Florida toch rondreis?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Florida toch rondreis?

Bericht door SuzieQ »

Het blijft lastig om nu echt een invulling te geven aan onze reis volgend jaar.
In principe was het de bedoeling om twee weken in een villa te gaan in Orlando, hier inmiddels al druk mee bezig.

Inmiddels hoor ik diverse wensen her en der wat men ook leuk zou vinden.
Echter weet ik even niet hoe ik alles in moet passen.
Disney (3 dagen), misschien Discovery Cove / Seaworld en Kennedy Space center zijn makkelijk, Kelly park ook, Salvador Dali museum is ook nog te doen en een strand ergens ook. Dan staan Celebration en de old car show nog op de planning.

Echter zit ik met de volgende bestemmingen:
De Everglades, volgens mijn man kun je dit prima rijden, dit lijkt mij echter te ver.
Key west, heb ik om dezelfde reden afgekeurd, echter wel een wens van mijn man.
Miami, dit staat niet echt op het lijstje maar als je er dan toch bent....
Snorkelen met Manatees lijkt mij ook gaaf, maarja dit is allemaal al veel te veel.

Ik hoor mijn moeder steeds zeggen " ik wil zo graag iets zien" echter heb ik al aangegeven dat hier een ander prijskaartje aanzit, als je met vijf personen gaat reizen.

Iemand nog tips erin?
Ik krijg het allemaal al niet in een planning gepropt als we twee weken in Orlando zouden zitten, laat staan als ik ook nog ga reizen....
Ik heb al nagedacht over op twee locaties zitten ipv één maar ben bang dat de week Orlando dan weer te vermoeiend voor ze wordt.
Of anderhalve week en een paar dagen rijden oid.

Ik sta hier alleen in, ik ben diegene die alles moet regelen en plannen (dit vind ik super leuk om te doen dus geen probleem) mijn man helpt wel mee maar het uitzoekwerk is voor mij.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Florida toch rondreis?

Bericht door winterpark »

Je zou kunnen kijken of je een cruise van een paar dagen kunt doen, heb al even voor je gekeken en Carnival biedt bijv. Miami-Cozumel-Key West-Miami aan tijdens jullie data. Dat gezegd hebbende, normaal kost dat ongeveer 200 dollar pp, maar in de kerstvakantie eerder 500 dollar pp.

Maar.... Ik zou liever twee weken in Orlando zitten als ik jou was en dagtripjes doen.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Florida toch rondreis?

Bericht door SuzieQ »

Cruise valt af, één persoon kan niet tegen varen :(, dat had ik ook al bedacht maar helaas. Bedankt voor het kijken!

Ik kom er gewoon niet uit, steeds zegt weer iemand dit is leuk of dit of dit.....
Wat mij betreft blijven we bij het oorspronkelijke plan, maarja de Everglades dan, dit lijkt mij te ver.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Florida toch rondreis?

Bericht door winterpark »

Ah jammer!
OK, wat je dan zou kunnen doen - een ideetje hoor... Is gewoon 2 weken een villa, een keer vroeg op en hop naar de Everglades, en dan daarna slapen in Homestead? Boek je een hotel van +/- 100 euro voor een nacht. En dan de volgende dag op je gemak terug naar Orlando en er daar een relaxed dagje van maken.

OF je boekt zo'n combinatie tour? Bijvoorbeeld zoiets: https://www.viator.com/tours/Orlando/Sw ... 855MANATEE
Hoef je niet eens zelf te rijden :)
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Florida toch rondreis?

Bericht door SuzieQ »

Goede tips, dankjewel!
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Florida toch rondreis?

Bericht door winterpark »

Graag gedaan! Heb je inmiddels ook al een huis gevonden waar je blij van wordt?
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Florida toch rondreis?

Bericht door SuzieQ »

Mja op zich wel maar ik zit gewoon nog met de locatie.
Ik weet nog niet goed wat nu wijsheid is om te zitten, absolute voorwaarde is dat het of op loopafstand van winkels is of makkelijk met een uber eraf te kunnen. Dat laatste kan bijna overal. Ik zie even door de bomen het bos niet meer. we hadden een leuke in Davenport gezien maar dat is waarschijnlijk net te ver voor alles / uber.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gast

Re: Florida toch rondreis?

Bericht door Gast »

Misschien is het handig dat je eerst eens een globale planning in een schema van dag tot dag uitschrijft....het duizelt me nu een beetje qua wat je nu wilt (verschillende plekken overnachten of vaste plek), wanneer en waar vlieg je naar toe, wil/kun je wel/niet reizen...

Het is nu een beetje te onduidelijk om je echt gericht tips te geven....
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Florida toch rondreis?

Bericht door roelb »

Waarom wil je op loopafstand van winkels zitten? Dat is een lastige voorwaarde en ik neem aan dat je gewoon een auto voor de deur hebt?

De everglades kan natuurlijk wel als dagtrip, maar is wel een stukje rijden. Ik neem aan dat je dan de oostkant van het park bedoeld, dus vanaf Homestead richting Flamingo? Dat is vanaf Orlando zeker een uur of 4 tot 4 en een half rijden als je de turnpike neemt (let op: tol). Langer als je het wilt doen via de I95. Van Miami naar Homestead is de turnpike eigenlijk niet te vermijden, je moet dan de oude 1 rijden en dat gaat je een hoop extra tijd kosten (en stoplichten).

Terug kost je ongeveer evenveel tijd. Is het je waard om 9 tot 10 uur te rijden op een dag om hiernaartoe te gaan? Op dit moment is er in Flamingo overigens niets te doen, alles is dicht (marina, store, visitor center, etc).

Wil je naar de westkant, dus naar Everglades city, dan is het qua rijafstand wat minder ver en moet je rekenen op ca 3,5 tot 4 uur voor beide richtingen. Dat is al beter te doen en daar kun je bijvoorbeeld een airboat tour doen. Maarja, dat kun je ook op andere plekken in Florida, dichter bij Orlando. Ook het visitor center in Everglades city is momenteel dicht en de rondvaartboten van de NPS liggen stil. Airboat tours (die niet in het NP komen trouwens) zijn er wel gewoon.

Key West is niet de doen als dagtrip. Dat kost je zeker een uur of 6 tot 7 reistijd vanaf Orlando. Je hebt er ook minimaal een dag of 2 nodig, liefst langer als je wat dingen wilt gaan doen (snorkelen, zeiltripje, winkeltjes kijken, genieten van het weer, etc).
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Florida toch rondreis?

Bericht door winterpark »

En wat ik ook bedenk: je hoeft toch niet heel Florida te zien op deze vakantie? Jullie kunnen toch nog eens met zijn 2en terug, dan bijvoorbeeld eventueel wel een cruise maken. Wat Roel zegt klopt trouwens wel, er zijn wel meer plekken in Florida waar je een airboat tour kunt doen. En er zijn meer mooie natuurparken bij Orlando in de buurt.

Als je in Davenport zit, zit je echt dicht bij Champignons Gate hoor, dan heb je op een minuut of 15 rijden gewoon restaurants en een Publix :)
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Florida toch rondreis?

Bericht door Kletskous »

Ha Suzie,

Pfffttt...lastig hoor! Eigenlijk vind ik 2 weken gewoon tekort om Florida te doen, maar ik begrijp ook wel dat het soms niet anders kan. En ik denk óók dat hoe lang je ook gaat, het tóch keuzes maken blijft!
Wij waren dus ruim 3 weken en gewoon ook niet alles kunnen doen. Ook omdat je ook rustdagen wilt, of althans niets gepland en zien wat de dag brengt. Maar wij hadden kids bij ons, dat scheelt, maar zelf vinden wij rust tussendoor ook heerlijk. Dát is tenslotte vakantie. En het is zoooo lekker om te relaxen bij je eigen villa en lekker aan te keutelen.
Wij waren 10 dagen in Orlando en had gerust 2 weken kunnen zijn. Nu bijv geen Kelly Park gedaan en Celebration helaas. Kennedy Space Center deden wij vanuit Cocoa Beach maar is ook prima te berijden vanaf Orlando.

Gezien hetgeen je wil zien, zou ik er tóch voor kiezen om het te splitsen denk ik.
Dus een 7-10 dagen in een villa Orlando en dan 2-4 nachten in omgeving Miami-Key West-Everglades.
Al vonden wij de Everglades weinig bijzonder, zouden we de volgende keer ook overslaan. Maar ik snap ook dat "het erbij hoort" en je het gedaan wil hebben als je er toch bent.

Welke villa heb je nu op het oog? En een uber is een soort taxibedrijf ofzo?
Onze villa lag in de wijk Sandy Ridge en dat is goed bevallen.



P.s.Heb je mijn PB nog gezien?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Florida toch rondreis?

Bericht door hemmie »

Ik weet niet of je al tickets hebt, maar je kunt misschien vliegen op Miami, de stad bekijken, Everglades, evt Key West en/of strand aan de westkust, en dan door naar Orlando voor de rest van de tijd. En vanuit Orlando dus terugvliegen. Of andersom natuurlijk.
Wij deden jaren geleden zoiets, maar dan totaal maar een dikke week. Aankomst in Miami, stad bekeken, toen via Everglades naar de westkust voor een paar nachten en toen naar Orlando voor de laatste 4 nachten.
Terug in Texas!
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Florida toch rondreis?

Bericht door SuzieQ »

Nee hebben nog geen tickets (kan nog niet) maar wil graag vliegen op Orlando ivm kerstsfeer.
Wat de villa betreft en loopafstand / uber.
We gaan met vijf personen waarvan er maar één gaat rijden (mijn man).
De anderen willen ook de villa uit kunnen als ze eens een dag daar blijven. En die gaan niet rijden, echt niet.

Ik ga alles nog eens goed laten bezinken.
Ik wil van het weekend definitief een locatie kiezen om daar een villa te zoeken.
Mijn man wil het liefst na Disney ook niet rijden dus dan moeten we ook met een uber kunnen.

Ik zal het nog eens over de everglades en die airboat tour hebben.
Ik ben er van overtuigd dat we nog wel een keer met ons twee naar Florida gaan (als we allemaal gezond blijven natuurlijk)
Voor de andere drie is het een once in a lifetime.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 529
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Florida toch rondreis?

Bericht door ronenivonne »

Misschien een idee om op Orlando te landen lekker een dag of 11 in de villa en richting Miami/ Fort Lauderdale te rijden om daar lekker een paar dagen strand te doen en dit combineren met de Everglades en eventueel Key West. Je kan dan ook terug vliegen vanuit Miami.
Hotel kun je weer zo duur maken als je wil. Ligt aan de eisen en aan het budget.
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Florida toch rondreis?

Bericht door Vito »

Het blijft allemaal persoonlijk, wij vinden de Everglades wel prachtig en zijn er inmiddels 4 x geweest, net als op de Keys. Maar ieder het zijne, vind het alleen jammer dat op basis van 1 x iemand gelijk iets afraadt.

Hemmies idee is ook nog wel een goede, alleen zou ik het dan andersom doen, als je met TUI vliegt is dat ideaal. Eerst uitstappen in Orlando en dan terug vanaf Miami. Heb je 2 x een rechtstreekse vlucht.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Florida toch rondreis?

Bericht door roelb »

Ik weet niet welke thread jij hebt gelezen, maar niemand hier raadt @SuzieQ iets af naar de Everglades of de Keys toe te gaan op basis van een persoonlijke mening over die bestemmingen.

Wat ik wel afraad is om een dagtrip te doen vanuit een gehuurd vakantiehuis in Orlando naar Key West, omdat dat simpelweg ondoenlijk is als dagtrip. Het is een enkele reisafstand van zeker 6 tot 7 uur, waarbij 7 uur de meer realistische tijd is. Bij vertrek 's ochtends om 07.00u (lijkt me al erg vroeg voor vakantie, maar goed) ben je dus, met een snelle tankstop en snelle extra WC stop, op zijn vroegst misschien om 14.15u op Key West. Voordat je geparkeerd hebt en goed en wel over Duval street wandelt is het 14.30u. Op dat tijdstip zijn er eigenlijk geen snorkeltours oid meer die weggaan. Je zou nog wel een sunset sail kunnen meepikken. Verder kun je wat rondwandelen. Als je zo rond 02.00u 's nachts weer terug wilt zijn moet je uiterlijk 18.30u-19.00u weer in de auto zitten. Dat geeft dus effectief zo'n drie uur en dertig minuten op het eiland. Dat lijkt me echt veel en veel te weinig. Je kunt hooguit een rondje wandelen over Duval street, wat winkeltjes in en een drankje doen. Met een enkele chauffeur (zoals @SuzieQ aangeeft) wordt het voor die chauffeur ook een erg lange en vermoeiende dag met 12 tot 14 uur achter het stuur.

Verder geef ik aan dat er op dit moment in Everglades NP aan de Flamingo zijde niets te doen is. Alles is echt dicht, vernield door Irma. Het visitor center is dicht. Trails zijn onbegaanbaar doordat er bomen zijn omgewaaid. Er zijn geen boten te huur. De marina store is gesloten. Het voelt als een spookpark. Wanneer @SuzieQ gaat weet ik niet, maar als dat op korte termijn is is het de vraag in hoeverre er weer iets open is. En dan is het de vraag of het de moeite waard is om voor een dagtrip hier naartoe zo'n 10 uur in de auto te zitten. Dat is erg lang!

Tot slot Everglades City, dat lijkt wel redelijk haalbaar vanuit Orlando als dagtrip. Maar ook daar geldt op dit moment dat er vanaf het visitor center niets te doen is. Boten liggen stil en het visitor center is half weggewaaid. De diverse airboat tours vanuit Everglades city zijn er wel gewoon, maar daar heb ik aangegeven dat er ook op andere plekken in Florida vergelijkbare airboat tours zijn. Niet net buiten Everglades NP, maar elders in dezelfde typen mangroves. En dat zou toch vele uren rijden schelen.

Begrijp me niet verkeerd, Key West is absoluut een fantastische bestemming, maar dan moet je er ook gewoon een hotel boeken en daar een paar dagen verblijven, twee nachten op zijn minst. Everglades NP aan de Flamingo zijde is ook absoluut de moeite waard, maar op dit moment is het, door de orkaanschade en daardoor dus zonder de diverse faciliteiten, wel heel wat minder interessant. Laten we er vanuit gaan dat dat allemaal weer hersteld is tegen de tijd dat @SuzieQ er is. Maar zelfs dan is het, mijns inziens, niet als dagtrip vanuit Orlando te doen. Ik zou er dan ten minste een hotelovernachting in bijvoorbeeld Homestead of zuid Miami voor boeken. Je hebt immers de avond om terug te rijden, na het donker kun je in het NP niet veel meer maar je wilt er wel vroeg in de ochtend zijn.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Florida toch rondreis?

Bericht door Vito »

Volgens mij heeft Suzie het over volgend jaar kerst en mijn reactie ging over kletskous.

:offtopic: En zucht, je wilt het echt altijd beter weten, hè?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Florida toch rondreis?

Bericht door roelb »

Misschien slim om dan de quote functie te gebruiken om duidelijk te maken waarop je reageert?
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Florida toch rondreis?

Bericht door WeernaardeVS »

Ook wij vinden de Everglades prachtig, evenals Big Cypress.

Key West vonden wij wat tegenvallen, alhoewel er erg mooie huizen stonden en we een leuke snorkeltoer hebben gedaan. Het kanoeën bij Bahia SP en de herten op Big Pine Key vielen bij ons meer in de smaak.

Wat wij al jaren terug gedaan hebben is eerst een aantal dagen in een apartement in Key Largo, daarna met een paar tussenstops naar Orlando.
Vanuit Key Largo hebben we toen o.a. Miami, Biscayne en het oostelijk deel van de Everglades gedaan. De Keys waren toen gesneuveld wegens problemen met een overboekt vliegtuig, maar stond wel op de planning.
Wij hebben toen ook in Everglades City en Naples overnacht, maar dit zou je natuurlijk kunnen weglaten. Vanuit Orlando hebben we o.a. Disney en Kennedy Space Center gedaan. Dat was goed te doen.

Ik denk dat als ik in jouw situatie zat ik twee standplaatsen zou kiezen en daar mijn activiteiten op aanpassen. Succes!
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Florida toch rondreis?

Bericht door SuzieQ »

Bedankt voor de reacties.
Het gaat inderdaad om kerst volgend jaar en wij vliegen vrijwel zeker niet met TUI.
De tickets voor die tijd zijn bij TUI altijd ongunstig qua prijs.

Voor mij is het toch fijn om eea aan bevestiging dat de Keys gewoon echt niet haalbaar zijn in één dag en de Everglades moeten we dus ook goed naar kijken. Waarschijnlijk is mijn man de enige chauffeur (ik weet op voorhand niet of ik kan rijden maar ik denk het niet, ik ga er iig niet van uit).
Uiteraard zijn we qua zuidwesten wel wat gewend mbt rijden maar 14 uur op één dag? No way!

Wat hotels betreft, dit maakt het natuurlijk wel duurder voor diegene die "alleen" reist.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer