Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
ludwig
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 05 jan 2009, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Groene Hart

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door ludwig »

Ik denk dat je bij Avis niet gratis kunt annuleren. Voor mijn data kom ik nu via http://www.autoeurope.nl opeens een stuk goedkoper uit bij huren via Dollar, locatie Las Vegas. Gratis annuleren tot 48 uur voor aanvang huur en alles verzekerd.
Laatst gewijzigd door ludwig op 03 dec 2017, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Spaulding
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 aug 2015, 15:51
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Spaulding »

Sorry vergeten bij te vermelden:

Wij zoeken wel echt een SUV, en willen wel een extra bestuurder erbij boeken.
leducw
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 feb 2014, 13:01
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Piringen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door leducw »

ludwig schreef:Ik denk dat je bij Avis niet gratis kunt annuleren. Voor mijn data kom ik nu via http://www.autoeurope.nl opeens een stuk goedkoper uit bij huren via Dollar, locatie Las Vegas. Gratis annuleren tot 48 uur voor aanvang huur en alles verzekerd.
Is via deze broker alles voldoende verzekerd? Boek altijd rechtstreeks maar zoals je vermeld kom ook ik hier een pak voordeliger uit voor een kleine Suv in Las Vegas.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Gast »

Spaulding schreef:Sorry vergeten bij te vermelden:

Wij zoeken wel echt een SUV, en willen wel een extra bestuurder erbij boeken.
Via auto europe kost een midsize SUV voor jullie periode €590 (via dollar) een extra bestuurder kost maar liefst €13,50 per dag extra!
ludwig
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 05 jan 2009, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Groene Hart

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door ludwig »

UW AUTOHUUR MET DOLLAR IS INCLUSIEF
Geldende lokale belasting(en) op de geldende tarieven.
Supplementaire Wettelijke Aansprakelijkheid Verzekering (SLI).
Het huurtarief is inclusief afkoop van het blijvend eigen risico (LDW) met een eigen risico van EUR 0 en dekt ook schade aan banden, ruiten, dak en onderzijde van de auto.
Verzekering m.b.t.onverzekerde of onderverzekerde medeweggebruikers (UMP).
Belastingen en toeslagen.
Roadside Assistance / pechhulp.
Luchthaventoeslag.
State Sales Tax:Included in rates (varieert per staat). Zal nog steeds gelden voor eventuele lokale kosten.
Onbeperkte kilometers.

Ik mis volgens mij niets. Echtgenoot in Nevada volgens wet automatisch gratis. Edit : is dit nog steeds zo ? Als ik google dan is dat sinds 2015 niet meer. Help !
Spaulding
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 aug 2015, 15:51
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Spaulding »

Terpies schreef:
Spaulding schreef:Sorry vergeten bij te vermelden:

Wij zoeken wel echt een SUV, en willen wel een extra bestuurder erbij boeken.
Via auto europe kost een midsize SUV voor jullie periode €590 (via dollar) een extra bestuurder kost maar liefst €13,50 per dag extra!
Als ik via Auto Europe zoek op de data en SUV dan kom ik op €604,- bij Dollar (nagenoeg gelijk) maar ik kan nergens extra bestuurder bij kiezen..
Waar kan je voor die optie kiezen?
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Gast »

De prijs voor de optie extra bestuurder staat linksonder vermeld in het overzicht als je de auto selecteert en verder gaat naar het scherm waar je de opties aan kunt vinken (daar staat dus €13,50 per dag).
Het prijsverschil tussen wat jij vindt en wat ik vind kan ermee te maken hebben dat je gekozen hebt voor de standaard afhaal tijden. Ik pas altijd ophaal/inlever tijden aan aan vliegtijden, dat wil vaak nog wel iets in prijs schelen.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Galapogos »

Spaulding schreef:Iemand ervaring met Avis? Ik neem aan dat die aansprakelijkheids er wel in zit? Ik zie verder ook geen optie om die toe te voegen
Ik vroeg me datzelfde af, en heb Avis voor alle zekerheid gebeld. Als je boekt via avis.be (en ik neem aan ook de andere Europese sites) zit de aansprakelijkheidsverzekering er gewoon bij in. Je kunt dit ook ergens in de algemene voorwaarden terugvinden.
ludwig schreef:Ik denk dat je bij Avis niet gratis kunt annuleren.
Als je via avis.be (en ik geloof ook via de andere Europese sites) boekt, is annuleren inderdaad niet kosteloos. Het kost je 50 euro. Tenzij je geen aanbetaling doet maar de auto pas ter plekke betaalt. Annuleren is dan wel gratis, maar de huur is dan hoger.
brigittf
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 okt 2016, 20:44
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door brigittf »

Ik vroeg me datzelfde af, en heb Avis voor alle zekerheid gebeld. Als je boekt via avis.be (en ik neem aan ook de andere Europese sites) zit de aansprakelijkheidsverzekering er gewoon bij in. Je kunt dit ook ergens in de algemene voorwaarden terugvinden.
Het viel mij bij Avis ook op dat de aansprakelijkheidsverzekering niet meer vermeld wordt, op mijn reservering van vorig jaar stond deze netjes naast de CDW maar nu staat alleen de CDW erop, is er iets in de wet veranderde of zo dat ze het niet meer hoeven te vermelden?
Vind het toch wel wat eng om te boeken als het nergens vermeld staat.

Echtgenoot in Nevada volgens wet automatisch gratis. Edit : is dit nog steeds zo ? Als ik google dan is dat sinds 2015 niet meer. Help !
Ik heb gebeld met Dollar en volgens de man aan de telefoon moet er gewoon betaald worden in Nevada..
DebbieTimmermans
Amerikafan
Berichten: 369
Lid geworden op: 09 apr 2014, 17:31
Partner van: Wouter
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Wellen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door DebbieTimmermans »

Echtgenoot in Nevada volgens wet automatisch gratis. Edit : is dit nog steeds zo ? Als ik google dan is dat sinds 2015 niet meer. Help ! Ik heb gebeld met Dollar en volgens de man aan de telefoon moet er gewoon betaald worden in Nevada..
Wij hadden een wagen geboekt bij Hertz in Las Vegas en daar kreeg ik ook doodleuk te horen dat we moesten bijbetalen voor een extra bestuurde ookal zijn we gehuwd. Ik weet niet of die regel nog van toepassing is.
Ik was ook altijd van het gedacht dat een "spouse" gratis opstond als 2de bestuurder in de staten CA, NV en AZ.
Wij hebben er toen voor gekozen geen 2de bestuurde te betalen omdat mijn bijna altijd rijdt met de wagen.
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
Gebruikersavatar
pollyblue
Amerikakenner
Berichten: 550
Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:48
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Schelle

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door pollyblue »

brigittf schreef:
Ik vroeg me datzelfde af, en heb Avis voor alle zekerheid gebeld. Als je boekt via avis.be (en ik neem aan ook de andere Europese sites) zit de aansprakelijkheidsverzekering er gewoon bij in. Je kunt dit ook ergens in de algemene voorwaarden terugvinden.
Het viel mij bij Avis ook op dat de aansprakelijkheidsverzekering niet meer vermeld wordt, op mijn reservering van vorig jaar stond deze netjes naast de CDW maar nu staat alleen de CDW erop, is er iets in de wet veranderde of zo dat ze het niet meer hoeven te vermelden?
Vind het toch wel wat eng om te boeken als het nergens vermeld staat
.
Ik heb geboekt via avis.be en dan mijn boeking gecontroleerd op avis.com, daar staat de "third party liability" wel vermeld als included.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Galapogos »

Goede tip! Inloggen op avis.com lukt me niet, maar de boeking checken mbv het reserveringsnummer lukt wel. En inderdaad staat er ook bij mij dat Third Party Liability inclusief is. Geruststelling, maar eigenlijk ook wel zoals verwacht.

Ik vind het wel vreemd dat de Europese websites van Avis hier geen duidelijke informatie (meer?) over bevatten.
CAM1984
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 okt 2017, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Utrecht

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door CAM1984 »

Vreemd, ik heb Avis gemaild en kreeg als reactie dat pas na boeken duidelijk wordt wat inclusief is. Nu weet ik dat de aansprakelijkheid inclusief moet zijn wanneer je vanuit Europa boekt, maar waarom hebben ze het dat weggehaald hebben is mij een raadsel.
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Coyote »

Vreemde reactie van ze. :shock:

Zou voor mij al een reden zijn niet via hen te boeken.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
CAM1984
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 okt 2017, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Utrecht

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door CAM1984 »

Ja, ik heb de contactpersoon van Avis maar gevraagd of hij een telefoon zou kopen waarvan hij niet zeker weet of er een camera op zit :lol:

Ik denk dat het wel in orde is vanwege bovenstaande reacties, maar ik ga er voor de zekerheid nog wel even achteraan bellen aangezien ze een mooi tarief hebben voor de huurperiode die ik op het oog heb.
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Almere vak V »

Vraagje betreffende Alamo in Vancouver. Wij vliegen normaliter altijd via Portland of Seattle. Skip the counter met Alamo en binnen notime ben je onderweg. Deze keer via Vancouver. Alles afgezocht maar nergens iets kunnen vinden over Skip the counter. Nou lees ik wel iets over een online check in via touch screen kiosk. Is dit hetzelfde of klinkt dat alleen maar alsof??

Benieuwd of iemand hier ervaringen mee heeft??

Hebben trouwens nu gehuurd via Europcar. Iemand daar ervaringen mee??
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Bushmaster »

Nou lees ik wel iets over een online check in via touch screen kiosk
Die kiosken van Alamo heb ik nooit gesnapt.
Heb je thuis alles al op de website ingevuld, kan je op die kiosk nogmaals alle info opnieuw invoer t/m de rijbewijsnummers aan toe.
Die kiosk zeurt in ieder geval niet over roadside assitance dat is wel een voordeel.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Almere vak V »

Hmmm...

Dat ziet er niet echt uit als Skip the Counter.
Miawillemen
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jul 2017, 10:16
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Miawillemen »

Wij wensen in de zomer 2018 voor 3 weken naar de Westkust te gaan.
Om nu even alle onduidelijkheid uit de wereld te helpen:
Zijn we voldoende verzekerd als we een wagen huren 'zonder eigen risico'? Is dit genoeg als dekking? Ik zie voldoende verhuurfirmas die ook een uitgebreide dekking voorzien (zoals bvb. banden glasschade, onderkant wagen, enz...) maar dit tegen een redelijke meerprijs. Is het echt noodzakelijk dat je de uitgebreide dekking neemt?

Wij zijn met 5 personen en zouden opteren voor ofwel een Minivan of een 7-seater SUV.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Gast »

Miawillemen schreef:Zijn we voldoende verzekerd als we een wagen huren 'zonder eigen risico'? Is dit genoeg als dekking? Ik zie voldoende verhuurfirmas die ook een uitgebreide dekking voorzien (zoals bvb. banden glasschade, onderkant wagen, enz...) maar dit tegen een redelijke meerprijs. Is het echt noodzakelijk dat je de uitgebreide dekking neemt?
Ik heb gisteren gereserveerd via www.autoeurope.nl voor een SUV via dollar en daar zitten schade aan glas, onderkant, banden etc al in de huurprijs.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer