Reis Mademoiselle: Reisadvies Baltimore - Washington DC - en ???

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Reis Mademoiselle: Reisadvies Baltimore - Washington DC - en ???

Bericht door Mademoiselle »

Toevallig heb ik daar vanmiddag naar zitten kijken. Is alleen lastig om te bepalen wat dit zou gaan kosten omdat het echt heel erg een reis op maat wordt. Wat ik niet erg vind, maar ben natuurlijk wel benieuwd naar wat de Bahama's kosten :mrgreen:

Binnenkort eens opvragen denk ik zo
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Reis Mademoiselle: Reisadvies Baltimore - Washington DC - (Miami Beach)

Bericht door Mademoiselle »

Ok omdat ik nu een aantal opties aan reisschema's heb, heb ik ook even de titel aangepast.

Ik vind het super lastig om een keus te maken. Het liefst wil ik alledrie de bestemmingen doen maar het moet nou eenmaal binnen het genoemde aantal dagen. Ook ben ik me bewust dat het in DC dan laagseizoen is en in Florida hoogseizoen dus kostentechnisch kan het misschien ook nog een doorslag geven al is dat momenteel niet de grootste moeilijkheidsfactor. Het gaat me er eerder om er genoeg tijd is voor DC(en daar begin ik toch heel erg aan de twijfelen als ik het zo uitgeschreven zie staan). Maar ik zou toch ook heel graag even willen opladen in de zon..... zoals altijd, keuzes keuzes!

Optie 1: Baltimore - Washington DC - Miami Beach

Dag 1(15 feb): heenreis Amsterdam - Baltimore
Dag 2(16 feb): Baltimore
Dag 3(17 feb): 1e wedstrijddag
Dag 4(18 feb): rustdag
Dag 5(19 feb): 2e wedstrijddag (en Presidents Days)
Dag 6(20 feb): Naar Washington DC met de trein(en mijn verjaardag)
Dag 7(21 feb): Washington DC
Dag 8(22 feb): Binnenlandse vlucht Washington DC - MIA
Dag 9(23 feb): Miami Beach
Dag 10(24 feb): Miami Beach
Dag 11(25 feb): terugreis Miami - Amsterdam

Optie 2: Baltimore - Washington DC

Dag 1(15 feb): heenreis Amsterdam - Baltimore
Dag 2(16 feb): Baltimore
Dag 3(17 feb): 1e wedstrijddag
Dag 4(18 feb): rustdag
Dag 5(19 feb): 2e wedstrijddag (en Presidents Days)
Dag 6(20 feb): Naar Washington DC met de trein(en mijn verjaardag)
Dag 7(21 feb): Washington DC
Dag 8(22 feb): Washington DC
Dag 9(23 feb): Washington DC
Dag 10(24 feb): terugreis Washington DC - Amsterdam

Optie 3: Baltimore - Miami Beach

Dag 1(15 feb): heenreis Amsterdam - Baltimore
Dag 2(16 feb): Baltimore
Dag 3(17 feb): 1e wedstrijddag
Dag 4(18 feb): rustdag
Dag 5(19 feb): 2e wedstrijddag (en Presidents Days)
Dag 6(20 feb): Binnenlandse vlucht BWI - MIA(en mijn verjaardag)
Dag 7(21 feb): Miami Beach
Dag 8(22 feb): Miami Beach
Dag 9(23 feb): Miami Beach
Dag 10(24 feb): terugreis Miami - Amsterdam
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Reis Mademoiselle: Reisadvies Baltimore - Washington DC - en ???

Bericht door Mademoiselle »

Mademoiselle schreef:Optie 1: Baltimore - Washington DC - Miami Beach

Dag 1(15 feb): heenreis Amsterdam - Baltimore
Dag 2(16 feb): Baltimore
Dag 3(17 feb): 1e wedstrijddag
Dag 4(18 feb): rustdag
Dag 5(19 feb): 2e wedstrijddag (en Presidents Day)
Dag 6(20 feb): 's Ochtends naar Washington DC met de trein/bus(en mijn verjaardag)
Dag 7(21 feb): Washington DC
Dag 8(22 feb): Binnenlandse vlucht Washington DC - MIA, liefst vroeg in de ochtend
Dag 9(23 feb): Miami Beach
Dag 10(24 feb): Miami Beach
Dag 11(25 feb): terugreis Miami - Amsterdam
Dag 12(26 feb): aankomst Amsterdam
Ik heb me inmiddels behoorlijk ingelezen in Washington DC en zou me er makkelijk een hele week kunnen vermaken maar toch blijft de combinatie me intrigeren. Als we alleen het gebied rond de Mall zouden willen verkennen, bijv. Museum of Natural History, National Air & Space Museum en de National Archives willen doen, kunnen we dat dan met de 1,5 dag die er nu in staat af? Misschien ook nog het visitors center van het Witte Huis(tour daarbinnen hoeft niet). We zijn geen mensen die uren bij één artefact blijven staan maar we racen er ook niet doorheen.

Dank weer!
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Reis Mademoiselle: Reisadvies Baltimore - Washington DC - en ???

Bericht door Petra/VS »

Als je een beetje door kunt lopen kun je in die anderhalve dag heel wat proppen. In februari zijn er ook nergens rijen dus dat scheelt ook (National Archives, bijvoorbeeld).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Reis Mademoiselle: Baltimore & Washington DC(eindelijk definitief!)

Bericht door Mademoiselle »

Nou inmiddels zijn we eruit hoor! Erg druk gehad de laatste tijd dus niet zoveel tijd op het forum gespendeerd als anders, maar onder andere druk geweest met het vastleggen van deze reis. Het is nu definitief dat de reis naar Baltimore(ivm de wedstrijd) en daarna naar Washington DC zal gaan.

Ik heb hele leuke vliegtickets op de kop weten te tikken; United Airlines a € 395,= per persoon, 's ochtends om 09.15u vertrek, aankomst om 15.00u op BWI airport(AMS-EWR-BWI). Tijdens het boeken was de aankomstijd 16.00u maar inmiddels is de 2e vlucht vervroegd waardoor we een uurtje eerder aankomen. Waar ik heel erg blij mee ben, want hoe eerder ter plaatse hoe liever het me is. Natuurlijk wordt de transfer nu iets korter maar als we doorlopen moet dit te doen zijn. De terugvlucht gaan we vanaf Ronald Reagan airport.

Het hotel in Baltimore wordt geregeld via de wedstrijdorganisatie en heb ik inmiddels ook geboekt, dat is de Radisson Baltimore Downtown Inner Harbor geworden. Het zit op een leuke locatie vlakbij alle toeristische trekpleisters dus dat hebben ze mooi uitgekozen! :D
Na heel veel wikken en wegen heb ik deze week ook het hotel voor Washington DC vastgelegd. We zijn gegaan voor de AKA White House. Dit is een aparthotel. We hebben een "suite"met 2 slaapkamers, een volledig uitgeruste keuken, zitkamer en 2 badkamers. Verder heeft het de faciliteiten van een hotel(denk receptie, gym, bar, lounge etc). Het zit op H Street, vlakbij het Witte Huis en ik heb een mooie deal kunnen scoren waardoor we qua hotel kosten flink onder budget blijven!

Erg content met hoe de reis er nu dus voor staat en we krijgen steeds meer zin om er heen te gaan! Binnenkort ga ik de laatste dingen regelen, zoals vervoer ter plaatse. In de tussentijd verder brainstormen wat we allemaal willen zien en doen. Tot zover weer en tips zijn nog altijd welkom!
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Gebruikersavatar
Ingrid1958
Amerikakenner
Berichten: 724
Lid geworden op: 30 okt 2010, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Tilburg

Re: Reis Mademoiselle: Reisadvies Baltimore - Washington DC - en ???

Bericht door Ingrid1958 »

Klinkt goed, o.a. de deals, ik heb alleen in Baltimore overnacht in de buurt van de harbor vanwege een doorreis, maar zeker een leuk gebied, succes met de wedstrijden.
DC ben ik een week geweest en me geen minuut verveeld, de opm hier van 2 dagen meer dan genoeg dan vraag ik me serieus af waar je interesses liggen en wat je gezien of gedaan hebt, maar oke, ieder zijn ding natuurlijk, ter info, ik ben in de gelegenheid geweest en heb een bezoek gebracht aan/in het Witte Huis, het Capitol en het Pentagon, bijzonder om gezien te hebben en daarbuiten is nog heeeeel veel te zien en alle musea zijn ook nog eens gratis.
Ik was te laat met reageren en je reis staat geloof ik al vast, maar wilde je nog tippen voor het Shenandoah State Park, voor als je natuur zocht.
Heel fijne tijd gewenst, DC is prachtig
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England


http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Mademoiselle: Reisadvies Baltimore - Washington DC - en ???

Bericht door Marcopstal »

De Inner Harbour is de toeristische trekpleister van Baltimore. Vergis je evenwel niet in de stad in zijn geheel en achter het hoekje is de toestand al minder fraai.
De Camden Yards, plaats van de rellen van enige tijd terug, liggen 1 km verder en ook Lexington Market (een zeer populaire drugdistributieplaats) ligt er vlak bij.

Niet met de bedoeling je schrik aan te jagen, maar een voorzichtig man is er twee waard zegt men.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Reis Mademoiselle: Reisadvies Baltimore - Washington DC - en ???

Bericht door Mademoiselle »

Ingrid1958 schreef:DC ben ik een week geweest en me geen minuut verveeld, de opm hier van 2 dagen meer dan genoeg dan vraag ik me serieus af waar je interesses liggen en wat je gezien of gedaan hebt, maar oke, ieder zijn ding natuurlijk, ter info, ik ben in de gelegenheid geweest en heb een bezoek gebracht aan/in het Witte Huis, het Capitol en het Pentagon, bijzonder om gezien te hebben en daarbuiten is nog heeeeel veel te zien en alle musea zijn ook nog eens gratis.
Ik kon me ook zeker niet voorstellen dat 2 dagen genoeg zou zijn voor stad van deze magnitude! We hebben nu 3,5 dag en ik ben nu al blij dat we daar voor gekozen hebben. Ik heb een grove dagplanning gemaakt voor de volle dagen dat we in DC zijn;

- dag 1 National Mall en de Smithsonian Musea(we willen naar Natural History en Air & Space)
- dag 2 White House visitor's center, National Archives en Capitol
- dag 3 Pentagon en Arlington

Is dat een goede opzet? Ik moet nog een trein boeken van Baltimore naar DC maar ik denk dat ik er een kies die aan het eind van de ochtend/begin van de middag aankomt. Dan is de dag niet helemaal verloren en kunnen we alvast wat bezichtigen of rondlopen door de stad.
Ingrid1958 schreef:Ik was te laat met reageren en je reis staat geloof ik al vast, maar wilde je nog tippen voor het Shenandoah State Park, voor als je natuur zocht. Heel fijne tijd gewenst, DC is prachtig
Dankjewel! Inmiddels staat ie vast inderdaad! Ik heb ook nog even gekeken naar Shenandoah SP, maar helaas had ik maar een beperkt aantal dagen voor deze trip en dan kwam er oa weer een auto bij. Afijn de reis werd er flink duurder van en ik vond het zonde om door Shenandoah heen te moeten crossen omdat er eigenlijk niet genoeg tijd voor is. Ach, je moet nog wat te wensen over houden nietwaar?!
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Reis Mademoiselle: Reisadvies Baltimore - Washington DC - en ???

Bericht door Mademoiselle »

Marcopstal schreef:De Inner Harbour is de toeristische trekpleister van Baltimore. Vergis je evenwel niet in de stad in zijn geheel en achter het hoekje is de toestand al minder fraai.
De Camden Yards, plaats van de rellen van enige tijd terug, liggen 1 km verder en ook Lexington Market (een zeer populaire drugdistributieplaats) ligt er vlak bij.

Niet met de bedoeling je schrik aan te jagen, maar een voorzichtig man is er twee waard zegt men.
Bedankt voor de tips Marco! Ik heb me inmiddels goed ingelezen en we zullen dan ook in het gebied van de Inner Harbor blijven. Ik ben zelf opgegroeid in Amsterdam dus ik ken de gevaren van een grote stad maargoed als toerist moet je ze natuurlijk niet op gaan zoeken! De stad staat niet voor niets in de top 10 gevaarlijkste steden van de USA(je vraagt je ook eigenlijk af waarom ze hier een wedstrijd houden maargoed...).

Zoals het er nu uitziet willen we op de eerste vrije dag de Inner Harbor verkennen en op de 2e vrije dag het Fort en wat winkeltjes. De andere dagen zijn wedstrijddagen en daarna gaan we al snel naar DC!
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Gebruikersavatar
Ingrid1958
Amerikakenner
Berichten: 724
Lid geworden op: 30 okt 2010, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Tilburg

Re: Reis Mademoiselle: Reisadvies Baltimore - Washington DC - en ???

Bericht door Ingrid1958 »

Tip Mademoiselle: boek zo snel mogelijk (althans de Amtrak) hoe vroeger hoe goedkoper maar ook erg relaxt reizen.
Shenandoah snap ik, doen als het uitkomt, ook bij mij is het budget een grote factor :lol:
weet nog wel een leuk restaurantje voor je als je wil in DC
en probeer nog een tour te boeken in het Pentagon, kun je toch maar mooi zeggen dat je IN het Pentagon bent geweest.
Arlington is erg indrukwekkend en daar kun je met een soort hop on hop off bus overheen, (kun je nagaan hoe groot het is), vergeet ook daar niet het graf van de onbekende soldaat te bezoeken met om het half uur de aflossing vd wacht, toen ik er was (Memorial Day) erg bijzonder en emotioneel ook wel, zoveel respect.
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England


http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Reis Mademoiselle: Reisadvies Baltimore - Washington DC - en ???

Bericht door Mademoiselle »

Dank voor de tips Ingrid! En voor het restaurantje houd ik me aanbevolen!

Hoe was die tour door het Pentagon? Dat spreekt ons wel aan namelijk! Zat al even op de website te kijken, minimaal 90 dagen en max 14 dagen van tevoren boeken dus dat zou nu mooi uitkomen...

Hoor/lees graag!
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Gebruikersavatar
Ingrid1958
Amerikakenner
Berichten: 724
Lid geworden op: 30 okt 2010, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Tilburg

Re: Reis Mademoiselle: Reisadvies Baltimore - Washington DC - en ???

Bericht door Ingrid1958 »

Tour door het Pentagon was erg indrukwekkend, zo groot ook, bijna een dorp op zich en ook de aparte memorial ruimte voor de slachtoffers van het pentagon bij 9/11 is toch erg mooi, zo ook die buiten naast het Pentagon natuurlijk niet te vergeten.
De 2 tourguides , er loopt er eentje voorop en 1 sluit de rij (je loopt bijna in de ganzepas achter elkaar aan om de andere werknemers niet te storen) en de voorste doet de tour helemaal in de achteruit. (wisselen ongeveer halverwege van positie) Knappe prestatie als je het mij vraagt. Ik vond het meer dan de moeite waard, wie komt er nu als NL'se in het Pentagon, gaaf toch
Wat het restaurant betreft: heb ik een heerlijke salade op bij City Tap House , adres 901 9th st NW Washington DC, vlakbij een luxe maar niet al te groot Citycenter DC
groetjes
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England


http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Reis Mademoiselle: Reisadvies Baltimore - Washington DC - en ???

Bericht door Mademoiselle »

Klinkt heel gaaf! Ik ga ons vanavond proberen aan te melden. Ik las dat alleen niet al te grote handtassen mee naar binnen mogen. Mag een klein rugzakje? Of zijn er anders kluisjes in de buurt waar we onze spullen kwijt kunnen?

Dank voor tips!
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Reis Mademoiselle: Reisadvies Baltimore - Washington DC - en ???

Bericht door Mademoiselle »

Ik heb afgelopen dinsdagavond de tour aangevraagd!! Spannend! Nu maar afwachten..... :mrgreen:
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Gebruikersavatar
Ingrid1958
Amerikakenner
Berichten: 724
Lid geworden op: 30 okt 2010, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Tilburg

Re: Reis Mademoiselle: Reisadvies Baltimore - Washington DC - en ???

Bericht door Ingrid1958 »

Super Lisette, ik ben benieuwd, hou er rekening mee dat het tot op het laatste moment pas een "approved" status kan krijgen, ik was al 2 weken in de USA toen ik het las in de mail.
Wat de rugzakken betreft, moet ik je het antwoord schuldig blijven, weet ik niet meer precies, ik heb wel een kleine tas meegenomen, foto's maken mag alleen met de telefoon en in de wachtruimte/incl shop voor je aan de tour begint, telefoon moet op vliegtuig stand of zelfs uit.
Ik had de auto bij Metrostation Pentagon City neergezet en vandaar uit met de metro naar station Pentagon, was handig om te doen, mssn een optie om daar de rugzakken even te laten?
Groetjes Ingrid
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England


http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Reis Mademoiselle: Reisadvies Baltimore - Washington DC - en ???

Bericht door Mademoiselle »

Tot nu toe nog geen reactie gehad van het Pentagon maar ik verwacht deze inderdaad ook niet eerder dan een paar dagen (of zelfs een dag) van tevoren. Als we worden toegelaten denk ik dat we geen of zoals jij zei Ingrid, een klein tasje meenemen. En dan maar eventueel tussendoor terug naar het hotel als we de rugzakken nodig hebben. Het plan is nu om Arlington en het Pentagon op een dag te doen en even shoppen in de mall in Pentagon City. Maar we willen niet aan een heel strak schema vastzitten dus als iets er niet in uitkomt of als we niet worden toegelaten tot de Pentagon tour dan is het maar zo. Dan bekijken we de buitenkant en het memorial van 9/11.

Ik heb zojuist ook de treinkaartjes geboekt van Baltimore naar DC en daarmee ben ik denk rond wat betreft dingen van tevoren vastleggen. Het roadbook(of eerder een citybook dit keer) is ook bijna klaar. Ik wil alleen nog even bezienswaardigheden die we perse willen zien en doen per dag kort op een rijtje zetten en hier posten, misschien heeft iemand dan nog tips of op/aanmerkingen. Hopelijk kom ik daar vanmiddag even aan toe. Binnenkort zal ik ook m'n blog over deze reis opstarten! (en hopelijk is dan ook m'n blog van vorig jaar februari eindelijk klaar...)

Nog 40 dagen te gaan!!
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Reis Mademoiselle: Reisadvies Baltimore - Washington DC - en ???

Bericht door Mademoiselle »

Ok dit is de planning so far.

In Baltimore zullen we met name de Inner Harbor verkennen en Fort McHenry.

Op dinsdag 20/2 reizen we van Baltimore naar Washington dus ik heb daar niks voor vastgelegd. De avond ervoor wordt waarschijnlijk een latertje ivm de wedstrijd dus we hebben de trein van 12.42u. We zullen dan rond 13.30u op Union station aankomen en nog verder met de metro moeten naar H st waar het hotel zit.

Voor de volle dagen is de planning nu als volgt;

Washington DC dag 1:
National Mall – Monumenten
Smithsonian “Castle”
Museum of Natural History
Museum of Air & Space

Washington DC dag 2:
Pentagon Tour
Arlington Cemetary
Pentagon City Mall

Washington DC dag 3:
White House Visitor’s Centre
National Archive
Capitool en Library of Congress(dacht ik eerst op dag 1 te doen maar dat gaat te vol worden denk ik, zeker als we de tour door het Capitool gaan doen)

Tussendoor willen we ook nog K st, U st, Georgetown, The Wharf en wat markten bezoeken maar ik denk dat we daar min of meer toch wel vanzelf komen.

Als iemand nog tips of op/aanmerking heeft dan hoor ik het graag.
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Gebruikersavatar
Ingrid1958
Amerikakenner
Berichten: 724
Lid geworden op: 30 okt 2010, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Tilburg

Re: Reis Mademoiselle: Reisadvies Baltimore - Washington DC - en ???

Bericht door Ingrid1958 »

Hoi Lisette, mssn vind je Capitol Hill met de Eastern Market (overdekte foodhall) ook wel leuk, tis maar een tip, toen ik er was ook een soort kunstmarkt er om heen, best leuk om er door heen te lopen, maar je hoeft hier geen uren te spenderen.
Georgetown (al op je lijstje zag ik) is ook erg leuk, ken je Dean & Deluca ook in Georgetown, leuke delicatessenzaak voor ene hapje (niet goedkoop) en ook in NYC.
Ps vergeet ook niet langs de Mall te lopen, met oa de Reflecting pool met alle memorials, erg indrukwekkend, (zie het zo niet in je
programma,maar mssn lees ik er over heen)
Lkkr genieten, ik vond DC een prachtige stad
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England


http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Reis Mademoiselle: Reisadvies Baltimore - Washington DC - en ???

Bericht door Mademoiselle »

National Mall(met alle memorials/pool en Capitol (hill) staan erop! Het plan is dat we dan soort van automatisch op Eastern Market uitkomen, maar alsnog bedankt voor de tip! En ook bedankt voor de Dean & Deluca tip!!
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Reis Mademoiselle: Reisadvies Baltimore - Washington DC - en ???

Bericht door Mademoiselle »

Hoi allemaal,

We zijn inmiddels twee weken thuis maar hierbij het eerste teken van leven :mrgreen: het is meteen weer zo druk geweest dat ik er nog niet aan toegekomen was om even op het forum te kijken!

We hebben echt een fantastische reis gehad!!!!!!!!! Het is dat we in Baltimore moesten zijn voor het danskampioenschap maar aan die stad mis je verder niks(ok de haven is best leuk maar ook niet meer dan dat. Het toernooi zelf was echt geweldig en ik ben als 2e!!!!!! geeindigd in mijn kampioenschap! Ik mocht dus weer een hele mooie, hele zware beker mee naar huis zeulen maar dat heb ik met liefde gedaan!

En daarna Washington DC, ach ach wat een prachtstad. Sowieso wil ik iedereen bedanken voor alle leuke tips! We hebben het hier echt geweldig gehad en wat een verschil in sfeer met Baltimore! We hebben de prachtige memorials gezien, twee dagen de National Mall verkend, 2 Smithsonian musea gedaan, National Archive, naar Arlington geweest noem maar op. Op onze aanvraag voor een tour door het Pentagon heb ik helemaal geen reactie meer gekregen dus zijn we daar alleen naar het 9/11 memorial geweest. En toch even leuk om zo dicht bij het Pentagon te hebben gestaan. In de plaats daarvan hebben we een tour door het Capitol kunnen doen wat ook geweldig was, we hadden dit niet willen missen. We hadden allemaal het gevoel dat we wel minstens 4 weken weg zijn geweest ipv 10 dagen, zoveel hebben we gezien en gedaan. Het was de moeite meer dan waard!

Ik had tijdens de reis live willen bloggen maar we zijn werkelijk van ‘s ochtends vroeg tot ‘s avonds laat op pad geweest dus dat is er helaas niet van gekomen. Ik ben nu lekker aan het schrijven en door middel van de foto’s alles aan het herbeleven, wat ook heerlijk is! Ik zal een link posten zodra het klaar is.
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer