustus een aantal nachten (niet in DV enzo :lol: , maar wel in Flagstaff, Denver etc.) toch echt verschrikkelijk koud gehad in mijn mummieslaapzak! Dus zo'n slaapmobiel lijkt me wat dat betreft ook fijn en je kunt er 's avonds ook lekker in zitten en zo met een lichtje en een boek (en wijntje) zonder muggen.

Ik denk dat ik de rekensom pas kan maken als ik de regio en periode weet, dan kan ik het prijsverschil tussen een gewone auto met tent (camping) en af en toe motel afzetten tegen een van met dan altijd campings. Misschien is het verschil dan wel niet zo groot als het lijkt.

Ik houd me aanbevolen voor huuradresjes en leuke ervaringen en tips ter inspiratie! Hebben de alleenreizende dames (en heren) ook leuke reisblogs?

Linda
Afbeelding
Gast

Re: Alleen op reis, met campervan?

Bericht door Gast »

Je zou ook eens kunnen kijken naar truck campers:

https://www.cruiseamerica.com/rent/our_ ... amper.aspx
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Alleen op reis, met campervan?

Bericht door roelb »

Een andere optie: ga gewoon kamperen met tussendoor een keer een hotel. Zeker als je alleen gaat is dat erg leuk voor de contacten. Een gewone auto huur je voor rond de $20-$25 per dag.
Gebruikersavatar
LeenG
Amerika-expert
Berichten: 3722
Lid geworden op: 18 sep 2008, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Alleen op reis, met campervan?

Bericht door LeenG »

In Denver CO zitten deze met kleinere vans .
https://www.nativecampervans.com/

Handig is dat er ook een "keukentje" bijzit. Dat bespaart je ook wat kosten en je kan s morgens je tanden poetsen lol. En dan af en toe wild kamperen.... :wink:
Gast

Re: Alleen op reis, met campervan?

Bericht door Gast »

LeenG schreef:In Denver CO zitten deze met kleinere vans .
https://www.nativecampervans.com/
Ik heb voor de grap eens een quote opgevraagd voor onze vakantieperiode 31 mei tot 22 juni 2018.

De prijs voor de kleine Dodge Grand Caravan is dan ruim $2100 (met een beperking van 100 miles per dag). Voor de grotere versie betaal je ruim $4200!!

In die periode heb je voor rond de €700 in dezelfde periode een standard SUV met unlimited miles....
Gebruikersavatar
LeenG
Amerika-expert
Berichten: 3722
Lid geworden op: 18 sep 2008, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Alleen op reis, met campervan?

Bericht door LeenG »

Oh waw, da's wel veel. Ik had hun prijzen nog niet bekeken....
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Alleen op reis, met campervan?

Bericht door Coyote »

Linda85 schreef:Alternatief is natuurlijk gewoon huurauto met tent, maar ik vind de bescherming (tegen kou én enge dingen - lees beren en mannen :wink: ) van ín de auto slapen nou juist wel aanlokkelijk...
Als je beren én mannen wilt ontwijken lijkt mij slapen in een auto nou niet de meest slimme zet... :roll:

Bovendien, ook in een auto wordt het 's nachts koud.

Het is waarschijnlijk niet wat je wilt maar ik zou gewoon kiezen voor normale huurauto en een knus motelletje 's nachts. Lijkt mij een stuk aangenamer, goedkoper én veiliger. En wil je ook in de natuur slapen, koop een tentje voor die paar nachten.

Moet er niet aan denken de hele vakantie dag én nacht in de huurauto te moeten bivakkeren... :P

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
karin 49
Amerikafan
Berichten: 215
Lid geworden op: 15 aug 2012, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Alleen op reis, met campervan?

Bericht door karin 49 »

Als vrouw alleen reizen kan prima ook met een huur auto en tentje :wink:
Onze dochter heeft het afgelopen mei gedaan, 3 weken door het zuidwesten met een auto en tentje, in San Francisco en Las Vegas nam ze een kamer in een hotel of hostel. Met wat tips van ons en van het forum. Ze had toen net een jaar haar rijbewijs en wasmop dat moment 30, ze heeft een geweldige reis gehad :) :) :)

Dus ik zou zeggen laat je niet tegen houden!

Groetjes Karin
Linda85
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 feb 2012, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Alleen op reis, met campervan?

Bericht door Linda85 »

Bedankt voor alle reacties weer!

@Terpies, zo'n truck camper is me echt al veel te groot, ik heb dat echt niet nodig, en lijkt me ook best nog lastig rijden (heb nog niet zo lang mijn rijbewijs).

@Coyote, een auto kun je in ieder geval op slot doen als je wat afgelegen staat? Ja in een auto wordt het natuurlijk ook koud, maar als het een campervan wordt zoals Escape bijvoorbeeld verhuurd krijg je er dekbed en straalkachel bij :thumbup: Die dingen zijn 'harstikke' luxe!

Het alternatief was natuurlijk altijd al een huurauto en tent/motel/hostel dus dat wordt het misschien nog steeds wel, ik was gewoon nieuwsgierig naar jullie ideeën en ervaringen. Misschien is het ook leuk om een week huurauto motel/hostel te doen en bijvoorbeeld een week of langer de natuur in met campervan, kan ik het allebei proberen. Alles kan natuurlijk!

@Karin, klinkt fantastisch! Zij heeft niet toevallig een reisverslag gemaakt? :wink:
Afbeelding
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Alleen op reis, met campervan?

Bericht door roelb »

Realiseer je ook dat je, of je nu met een RV - hoe klein ook - of met een tentje reist, je zult in principe altijd een camping moeten vinden om te staan. Zomaar wildkamperen is over het algemeen niet toegestaan en niet altijd verstandig. Met een tentje heb je het voordeel dat je een veel kleinere site nodig hebt. Dat is niet alleen goedkoper, het maakt je ook flexibeler omdat die er altijd nog wel zijn, ook als alle RV sites vol staan (want ook met een minivan met bed achterin zul je niet naar een tent-only site mogen). Plus dat je tussen een heel andere groep mensen staat. Mensen die reizen met RV's zijn toch vaak oudere stellen of families. Bij de tentjes zit je over het algemeen meer tussen de jongeren en avonturiers.

Als je kiest voor goed lichtgewicht materiaal dan heb je nog het voordeel dat je ook weg kunt bij je auto en wellicht een keer een meerdaagse hike kunt doen. In NP's zoals Yellowstone, Yosemite en Grand Canyon zijn heel veel kampeerplekken in de backcountry. Vaak kun je nog wel een plekje voor de volgende nacht regelen als je je meldt bij het backcountry office in zo'n park. En dan sta je pas echt in de natuur!

En eens in de zoveel dagen pak je een keer een hotel mee in de goedkopere regio's. Laptop mee en een US sim kaartje in je telefoon en je kunt overal onderweg prijzen vergelijken en wat boeken als je die nacht niet wilt kamperen.
Linda85
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 feb 2012, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Alleen op reis, met campervan?

Bericht door Linda85 »

Mag je met een station niet op een tent plek staan?

Wildkamperen was ik niet van plan, heb ik ook nergens gezegd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Alleen op reis, met campervan?

Bericht door Martin & Marianne »

Dat mag wel, zie bijvoorbeeld hier:
Within Yosemite National Park, you may not sleep in your car or RV except in a campsite that you're registered to stay in (except at Camp 4, where sleeping in cars is not allowed because it's a walk-in campground). Sleeping in your car along the side of the road is also not allowed.

Ook op een tent only site heb je een parkeerplaats voor de auto, dus daarin slapen zal geen probleem zijn. Het zal wel een probleem zijn op walk-in sites, misschien is dat wat Roel bedoelt?
roelb schreef:Bij de tentjes zit je over het algemeen meer tussen de jongeren en avonturiers.
Wij zijn niet jong, dus avonturiers? :lol:

Marianne
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Alleen op reis, met campervan?

Bericht door roelb »

Soms is de omschrijving echt "tent only". Andere keren is er weer alleen onderscheid tussen primitive sites en sites met hook-up, dan maakt het inderdaad niet uit en staan de tentjes ook tussen de RV's. De keren dat ik heb gekampeerd op tent sites heb ik er nooit een RV of omgebouwde van gezien. Het is zeker niet gebruikelijk dat mensen met RV's op tent-only sites gaan staan, ook niet als ze geen hook-ups nodig hebben. En zo'n omgebouwde minivan is in feite gewoon een kleine RV, ik vraag me af of zo'n camping daar onderscheid in gaat maken.

Overigens heb ik zelf wel een paar keer in een auto geslapen, maar geef mij maar een tent. Condens en ventilatie zijn een issue en een auto is, zodra de zon aan gaat, echt direct een oven. Misschien dat die omgebouwde vans wel geforceerde ventilatiefaciliteiten hebben, maar anders moet je echt je ramen een aardig stuk open laten en dan kan wat horregaas en wat duct tape om het vast te zetten geen kwaad.
Linda85
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 feb 2012, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Alleen op reis, met campervan?

Bericht door Linda85 »

Ik stelde me zelf zo voor dat je een tent site boekt, waar je dan vervolgens gewoon geen tentje opzet. Als je met een soort van station bent lijkt me niet dat het dan uitmaakt, je staat gewoon in het autovakje naast je picknicktafel bij wijze van. Ik ben niet van plan een camper te gaan rijden, dat wil ik sowieso niet, tussen de megageneratoren slapen. Dan liever een tentje achterin. Marianne, volgens mij zijn jullie eeuwig jong, én avonturiers!
naamloos.png
naamloos.png (53.33 KiB) 2052 keer bekeken
Afbeelding
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Alleen op reis, met campervan?

Bericht door roelb »

Ik snap hem, maar hoe klein zo'n omgebouwde minivan ook is, het zal door veel campings toch gelijk gesteld worden aan grotere RV's.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer