Tickets boeken zonder paspoort en cc mogelijk?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Tickets boeken zonder paspoort en cc mogelijk?

Bericht door Annet1992 »

Ik kon het zo gauw even niet vinden maar ik vroeg me af of het mogelijk is om tickets te boeken zonder paspoort en zonder creditcard?
Morgen gaan wij ons paspoort aanvragen en dat duurt dan nog een week maar ik wil eigenlijk zsm tickets boeken..
Ook hebben we nog geen creditcard. Kunnen vliegtickets ook zonder betaald worden?

Voor een cc komen wij niet in aanmerking, iemand ervaring met garant stelling door bijv ouders?

Als dit onderwerp ergens anders hoort of ik niet goed gezocht: excuses alvast..
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Tickets boeken zonder paspoort en cc mogelijk?

Bericht door babarage »

je hebt nog geen paspoort nodig bij boeken van de tickets. je moet wel zorgen dat je naam wordt gebruikt zoals die op het paspoort komt te staan. dus meisjesnaam en officiële naam. dus petronella jansen als dat de naam is die je bij je geboorte mee hebt gekregen ook al kent iedereen je als petra (roepnaam) pietersen (naam van je partner). ik zeg het er nu even extra duidelijk bij omdat je geen paspoort naast je hebt liggen waar je het van kan kopiëren bij het invullen van de gegevens.

ook een credit card is niet nodig. er zijn verschillende sites waar je met ideal of paypal kan betalen voor de tickets.

straks in amerika is een kaart wel heel handig en mocht je een auto willen huren zelfs (zo goed als) noodzakelijk. dat kun je niet af met een creditcard van een ander. ook bij overnachtingen geeft het een hoop extra gedoe als je geen creditcard hebt.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Tickets boeken zonder paspoort en cc mogelijk?

Bericht door Annet1992 »

Bedankt voor je reactie!
In mijn achternaam is van de glind, wat moet ik met de tussenvoegsels doen?

Ja die creditcard is echt nog wel een ding.. We hopen dat mijn ouders garant voor ons willen staan of dat we een partnerkaart op hun naam kunnen aanvragen.
De enige cc die we kunnen krijgen is de studenten cc van de rabobank, ik heb alleen geen idee of die overal te gebruiken is..
Gast

Re: Tickets boeken zonder paspoort en cc mogelijk?

Bericht door Gast »

Annet1992 schreef:Bedankt voor je reactie!
In mijn achternaam is van de glind, wat moet ik met de tussenvoegsels doen?
Je schrijft ze gewoon zo op zoals je het nu doet, dus : Van de Glind. Op je ticket staan ze dan zonder spaties VANDEGLIND.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Tickets boeken zonder paspoort en cc mogelijk?

Bericht door sanook »

Annet1992 schreef:Ja die creditcard is echt nog wel een ding.. We hopen dat mijn ouders garant voor ons willen staan of dat we een partnerkaart op hun naam kunnen aanvragen.
De enige cc die we kunnen krijgen is de studenten cc van de rabobank, ik heb alleen geen idee of die overal te gebruiken is..
Zo'n studentenkaart is hoogstwaarschijnlijk een Visa of Mastercard en die zijn overal ter wereld te gebruiken dus dat is geen probleem denk ik.
Wat wel een probleem kan zijn is de limiet die er op staat, dat is voor studenten meestal 1000 euro en dat is niet heel veel. Wat je wel kunt doen is extra geld op je creditcard storten zodat je dat ook kunt gebruiken.
Terpies schreef:Je schrijft ze gewoon zo op zoals je het nu doet, dus : Van de Glind. Op je ticket staan ze dan zonder spaties VANDEGLIND.
Dat is inderdaad meestal zo het geval, maar niet altijd, het kan ook zijn dat de spaties wél op het ticket staan. In ieder geval, altijd mét spaties opgeven als je je tickets boekt !
Laatst gewijzigd door sanook op 05 dec 2017, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 261
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Tickets boeken zonder paspoort en cc mogelijk?

Bericht door Hard Rock Cafe. »

Kleine waarschuwing. Tickets betalen zonder CC kan zoals velen hier pas nog ondervonden hebben leiden tot geen vergoeding bij faillissement van de airline.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Tickets boeken zonder paspoort en cc mogelijk?

Bericht door sanook »

Klopt, en dan moet je betaling ook nog uit het credit deel van je creditcard komen geloof ik, en dus niet uit het extra geld wat evt op je credit card staat. Want dat schijnt ook niet verzekerd te zijn.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Tickets boeken zonder paspoort en cc mogelijk?

Bericht door babarage »

rabobank studenten creditcard is een gewone mastercard dus daar heb je verder geen problemen mee. limiet is 1000 euro. daar kun je eventueel voor de vakantie wat extra opstorten om zo meer limiet te creëren. nog slimmer is het misschien om gedurende de vakantie met internetbankieren een betaling naar de kaart te doen.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Tickets boeken zonder paspoort en cc mogelijk?

Bericht door Galapogos »

En misschien is 1000 euro bestedingslimiet ook wel genoeg. Je gaat met meerdere personen schrijf je. Je kunt dan wellicht per persoon een creditcard nemen? Of kom alleen jijzelf in aanmerking?

Wat zijn jullie plannen in Amerika?
Gast

Re: Tickets boeken zonder paspoort en cc mogelijk?

Bericht door Gast »

Paspoort moet je op tijd bij de gemeente aanvragen, pas na een paspoortuitgifte van de gemeente waarin je woonachtig bent kan je een ESTA aanvragen. Voor een ESTA heb je weer je paspoortgegevens nodig. ESTA betaal je weer alleen met cc. Dus voor de TS nog even wat praktische acties.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Tickets boeken zonder paspoort en cc mogelijk?

Bericht door sanook »

Je kan je ESTA natuurlijk ook met een credit card betalen die niet van jezelf is. En in theorie is het geen probleem om je ESTA pas een week voor vertrek aan te vragen.
Gast

Re: Tickets boeken zonder paspoort en cc mogelijk?

Bericht door Gast »

@sanook, kan dat echt? Dat kan toch alleen bij een ESTA voor jezelf en meerdere personen waarbij een andere persoon in de groepsESTA betaald voor de groep? Levert dat individueel niet vragen bij CBP op?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Tickets boeken zonder paspoort en cc mogelijk?

Bericht door sanook »

Waarom zou dat niet kunnen ? Ik kom het zo gauw niet tegen in de FAQ in ieder geval: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/WebHelp/E ... Help_1.htm
Gast

Re: Tickets boeken zonder paspoort en cc mogelijk?

Bericht door Gast »

Men heeft het wel over "your credit card". Als jurist zou ik dan stellen dat uit de voorwaarden blijkt dat het moet gaan om een creditcard van de aanvrager, ander kon er "a credit card", dus onbepaald, van een ieder staan. Men verzameld ook cc informatie staat er later. Als CBP lastig doet omdat iemand een ESTA aanvraag doet met een cc van een tweede (juridisch: familielid) of derde staat CBP in zijn recht om er op zijn minst vragen over te stellen.
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Tickets boeken zonder paspoort en cc mogelijk?

Bericht door Annet1992 »

Galapogos schreef:Je kunt dan wellicht per persoon een creditcard nemen? Of kom alleen jijzelf in aanmerking?

Wat zijn jullie plannen in Amerika?
Ja misschien kunnen we er inderdaad wel allebei 1 aanvragen! Daar had ik nog niet aan gedacht.

We gaan 3 weken rondrijden met een auto door washington, oregon en Californië. We hebben genoeg geld gespaard dus dat zetten we dan op de creditcard denk ik..
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Tickets boeken zonder paspoort en cc mogelijk?

Bericht door hemmie »

@Stormbreaker, je maakt het weer veel moeilijker dan het is, je mag gewoon iemand anders voor je esta laten betalen, oftwel met cc van een ander betalen, ziehier.

Misschien handig om dingen eerst even uit te zoeken voordat je mensen onnodig ongerust maakt.
Terug in Texas!
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Tickets boeken zonder paspoort en cc mogelijk?

Bericht door vinceG »

stormbreaker schreef:Paspoort moet je op tijd bij de gemeente aanvragen, pas na een paspoortuitgifte van de gemeente waarin je woonachtig bent kan je een ESTA aanvragen. Voor een ESTA heb je weer je paspoortgegevens nodig. ESTA betaal je weer alleen met cc. Dus voor de TS nog even wat praktische acties.
ESTA kan je ook met Paypal betalen, dus cc is niet nodig.
Gast

Re: Tickets boeken zonder paspoort en cc mogelijk?

Bericht door Gast »

@hemmie, ik maak het niet veel moeilijker, ik ben gewoon jurist. En die maken overal vaak een punt van.
Gast

Re: Tickets boeken zonder paspoort en cc mogelijk?

Bericht door Gast »

@vinceG, wist dat niet. Ik heb sowieso geen PayPal.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Tickets boeken zonder paspoort en cc mogelijk?

Bericht door hemmie »

stormbreaker schreef:@hemmie, ik maak het niet veel moeilijker, ik ben gewoon jurist. En die maken overal vaak een punt van.
Maar er is hier geen punt! Jij bent degene die zegt dat je met je eigen cc moet betalen, want anders zou je geweigerd kunnen worden door immigration. Dat is onjuiste informatie. Ik mag toch hopen dat juristen eerst onderzoek doen voordat ze een punt maken.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer