Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door roelb »

Ik citeer uit mijn vorige bericht:
"Skip the counter" is bij Alamo op alle grotere luchthaven locaties beschikbaar - ook op MCO (Orlando) - en kost niets. Na het reserveren zoek je je boeking op op alamo.com, kies je voor "Check in", vul je alle gegevens in en na het afronden van de check-in kies je voor "Bypass the counter" en doorloop je ook die stappen. Let op dat de creditcard gegevens die je daar invult dezelfde zijn als van de fysieke kaart die je bij het ophalen bij je hebt!
Dus ook als je via de britse site boekt zoek je na het reserveren je reservering op op alamo.com en doorloop je de stappen.

Let op: dit werkt niet altijd bij prepaid reserveringen. Sowieso zou ik je altijd adviseren om voor postpaid ("Pay later", "Pay when picking up the vehicle", etc) te kiezen. Voor een paar euro meer koop je een hoop extra flexibiliteit en loop je geen risico dat je bij een failissement van de britse tussenperoon je geld kwijt bent.
Gebruikersavatar
leonl
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 sep 2012, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door leonl »

Galapogos schreef:.... Het goedkoopste tarief dat ik heb gevonden was via de Spaanse site: https://www.avis.es/ofertas-alquiler-co ... n-shopping. Dezelfde aanbieding kun je ook vinden via de Belgische en de Nederlandse site, maar daar lijkt het wat duurder uit te pakken..
:thumbup:
Dit is inderdaad het goedkoopste tarief welke ik de afgelopen 6 maanden heb gezien voor 23 dagen in juli voor een Minivan in SFO.
Ik heb al een reservering staan bij Expedia/Budget, maar dit tarief van de spaanse Avis is nog € 50,- voordeliger.
Avis heeft echter bij dit lage tarief geen gratis annuleren, dus ik laat deze aan me voorbij gaan en wacht nog steeds op een mooi Alamotarief.
2000: 3 weken West USA (Los Angeles)
2013: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2014: 26 dagen West USA (Las Vegas)
2016: 17 dagen Florida (Miami)
2017: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2018: 25 dagen Noord West USA/Canada (San Francisco)
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door SanFran »

Ik heb in de bijlage even een printscreen geplaatst van mijn proefboeking op alamo.co.uk/brits.
Zitten hier nu alle verzekeringen bij die ik nodig heb? Even een dubbel check. Ik boek normaal altijd via alamo.nl, maar dit scheelt zo'n €150..
Bijlagen
huur.png
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door roelb »

Ja. Ik zie dat je onder de 25 bent en daardoor een forse toeslag moet betalen. Misschien dat er betere opties zijn, via sommige tussenpersonen zijn er vaak goede deals met "under 25" packages. USAreisen had ook altijd zoiets.

Verder zou ik altijd adviseren om te kiezen voor de "Pay later" rate. Betaal je iets meer maar zit je ook nergens aan vast en loop je geen enkel risico. In de tussentijd kun je rustig blijven rondkijken.
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door SanFran »

Thanks! Ik ben zelf niet onder de 25, maar mijn vriend wel. Maar we willen wel allebei rijden. Bedankt voor je tip met betrekking tot de pay later rate. We blijven zeker om ons heen kijken voor andere goede deals :thumbup:
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Gast »

@SanFran:Je extra driver kost (vanwege de underage fee) dus bijna net zoveel als je totale huur.....in totaal ongeveer £600. Is het dat je echt waard? Daar heb je bijna een week hotel voor....
Laatst gewijzigd door Gast op 07 dec 2017, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
ludwig
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 05 jan 2009, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Groene Hart

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door ludwig »

Let op: dit werkt niet altijd bij prepaid reserveringen. Sowieso zou ik je altijd adviseren om voor postpaid ("Pay later", "Pay when picking up the vehicle", etc) te kiezen. Voor een paar euro meer koop je een hoop extra flexibiliteit en loop je geen risico dat je bij een failissement van de britse tussenperoon je geld kwijt bent.
Dit gaat niet om een tussenpersoon maar een tarief van Alamo zelf voor lezers van de gids Brits Guide. En je kunt deze reservering, ook de betaalde versie, nog gewoon annuleren.
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door SanFran »

@Terpies. Ja dat hebben we er zeker voor over. We reizen 4 weken rond waarbij we bijna dagelijks rondrijden. We vinden het allebei fantastisch om in Amerika te rijden, dus dit is gewoon iets dat we begroten in ons budget.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door roelb »

@Ludwig: Alamo.co.uk is een website van Enterprise Ltd, gevestigd in de UK, en niet van Alamo USA zelf.

Dat er wellicht aandelen van de ene onderneming in handen zijn van de andere kan zo zijn, maar het is niet dezelfde onderneming. En Enterprise ltd UK handelt voor reseringen in de US gewoon als tussenpersoon, precies zoals een reisbureau dat doet. Als je een prepaid reservering doet en Enterprise UK over de kop gaat ben je je geld kwijt en heb je geen auto.

Voor Nederland geldt overigens dat alamo.nl eigendom is van een reisbureau dat niets te maken heeft met Enterprise, maar gewoon op basis van een overeenkomst die layout mag gebruiken.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door sanook »

Je mag toch verwachten dat er een soort van coulance toegepast zal worden in het geval alamo.co.uk of alamo.nl omvalt. Ten slotte hangt de naam van Alamo er aan. Maar goed, dat is allemaal hypothetisch gebrabbel...
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door roelb »

Ik zou daar niet te hard op rekenen.

Maar postpay heeft ook als voordeel dat je niet vastzit aan stricte annuleringsvoorwaarden.

Vergeet je te annuleren of kom je niet opdagen: geen probleem, kost je niets. Bij prepaid zit je er vanaf 24 uur voor de starttijd aan vast.
Gebruikersavatar
leonl
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 sep 2012, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door leonl »

daarintegen is prepay vaak iets goedkoper en heb je die kosten van de reis nu alvast betaald. Hierdoor wordt er niet direct aan het begin van de reis bij het ophalen van de huurauto meteen een groot deel van je creditcard ingehouden.
2000: 3 weken West USA (Los Angeles)
2013: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2014: 26 dagen West USA (Las Vegas)
2016: 17 dagen Florida (Miami)
2017: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2018: 25 dagen Noord West USA/Canada (San Francisco)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Coyote »

Ik zie ook geen reden om niet vooruit te betalen bij alamo.uk. Je bespaart je in ieder geval de extra kosten bij latere betaling.

Mijn vermoeden is dat zij nl. gelijk afrekenen met Alamo omdat je ook 'Skip the Counter' kunt gebruiken met je reserveringsnummer en je dus het hele proces dat je anders terplekke moet doen nu al vooraf kunt regelen.

Ik moet soms ook wel lachen om al die verhalen hier dat we voor enkele tientjes minder zoveel moeite doen voor de autohuur. We geven enkele duizenden euro's uit aan een vakantie in Amerika maar als het op autohuur (en vliegtickets) aankomt kunnen mensen maanden twijfelen omdat ze misschien elders iets goedkoper uit kunnen zijn... :lol:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
leonl
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 sep 2012, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door leonl »

dat is toch ook een beetje een sport, Roland, voor een dubbeltje op de urste rang zitten.
En doordat velen hier op het forum dat zo uitzoeken, gaan velen onder ons het jaar daarop weer terug, daar waar de reizigers die een (te dure) kant-en-klaar-pakketreis het vaak bij 1x laten.
2000: 3 weken West USA (Los Angeles)
2013: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2014: 26 dagen West USA (Las Vegas)
2016: 17 dagen Florida (Miami)
2017: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2018: 25 dagen Noord West USA/Canada (San Francisco)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Coyote »

Tuurlijk, we zoeken allemaal naar de beste prijs voor onszelf maar het 'geklaag' dat de prijs ineens hoger geworden is... Tja, had je moeten boeken bij die lagere prijs.

Mensen laten zich gek maken omdat ze zien dat anderen soms voor hele mooie prijzen kunnen boeken. En ik denk dan, ga zoeken op het moment dat je ook gelijk toe kunt slaan. Heb ik ook gedaan voor mijn ticket voor volgend jaar. Eerst de periode regelen en dan de prijs een tijdje in de gaten houden en toeslaan als je een mooi aanbod ziet. Daarna niet meer naar ticketprijzen kijken.

Zelfde geldt voor autohuur. Zoeken en boeken zodra alles zeker is. En als dan wat prijsverschillen zijn, so be it! Zelf heb ik de autohuur nog niet geregeld, nog genoeg tijd voor. Bovendien zit ik ook nog in dubio welke wagens het gaan worden... Standard SUV/Midsize SUV. Een cabrio voor de eerste week maar misschien ook wel voor de laatste dagen... :P Dus zodra ik daar uit ben, ga ik eens wat sites vergelijken en boeken daar waar ik mij goed bij voel. Dat hoeft dus niet persé de goedkoopste te zijn.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Miawillemen
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jul 2017, 10:16
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Miawillemen »

Als we deze zouden boeken, zijn we dan voldoende verzekerd? Wij zijn geen kenners, maar willen wel voldoende verzekerd zijn om onaangename verrassingen te vermijden:

Chevy Tahoe 7 pax of gelijkwaardig

x7
x4
A/C
Automatic

Uw offerte:
Geen blijvend eigen risico
- Gratis: extra bestuurder
- Geen blijvend eigen risico
- Op de luchthaven
- Vol - Vol brandstofbeleid
- BTW
- Wettelijke aansprakelijkheidsverzekering
- Brandverzekering
- Afkoop eigen risico (CDW) - zonder Blijvend eigen risico
- Diefstalverzekering (TP) - zonder Blijvend eigen risico
- Ongelimiteerde Kilometers


Bij de voorwaarden staat ook nog het volgende:
UW AUTOHUUR MET AVIS LV2 IS INCLUSIEF
•Passende plaatselijke verkoop belasting, doorbelasting en toeslagen op de passende prijs.
•De huursom is inclusief Afkoop Eigen Risico en Diefstalverzekering (LDW) met een Blijvend Eigen Risico van circa USD 0.00.
•AAV (Aanvullende Aansprakelijkheids Verzekering).
•Administratie kosten.
•Schade aan banden en glas is gedekt via Auto Europe in de door u geboekte huurperiode. De verhuurder zal indien er schade is, deze aan u doorbelasten. Auto Europe restitueert de schade eerst na afloop van de huurperiode.
•Alleen de reparatiekosten tot EUR 800 worden vergoed. Indien van toepassing, administratiekosten met betrekking tot de reparatie, afsleepkosten en toeslagen voor het verlies van huurdagen, worden niet vergoed.
•Luchthaventoeslag.
•Onbeperkte kilometers.
•State Sales Tax:Included in rates (varieert per staat). Zal nog steeds gelden voor eventuele lokale kosten.
•*Creditcard blokkering: Alle additionele kosten (bijv. dekking, brandstof, etc.) met minimaal het bedrag van USD 350.00.
[Naar boven]



DE AUTOHUUR IS EXCLUSIEF
•Benzine/Diesel.Klant wordt geadviseerd auto met volle tank in te leveren & kopieën van brandstofbonnen te bewaren.Uitzondering: indien bij ophalen eerste tank brandstof wordt gekocht,dient auto zo leeg mogelijk te worden ingeleverd (geen restitutie).
•Tolgelden of Autobahnvignet, geldend conform de lokale wetgeving.
•Staat Verkoop Belasting op alle locale toeslagen.
•Over extra diensten of goederen die lokaal worden gehuurd of aangeschaft worden de daar geldende belastingen en toeslagen berekend.
•Als binnenlandse one-way toeslagen zijn inbegrepen in de huursom, dan dienen hierover nog wel de lokatietoeslagen en lokale belastingen ter plaatse te worden voldaan.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Galapogos »

Zo te zien zitten de belangrijke verzekeringen (LDW/CDW en verhoogde aansprakelijkheid) hier bij in. Van welke site komt dit? Autoeurope.nl?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door roelb »

Miawillemen schreef:Als we deze zouden boeken, zijn we dan voldoende verzekerd?
Ja.
Miawillemen
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jul 2017, 10:16
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Miawillemen »

Galapogos schreef:Zo te zien zitten de belangrijke verzekeringen (LDW/CDW en verhoogde aansprakelijkheid) hier bij in. Van welke site komt dit? Autoeurope.nl?
Autoeurope.be
Thanks
ludwig
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 05 jan 2009, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Groene Hart

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door ludwig »

@roelb het zou nooit bij mij zijn opgekomen dat alamo.co.uk/brits geen 'echte' alamo is. Bij faillissement doet cc maatschappij wonderen
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer