Limiet creditcard

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Limiet creditcard

Bericht door roelb »

Waarom vraag je niet gewoon een Amex aan als tweede kaart? Amex gold is nu (via een referral link) het 1 jaar gratis, krijg je ook nog eens 22.000 punten kado (waarde 80 euro, direct om te zetten in tegoed op je kaart) en een travel voucher van 75 euro. Tot slot heb je ook nog eens twee keer gratis toegang tot een airport lounge en automatisch een reis- en annuleringsverzekering, mits je (een deel) van je reisuitgaven (hotels, tickets, etc) met je kaart betaalt.

Na 1 jaar kun je het verder kostenloos stopzetten als je er niet mee verder wilt.
Gast

Re: Limiet creditcard

Bericht door Gast »

Als je dat probleemloos (lees: zonder verdere mitsen en maren) kan stopzetten kan trudy dat het beste doen. Mijn inkomen uit arbeid is voorlopig (nog) niet toereikend voor AMEX, maar daar kan binnenkort wel verandering in komen. Ik werkte ooit wel ergens waar ik bijna het minimum inkomen voor een FB entry card had, en ruim het minimum inkomen voor een blue card. De blue card vanwege de geringe voordelen uiteindelijk niet genomen maar een studentencard van ABN AMRO.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Limiet creditcard

Bericht door Coyote »

Ik vind het allemaal nogal wat. Zoveel moeite om de limiet van je creditcard te verhogen. :shock:

Al heel wat reizen naar Amerika gemaakt maar met een bestedingsruimte van € 2500 kan ik prima uit de voeten met mijn ABN AMRO Creditcard. :D

En mocht ik om wat voor reden dan ook ineens een grote uitgave moeten doen (bijv. ziekenhuis, al vermoed ik dat je in zulke gevallen je ziektekostenverzekeraar eerst op de hoogte stelt. Anders heb je kans dat het misschien niet eens gedekt is), dan is met enkele klikken mijn limiet zo verhoogd door extra geld op de Creditcard te storten. Niks geen gedoe met aanleveren van bewijsstukken bij ICS of je bank. :P

Ik stort sowieso vaak wat geld op de Creditcard voordat ik op vakantie ga. Voordeel: extra bestedingsruimte en aan het eind van de maand hoef je niet ineens een groot bedrag op te hoesten. :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Limiet creditcard

Bericht door covri »

3 jaar geleden werkte onze visa kaart ineens niet meer in de USA. Gelukkig was het bijna einde van de vakantie en hadden we nog wat cash. We begrepen er niks van. Thuis gekomen direct gebeld: ja uw man is 65 geworden (in de vakantie) en dan blokkeert de kaart. Huh? Ik heb toch gewoon inkomen en wij zitten toch niet zomaar zonder geld ineens? Alsof je van de ene op de andere dag geen cent meer te makken hebt.......
Wij zouden een schrijven daarover hebben gehad maar die was ons even ontgaan.
Vervelende situatie.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Limiet creditcard

Bericht door roelb »

Coyote schreef: Al heel wat reizen naar Amerika gemaakt maar met een bestedingsruimte van € 2500 kan ik prima uit de voeten met mijn ABN AMRO Creditcard. :D
Dan ga je zuinig op vakantie. Wij betalen alles per creditcard en wij rekenen globaal meestal EUR 2k/week voor ons tweeen, totale kosten. Zeg dat daarvan 75% gecharged wordt tijdens de trip, dan heb je in drie weken todh al snel 4500 euro aan charges.
Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

Re: Limiet creditcard

Bericht door sunnyrojo »

Ik stort sowieso vaak wat geld op de Creditcard voordat ik op vakantie ga. Voordeel: extra bestedingsruimte en aan het eind van de maand hoef je niet ineens een groot bedrag op te hoesten. :wink:

Voor het gedeelte wat je erbij stort ben je toch niet verzekerd? wij deden dat eerst ook maar bleek als er wat gebeurt je dit gedeelte niet vergoed krijgt.(geen debet card)
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Limiet creditcard

Bericht door Vito »

@roelb: wij redden het hier per persoon ook makkelijk mee.
Tickets zijn al betaald en sommige overnachtingen ook. Afhankelijk van de aanbieding de autohuur ook al. Dan is het prima te doen met € 5000,- bestedingsruimte.
chell
Amerika-ontdekker
Berichten: 89
Lid geworden op: 25 jul 2017, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Limiet creditcard

Bericht door chell »

Je kunt tegenwoordig ook vaak met Ideal je creditcardrekening voldoen (of tussentijds een deel ervan), dan is de bestedingsruimte meteen weer beschikbaar.

Je hoeft dan dus niet al vooraf een bedrag te storten wat misschien niet verzekerd is. Ik zou het alleen wel over 4G doen en niet over onbeveiligde McDonald's WiFi.
Reisverslagen/foto's
2015: New York
2018: Roadtrip Las Vegas - Seattle
2022: New York
2023: Anaheim (muziekfestival in the House of Blues)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Limiet creditcard

Bericht door Coyote »

roelb schreef:Dan ga je zuinig op vakantie.
Het is maar net wat je zuinig noemt. :wink:

Als ik in mijn eentje ga ben ik voor 4 weken toch al gauw 5K kwijt (totale kosten incl. ticket en huurauto). Vooraf heb ik vaak ook al enkele overnachtingen gereserveerd en terplekke neem ik enkele keren geld op met de pinpas uit de automaat zodat ik makkelijk uitkom met mijn Creditcard limiet plus wat ik erop stort. :D

En nee, ik let echt niet op $ 100 meer of minder dus heel zuinig doe ik nou ook weer niet. :P

Roland
Laatst gewijzigd door Coyote op 15 nov 2017, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Limiet creditcard

Bericht door Coyote »

sunnyrojo schreef:Voor het gedeelte wat je erbij stort ben je toch niet verzekerd? wij deden dat eerst ook maar bleek als er wat gebeurt je dit gedeelte niet vergoed krijgt.(geen debet card)
Klopt! En ben ik mij ook terdege bewust van.

Maar als je betalingen doet met je Creditcard worden die tegenwoordig heel snel verrekend op je Creditcard. Je 'positieve' saldo wordt dus meteen gebruikt zodat je aan het eind van de periode weinig tot niets meer hoeft te betalen.

Het risico dat de Creditcard misbruikt wordt ten nadele van mijn positieve saldo neem ik dan ook bewust. Is een keus die ieder voor zichzelf moet maken.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
trudy
Amerikafan
Berichten: 322
Lid geworden op: 23 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: h.i.ambacht
Contacteer:

Re: Limiet creditcard

Bericht door trudy »

Ja, wij hebben het ook opgelost door halverwege de vakantie 1000 euro bij te storten op onze meest gebruikte kaart. Dat had ik al thuis geregeld, dus was niet afhankelijk van welke wifi-verbinding dan ook. Op de tweede kaart stond al een borg voor de camper van 1000 euro gereserveerd en dan blijft er dus 'maar' 1500 euro reservegeld over, als de eerste, meest gebruikte, kaart 'vol' is of in het ongerede raakt. Dat vonden/vinden wij een wat vervelend gevoel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer