Reis Kovi: hulp gevraagd route Florida juli 2018.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Kovi
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 22 feb 2014, 22:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Kovi: hulp gevraagd route Florida juli 2018.

Bericht door Kovi »

In juli/aug 2018 gaan wij met zijn vieren (incl 2 pubers van 13 en 15) een rondreis Florida doen.
We hebben de tickets en de huurauto al geboekt, vliegen naar en van Miami.

We hebben in totaal 25 dagen en willen veel rust inbouwen tussendoor. Wat we in ieder geval willen doen:

- Orlando -> pretpark en/of waterpark
- Kennedy Spacecentre
- Sanibel Island
- Everglades (of is dat te heet in die periode?)
- Tuben op een rivier
- Evt de Keys indien het in reisschema past
- Zwemmen met dolfijnen

We hebben een eerste opzet van ons reisschema gemaakt:
1 maandag Amsterdam - Miami
2 dinsdag Miami
3 woensdag Miami - Cocao Beach
4 donderdag Cocao Beach- Orlando - > onderweg naar Kennedy spacecentre
5 vrijdag Orlando
6 zaterdag Orlando
7 zondag Orlando
8 maandag Orlando
9 dinsdag Orlando-St Pete beach
10 woensdag St Pete Beach
11 donderdag St Pete Beach
12 vrijdag St Pete Beach
13 zaterdag St Pete Beach
14 zondag St Pete Beach - Fort Meijers
15 maandag Fort Meijers
16 dinsdag Fort Meijers
17 woensdag Fort Meijers
18 donderdag Fort Meijers
19 vrijdag Fort Meijers - Islamorada
20 zaterdag Islamorada
21 zondag Islamorada
22 maandag Islamorada
23 dinsdag Islamorada - Miami
24 woensdag Miami
25 donderdag Miami - Amsterdam
26 vrijdag Thuiskomst

Graag horen wij tips op basis van dit concept schema!

De andere vragen die wij ook hebben:
We willen ergens in ons schema een paar nachten in een privehuis met prive zwembad verblijven. Wat wij in Orlando/Kissemee hebben gezien spreekt ons niet aan, met name daar constructies met insectengaas over het zwembad heen. Vast heel nuttig en nodig, maar het geeft ons een wat opgesloten gevoel ... Heeft iemand een mooie tip voor een privehuis in die omgeving, of wellicht op een andere locatie in ons schema?
2014: USA Camperreis Zuid Westen https://tiogatours.nl/reisverslagen/kovi2014
2018: USA Florida/Georgia https://tiogatours.nl/reisverslagen/kovi2018
2022: USA Colorado/South Dakota/Nebraska
2023: Canada - Camperreis West Canada
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Reis Kovi: hulp gevraagd route Florida juli 2018.

Bericht door ADE01 »

Ze zijn er wel, villa's met zwembad zonder schermen. Kwestie van goed zoeken. De schermen hebben inderdaad wel een goede reden. Als ik zie wat voor bijen en andere mega dingen er tegen mijn balkon gaas aan vliegen, vooral s'avonds... En het is niet enkel "Insecten gaas". Het is ook tegen grotere dieren een uitkomst. Ik woon in de bewoonde wereld, maar er worden hier toch regelmatig zwarte beren gespot in een achtertuin. Slangen en aligators in je zwembad aantreffen is ook geen uitzondering wanneer je dicht bij water woont.

Qua reis zelf is het prima te doen en zou ik enkel uitschrijven wat je exact wilt doen per plek en daar het aantal dagen op afstemmen. Parken zijn slopend en dagvulling. Tuben kan in een halve dag. Enzovoorts.
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Kovi: hulp gevraagd route Florida juli 2018.

Bericht door Carolena »

Perfect doenbaar!
Ik ben dit jaar 17d geweest in augustus. Bloedheet en regelmatig onweer, maar dat weet je op voorhand.
Wij hebben de Everglades gedaan (airboat + tramtour). Airboat hebben we gelijk de eerste 's morgens gedaan, met lange broek en sjaal over de schouders voor de muggen (kapot gegaan van de warmte maar zo hard de moeite!) en onze tramtour was om 16h en toen was het gelukkig overtrokken. Ik denk dat ik het geen 2u had uitgehouden in de volle zon in het trammetje. Maar het was ook echt wel de moeite waard! (vergeet zeker geen repellent te kopen daar)
Verder zou ik op de Keys in Marathon logeren. Hebben wij ook gedaan. Is maar een uurtje rijden van Key West en ligt redelijk centraal. Ik kan je het Seascape Hotel & Marina ten zeerste aanraden daar. GE-WEL-DIG plekje heaven on earth.
Zwemmen met dolfijnen wilden wij in eerste instantie ook doen, maar het prijskaartje heeft ons hiervan een beetje weerhouden. We hebben 2x dolfijnen in het wild gezien (bij zonsopgang aan Naples pier en na een bui op Sanibel) en dat was voor ons veel cooler dan het ingestudeerde nummertje bij zwemmen met dolfijnen.
Ik denk ook dat je echt geen huisje wilt zonder dat gaas rond het zwembad... het water trekt idd allerhande soorten dieren aan en ik zou ook geen slang in mijn zwembad willen!
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Kovi: hulp gevraagd route Florida juli 2018.

Bericht door winterpark »

Een huis zonder gaas???? Echt van m'n leven niet. Met gaas krijg je al salamanders binnen; zonder gaas alligators, grote vogels en als je geluk hebt zelfs kleine beertjes ;-) als je geen 'opgesloten gevoel' wilt, ga dan in een resort ofzo. Ik heb er iig nooit last van gehad, van dat gaas.
Dat gezegd hebbende: in Winter Park heb je ook hele mooie huizen, kost alleen wat meer dan Davenport/Kissimmee.
DaisyT
Amerika-ontdekker
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 aug 2017, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Kovi: hulp gevraagd route Florida juli 2018.

Bericht door DaisyT »

In St Pete beach zaten wij in Postcard inn on the beach. Best een leuk hotel. Vond het restaurant ook erg goed. Heerlijke Mahi Mahi gegeten. In St Pete kun je boottocht maken (o.a. met Daulphin landings) om de dolfijnen in het wild te bewonderen. Vanuit St Pete kun je heel goed Bush gardens bezoeken in Tampa. St Pete heeft prachtig strand maar is niet heel levendig. In ons hotel was wel smiddags live muziek. En zwembad was iets verwarmd waardoor het prettig aanvoelde.
Kovi
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 22 feb 2014, 22:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kovi: hulp gevraagd route Florida juli 2018.

Bericht door Kovi »

Bedankt alvast voor jullie reacties. Ik begrijp dat het toch een huis met gaas gaat worden :wink:
Wat raden jullie aan qua tijd in Orlando? Is 5 nachten voldoende voor 3 parken (waterpark. Discovery cove en nog een pretpark), of is het aan te raden om en nacht extra te doen en elders dat eraf te halen?

Mogelijk dat we dan Cocao beach weglaten.

1 maandag Amsterdam - Miami
2 dinsdag Miami
3 woensdag Miami - Orlando -> evt onderweg naar Kennedy spacecentre
4 donderdag Orlando
5 vrijdag Orlando
6 zaterdag Orlando
7 zondag Orlando
8 maandag Orlando
9 dinsdag Orlando-St Pete beach
2014: USA Camperreis Zuid Westen https://tiogatours.nl/reisverslagen/kovi2014
2018: USA Florida/Georgia https://tiogatours.nl/reisverslagen/kovi2018
2022: USA Colorado/South Dakota/Nebraska
2023: Canada - Camperreis West Canada
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Reis Kovi: hulp gevraagd route Florida juli 2018.

Bericht door ADE01 »

Als dat je primaire planning is heb je aan 5 hele dagen Orlando meer dan genoeg. Een pretpark is slopend, lange dag voornamelijk op je benen en het is warm, druk, enz. Een rustige dag er na is geen overbodige luxe. Discovery cove is veel relaxter en een waterpark is natuurlijk ook maar net hoe druk je het zelf maakt.
Kovi
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 22 feb 2014, 22:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kovi: hulp gevraagd route Florida juli 2018.

Bericht door Kovi »

We hebben een villa in Orlando geboekt voor 6 nachten. Schema ziet er nu als volgt uit:

1 maandag Amsterdam - Miami
2 dinsdag Miami
3 woensdag Miami -Orlando - villa geboekt
4 donderdag Orlando - villa
5 vrijdag Orlando - villa
6 zaterdag Orlando - villa
7 zondag Orlando - villa
8 maandag Orlando - villa
9 dinsdag Orlando-St Pete beach of naar omgeving Crystal river
10 woensdag St Pete Beach of Crystal river
11 donderdag St Pete Beach
12 vrijdag St Pete Beach
13 zaterdag St Pete Beach
14 zondag St Pete Beach
15 maandag St Pete Beach - Fort Myers
16 dinsdag Fort Myers
17 woensdag Fort Myers
18 donderdag Fort Myers
19 vrijdag Fort Myers - de Keys (onbekend nog waar)
20 zaterdag de Keys
20 zondag de Keys
21 maandag de Keys
22 dinsdag de Keys - Miami
23 woensdag Miami
24 donderdag Miami - Amsterdam
25 vrijdag Thuiskomst

Mogelijk dat wij de nachten die nu gepland staan voor St pete beach opsplitsen over 2 locaties, omgeving Crystal river en omgeving St petersburg.
Aangezien we ook nog de Everglades willen bezoeken, vragen wij ons af vanaf welke locatie wij dat het best kunnen doen. Vanaf Fort Myers is het naar Everglades City nog 1 1/2 uur rijden, dat vinden we eigenlijk te ver.

Is er een ingang dichterbij? Of kunnen het bezoek beter combineren op de route richting de Keys?
2014: USA Camperreis Zuid Westen https://tiogatours.nl/reisverslagen/kovi2014
2018: USA Florida/Georgia https://tiogatours.nl/reisverslagen/kovi2018
2022: USA Colorado/South Dakota/Nebraska
2023: Canada - Camperreis West Canada
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Reis Kovi: hulp gevraagd route Florida juli 2018.

Bericht door Vito »

Je kunt de 19e in Homestead of Key Largo overnachten, dat geeft je voldoende tijd voor de Everglades op weg van Fort Myers naar de Keys. En dan de dag erna doorrijden naar Key West.
Kovi
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 22 feb 2014, 22:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kovi: hulp gevraagd route Florida juli 2018.

Bericht door Kovi »

Op weg naar de Keys de Everglades bezoeken lijkt ons ook de beste optie.
We wilden naar Crystal river om oa de Manatees te zien. Of we er ook mee gaan zwemmen hangt af van het prijskaartje, of is dat iets wat je ook op eigen houtje kunt doen?

Verder zoeken wij nog naar de mooiste plek om te gaan tuben. Dat zou evt nog een kilometer of 200 ten noorden van Orlando mogen liggen. Dan passen we daar onze route + overnachtingen op aan. Welke plek is aan te raden hiervoor?

(Graag een plek zonder alligators, maar weet niet of dat een naieve gedachte is in Florida :-D )
2014: USA Camperreis Zuid Westen https://tiogatours.nl/reisverslagen/kovi2014
2018: USA Florida/Georgia https://tiogatours.nl/reisverslagen/kovi2018
2022: USA Colorado/South Dakota/Nebraska
2023: Canada - Camperreis West Canada
Kovi
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 22 feb 2014, 22:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kovi: hulp gevraagd route Florida juli 2018.

Bericht door Kovi »

Je kunt de 19e in Homestead of Key Largo overnachten, dat geeft je voldoende tijd voor de Everglades op weg van Fort Myers naar de Keys. En dan de dag erna doorrijden naar Key West.
Is Homestead ook interessant genoeg om 2 nachten te blijven? De prijzen van hotels op de Keys liggen vrij hoog, waardoor wij overwegen om een nachtje minder op de Keys door te brengen en 2 nachten tussen Fort Myers en de Keys. Dan zouden we daar 1 dag vrij te besteden hebben, als wij onderweg van Fort Myers de Everglades gaan bezoeken.
2014: USA Camperreis Zuid Westen https://tiogatours.nl/reisverslagen/kovi2014
2018: USA Florida/Georgia https://tiogatours.nl/reisverslagen/kovi2018
2022: USA Colorado/South Dakota/Nebraska
2023: Canada - Camperreis West Canada
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Reis Kovi: hulp gevraagd route Florida juli 2018.

Bericht door Vito »

Nee, dat zou ik niet doen. Je kunt als alternatief voor Key West nog wel kijken naar accommodatie op Marathon. Wij hebben hier al vaak verbleven omdat het een goedkoper alternatief is voor Key West en wel goed aan te rijden, ongeveer een uur naar Key West.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer