Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Bushmaster »

Kosten die je gaat maken altijd vooraf eerst bespreken met de verhuurder.
Mijn ervaring is, dat je dan een goedkeuring krijgt om e.e.a. te laten fixen bij bedrijf x of y (op kosten van de verhuurder)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door roelb »

Ik begrijp je keuze hoor, maar ik begrijp de verhuurder hier ook wel.

Wat ik alleen maar wilde voorkomen is dat hiermee het fabeltje dat banden en ruiten e.d. niet gedekt zouden zijn voort blijft leven. Want dat zijn, in ieder geval bij Alamo/National/Enterprise, maar ook bij Hertz (en volgens mij ook bij de rest) geen uitzonderingen oid in CDW. Heb je CDW dan ben je niet aansprakelijk voor schade, in welke vorm dan ook (mits niet door nalatigheid, onderverharde wegen, etc). Maar aan de andere kant is er ook geen enkele verplichting voor de verhuurder om kosten te vergoeden die jij tijdens de huurperiode, zonder overleg met de verhuurder, maakt aan de auto.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Coyote »

Ik zit wat sites te vergelijken voor autohuur volgend jaar. Ik moet 2x een auto huren, 6 dagen Chicago (Cabrio) en 17 dagen LAX-SEA (Midsize SUV).

Tot nu toe kom ik bij usareisen.de nog steeds het meest voordeligst uit vwb de de 17 dagen LAX-SEA. Dit omdat via usareisen.de bij Alamo geen one-way fee wordt berekend. Rechtstreeks bij Alamo wel en ook bij andere tussenpersonen wordt het steeds apart vermeld waardoor de totaalprijs steeds hoger uitvalt dan bij usareisen.de.

Boekt er nog wel eens iemand bij usareisen.de? Aantal jaren geleden was dat dé autoverhuurder hier op het forum maar tegenwoordig zie ik die naam nooit meer voorbij komen. Zelf altijd alleen maar positieve ervaring bij ze gehad dus zit er sterk over na te denken weer bij ze te boeken.

Zit er nog over na te denken de laatste 3 dagen nog een Cabrio te huren in Seattle. Dus 14 dagen een Midsize SUV + 3 dagen Cabrio. Omgerekend is de gemiddelde dagprijs (14 ipv 17) dan lager voor de Midsize SUV maar door 3 dagen Cabrio erbij te nemen in totaal weer ietsje meer. Maar ja, als je graag Cabrio wilt rijden moet je dat maar voor lief nemen. :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door kalaman »

Coyote schreef:Boekt er nog wel eens iemand bij usareisen.de? Aantal jaren geleden was dat dé autoverhuurder hier op het forum maar tegenwoordig zie ik die naam nooit meer voorbij komen. Zelf altijd alleen maar positieve ervaring bij ze gehad dus zit er sterk over na te denken weer bij ze te boeken.
Jarenlang ook bij usareisen.de geboekt, maar de laatste tijd altijd rechtstreeks bij Alamo. Daar zijn de prijzen voor de paasvakantie echter zo extreem hoog (heb 6 SUV's nodig) dat ik nu ook weer enkele auto's bij usareisen.de vastgelegd heb, via Dollar en/of Meeting Point die op hun beurt dan wel weer werken via Alamo. Ik kijk de komende maanden nog wat uit voor prijzen bij Alamo, maar anders hou ik het gewoon bij usareizen.de. Voordeel is ook dat je je geen zorgen meer hoeft te maken voor de verzekeringen want ook dit is veranderd bij Alamo. Daar waar je vroeger, als Europeaan, automatisch alle noodzakelijke verzekeringen had, moet je die nu sinds een aantal weken wél apart toevoegen, wat het totale kostenplaatje echt totaal buiten de marktprijzen brengt.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Hinko »

Wat bedoel je Rudy?
Via alamo.com -met land Nederland- krijg ik gewoon als inclusief.
Screenshot_2.png
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door kalaman »

Klopt Hinko, maar niet als je boekt met Alamo Insider, België (of ander Europees land). Vroeger was dit wel het geval waardoor het veel goedkoper was. Nu moet je het, als Alamo Insider, apart bijtellen...
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Hinko »

Oww Alamo Insider, ja dat klopt. Die heeft geen toegevoegde waarde (meer) voor ons Europeanen.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door kalaman »

Vroeger was dit inderdaad heel wat goedkoper, maar nu, sinds enkele weken, is er geen enkel voordeel meer aan verbonden :cry:
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Hinko »

In mijn beleving is dat al een aantal jaren zo maar goed :)
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door kalaman »

Nope, afgelopen juli nog een SUV geboekt mét Alamo Insider, alle verzekeringen inbegrepen én goede prijs.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door roelb »

In mijn beleving was het ook altijd al zo. Zodra je als insider inlogde kreeg je de insider rate voor Amerikanen. Ik koppel altijd later de reservering aan mijn account. In juli hadden we overigens allemaal nog "goede prijzen" bij Alamo ;-)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Coyote »

kalaman schreef:en/of Meeting Point die op hun beurt dan wel weer werken via Alamo.
Ja, dat 'Meeting Point' is nieuw voor mij. Krijg je dan na boeking te horen bij welke verhuurder je terecht komt?

Zie voor Chicago bijv. Alamo er niet tussen zitten bij de verhuurders. Anderen wel en Meeting Point ook dus vermoed dat dat Alamo zal worden. Klopt dat?

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door kalaman »

Op mijn vouchers van Meeting Point staat inderdaad Alamo vermeld als verhuurbedrijf.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Stan.Gobien »

Meeting Point is een gok welke verhuurder het wordt, beetje de hotwire van de autoverhuur :)

Wat betreft usareisen.de als het tarief gunstig is zeker een goede keuze. Zeker voor die paar trajecten waar zijn uitzonderlijke ONE WAY FREE regelingen hebben kan het voordelig zijn.

Ik gebruikte vroeger de Engelstalige variant http://www.drive-usa.de
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Vanessa007 »

Voila auto is geboekt! Ik heb het "risico" genomen en de extra verzekering van Rentalcover.com niet genomen...
Wat ik wel frappant vond, is dat de prijs in het overzicht van € 663,00 (hetgeen ik geboekt heb, voor 20 dagen in juli, was de goedkoopste) direct naar € 1905,00 ging als tweede prijs! Zelfs bij Dollar was het € 2150,00 :shock:
Gebruikersavatar
ohjajoh?
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 17 mei 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door ohjajoh? »

Net even gekeken voor een reis aankomend voorjaar. Ik sla achterover van de huurprijzen van Alamo. Normaal betaal ik voor 10 dagen voor een standaard SUV iets van €300. Nu zitten hun prijzen rond de €480 :o
Misschien heb ik niet goed doorgezocht, maar bij autoeurope en rentalcars is Alamo bijna onbetaalbaar geworden.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door kalaman »

Jawel, je hebt het wel goed doorzocht, het is nu eenmaal de realiteit. Voor 2 weken SUV Las Vegas in het paasverlof betaal je momenteel bij Alamo zowat het dubbele vergeleken met andere verhuurders.
Ik heb al meerdere keren contact gehad met de klantendienst in de VS en "ze zouden het bekijken"...maar daar verwacht ik niet al te veel van.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Vito »

Ik betaal nu voor 2 weken midsize SUV met Gold pakket (dus 3 extra bestuurders en een volle tank benzine) $ 480,- en dat is echt het goedkoopst tot nu toe wat ik heb kunnen vinden.
Afgelopen jaar heb ik nog € 270,- betaald via Brits. Maar Brits is echt belachelijk duur nu.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Ing »

Ik heb voor 12 - 23 april vanuit LA een midsize SUV kunnen boeken bij Alamo voor 350 euro via UScarhire. Is by far het goedkoopste wat ik van Alamo ben tegengekomen voor mijn tijd/periode.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Vanity
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 okt 2017, 17:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Vanity »

Hoi allemaal,

Ik heb een vraag over de kosten voor extra bestuurder. Mijn vriend ik starten onze reis in las vegas. Ik lees hierboven dat degene waar je mee samen woont gratis extra bestuurder is. Hoe is jullie ervaring hierin? Wordt dit geaccepteerd of moet je alsnog de extra €10 per dag betalen?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer