Ticketprijs opeens enorm hoog? Seattle in meivakantie

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Yesse
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 25 sep 2016, 09:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Ticketprijs opeens enorm hoog? Seattle in meivakantie

Bericht door Yesse »

Hi allemaal,

Wij zijn van plan om rond de meivakantie (27 april t/m 18 mei) weer naar de VS te gaan. Dit keer willen we graag naar noord-west Amerika. Heen en terug via Seattle en dan een mooi rondje rijden voor 3 weken.

Een paar maanden geleden zijn we alvast begonnen met dingen uitzoeken en het bleek rechtstreeks best betaalbaar (€ 640 per ticket) maar we moesten nog even wachten met boeken aangezien ik aan een zeer strak schema zit qua vakantie (ik moet een aantal belangrijke vergaderingen bijwonen). Dat schema is inmiddels bekend dus we wisten wanneer we vrij konden nemen.

Nu zijn echter in deze periode de prijzen extreem gestegen naar € 990 per ticket. Meer dan € 300 euro p.p. meer dus. Ook de autohuur is plots heel erg verhoogd. In en rond Seattle kan ik geen speciale gebeurtenissen vinden die dit verklaart. Heeft iemand enig idee of dit gewoon de strategie van de vliegmaatschappijen zijn of dat ze er nu pas achter komen dat dan de meivakantie is? Bij KLM zie je nu ook echt precies met die datum een enorme piek in prijzen.

Hebben jullie nog tips? Is wachten een goede optie of is jullie verwachting dat de prijzen alleen maar hoger worden?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Ticketprijs opeens enorm hoog? Seattle in meivakantie

Bericht door mtl »

Is heel normaal. Gewoon wachten tot de voor jullie juiste prijzen weer verschijnen.
Gast

Re: Ticketprijs opeens enorm hoog? Seattle in meivakantie

Bericht door Gast »

Tja, het is meivakantie. Je bent echt niet de enige die in die periode wil vliegen, dus dat verhoogt de prijzen.

Als Dusseldorf een alternatief is voor Amsterdam zou je rond de €735 vliegen met 1 overstap via www.schipholtickets.com
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Ticketprijs opeens enorm hoog? Seattle in meivakantie

Bericht door roelb »

Een paar maanden geleden waren er binnen Skyteam inderdaad gunstige fares direct retour AMS-SEA. Die fare base had als laatste boekingsdatum 15/9/2017. Daarom is het ook altijd van belang om even de fare condities te lezen als je zoiets overweegt.

Wellicht dat er weer nieuwe gunstige fares komen, het is en blijft altijd afwachten.
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Ticketprijs opeens enorm hoog? Seattle in meivakantie

Bericht door meyem »

auw ... altijd vervelend als de prijzen net op het moment dat jij klaar bent om te boeken, inene een stuk hoger zijn ...
ik vermoed dat de prijzen nu op zijn hoogst zijn en zou adviseren om 'rustig' af te wachten ... maar garanties heb je nooit met dit soort dingen ... :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Ticketprijs opeens enorm hoog? Seattle in meivakantie

Bericht door Galapogos »

Als ik op kayak.com kijk vind ik voor 820 euro rechtstreekse vluchten met KLM voor jouw data.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ticketprijs opeens enorm hoog? Seattle in meivakantie

Bericht door Frasi »

roelb schreef:Een paar maanden geleden waren er binnen Skyteam inderdaad gunstige fares direct retour AMS-SEA. Die fare base had als laatste boekingsdatum 15/9/2017. Daarom is het ook altijd van belang om even de fare condities te lezen als je zoiets overweegt.
Skyteam had gunstige tarieven naar een groot aantal bestemmingen in de VS, vooral vanaf Dusseldorf. Naar mijn idee niet geheel toevallig tot Air Berlin failliet ging. Toen gingen de prijzen stijl omhoog.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Ticketprijs opeens enorm hoog? Seattle in meivakantie

Bericht door roelb »

Het was volgens mij echt toeval. Al die tarieven waren op basis van xP99DE en die liep tot 15/9/2017. Precies om die reden heb ik bijvoorbeeld begin september nog een retourtje SFO volgend jaar vastgelegd.

Dat er nu nog geen nieuwe scherpe fares is wellicht wel te wijden aan het verdwijnen van een concurrent. Het is even afwachten wat er volgend jaar gaat gebeuren.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Ticketprijs opeens enorm hoog? Seattle in meivakantie

Bericht door Coyote »

Ik vind nog tickets in die periode voor onder de € 730 vanaf Amsterdam met ook nog eens prima vliegtijden via www.wtc.nl.

Dus ja, wel ietsje duurder dan die € 640 van je maar geen € 300 per persoon.

Je kunt nog afwachten op lagere prijzen maar dan is het altijd afwachten wat voor vliegtijden je krijgt. Je kunt wel voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten maar als je daardoor 24 uur onderweg bent kun je beter iets meer betalen. :P

Roland
Bijlagen
AMS-SEA.JPG
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Ticketprijs opeens enorm hoog? Seattle in meivakantie

Bericht door Almere vak V »

Vanuit Brussel vlieg je voor €587 naar Vancouver met Lufthansa. Gewoon te boeken via lufthansa.com. Een paar weken geleden was dat zelfs nog €300 goedkoper... :shock:
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Ticketprijs opeens enorm hoog? Seattle in meivakantie

Bericht door Mademoiselle »

Heb je op een bepaald tijdstip (of een bepaalde dag) gekeken? Probeer dan weer op hetzelfde tijdstip dezelfde tickets te vinden. Ik heb onlangs tickets naar Baltimore/Washington DC geboekt. 's Avonds vanaf een uur of 22.00u waren ze €395pp en overdag weer boven de €600,=!! Dus ik balen natuurlijk maar een paar avonden later toen ik weer rond 22u keek waren ze weer €395,=!! Toen meteen geboekt :)

Niet gegarandeerd natuurlijk maar het is te proberen...
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Ataturk007
Amerikafan
Berichten: 202
Lid geworden op: 24 nov 2015, 11:25
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Ticketprijs opeens enorm hoog? Seattle in meivakantie

Bericht door Ataturk007 »

Inderdaad, ik zoek een ticket rond midden april tot eind april naar west amerika, stonden op 300 en vloog 200 euro. Toen weer 50 gezakt en nu weer rond 550 euro.

Nu kijken of ik mijn vlucht kan comiberen met iets van vakantiepiraten.
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Ticketprijs opeens enorm hoog? Seattle in meivakantie

Bericht door roelb »

Voor 300 euro retour naar de westkust is een topdeal, daar moet je vooral niet te labg over nadenkeb. Sibds september heb ik dat soort tarieven niet meer gezien.

Vakantiepiraten haalt veel info van andere sites, zoals fly4free en consorten. Travelox wil ook nog wel eens goede deals vrieg spotten.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Ticketprijs opeens enorm hoog? Seattle in meivakantie

Bericht door Almere vak V »

Sale bij BA. Seattle vanaf €392,-
Yesse
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 25 sep 2016, 09:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Ticketprijs opeens enorm hoog? Seattle in meivakantie

Bericht door Yesse »

De prijzen zijn inderdaad weer gedaald. Mede omdat KLM/Delta geen gratis ruimbagage meer bieden vanaf 7 december maar alsnog een stuk goedkoper dan die 900 euro.

Wij gaan voor een rechtstreekse vlucht, 10 uur ten opzichte van 23 uur vind ik het de prijs waard :)
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ticketprijs opeens enorm hoog? Seattle in meivakantie

Bericht door Frasi »

"Mede omdat KLM/Delta geen gratis ruimbagage meer bieden vanaf 7 december maar alsnog een stuk goedkoper dan die 900 euro. "

Dank voor de tip; dat was me nog niet bekend. Ik zie nu dat het geldt voor vluchten vanaf 10 april 2018 op basis van een "light-ticket".

Voor de Light ticketoptie geldt geen gratis ruimbagage voor vluchten die vertrekken op of na 10 april 2018 tussen de Verenigde Staten of Canada en de volgende landen: Frankrijk, Nederland, Italië, Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Spanje, Verenigd Koninkrijk, België, Zweden, Denemarken, Finland, Noorwegen, Luxemburg, Slowakije, Estland, Letland en Litouwen.
https://www.klm.com/travel/nl_nl/prepar ... /index.htm

Ondanks dat ik eind dit jaar m'n FB Gold status kwijt raak, mag ik als Silver alsnog 2 stuks bagage meenemen. Ik neem aan ook met een "Light ticket".
Anders moet ik nog even voor 10 april :D .
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ticketprijs opeens enorm hoog? Seattle in meivakantie

Bericht door Frasi »

Prijsvechter Norwegian Air start vluchten van Schiphol naar New York
https://www.nu.nl/economie/5049254/prij ... -york.html

Mooi.
Laten we hopen dat dit de prijzen (ook van KLM/AF) weer tot redelijkheid laat zakken.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Ticketprijs opeens enorm hoog? Seattle in meivakantie

Bericht door roelb »

Frasi schreef: Ondanks dat ik eind dit jaar m'n FB Gold status kwijt raak, mag ik als Silver alsnog 2 stuks bagage meenemen. Ik neem aan ook met een "Light ticket".
Anders moet ik nog even voor 10 april :D .
Dat klopt. Maar, als je kiest voor dit tarief en op DL vluchten zit heb je een E-class fare, ofwel wat Delta "Basic Economy" noemt. En dat betekent: geen seat selection tot check-in en geen upgrades. Wel priority check-in en boarding en de miles bonus. Maar zeker als je status hebt en op DL operated vluchten vliegt zou ik echt die paar tientjes meer betalen voor een normaal ticket, zonder die restricties. Dan heb je in ieder geval kostenloos al tijdens het boeken toegang tot preferred seats (exit row e.d.).

Volgens mij kun je bij KLM nog wel gewoon vooraf seat selection doen. Ik weet alleen niet of dat dan ook nog gewoon gratis is als elite. Kan het ook nergens vinden in documentatie.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Ticketprijs opeens enorm hoog? Seattle in meivakantie

Bericht door sanook »

Frasi schreef:Prijsvechter Norwegian Air start vluchten van Schiphol naar New York
https://www.nu.nl/economie/5049254/prij ... -york.html

Mooi.
Laten we hopen dat dit de prijzen (ook van KLM/AF) weer tot redelijkheid laat zakken.
"Voor een enkeltje New York mikt Norwegian op een ticketprijs van nog geen 200 euro."

Dat vind ik geen schokkende prijzen, zeker niet als dit exclusief bagage/entertainment/eten/drinken is....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer