Reis paemsa81: Van Portland naar Denver

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
paemsa81
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 nov 2017, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: van Chicago naar Yellowstone

Bericht door paemsa81 »

hoe ver op voorhand boeken jullie de vluchten? nu al boeken voor een vlucht voor juli of is dat te vroeg? zakt de prijs nog als ik nog ff wacht?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: van Chicago naar Yellowstone

Bericht door PSVwally »

Ga je nou via de black hills of via RMNP? Of beide? ik doel dan op het stuk tussen Grand Teton/Yellowstone en Denver... dat is een heel erg groot stuk namelijk
paemsa81
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 nov 2017, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: van Chicago naar Yellowstone

Bericht door paemsa81 »

@PSVwally
Geen idee eigenlijk :-) was 1st eigenlijk beetje van een samenvatting aan het maken van de plaatsen die ik wil gezien hebben. Wat raad je aan?
paemsa81
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 nov 2017, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Van Portland naar Denver

Bericht door paemsa81 »

ok nieuwe post hier
dit wordt een reis van 18 dagen
we starten in Portland
Ik heb nog geen idee hoe ik de dagen ga verdelen
Ik heb alvast hier enkele plaatsen die ik in de route wil plannen:

Portland
Mt Hood
Columbia River Gorge
Mt St Helens
Mt Rainier
Seattle
Olympic NP
Yellowstone NP
Mt Rushmore
Denver

Hoeveel dagen Portland, Seattle, Yellowstone en Denver?
Als ik deze plaatsen ingeef op maps kom ik aan 3.736km.

Graag tips!

Note mod: Topic samengevoegd met een soortgelijke topic. Zo gaan de gegeven antwoorden niet verloren
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Van Portland naar Denver

Bericht door Almere vak V »

Tips? Alsjeblieft!!

Oregon:
- Columbia River Gorge. Absolute must. Dan kom je ook meteen langs Multnomah Falls. Neem even de tijd om het verhaal over de trouwerij te lezen. Rij vandaaruit door naar John Day Fossil Beds.
- Als je echt door wilt rijden kan je ook nog naar Hells Canyon rijden. Ligt wel tegen de grens van Idaho aan. Diepste canyon van de US.
- Mocht je een boekenwurm zijn. Of gewoon belachelijk veel boeken willen zien. Powells Bookstore in Portland. Grootste boekenwinkel ter wereld.
- Mocht je hiervan honger krijgen. Je breekt je nek over de Foodtrucks in Portland. Top om er een paar te proberen. Kleine hapjes voor een paar dollar. Je blijft proberen en dus eten...
- Ook in Portland, de Japanse tuinen. Erg mooi om te zien.
- De Pacific kust in Oregon is adembenemend. Rij gewoon langs de US101 naar beneden of naar boven net wat je wilt. De Coast trail. Stadjes als Depoe Bay en Newport geven je het gevoel terug in de tijd te gaan. Als je van vis of krab houdt moet je hier zijn. Bizar lekker en onvoorstelbaar groot.
- Ook kan je hier opstappen voor walvissafari's. Bizar om te zien hoe groot die beesten zijn.
- Mocht je de 101 doen, dan zijn er diverse parkeerplaatsen voor een adembenemend uitzocht. Maar vaak staan er ook vrijwillgers om walvissen te tellen. Zij weten je precies uit te leggen waar je op moet letten. Ook killerwhales en zeeleeuwen kun je zo zien.
- Mocht je naar een strand willen, Cannon Beach!! Vergaap je aan Haystack Rock. En mocht het laat worden geniet van de ondergaande zon en maak een kampvuur op het strand.
- Mocht je bij Lincoln City in de buurt komen. In augustus en september houden ze daar met grote regelmaat vliegerfestivals. Klink heel kinderachtig. Maar de "vliegertjes" zijn zeker niet van dat formaat.
- Mount Hood National park ook erg leuk om te doen. Zoals ze zelf zeggen, je kunt hier 11 maanden per jaar skiën. Alleen in augustus is het wat papperig.
- Silver Falls Parc. Parc wat bijna niemand kent. Maar je kunt hier uren dwalen van de ene naar de andere waterval zonder iemand tegen te komen.
- Oregon wordt de Green State genoemd. Neem een kijkje bij de Oregon Dunes en je staat toch echt aan het begin van een woestijn.
- Crater lake hoef ik niks over te vertellen. Fantastische plek waar je jezelf dagen kunt vergapen aan het uitzicht en aan de kleur blauw.
- Oregon Prehistoric Gardens. Leuk om te doen met de dino's. Mijn jongste dacht dat ze in Jurassic Parc terecht was gekomen.
- Ook leuk voor kinderen, Shaniko. Een soort van Wild West Gohst town.
- Eugene, echt universiteits stadje. Lijkt één grote campus. Zeker als de Ducks spelen één groot feest.
- Mocht je van shoppen houden. Rondom Portland breek je je nek over shopping malls. Wil je van je geld af dan moet je op Washington Square zijn of in het Clackamass Town Centre. Ben je iets zuiniger op je centjes. Rijd dan over de I5 naar het zuiden en bij Woodburn vind je een belachelijk grote Outletmall.

Washington State:
- Seattle is een geweldige stad. Heeft een aparte vibe die ik in geen enkele andere stad in de US ben tegen gekomen. Muziekscene is er heel groot en je kan er fantastisch eten.
- Maar je hebt ook gewoon leuke uitjes. Pike Place Market is erg grappig om een keer te doen. Net als de Space Needle.
- Als je nog niet lang genoeg in het vliegtuig hebt gezeten is het Boeing Museum wellicht iets voor je.
- Maar wat voor mij Seattle echt speciaal maakt zijn de Seahawks. Mocht je geld te veel hebben en een paar oordopjes (geen geintje...) vanaf tweede week september begint het NFL seizoen. Je weet niet wat je overkomt. Mocht je iets minder te besteden hebben en wat relaxter naar een wedstrijdje willen kijken. Dan zijn de Mariners een aanrader. Relaxed een beetje honkbal kijken, hapje eten en beetje ouwehoeren. Niet voor niets de favourite pass time in de US.
- Ook kan je naar een collegewedstrijd gaan. Vergis je hier niet in. Zowel in Oregon als in Washington beschikken ze over de beste teams van het land. Stadions zijn standaard uitverkocht. Prijzen van kaartjes gaan daar al vlug over de $100.
- Olympic National Parc is ook een aanrader, net als het Hoh Rain Forest.
- Een mooie route om te rijden is de North Cascades Highway. Al moet ik zeggen er zijn zoveel mooie routes.
- Hetzelfde geldt voor de bergen Mount Rainier is geweldig. Maar zo zijn er wel meer bergen die top zijn.
- Wel apart vind ik Mount St Helens. Blijft een bizar gezicht dat je gewoon echt kunt zien dat de top er finaal is afgerukt.
- Ook mooi Shoqualmie Falls. Bekend van Twin Peaks.

En zo kan ik nog wel ff doorgaan. Er zijn zoveel mooie plekken in Washington en Oregon. Al die keren dat ik er nu al geweest ben verveel ik me nooit. Vergis je niet in de afstanden. Sommige plekken zijn echt heel erg afgelegen en niet altijd even goed bereikbaar. Het is niet dat je er even met de Highway naartoe zoeft en weer terug. Oftwel, Take your time, enjoy, and come back...

Mocht je vragen hebben? Laat maar horen!
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis: Van Portland naar Denver

Bericht door Hinko »

Mijn eerste tip, schrijf je route eens uit in de van-naar vorm per dag.
Reken voor Yellowstone bv minimaal toch wel drie volle dagen.
Mt. Rushmmore met 18 reisdagen gaat lastig worden vrees ik met de door jouw genoemde plaatsen.
paemsa81
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 nov 2017, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis paemsa81: Van Portland naar Denver

Bericht door paemsa81 »

ja wat planning betreft, ik geraak er niet uit :-)

zit nog maar hier:
14 juli aankomst Portland, ophalen huurwagen
15 juli Portland
16 juli Portland
17 juli Seattle
18 juli Seattle
19 juli Seattle
20 juli Coeur d'Alene
21 juli Butte
22 juli Yellowstone
23 juli Yellowstone
24 juli Yellowstone
25 juli Yellowstone
26 juli Yellowstone
27 juli Grand Teton NP
28 juli Dubois
29 juli Saratoga
30 juli Denver
31 juli vertrek Denver

Ok aangepast schema @Martin & Marianne
Ik wil op googlemaps de hotels ingeven wat betreft Yellowstone maar lukt niet. Enkel Roosevelt Lodge lukt om in te geven.
Is dit een beetje logisch, eerst ovenachten in Roosvelt Lodge dan naar Old Faithful, erna Yellowstone Lake?

dankjewel
Laatst gewijzigd door paemsa81 op 14 nov 2017, 13:59, 4 keer totaal gewijzigd.
paemsa81
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 nov 2017, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis paemsa81: Van Portland naar Denver

Bericht door paemsa81 »

iedereen alvast bedankt voor de tips!
paemsa81
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 nov 2017, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis paemsa81: Van Portland naar Denver

Bericht door paemsa81 »

@PSVWally

Idd het stuk tussen Grand Teton NP en Denver is (van punt A naar punt B) is 793km.
Dat moet ik nog kunnen splitsen, in 2 of 3 x, we hebben wel 2 of 3 dagen om in Denver te geraken, moet mijn planning nog wat maken.
Enige tips?
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1783
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis paemsa81: Van Portland naar Denver

Bericht door Felicitas »

In 2016 reden wij van Grand Teton naar Denver via Dubois, Saratoga en de Snowy Range Scenic Byway. Een leuke route. Een prachige wandeling is de hike naar Medicine Bow Peak in de Snowy Range. Zie ons verslag van 2016, dag 22 tot 25.
paemsa81
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 nov 2017, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis paemsa81: Van Portland naar Denver

Bericht door paemsa81 »

@Felicitas
Thx heb je verslag net bekeken, was een leuk reis zo te zien!!!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis paemsa81: Van Portland naar Denver

Bericht door PSVwally »

Als je maar 2 dagen hebt tussen Grand Teton en Denver zou ik south dakota inderdaad overslaan en dag 1 zo ver mogelijk richting grand lake rijden zodat je de dag erna nog tijd hebt voor rocky mountain national park en die dag overnachten bij Estes Park
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis paemsa81: Van Portland naar Denver

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt nu helemaal geen tijd voor Olympic NP of voor Mt Rainier. Kijk daarvoor eens in ons 2006-verslag.
Heb je al gekeken naar de mogelijkheden in Yellowstone? Alles in het park is prima. Voor wat mogelijkheden zie ons 2015- en 2017-verslag.
Leg zo snel mogelijk iets vast. Annuleren kan altijd nog.

Marianne
paemsa81
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 nov 2017, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis paemsa81: Van Portland naar Denver

Bericht door paemsa81 »

@PSVwally
thx goeie tips! ben dit hier allemaal aan het noteren :-)

@Martin & Marianne
Hoeveel tijd reken je dan uit voor Olympic NP en/of Mt Rainier? 1 dag voor Olympic & 1 dag voor Mt Rainier?
Wat zou je aanraden? Anders kort ik elders iets in, weet nog niet waar :-)

Wat tijdsduur betreft in de parken vind je het prima? Goed dan leg ik deze vandaag al vast! Bedankt, ik ga zo meteen eens kijken naar jouw verslag!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis paemsa81: Van Portland naar Denver

Bericht door Martin & Marianne »

Het is maar net wat je er wilt doen. Daarom verwees ik naar ons reisverslag, dan kun je een indruk krijgen van de mogelijkheden. Ik denkt dat ik Olympic over zou slaan. Dat kost je echt veel tijd. Het je al eens naar de NPS site gekeken voor bijvoorbeeld een kaart van het park? Zie http://www.nps.gov/olym
Waarom eigenlijk in Denver eindigen?

Marianne
paemsa81
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 nov 2017, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis paemsa81: Van Portland naar Denver

Bericht door paemsa81 »

@Martin & Marianne

ja misschien heb je wel gelijk en laat ik Olympic voor wat het is, uiteindelijk zullen we wel genoeg natuurgeweld zien, maar misschien wel ff mt Rainier meepikken en route.
Ja heb best veel aan je verslagen! Kom tijd tekort om het allemaal door te nemen, ik neem er mijn tijd voor, dankjewel.
Ja aan je Yellowstone verslag heb ik ook weer heel veel! ik ga wat Yellowstone al mijn overnachtingen boeken!
Waarom in Denver eindigen, konden idd een rondje maken en dropoff kosten vermijden, maar ja tijdgebrek om de reis langer te maken, konden misschien minder km's doen ook, oh geen specifieke reden, we wilden eerst teveel ;-) en nu wordt het wat afgezwakt, geen probleem, dan doen we wel een rondje het jaar erop ;-)
paemsa81
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 nov 2017, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis paemsa81: Van Portland naar Denver

Bericht door paemsa81 »

ok, nu dit is de aangepaste lijst, ik heb alvast de overnachtingen in Yellowstone en Grand Teton geboekt.
Dit is wat ik heb van schema:

14 juli aankomst Portland
15 juli Portland
16 juli Portland
17 juli Portland - Seattle
18 juli Seattle
19 juli Seattle
20 juli Seattle - Coeur d'Alene
21 juli Coeur d'Alene - Butte
22 juli Butte - Yellowstone (Old Faithful Inn)
23 juli Yellowstone (Old Faithfull Inn)
24 juli Yellowstone (Roosevelt Lodge)
25 juli Yellowstone (Lake Lodge)
26 juli Yellowstone (Lake Lodge)
27 juli Yellowstone - Grand Teton (Colter Bay Village)
28 juli Grand Teton - Saratoga
29 juli Saratoga - Estes Park
30 juli Estes Park - Denver
31 juli vertrek Denver
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1783
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis paemsa81: Van Portland naar Denver

Bericht door Felicitas »

Je zou nog de Columbia River Gorge, Mount St. Helens en Mount Rainier kunnen meepakken in je route.

Bijvoorbeeld:
15 juli Portland - Cascade Locks (watervallen)
16 juli Cascade Locks - Packwood (Mount St. Helens, Windy Ridge Viewpoint)
17 juli Packwood (Mount Rainier, Paradise gedeelte)
18 juli Packwood - Seattle
19 juli Seattle
20 juli Seattle - Coeur d'Alene etc.

of

15 juli Portland (heen en weer naar watervallen)
16 juli Portland - Ashford (Mount St. Helens, Johnston Ridge Observatory)
17 juli Ashford (Mount Rainier, Paradise gedeelte)
18 juli Ashford - Seattle
19 juli Seattle
20 juli Seattle - Coeur d'Alene etc.

Met de beperkte tijd zou ik op dag 29 via Grand Lake en de Trail Ridge Road (Rocky Mountain NP) naar Estes Park rijden. Maar dat was misschien al het plan.
paemsa81
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 nov 2017, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis paemsa81: Van Portland naar Denver

Bericht door paemsa81 »

@Felicitas
Klinkt goed! Sommige was ik al van plan, andere niet, alvast bedankt voor de tips!

en ja wat Estes Park betreft waren we van plan om via de Rocky Mountains te rijden ;-)
Gaan overnachten in Estes Park en vandaar naar Denver is niet ver meer.

Mochten er tips zijn ivm Denver, ook welkom :-)
paemsa81
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 nov 2017, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis paemsa81: Van Portland naar Denver

Bericht door paemsa81 »

@Felicitas

Ik heb je voorstel eens bekeken en ik moet zeggen goed gedaan ;-)

Dus mijn schema is nu als volgt

14 juli aankomst Portland
15 juli Portland - Cascade Locks - Portland
16 juli Portland - Ashford (Mount St. Helens, Johnston Ridge Observatory)
17 juli Ashford (Mount Rainier, Paradise gedeelte)
18 juli Ashford - Seattle
19 juli Seattle
20 juli Seattle - Coeur d'Alene etc.
21 juli Coeur d'Alene - Butte
22 juli Butte - Yellowstone (Old Faithful Inn)
23 juli Yellowstone (Old Faithfull Inn)
24 juli Yellowstone (Roosevelt Lodge)
25 juli Yellowstone (Lake Lodge)
26 juli Yellowstone (Lake Lodge)
27 juli Yellowstone - Grand Teton (Colter Bay Village)
28 juli Grand Teton - Saratoga
29 juli Saratoga - Estes Park
30 juli Estes Park - Denver
31 juli vertrek Denver

kom helemaal enthousiast van iedereen zijn/haar reisverhalen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer