Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7 (info in 1e bericht)

Bericht door Hinko »

Vervolg van het Autohuur voor Amerika vragentopic, dat hier te vinden is. Hier kun je al je vragen mbt autohuur kwijt.

Informatie vind je ook op: http://www.allesamerika.com/autohuur-amerika.html

Verschillende verhuurders
De belangrijkste verhuurders zijn in willekeurige volgorde:
  • Alamo
  • Hertz
  • National
  • Avis
  • Budget
  • Dollar
  • Sixt

Verzekeringen
Twee “verzekeringen” zijn belangrijk. Schadeverzekering en aansprakelijkheidsverzekering.
De schadeverzekering, vaak genoemd als CDW / LDW dekt schade aan of diefstal van de huurauto. Je hebt geen eigen risico voor de autohuur in de V.S. Extra verzekering om het eigen risico te verlagen, zoals door sommige websites soms aangeboden, is NIET nodig!

De aansprakelijkheidsverzekering, vaak genoemd als SLI of LI heeft een dekking tot 1 miljoen dollar. Voor normale vakantiegangers is dit voldoende.

Deze twee verzekeringen zitten er standaard bij als je boekt bij een Europese broker, of bij de verhuurder zelf mits je aangeeft dat je uit een Europees land komt. Controleer het voor de zekerheid in de details voor je de reservering bevestigt.

Optionele verzekeringen
Ter plaatste kun je twee extra verzekeringen afsluiten: Road Assistance en een persoons- en bezittingenverzekering.

Road Assistance is handig voor het vervangen van lekke banden, indien je vergeten bent om te tanken of je de sleutels in de auto laat zitten.
Ben je ANWB / Touring lid dan heb je recht op 90 dagen Basic Road Assistance via AAA (Amerikaanse wegenwacht, vooraf even informatie opvragen).

Een persoons- en bezittingenverzekering (inzittende en bagageverzekering), meestal genoemd als Personal Accident Insurance / Personal Effects Coverage. Indien je een goede reisverzekering incl. medische kosten in USA hebt is deze overbodig

Type auto
Onderstaande autotypes kun je huren bij de verhuurmaatschappij.
  • Economy: 2 volwassenen, 2 kinderen, 2 kleine koffers; bijvoorbeeld Kia Rio
  • Compact: 2 volwassenen, 2 kinderen, 1 grote koffer, 2 kleine koffers; bijvoorbeeld Nissan Versa
  • Midsize: 2 volwassenen, 3 kinderen, 2 grote en 2 kleine koffers; bijvoorbeeld Toyota Corolla
  • Standaard: 2 volwassenen, 3 kinderen, 2 grote koffers, 3 kleine koffers; bijvoorbeeld Buick Verona
  • Fullsize: 3 volwassenen, 2 kinderen, 2 grote koffers, 3 kleine koffers; bijvoorbeeld Ford Fusion
  • Premium: 5 volwassenen 3 grote koffers, 2 kleine koffers; bijvoorbeeld Chrysler 300
  • Luxury: 6 volwassenen, 4 grote en 2 kleine koffers; Cadillac bijvoorbeeld ATS
  • Small Minivan: 7 volwassenen, 3 grote en 2 kleine koffers; bijvoorbeeld Dodge Caravan
  • Large Minivan: 8 volwassenen, 4 grote en 2 kleine koffers; bijvoorbeeld Toyota Sienna
  • Mid Size Suv: 4 volwassenen, 2 grote en 2 kleine koffers; bijvoorbeeld Toyota Rav4
  • Standaard Size Suv: 5 volwassenen; 3 grote koffers en 2 kleine koffers; bijvoorbeeld Hyundai Santa Fe
  • Full Size Suv: 7 volwassenen; 4 grote koffers en 3 kleine koffers; bijvoorbeeld Chevy Tahoe
  • Premium SUV: 7 volwassen; 5 grote koffers en 3 kleine koffers; bijvoorbeeld GMC Yukon
  • Convertible: 2 volwassenen, 2 kinderen, 2 kleine koffers; bijvoorbeeld Ford Mustang

One way toeslag
Lever je de auto in op een andere plek dan waar je de auto hebt opgehaald dan moet je waarschijnlijk een one way (dropoff fee) toeslag betalen. Deze toeslag is afhankelijk van de verhuurder en de afstanden tussen de plaatsen. De kosten hiervan variëren van 99 dollar tot wel 500 dollar.
Bepaalde verhuurders en brokers hebben wel uitzonderingen waarbij deze toeslag vervalt. Het loont om in zo'n geval verschillende te vergelijken!

Under Age (-25) toeslag
Je moet 21 jaar of ouder zijn om een auto te huren in de V.S. Voor personen onder de 25 komt er wel een toeslag bij, de zogenaamde “under age fee”. Deze toeslag kan verschillen naar gelang de verhuurder en de broker. Meestal kan je bij de broker wel prijzen opvragen voor “under age drivers”.

(gratis) Tweede bestuurder
Er zijn diverse mogelijkheden om niet te hoeven betalen voor een tweede bestuurder. De normale kosten bedragen ongeveer 10 dollar per dag.

In Californië, Illinois, Missouri, Nevada, Oregon and Wisconsin is de spouse automatisch een bevoegde bestuurder. Deze hoef je normaal niet als extra bestuurder te registeren, maar meestal wordt wel het rijbewijs gecontroleerd. Best controleren in de voorwaarden van de verhuurder of ter plaatse navragen, maar laat je niet afschepen door overijverige sales medewerkers.

Huren via Avis en Budget, volgens de voorwaarden is de spouse gratis, ongeacht de staat.
(Spouse: Partner waarmee je bent getrouwd of samenwoont.)

Lid worden van Emerald Club van National of Hertz Gold Rewards. De tweede bestuurder is dan gratis wanneer je boekt rechtstreeks via de maatschappij.

Sommigen tariefpakketten bij brokers voorzien in 1 of meer additionele bestuurders, dit staat meestal duidelijk aangegeven. Die pakketten voorzien soms ook in een vooraf betaalde tank brandstof.

Dirtroads en verantwoordelijkheid
Officieel is het niet toegestaan om met een huurauto een dirtroad te rijden. Heb je schade omdat je onverantwoord en roekeloos op een dirtroad hebt gereden, dan heb je grote kans dat de schade niet wordt vergoed door de verzekering. Beslis voor jezelf of jet het risisco wel nemen maar rijdt in ieder geval voorzichtig.

Extra (zoals tolwegen, tankbeleid en babyzitjes)
In het gehele land kunnen er stukken tolweg op de grote autosnelwegen zijn, maar aan de oostkust komt dit veelvuldig voor. Bovendien zijn er bruggen waar tol voor wordt geheven.
Deze tolwegen kunnen meestal met (gepaste) munt betaald worden, maar er zijn er ook waar het tolsysteem enkel nog elektronisch verloopt. In deze staten biedt de autoverhuurder meestal (voor een kleine toeslag) een elektronisch tolsysteem voor de huurwagen aan, dat gaat van een bakje voor in de auto tot een inschrijving voor toll-by-plate. Informeer bij de verhuurder ter plaatse.

Uitgezonderd bij speciale tarieven met een tank brandstof inbegrepen dien je ofwel de auto terug met volle tank in te leveren (met ticket van benzinepomp in de buurt als bewijs) of je betaalt voor deze tank op voorhand aan een schappelijk tarief en mag dan zo leeg mogelijk inleveren. Wanneer je kiest om niet op voorhand te betalen maar je brengt toch leeg in, dan wordt de tank brandstof aan een duur tarief aangerekend op je kredietkaart.
Babyzitjes zijn ter plaatse, of soms op voorhand te reserveren voor een toeslag.

Ophaallocatie
Bijna alle verhuurders die bovenaan genoemd zijn hebben locaties op de meeste vliegvelden in de VS. Deze locaties zijn vaak groot met veel keuze qua auto’s. Je mag, zeker op grote locaties, dikwijls een auto uitkiezen uit jouw gereserveerde klasse. Zo niet dan wordt er een auto toegewezen.

Je kunt er ook voor kiezen om je auto op te halen in bijvoorbeeld het centrum van een stad. Deze locaties zijn vaak klein, het kan er erg druk zijn, met lange wachtrijen tot gevolg. Ook is de keuze niet zo groot als bij de locaties op de luchthavens. Tarieven kunnen wel verschillen naar gelang de locatie.

Prijzen
Er is niet te zeggen wanneer het goede moment is om je huurauto vast te leggen. Zorg dat je de reservering altijd kunt annuleren, vaak tot 48 uur voor vertrek. Controleer regelmatig de prijzen en boek opnieuw als je een lagere prijs ziet.

Er is ter plaatse steeds een kredietkaart nodig als borg voor iedere autohuur. Naar gelang de methode van verrekening van tarief (pre-pay of achteraf) kan er een groot bedrag gereserveerd worden op je kredietkaart.

Internationaal rijbewijs
Het is niet nodig om een International rijbewijs aan te schaffen / mee te nemen. Een Europees rijbewijs is voldoende.

Disclaimer
AllesAmerika is niet aansprakelijk voor enige schade welke is of kan ontstaan door gebruik van deze gegevens en informatie. Indien gebruik wordt gemaakt van de informatie en gegevens uit dit topic vindt dat geheel voor eigen risico plaats. Er kunnen geen rechten aan de informatie uit dit topic worden ontleend.

Laatst bijgewerkt op 21 januari 2016
T_Erkens
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 25 okt 2016, 08:10
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Landgraaf
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door T_Erkens »

Voor onze reis in januari heb ik via https://www.alamo.co.uk/deals/vouchercodes/discount/ een Standard SUV gehuurd. Periode van 15 januari tot en met 1 februari (Ophalen San Francisco en terug brengen in Los Angeles) voor omgerekend 560.- euro. Veruit het goedkoopste wat ik kon vinden. Misschien dat jullie hier ook voordelige tarieven voor jullie periode kunnen vinden.
svdvlekkert
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 jul 2015, 20:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door svdvlekkert »

Voor onze komende trip (okt 2018) vorige week op hertz (met anwb korting + 1 gratis huurdag vanwege gold points) voor 600 euro een Chrysler 200 voor 13 dagen (JFK)kunnen reserveren (uiteindelijk nog niet gedaan), nu staat de prijs voor +/- 1300 euro.. Gaan nu dus niet reserveren, elke dag even checken of de prijs weer gezakt is en dan vastleggen? Vind het verschil wel erg veel.
bboulonois
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 nov 2017, 21:19
Aantal x V.S. bezocht: 2

Autohuur

Bericht door bboulonois »

Goedenavond,
wie heeft er een goede tip voor autohuur? Vancouver airport ophalen en inleveren.
Goed verzekerd en gratis extra bestuurder. Vaak dat laatste kost 10 euro per dag x 20 dagen. Veel geld.
Tips zijn welkom :) Alvast bedankt.
marrich77
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 30 jul 2017, 18:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door marrich77 »

Het zal al vaker gezegd zijn........ maar moet het toch ook even kwijt.

Wat een absurd hoge prijzen vraagt Alomo voor de huur van een auto zeg. Echt niet normaal.




En daarbij ook:
Wat een verschil in prijs zit er nog tussen Avis.com en Avis.nl (waarbij .nl voordeliger uitvalt)

moest het even kwijt


@bboulonois, het ligt per staat (wat ik tot nu toe) dat er extra betaald moet worden voor een 2e bestuurder.
Ik zie in California dat er geen extra kosten zijn. Maar kwam er bij Arizona achter dat je wel extra betaald.
Misschien nog even zoeken per verhuurder. Kan misschien ook wel schelen
Quinta
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 29 jun 2014, 17:03
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: maastricht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Quinta »

Zojuist via http://www.discountusacarrental.com/ducr/? een Full Size, Chrysler 200 or similar,
Air Conditioning: Yes,
Transmission: Automatic
gereserveerd bij Dollar Rent A Car voor een week van 26 mei t/m 2 juni in los angeles
Voor de prijs van Base Rate: $171.27 Estimated Total (USD): $171.27
omgerekend ongeveer €145,00
Dit is inclusief:
Unlimited miles included
“LIS” Liability $1,000,000
“LDW” Collision coverage zero excess All taxes and fees included.
Hoop dat ik hier goed aan gedaan heb. Heb totaal geen ervaring met het rent bedrijf dollar. Liefst had ik ook een auto gehuurd bij Alamo, maar die veranderen nog niet echt met de prijzen Kan hem eventueel nog cancellen
UitHolland
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 30 aug 2014, 18:38
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door UitHolland »

marrich77 schreef: Wat een verschil in prijs zit er nog tussen Avis.com en Avis.nl (waarbij .nl voordeliger uitvalt)
Vandaag via Rentalcars een auto van Avis.com geboekt, ik krijg exact dezelfde prijs.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door sanook »

Sowieso kan het lonen om ook andere (europese) AVIS sites te checken, bij mij scheelde het bij de .fr site 30 euro tov de .nl site.
brigittf
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 okt 2016, 20:44
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door brigittf »

Ik heb afgelopen week telefonisch contact opgenomen met Dollar om te vragen of het klopt dat een Spouse gratis bestuurder is in Nevada, maar volgens de heer aan de telefoon was dat niet zo en op de site vind je ook terug dat je $ 12,22 per dag moet betalen...
Aangezien hier op de site waordt aangegeven dat het gratis is ben ik een beetje in het warretje...
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door kalaman »

Voor onze groepsreis van april 2018 wil ik liefst opnieuw bij Alamo huren, maar omdat die momenteel prijzen hanteren die compleet uit de markt liggen, kijk ik uit voor andere verhuurmaatschappijen.
Zijn er echter, naast Alamo, nog andere maatschappijen die een 'skip-the-counter' hebben?
Is dat überhaupt mogelijk als je via een Europese brooker werkt zoals bvb drive-usa.de, auto-europe, rentalcars?
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Harry »

Wij huren al jaren bij Avis en hebben als preferred member ook al jaren geen balie meer gezien.
Je krijgt wel een auto toegewezen, maar dat vind ik geen probleem, en als je een ander wilt kun je uit een vak kiezen waar allemaal auto’s staan. Mijn man is inmiddels President member en er staat tegenwoordig altijd iets leuks klaar. :D

Maar bij een eerste keer huren kan het zijn dat je naar een balie moet om een keer CC en rijbewijs te laten zien.
M23M
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 sep 2014, 19:39

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door M23M »

Wij willen in mei 2018 een 2-tal dagen een auto huren in Miami, maar wou eens informeren naar de "beste" maatschappij en op wat we moeten letten. Het is namelijk onze eerste keer dat we een auto huren.

Heb gezien dat we dit ook via Tuifly kunnen doen, maar weet niet of dit de "beste deal" is...
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Stan.Gobien »

kalaman schreef:Zijn er echter, naast Alamo, nog andere maatschappijen die een 'skip-the-counter' hebben?
Ja natuurlijk:
- National met hun EC programma, en zelf kiezen.
- Hertz met het Gold Programma (maar eerste keer moet je toch via de balie), toegewezen auto. op sommige locatie nu ook kiezen.
En zo lees ik Avis ook.

Maar bij al deze geldt dat je rechtstreeks moet huren, uitgezonderd bij National kan het ook via Expedia door in je profiel aldaar je EC nummer te vermelden, maar dan hebben ze bij het uitrijhokje wel wat meer werk.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door sanook »

M23M schreef:Wij willen in mei 2018 een 2-tal dagen een auto huren in Miami, maar wou eens informeren naar de "beste" maatschappij en op wat we moeten letten. Het is namelijk onze eerste keer dat we een auto huren.

Heb gezien dat we dit ook via Tuifly kunnen doen, maar weet niet of dit de "beste deal" is...
Om te beginnen zou je de openingspost van dit topic door kunnen nemen, dan weet je in ieder geval de basis.
Er is geen 'beste' maatschappij, alle maatschappijen zijn in principe ok, het gaat om details die de verschillen kunnen maken. Zoals bv de kosten van extra bestuurders of het gebruiken van een tol kastje (vooral van belang in Florida). Maar omdat jij maar 2 dagen wilt huren zullen die kosten per maatschappij niet heel veel verschillen.
Verder moet je er op letten dat je CDW/LDW (schade dekking zonder eigen risico) hebt en LI/SLI (aansprakelijkheidsverzekering). Als je boekt via een europese website zit dit er altijd bij.
Om prijzen te vergelijken kun je bv kijken op expedia.nl, skyscanner.nl, usareisen.de, autoeurope.nl, rentalcars.com.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door kalaman »

Stan.Gobien schreef:Ja natuurlijk:
- National met hun EC programma, en zelf kiezen.
- Hertz met het Gold Programma (maar eerste keer moet je toch via de balie), toegewezen uiteze. op sommige locatie nu ook kiezen.
En zo lees ik Avis ook.
Maar bij al deze geldt dat je rechtstreeks moet huren, uitgezonderd bij National kan het ook via Expedia door in je profiel aldaar je EC nummer te vermelden, maar dan hebben ze bij het uitrijhokje wel wat meer werk.
Klopt Stan, maar ook Hertz is buiten prijs voor april 2018. Ik ben Avis Preferred en moet nog eens bekijken hoe dit in zijn werk gaat.
Drive-usa.de beweert nu (via mail) dat men ook van skip-the-counter gebruik kan maken als men via hen + Meeting Point + Alamo (wél goede prijzen op die manier) boekt. Daar heb ik echter mijn twijfels over want nergens op hun voucher vind ik een 10-digit reserveringsnummer die nodig is om in te checken bij Alamo. Dat heb ik hen dan ook gereplied. Ik hou je op de hoogte.
svdvlekkert
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 jul 2015, 20:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door svdvlekkert »

Vraagje misschien ter overvloede:

Op hertz.nl prijs voor auto 1300euro, en op hertz.de is de prijs 800 dollar. Als ik via hertz.de boek heb ik alle bijbehorende verzekeringen?
Hoe kan dit verschil zo groot zijn?
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Hinko »

ja dat heb je.
Marktwerking blablabla dat geneuzel zeg maar :wink:
Ik zelf kijk ook regelmatig op hertz.es
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Vito »

Ik zou dat toch checken in Duitsland. Ik weet dat Alamo in Duitsland zonder de 1 miljoen aansprakelijkheid aanbiedt. Misschien is dat bij Hertz.de ook wel zo en dit zou het verschil ook kunnen verklaren.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Hinko »

Nee dit is bij Hertz niet het geval.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 7

Bericht door Inges »

svdvlekkert schreef:Voor onze komende trip (okt 2018) vorige week op hertz (met anwb korting + 1 gratis huurdag vanwege gold points) voor 600 euro een Chrysler 200 voor 13 dagen (JFK)kunnen reserveren (uiteindelijk nog niet gedaan), nu staat de prijs voor +/- 1300 euro.. Gaan nu dus niet reserveren, elke dag even checken of de prijs weer gezakt is en dan vastleggen? Vind het verschil wel erg veel.
Neuh ben bang van niet. Ik heb ook precies 1 jaar van te voren (zeer zeer vroeg dus) een FFAR vast kunnen leggen bij Hertz. 5 weken hoogseizoen (21/7 t/m 23/8) voor 1219 euro. Dezelfde auto komt nu ruim boven de 3500 euro voor die periode en zakken doet het tot nu toe helemaal niet. Het is echt van de zotte. Ik wil namelijk 1 dag aanpassen (we vliegen een dag eerder) maar dat is echt niet leuk. Het is goedkoper om de auto nu 1 dag te huren, terug te brengen en dan de gereserveerde auto voor 5 weken op te halen.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer