Area 51

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
peterretep
Amerikafan
Berichten: 295
Lid geworden op: 16 nov 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Area 51

Bericht door peterretep »

Ik zou het wel leuk vinden om een glimp op te vangen van Area 51. Borden, prikkeldraad, stoer kijkende kerels in witte auto's. Ik heb de "hoofdingang" aan de extraterrestial highway gevonden maar die ligt nogal een eind buiten Las Vegas. Is er een fotogenieke plek in de (relatieve) buurt van Las Vegas of op de route Las Vegas - Death Valley?
Gast

Re: Area 51

Bericht door Gast »

Dat is hier al vaker voorbijgekomen. Gewoon even de zoekfunctie gebruiken, dan vind je het wel (of niet :lol:)
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Area 51

Bericht door PSVwally »

Area51 ligt helemaal niet tussen Vegas en Death Valley. Dus daar ga je eigenlijk niets vinden van dit alles.
peterretep
Amerikafan
Berichten: 295
Lid geworden op: 16 nov 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Area 51

Bericht door peterretep »

@Eoms, ik heb eerst gezocht met de zoekfunctie en ik kom tal van area's tegen maar niet de Area 51. Vandaar mijn vraag.

@Psvwally, laat ik het anders formuleren. Area 51 ligt, als je de highway 95 neemt, rechts van deze weg.
Laatst gewijzigd door peterretep op 01 dec 2017, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Area 51

Bericht door PSVwally »

Je hebt een filmbeeld in je hoofd... als je lang rachel nevada komt heb je nog een alien café, maar verder is er echt niets te zien
peterretep
Amerikafan
Berichten: 295
Lid geworden op: 16 nov 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Area 51

Bericht door peterretep »

Thanks, psvwally. Ik zal het absoluut overromantiseren maar ik zou wel een foto van zo'n "kom niet verder want we mogen schieten" bord willen hebben maar aan de andere kant kan je die ook zo van internet plukken.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7900
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Area 51

Bericht door Pete.Z »

peterretep schreef:Ik zou het wel leuk vinden om een glimp op te vangen van Area 51. Borden, prikkeldraad, stoer kijkende kerels in witte auto's. Ik heb de "hoofdingang" aan de extraterrestial highway gevonden maar die ligt nogal een eind buiten Las Vegas. Is er een fotogenieke plek in de (relatieve) buurt van Las Vegas of op de route Las Vegas - Death Valley?
Route LV-DV via de 95 komt niet langs area-51, wel langs Creech afb en wat testgebieden, waar, als je mazzel hebt, soms behoorlijk wat activiteit te zien is van b.v. drones of vliegtuigen. (Kan in DV ook, overigens, vliegen ze ook vaak).

Wil je de bordjes zien van area-51 (want 51 zelf zie je absoluut niet) moet je via de andere kant de 375 nemen langs Rachel.
Wil je area-51 zelf zien, moet je heel,heel veel moeite doen.

Leuk stukje over uitzichtpunt and veel andere info:

http://www.otherhand.org/home-page/area ... h-12-1994/
Gebruikersavatar
Aricon
Amerika-expert
Berichten: 2038
Lid geworden op: 20 nov 2007, 21:38
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: boven Groningen

Re: Area 51

Bericht door Aricon »

Een andere leuke site over area 51, met veel info, is http://www.dreamlandresort.com.

En als je nieuwsgierig bent wat er gebeurt als je area 51 probeert te betreden, ga dan eens in Rachel in de Little A'Le'Inn aan de bar zitten en vraag de locals naar wat zij weten over area 51. Gegarandeerd dat de (sterke?) verhalen los komen.
peterretep
Amerikafan
Berichten: 295
Lid geworden op: 16 nov 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Area 51

Bericht door peterretep »

@Pete.z Dankjewel voor je uitleg. Ik ga vanaf de veilige tafel hier eens kijken wat we kunnen zien.

@Aricon, thanks. Vooral die tip om met de locals te praten is een leuke. Is natuurlijk voer voor een complottheorie :mrgreen:
Bluebonnet
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 06 aug 2017, 13:57

Re: Area 51

Bericht door Bluebonnet »

Roswell, NM lijkt me een stuk leuker, maar denk niet dat je daar in de buurt komt? Misschien leuk voor de volgende reis.

Sowieso is het in de buurt van een government facility altijd leuk om locals naar verhalen te vragen. Zo zijn er de beroemde schapen bij Dugway Proving Ground. (dat is dezelfde basis die een paar jaar geleden een flesje antrax kwijt was)

En in New Mexico zijn er heel veel verhalen over skinwalkers enzo.
peterretep
Amerikafan
Berichten: 295
Lid geworden op: 16 nov 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Area 51

Bericht door peterretep »

@Bluebonnet, met NM bedoel je vast New Mexico? Zover komen we in ieder geval niet. Grand Canyon is gezien vanaf LA ons verste punt. Dank ook voor je complotverhalen. Ik wist van het bestaan niet af.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Area 51

Bericht door Galapogos »

Naast Area 51 ligt de Nevada National Security Site. Daar kun je -met veel moeite- een tour van doen. Dan moet je wel nog even geduld hebben want heel 2018 zit al vol. Zie ook https://www.nnss.gov/pages/PublicAffair ... tours.html.
peterretep
Amerikafan
Berichten: 295
Lid geworden op: 16 nov 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Area 51

Bericht door peterretep »

@Galapogos. Thanks. Dat gaat dus niet meer lukken maar als ik alle verhalen op dit forum lees gaat het vast niet ons laatste bezoek aan de VS worden.

Heb je uitstapje bekeken en, bizar, het is een dagtocht van 400 km. Ik moet echt nog wennen aan de afstanden daar. Ook leuk: https://www.nnss.gov/docs/docs_publicaf ... ditems.pdf de lijst van wat je niet mee mag nemen. Staat ook een handgranaat op. Verzoek is dan om die weer in je auto te leggen...
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Area 51

Bericht door Tipsy_1 »

Een rit over de Extra Terrastrial highway, dan richting tonopah (ook heerlijk desolaat) en terug via Death Valley is wel een echte aanrader vind ik.
Alleen al gaan ontbijten in de Little Ale'Inn is al een belevenis.
Wij hebben deze rit nu al twee keer gedaan en we love it. Eenzaamheid ten top.
peterretep
Amerikafan
Berichten: 295
Lid geworden op: 16 nov 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Area 51

Bericht door peterretep »

@Tipsy, mooie tip. Ik ben nu mijn route aan het uitvogelen vanaf Las Vegas naar Death Valley en neem je tips mee. Inderdaad een overweldigend eenzaam landschap. Dat vind je bij ons niet.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Area 51

Bericht door Tipsy_1 »

kijk eens in ons verslag van 2015.
Verslag van oktober dit jaar is bijna klaar!
peterretep
Amerikafan
Berichten: 295
Lid geworden op: 16 nov 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Area 51

Bericht door peterretep »

Dankjewel Tipsy. Daar had ik al een paar keer met plezier in zitten lezen maar ik heb het nog niet allemaal gelezen. Ga ik doen.

Kleine correctie. Ik was 2011 aan het lezen, dacht ik.
Nikie
Amerika-ontdekker
Berichten: 79
Lid geworden op: 12 feb 2008, 23:00
Aantal x V.S. bezocht: 23
Contacteer:

Re: Area 51

Bericht door Nikie »

Wij hebben paar jaar geleden in Rachel in de Aleinn een gecopieerd A4-tje gekocht waar een route op stond naar een ingang waar de borden staan van verboden verder te rijden. Het was een route over een zandpad met aanwijzingen als bij een watertank rechtsaf etc. Het was echt in the middle of nowhere, en ik weet niet waarom, maar ik vond het heel erg spannend. Uiteindelijk kwamen we bij een paar borden (het was geen hek dus je kon in principe verder rijden) met dat ze mochten schieten als je dat deed. Meteen zagen we ook op een heuvel een auto staan die ons in de gaten hield. De sfeer was creepy, maar misschien kwam het omdat ik me dat inbeelde. We hebben wat foto's gemaakt, en zijn gauw weer op weg gegaan naar de verharde weg. Het ging nergens om, maar ik vond het wel een belevenis :)
1994: NY naar LA(trein) 1997: NY
2001: TX/FL 2002: TX/LA/MS
08: CA/AZ/NM/UT/NV 09: NY/CA/AZ/UT/NV 10: CA/AZ/UT/CO/NV
11: CO/SD/WY/MO/UT/NM/AZ/NV 12: WA/Canada/MO/WY/ID/UT/AZ/NV
13: Atlanta-LV 14: LV/AZ/NM/CO/UT/CA/NV 15: CA/AZ/UT/CO/NV
16: WA/OR/CA/NV
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Area 51

Bericht door PSVwally »

Doch ben ik nog steeds benieuwd hoe je dit in zou voegen in je route als ik je min of meer routetopic lees. Het 'rondje' via tonopah en terug naar death valley wat tipsy aangeeft is heel veel rijden, zeker als je dan bv de dag erna vanaf Death Valley weer richting lee vining gaat. Zeker coor het zien van vooral veel niets, of/en een paar no trespassing borden.
peterretep
Amerikafan
Berichten: 295
Lid geworden op: 16 nov 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Area 51

Bericht door peterretep »

@Nikie, precies! Zo zit ik er ook in. Het gaat allemaal nergens over maar als je er dan toch bent. Even sfeertje snuiven.

@PSVwally, ik snap je gedachtegang en ik ben het ook met je eens. Het gaat meer, zoals Nikie, dat ook omschreef om even het sfeertje van verbeelde spanning te pakken. Ik had bedacht dat ik vanuit Las Vegas de (ik weet nooit hoe ze dit soort wegen noemen) weg 95 pak en bij de afslag Mercure heel even ga kijken bij de toegangspoort. Meer niet. Vanuit dat punt rijden we via Amargosa Valley naar de Death Valley. Is wel ietsje omrijden maar we hebben geen haast. Je gaf het al eerder aan dat het grote rondje echt te veel is en daar heb je ook helemaal gelijk in. Vandaar mijn "light" versie.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer