Relocation camperreis Chicago》San Francisco

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
futurist
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:22

Relocation camperreis Chicago》San Francisco

Bericht door futurist »

Hallo
Vanaf 21 maart 2018 gaan we voor de eerste maal een camper reis maken chicago/san-francisco.
Graag hadden we wat tips ontvangen over campings onderweg en wat we echt gezien moeten hebben .
We hebben 26 dagen tijd om rond te toeren .
Alle tips zijn welkom .
Groetjes cor en erna
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Relocation camperreis Chicago》San Francisco

Bericht door michelly »

Dat hebben er al velen gedaan dus je zult hier genoeg tips vinden.
Vorig jaar deden wij een trip van Chicago naar Los Angeles.
In mijn verslag heb ik alle campings benoemd en tevens alle kosten genoteerd.
Misschien heb je er iets aan. http://michelly.nl/USA_2016/inhoud.htm
futurist
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2014, 16:22

Re: Relocation camperreis Chicago》San Francisco

Bericht door futurist »

Hey Michelly, dank voor je snelle reactie. Verder eigenlijk niet veel reacties, misschien na het weekend.
We gaan jouw reisverslag helemaal uitspitten van a tot z. Ik heb al snel een quick pre view gedaan en het is mooi en leuk geschreven met veel foto's dus dat beloofd nog een paar leuke avondjes.
We hopen op veel meer reacties. Wat ik wel op het kaartje zag dat jullie echt veel km's/miles hebben gemaakt. Het hoe en waarom ga ik op mijn gemak lezen. Wij hebben niet de tijd en miles beschikbaar om zo een grote route te maken. het zal max zo'n 3000 miles worden.

Nogmaals dank en ik hoop dat je onze post nog een beetje volgt.....

futurist (Cor)
Greetz Erna en Cor
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Relocation camperreis Chicago》San Francisco

Bericht door michelly »

Wij hebben inderdaad niet de kortste route genomen. Ik geloof dat wij iets van 800 mijl meer hadden gereden dan de 3500 die inclusief waren. We moesten daarvoor iets van 350 euro afrekenen aan het einde.
Wij hebben bewust voor deze route gekozen omdat we graag the Deep South wilden bezoeken en omdat het weer daar een stuk beter is in die tijd van het jaar. Natuurlijk zijn er legio andere mogelijkheden. Zoek maar eens op "wegbrengcamper" hier op het forum. Er zijn genoeg topics daarover te vinden.
trudy
Amerikafan
Berichten: 322
Lid geworden op: 23 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: h.i.ambacht
Contacteer:

Re: Relocation camperreis Chicago》San Francisco

Bericht door trudy »

Erna en Cor, zoals Michelly zegt, al heel veel mensen hebben een camper weggebracht vanaf Chicago. Er zijn ook heel veel verschillende routes mogelijk. Wij deden het in 2013 en hebben toen Route 66 gereden. Je zou die route nog wat kunnen verlengen met bijvoorbeeld een ommetje naar Las Vegas. Misschien haal je nog ideeën uit ons verslag.
wimeneline
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:42
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: vlaardingen
Contacteer:

Re: Relocation camperreis Chicago》San Francisco

Bericht door wimeneline »

wij reden in 2016 een El Monte van Middlebury naar LA, hier de link naar ons reisverslag
http://wimenelineusa.blogspot.nl/2016/0 ... 3-day.html

vorig jaar brachten we een Apollo camper vanuit Iowa naar Las Vegas.

In 2018 vliegen we op 2 mrt en halen 3 mrt een Cruise America camper op in Chicago in de buurt van O'Hare. Eindbestemming net als jullie San Francisco. Ons idee voor het eerste route deel is:

zat 3/3 ophalen O'Hare > Springfield Ill
zon 4/3 via St. Louis (Arch) en stukjes route 66 > Springfield MO
ma 5/3 > Oklahoma City
di 6/4 > Wichita Mountains Wildlife Refuge OK
wo 7/4 > Caprock Canyon State Park TX
do 8/4 > Palo Duro Canyon State Park TX
vr 9/4 > Santa Fe
za 10/4 > Albuquerque, waar we onze kinderen oppikken die rijden 2 weken met ons mee

daarna richting Petrified Forest > Grand Canyon > Page > Coral Pink Sand Dunes > Zion > Valley of Fire > Las Vegas > Death Valley > Malibu > Highway 1 tot SFO

het verdient aanbeveling om als je in national parks wilt overnachten campings daar te reserveren. buiten de parken vind je in dit seizoen altijd een plekje. de eerste week na Chicago zullen alleen nog niet alle campings open zijn. RV Parky is een handige app om campings te zoeken.

veel plezier met plannen verder en als je zelf nog tips tegenkomt lees ik ze ook graag!
groet
Wim
Bertus
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 25 feb 2012, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Wijk aan Zee

Re: Relocation camperreis Chicago》San Francisco

Bericht door Bertus »

Beste Wim
Wij hebben in 2016 een camper van Chicago naar San Francisco gebracht in 42 dagen je kan ons verslag lezen bij tioga tours het heet Aukje en Bert take it easy
Bertus
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Relocation camperreis Chicago》San Francisco

Bericht door PSVwally »

Afhankelijk van je route zou ik vooral letten op de parken en plekken waar je nog met moeder winter te maken kunt gaan krijgen. Black hills, Rocky Mountian Np, Yellowstone/Grand Teton, hooggelegen stukken in Utah en Colorado, Yosemite en Sequoia. Je zal het niet allemaal aandoen op je route, maar dat kan wel je route bepalen
Bertus
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 25 feb 2012, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Wijk aan Zee

Re: Relocation camperreis Chicago》San Francisco

Bericht door Bertus »

Klopt je moet altijd een plan B hebben wij gaan volgend jaar van Chicago naar Seattle en afhankelijk van het weer kiezen wij de route uit
Verleden jaar onderweg sneeuw gehad bij Capital Reef en Bryce zag er trouwens wel wonderschoon uit
wimeneline
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:42
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: vlaardingen
Contacteer:

Re: Relocation camperreis Chicago》San Francisco

Bericht door wimeneline »

bedankt Bertus!
Leuk verslag. Moss Landing KOA en Big Basin redwoods State Park heb ik er als tip uit kunnen halen! Laatste paar dagen zijn we in en rond SFO en die planning was nog maagdelijk dus kwam goed van pas!
ina
Amerika-expert
Berichten: 3775
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Relocation camperreis Chicago》San Francisco

Bericht door ina »

Futurist waar hebben jullie de camper geboekt? Wij halen ook op 21 maart de camper op bij El Monte. We vliegen de 20e.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer