Acteren in Los Angeles

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
KH_1998
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 nov 2017, 01:13
Aantal x V.S. bezocht: 0

Acteren in Los Angeles

Bericht door KH_1998 »

Hoi iedereen !!


Ik vertrrek binnenkort naar LA zoals jullie kunnen lezen in het onderwerp is mijn intentie om mijn acteercarriere te beginnen, ik heb al reeds een plan met welke bureau's ik zal werken, ik werd in het verleden ook gevraagd om audities te komen doen, maar had nog niet genoeg geld opzij gezet en was er niet 100% zeker van. Nu heb ik genoeg gespaard en heb een goed uitgewerkt plan enkel weet ik niet of ik beter een ESTA aanvraag dan een visum
Mijn intentie is om te werken dus zowizo een VISUM maar ben bang om geweigerd te worden en helemaal niet in de US binnen mag.
De visum die ik nodig heb is = O-1 visum
Mijn idee is om een ESTA aan te vragen en wanneer ik in de VS ben dan een VISUM aan te vragen ?
Wat denken jullie dat het beste is om te doen ?


ALVAST BEDANKT !! :D :thumbup:
Laatst gewijzigd door KH_1998 op 14 nov 2017, 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Acteren in Los Angeles

Bericht door Hockey »

Zoals ik in je andere topic al schreef mag je met een esta maximaal 90 dagen in de VS blijven, niet 3 maanden. De vraag is wat je gaat vertellen als je bij immigrations op de luchthaven staat. Met je huidige verhaal zal je worden afgewezen. En voor een O1 visum moet je al flink wat gepresteerd hebben en dit traject kan je het beste doorlopen met een immigration advocaat.
Van een esta naar een visum is mijns inziens nagenoeg niet mogelijk. Hooguit van esta naar K1, maar dan zal je wel streng gecontroleerd worden.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Acteren in Los Angeles

Bericht door hemmie »

Hoe gaat dat met die audities, ben je uberhaupt wel interessant zonder visum? Zelf als je werk aangeboden zou krijgen kun je pas beginnen met werken wanneer je je visum hebt. Elk visum kost tijd, vaak meer dan een paar weken, en ik vermoed dat het met een O-visum zeker een lang proces is waarbij je ook nog vaak (initieel) wordt afgewezen. Ik zou dus eerst heel goed uitzoeken of je wel kans maakt op een visum, anders lijkt het mij weinig zinvol audities te gaan doen.
Terug in Texas!
Willem1
Amerikafan
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Re: Acteren in Los Angeles

Bericht door Willem1 »

Je kunt niet via het Visa Waiver Program ("een ESTA") binnenkomen, en dan overschakelen naar een O-1 visa. Als je op het VWP bent binnengekomen mag je niet werken. Sterker: als je aan de grens vertelt dat je van plan bent om werk te zoeken, en binnen wilt gaan op basis van het VWP, heb je goeie kans dat je op de eerstvolgende vlucht naar waar je vandaan kwam wordt gezet.

De eisen voor een O-1 visa zijn niet mals ( https://www.uscis.gov/working-united-st ... chievement ) . Specifiek voor acteren:

"To qualify for an O-1 visa in the motion picture or television industry, the beneficiary must demonstrate extraordinary achievement evidenced by a degree of skill and recognition significantly above that ordinarily encountered to the extent the person is recognized as outstanding, notable or leading in the motion picture and/or television field."

Dat betekent dat je al een carriere moet hebben, en dat je kunt laten zien dat je een van de besten bent in je vakgebied - en dat andere vakgenoten dat ook vinden. Bijvoorbeeld doordat je prijzen hebt gewonnen, of iets dergelijks. Daarbij moet een O-1 visum door een werkgever aangevraagd worden; dat kun je niet zelf doen. Dus je hebt een werkgever nodig die je een baan aanbiedt, en daarbij bereid is om tijd, geld en moeite te steken in de visum-aanvraag.

Denk je dat dat je lukt?
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: Acteren in Los Angeles

Bericht door Dakloze »

Zoals sommigen al met een slag om de arm hebben geroepen, het plan zoals je die nu hebt heeft de volgende obstakels:

1. Het O1 visum is inderdaad niet makkelijk om te krijgen, helemaal niet als je een beginnend acteur/actrice bent.
2. Als je zonder visum het land binnenkomt (op een visa waiver), kan je geen visum aanvragen (tenzij je een family-based greencard aanvraagt). Zie hier onder C: https://www.uscis.gov/policymanual/HTML ... pter7.html
A foreign national admitted as a nonimmigrant without a visa under a Visa Waiver Program is barred from adjustment of status.
En ook Willen1 maakt een goed punt:
Willem1 schreef:JDaarbij moet een O-1 visum door een werkgever aangevraagd worden; dat kun je niet zelf doen. Dus je hebt een werkgever nodig die je een baan aanbiedt, en daarbij bereid is om tijd, geld en moeite te steken in de visum-aanvraag.
Dit is ook een groot obstakel. Waarom zou een werkgever jou aannemen, wetende dat dat het maanden gaat duren voordat je je visum krijgt - als je die al krijgt, terwijl er letterlijk honderden hoopvolle aspirant sterren in de rij staan die wel morgen kunnen beginnen?
--
I route, therefore you are.
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3216
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Acteren in Los Angeles

Bericht door goldenhills »

Ik ben bang dat je de situatie enorm onderschat. Als je niet al succesvol bent dan is een O-1 kansloos. Er trekken genoeg Amerikanen naar LA om daar een baan te vinden, en voor hen is het al moeilijk genoeg zonder visum problemen.

Ter informatie, dit is de normale procedure voor een baan in de VS:
1. Je vindt een werkgever of agent die jou ziet zitten en werk voor je heeft, en je visumaanvraag wilt sponseren. Iedereen die je een baan aanbiedt maar die geen visum voor je wilt regelen moet je links laten liggen, want daar heb je niets aan.
2. Eventueel ga je op VWP naar de VS om kennis te maken, evt. solliciteren. Dit is eigenlijk al een grijs gebied, maar wordt wel regelmatig gedaan.
3. Je gaat weer naar huis. Ondertussen vraagt je sponsor het visum aan, en betaalt alle kosten. Meestal wordt een immigratieadvocaat ingehuurd.
4. Je wacht tot de visumaanvraag rond is, dan ga je naar het US consulaat in je thuisland, en krijgt daar hopelijk je visum.
5. Je mag de VS in om te werken.

Je kunt in de VS niet van VWP naar een werkvisum, je MOET het land eerst uit en dan op je werkvisum inreizen.

Je kunt naar de VS gaan op het VWP als toerist en dan stiekum proberen om een baan of agent te vinden, maar grote kans dat je of na 90 dagen weer terug moet omdat je VWP afloopt, of eerder omdat je geld op is. Vergeet niet dat je al die tijd toerist bent, en niet een inwoner. Dus auto huren, motel of hotel of AirBnB kan allemaal prima, maar een rijbewijs halen of een bankrekening openen of een appartement huren gaat meestal niet.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Acteren in Los Angeles

Bericht door mtl »

Gebruikersavatar
Max Kool
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:02
Locatie: Los Angeles, California

Re: Acteren in Los Angeles

Bericht door Max Kool »

Zomaar een paar vragen:

- Wat heb al aan acteer ervaring opgedaan in Nederland?

- in hoeverre was dat succesvol?

- Wat voor opleiding heb je gedaan? Toneelschool?

- Hoe goed is je Engels? Dit is echt heel belangrijk.
Ik was altijd erg goed in Engels, zowel op school/studie, als ook op mijn werk. Toen wij een paar jaar geleden naar de VS verhuisden merkte ik toch echt wel dat mijn Engels niet zo vloeiend was zoals dat van mijn collega's hier. En nu na drie jaar nog steeds. Ik spreek het prima, en ook schrijven gaat me vrijwel foutloos af, maar het is echt niet zo goed en vloeiend als het Engels van iemand nooit iets anders gesproken heeft. Er wordt geregeld gevraagd waar mijn funny accent vandaan komt.

- Kun je aantonen dat je "goed" bent in acteren?
Vergeet niet dat "iedereen" naar LA reist om actrice/acteur te worden. Ik schat dat het gros van de aspirant acteurs/actrices als bediening in restaurants werkt om het hoofd boven water te houden. En overdag van auditie naar auditie en peperdure acting classes volgen. Loop een restaurantje binnen in Little Ethiopia en je plukt ze er zo tussenuit.

- Heb je al contact gehad met de agencies die je op je lijstje hebt?

Begrijp me niet verkeerd, ik ken je niet en weet niet wat je kunt/reeds gedaan hebt. Ik wil alleen meegeven dat het niet zo eenvoudig is als het misschien lijkt. Ik heb meerdere Europeanen ontmoet die op "jouw" manier naar de VS zijn gereisd. Vol dromen en verwachtingen. De laatste die ik sprak werkte zwart als surf instructeur/fietsenmaker, en leeft zonder visum, verzekering, of vast adres bij zijn vriendinnetje en durft niet meer terug naar Zwitserland (waar hij vandaan kwam) want zodra hij "ontdekt" wordt zal hij zeker het land uitgezet worden en nooit meer terugkomen. Uiteraard de schuld van zijn eigen naïviteit, maar toch...

Ik denk, hoe beter jij je voorbereidt, hoe groter de kans van slagen. En uiteraard is een paar weken naar LA een prima manier om te verkennen. Ga er wel vanuit dat je na een paar weken naar huis gaat met een hoop informatie (en contacten?) waarmee je misschien de volgende keer voor langere tijd met een visum naar LA kunt gaan.

Succes!
LA, LA, LA....
moosy
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 aug 2015, 11:33
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Acteren in Los Angeles

Bericht door moosy »

Niet meteen super on topic qua vraag, maar overweeg ook Georgia om acteur te worden; hier in de buurt waar ik momenteel woon (Covington en Conyers) worden heeeeel veel films opgenomen, en we komen elke dag drie tot vier verschillende gele bordjes tegen (bedoeld om de filmcrews naar de juiste locaties te leiden dmv codes per film en serie). We komen soms ook acteurs en actrices tegen in Target en zo, maar meestal wel van B-films (mijn man en ik kijken elke film die hier opgenomen wordt; qua series ben ik ietsje minder verdraagzaam gezien Vampire Diaries en zo een beetje irritant zijn voor mij haha).

Maar als je even zoekt op "what is being filmed in Georgia" ga je zien dat het hier langzaamaan een tweede Hollywood wordt (warm weer, weinig regen, heel veel plaats voor sets, en zeer goed bereikbare vlieghaven in Atlanta).
Toen ik naar de plaatselijke jobbeurs ging in een college, hadden filmbedrijven een stuk of tien standjes voor vanalles en nog wat (setbouwers, verlichting, schilders, ...) Voor de acteurs stond er een rij van ongeveer 20 man, maar niks absurd.

Soit, je hebt voor de rest nog heel veel andere barrieres, maar spits je niet meteen toe op de grootste markt die er is, en kijk naar alternatieven waar je mogelijk meer kansen hebt.
Het wordt absoluut niet makkelijk om naar de VS te emigreren, maak je daar echt geen illusies over (of je moest de loterij winnen!).

Succes!
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Acteren in Los Angeles

Bericht door Bennogr »

Van mijn zoon, die 'technical director' is (zeg maar toneel-ingenieur): Oh je bent acteur/actrice? In welk restaurant werk je (als serveerder/serveerster)? Naar maar waar.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
Max Kool
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:02
Locatie: Los Angeles, California

Re: Acteren in Los Angeles

Bericht door Max Kool »

^^ dit dus.

En dat wil je niet. :thumbup:
LA, LA, LA....
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Acteren in Los Angeles

Bericht door Hockey »

Wat Bennogr schrijft klopt, maar zover komt de topicstarter niet. Hij/zij zal eerst een visum moeten bemachtigen om daar te mogen werken en dat zal al niet lukken.
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Acteren in Los Angeles

Bericht door meyem »

Hockey schreef:Wat Bennogr schrijft klopt, maar zover komt de topicstarter niet. Hij/zij zal eerst een visum moeten bemachtigen om daar te mogen werken en dat zal al niet lukken.
Ik denk het ook niet ... grappig, ik was (ben?) overtuigd dat TS vrouwelijk is .... waarom eigenlijk? :)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Acteren in Los Angeles

Bericht door ADE01 »

De meeste tips/waarschuwingen zijn al gegeven, maar nogmaals, ga absoluut niet in op mooie praatjes en bedrijven/personen die aangeven het wel voor je te kunnen regelen en helemaal niet als het tegen x betaling is. Beste tip die ik je kan geven is je ASAP in te schrijven voor de DV lottery.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Acteren in Los Angeles

Bericht door USInsider »

De Entry Period voor de 2019 DV Lottery eindigt woensdag, 22 november, om 12.00 EST.
Gebruikersavatar
Max Kool
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:02
Locatie: Los Angeles, California

Re: Acteren in Los Angeles

Bericht door Max Kool »

En KH_1998, heb je je al aangemeld voor de DV lottery?
LA, LA, LA....
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Acteren in Los Angeles

Bericht door Hockey »

@Max Kool, goede vraag. Doch een antwoord zal er vermoedelijk niet komen. TS reageert niet op vragen en lijkt nu enkel oude topics te zoeken van mensen die dezelfde droom hadden en dan te vragen of het ze al gelukt is. Tsja, het is een manier, maar niet de beste manier om in de VS te geraken.
Gebruikersavatar
Max Kool
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:02
Locatie: Los Angeles, California

Re: Acteren in Los Angeles

Bericht door Max Kool »

Ik vrees het ook...
LA, LA, LA....
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Acteren in Los Angeles

Bericht door Hockey »

Interessant voor de vraag van TS is dit stukje op de site van IMDb.
Christopher Robert Evans began his acting career in typical fashion: performing in school productions and community theater.
En let wel, deze man is Amerikaan. Hij is al vroeg begonnen en heeft heel veel kleine rolletjes gehad. Belangrijkste les is dat als je actrice wil worden, ga acteren. Zelfs voor ervaren acteurs is de kans erg klein, maar zonder acteerervaring, en al helemaal als buitenlandse is de kans nagenoeg nul.
KH_1998
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 nov 2017, 01:13
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Acteren in Los Angeles

Bericht door KH_1998 »

@ Willem1 bedankt voor je reactie

Wat ik begrijp is dus dat ik eerst “ontdekt” moet worden door een werkgever (agent) en als hij mij de moeite vind dat die dan de visum moet aanvragen voor mij en niet ik persoonlijk ?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer