Reis Zanahoria: rondreis vanuit Seattle.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Zanahoria
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 dec 2017, 19:21
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Zanahoria: rondreis vanuit Seattle.

Bericht door Zanahoria »

In de zomer van 2018 gaan we een rondreis maken door Noord-West Amerika. Zin in! Dat zijn we nu aan het plannen en boeken.
Dit is onze huidige opzet:
18/07 Amsterdam -> Seattle
19/07 Seattle
20/07 Seattle -> North Cascades NP
21/07 North Cascades NP
22/07 North Cascades NO -> Sandpoint
23/07 Sandpoint -> Glacier NP
24/07 Glacier NP
25/07 Glacier NP -> Yellowstone
26/07 Yellowstone
27/07 Yellowstone
28/07 Grand Teton NP
29/07 Grand Teton -> Twin falls
30/07 Twin falls -> Boise
31/07 Boise -> John day fossil beds
01/08 John day fossil beds
02/08 John day fossil beds > Mount hood/The Dalles
03/08 Mount hood/the dalles
04/08 Mount hood -> Portland
05/08 Portland
06/08 Portland
07/08 Portland -> Mount rainier
08/08 Mount rainier
09/08 Mount rainier -> Seattle
10/08 Seattle
11/08 Seattle -> Amsterdam

Ziet dit er goed uit? 
We twijfelen vooral rondom mount hood/ the dalles/ portland. De eerste twee zijn vrij dichtbij portland. Is het dan leuker om in Portland te verblijven en trips naar die natuurgebieden te maken, of is het beter om wel in die gebieden te verblijven en korter in Portland te overnachten?

Andere tips en verbeteringen zijn uiteraard ook welkom!!
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Rondreis vanuit Seattle

Bericht door ingrid14 »

Het ziet er al goed uit!

Bij John Day heb je genoeg aan 1 overnachting.

Vanaf John Day naar Mount Hood/The Dalles is prima te doen.
Dan een volle dag daar, is goed als je plant om Mt Hood te bezoeken. Voor The Dalles zou ik het niet doen.
Tussen The Dalles en Portland kom je langs Columbia River Gorge met zijn talrijke watervallen. Het is dan misschien wel een kort stukje rijden maar als je enkele watervallen wilt gaan bezoeken, dan zal deze dag mooi gevuld zijn.

Portland vonden wij een aangename stad. Maar ik zou hier misschien ook een dag minder verblijven.

Tussen Portland en Mt Rainier kan je een stop doen bij Mt St Helens.

Ik zou zelf in Glacier en Yellowstone een dag meer doen.

Is er een reden waarom je de dagen Seattle opsplitst? Ik zou zelf al op dag 2 aan de rondrit beginnen en dan aan het einde 2 volle dagen Seattle.

Misschien heb je iets aan onze verslagen van 2017 en 2016.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Zanahoria
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 dec 2017, 19:21
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Zanahoria: rondreis vanuit Seattle.

Bericht door Zanahoria »

Dankjewel voor je reactie!
John day is inderdaad 1 dag genoeg, maar de dagen ervoor hebben we een paar keer maar 1 overnachting. Ik denk dat dat ons wat op gaat breken, dus die extra dag is een rustdag. We hebben daar ook een hele mooie accommodatie uitgezocht.

Dan doen we denk ik John day > via die rivier > mount hood. Mount st Helens ligt op de planning voor onderweg naar Rainier.

Nu nog even nadenken of we dan een dag minder in portland doen en een dag extra in glacier of yellowstone.

Seattle opsplitsen heeft inderdaad een reden. Ons vliegtuig landt om 10pm en ik verwacht niet voor 1am in het hotel te zijn. De volgende dag meteen op pad gaan we denk ik te slopend vinden. Eerst ff ook mentaal landen :)
Bij vertrek gaat het vliegtuig om 7am, dus heel vroeg aanwezig zijn en dan willen we wel een dag van tevoren in Seattle zijn. De reis rustig afsluiten!
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Zanahoria: rondreis vanuit Seattle.

Bericht door ingrid14 »

Ik begrijp dat je nood hebt aan een rustdag maar in de buurt van John Day is niet echt nog iets speciaals om te gaan bekijken.
Even doorbijten en je hebt wel weer meerdere nachten op 1 locatie.

Ik zou niet via Columbia River Gorge naar Mt Hood rijden vanaf John Day. Dat is te veel voor 1 dag. Bijkomend, als je van Mt Hood/The Dalles naar Portland rijdt, kom je langs de rivier en de watervallen.

Je zou ook een dag bij Grand Teton kunnen voegen.
Dat geeft je dan wat meer tijd voor Yellowstone en op de dag dat je naar Twin Falls rijdt, kan je dan via Craters of the Moon rijden.
Dan zou je op dit stuk zoiets krijgen.
Glacier-Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone (1/2 dag)-Grand Teton (1/2 dag)
Grand Teton
Grand Teton-Craters of the Moon-Twin Falls

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Zanahoria: rondreis vanuit Seattle.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ook meer tijd uittrekken voor Yellowstone en Glacier.
Heb je al naar accommodatie gekeken daar> Het zit in de parken erg snel vol.
Voor de route van Yellowstone naar John Day zou je eens on s 2015-verslag kunnen bekijken. Wij hadden toen ook veel rijdagen maar we vonden dat geen probleem. Ik zit dan liever wat langer ergens waar meer te zien is.

Marianne
Zanahoria
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 dec 2017, 19:21
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Zanahoria: rondreis vanuit Seattle.

Bericht door Zanahoria »

Jullie zijn wel eensgezind!

Op zich hoeft de rustdag niet bij bezienswaardigheden te zijn. Want ik zie me dan vooral in een hangmat een boek lezen en pootjebaden in een riviertje oid :)

Maar het zet me wel aan het denken of we toch niet beter een extra overnachting glacier en/of yellowstone/grand teton kunnen doen... Lastig!
Zanahoria
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 dec 2017, 19:21
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Zanahoria: rondreis vanuit Seattle.

Bericht door Zanahoria »

Oja overnachtingen hebben we bekeken. Wordt waarschijnlijk AirBnB, daar is nog wel ruime keuze.
Zanahoria
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 dec 2017, 19:21
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Zanahoria: rondreis vanuit Seattle.

Bericht door Zanahoria »

We laten de extra dag bij John Day vallen, en gaan voor een extra dag Glacier :)
We kunnen helaas niet meer in east glacier overnachten. Dus twijfelen nu over west glacier en st. Mary. Ik denk dat het st. Mary wordt, want dan heb je easy access naar het many glacier gebied bij swiftcurrent, waar ik wil gaan paardrijden. Ook de logan pass ligt meer richting st. Mary dan west Glacier.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Zanahoria: rondreis vanuit Seattle.

Bericht door Martin & Marianne »

Zanahoria schreef:Oja overnachtingen hebben we bekeken. Wordt waarschijnlijk AirBnB, daar is nog wel ruime keuze.
Voor Yellowstone zou ik toch proberen (ook) iets in het park te vinden. Het zijn grote afstanden die je anders elke dag moet afleggen.

Marianne
Zanahoria
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 dec 2017, 19:21
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Zanahoria: rondreis vanuit Seattle.

Bericht door Zanahoria »

In het park zijn volgens mij alleen campsites? Dus dan wordt het sowieso niet wat, want ze zijn met auto en niet met camper. We gaan waarschijnlijk in west-yellowstone zitten, dus wel echt meteen aan de rand.
Zanahoria
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 dec 2017, 19:21
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Zanahoria: rondreis vanuit Seattle.

Bericht door Zanahoria »

Ooh er zijn ook lodges in het park zie ik nu. En er zijn nog wat betaalbare met een shared bath. Nu ben ik helemaal in de war wat ik moet doen hahaha.
Kun je daar wel ook in de buur eten dan? Bijvoorbeeld bij de rooseveld lodge of old faithful lodge.

Er is alleen betaalbare overnachting beschikbaar bij old faithfull, mammoth springs en roosevelt lodge (in het noordoosten van yellowstone) Dan is west yellowstone denk ik centraler?
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Zanahoria: rondreis vanuit Seattle.

Bericht door Old Faithful »

Kun je daar wel ook in de buur eten dan? Bijvoorbeeld bij de rooseveld lodge of old faithful lodge.
https://www.nps.gov/yell/planyourvisit/wheretoeat.htm

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Zanahoria: rondreis vanuit Seattle.

Bericht door ingrid14 »

Voor Glacier zou ik ook eens kijken als je per nacht apart iets kan vinden.
Dat gaat vaak wel.
Je kan ook even bellen, zij zien meer mogelijkheden dan de site aangeeft.

Moest er bij Swiftcurrent geen plaats meer zijn dan is St Mary wel een goed alternatief.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Zanahoria: rondreis vanuit Seattle.

Bericht door Martin & Marianne »

Zanahoria schreef: Kun je daar wel ook in de buur eten dan? Bijvoorbeeld bij de rooseveld lodge of old faithful lodge.

Er is alleen betaalbare overnachting beschikbaar bij old faithfull, mammoth springs en roosevelt lodge (in het noordoosten van yellowstone) Dan is west yellowstone denk ik centraler?
Als je op een centrale locatie wilt zitten is Canyon Village een goede keuze. Maar het hangt er natuurlijk vanaf welke delen van het park je wilt bezoeken.
Er zijn overal eetgelegenheden. Kijk eens in ons 2015-verslag voor onder andere Roosevelt en Old Faithful. In 2004 zaten we in Mammoth en Lake. Dit jaar zaten we in Canyon en Old Faithful. Misschien heb je ook iets aan die verslagen.
Leg alvast iets vast. Je kunt altijd nog annuleren als je plannen wijzigen.

Marianne
Zanahoria
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 dec 2017, 19:21
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Zanahoria: rondreis vanuit Seattle.

Bericht door Zanahoria »

Voor glacier hebben we nu st mary geboekt.
Alleen de middelste van onze nachten is swiftcurrent nog beschikbaar. Dat vinden we toch teveel gedoe om dan voor die ene nacht te verkassen en de volgende dag weer terug te verkassen.

Canyon village begint voor de dagen die ik zoek bij 300dollar per nacht. Dat is boven ons budget. Maar ik ben nu aan het kijken om twee nachten in mammoth of roosevelt te verblijven, en daarna 2 nachten in old faithfull. Dat is ook een stukken betere locatie om grand teton te bezoeken dan vanuit west yellowstone.
Heb wel alvast even een motel in west yellowstone geboekt welke we inderdaad weer kunnen annuleren.
Ik ga je reisverslagen even lezen Marianne, ben heel benieuwd naar je bezoeken van yellowstone! (en eventueel andere plaatsen die overlappen)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Zanahoria: rondreis vanuit Seattle.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik bedoelde eigenlijk dat je alvast iets in het park zou kunnen boeken. :wink: Daar zit het snel vol.

Marianne
Zanahoria
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 dec 2017, 19:21
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Zanahoria: rondreis vanuit Seattle.

Bericht door Zanahoria »

Ik heb Old Faithfull in ieder geval geboekt Marianne :)
Zou jij liever mammoth springs of roosevelt boeken? (bij beiden een cabin met shared bath)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Zanahoria: rondreis vanuit Seattle.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vond Roosevelt erg leuk (zie ons 2015-verslag). Ook leuk om te eten, en om op een schommelstoel op de veranda te zitten. Het zit er altijd heel snel vol dus als er iets vrij is zou ik dat meteen vastleggen.

Marianne
Zanahoria
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 dec 2017, 19:21
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Zanahoria: rondreis vanuit Seattle.

Bericht door Zanahoria »

Ja ik heb je verslagen gelezen Marianne, erg leuk!
Daar vond ik Roosevelt er inderdaad ook leuker uitzien dan Mammoth, maar wilde het toch nog even navragen, ik ga nu snel boeken :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer